Új hozzászólás Aktív témák

  • cs.david94

    tag

    válasz KaiotEch #8838 üzenetére

    Az elektronika és az autók a két dolog, amihez valamit is értek(máshoz is, csak nem ilyen szinten).
    A helyzet az, hogy az autó már van olyan okos szerkezet, hogy tudja, kiégett egy izzó, és nem kell nagy dologra gondolni, méri az ellenállásokat(mint sok-sok szenzor az autó elejétől a hátuljáig, ilyen-olyan hőmérséklet mérők mint PTK vagy NTK ellenálláson alapulnak. Na most nem tudok hirtelenjében tényleges értékeket, hasraütésszerűen adok meg értekéket. A hagyományos izzó ami belemegy a tolatólámpába talán 21w-os, ehhez tartozik egy ellenállás. Itt jön képbe a tudatlanságom, tegyük fel 100Ohm. Amit te veszel ledes kütyüt, ami tökéletesen világít, az meg csak 20Ohm ellenállású. Az közben meg van egy ellenállás mérő, aminek az van megparancsolva, hogy 80Ohm felett 1-est küldjön a gép felé(működik az égő), 80Ohm alatt 0-át(nem működik az égő->kiégett, kicsavarodott, kilopták etc.). Ha a gép megkapja a nullát, neked akkor írja ki hogy hiba van és nem működik a dolog.
    A megoldás, hogy addig kell méregetni, míg megtudod hogy mennyi az eredeti ellenállása, és a led ellenállása, kiszámolod a különbséget, és beméretezel oda egy ellenállást.
    Nem mondom hogy minden dolog így van amit mondok, de a valósághoz közel áll. Én azt javaslom, hogy vagy hagyd figyelmen kívül az autó baját, vagy dobd ki a kukába a ledet(vagy add olyan embernek akinek nem rinyál minden hülyeségér az autója), és tedd be a gyári izzót.

Új hozzászólás Aktív témák