2018. december 17., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-10-31 09:09:58

IT café

[B] Olcsó/akciós holmik Kínából, külföldről. Nem csak eBay-es forrásból. Belföldi kihagyhatatlan akciók a BestBuy topikhoz tartoznak.

Cél az akciós/olcsó kínai beszerzésű "bármi" megosztása egymás közt, ezzel segítve a többieket tapasztalattal, ajánlásokkal.
Nem cél a bekötési, szerelési, érintésvédelmi, villanyászati szakkör mélyreható tanulmányozása, erre megvan a megfelelő specifikus topik.
[B] Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban olvasnivaló.
Kérünk mindenkit, hogy a reflinkek (ÁSZF III/11/17) valamint reflinkeket tartalmazó külső oldalak (teszt blogok) megosztását mellőzzük a topikban (rövid link is reflink ha kinyílik, pl.: http://gearb.es/XXXXX). Akár külön értesítés nélkül is törlődhetnek. Ha egy mód van rá, a termékre mutató linkek a .html után ne tartalmazzanak mást (?wid= maradhat, az a raktárat jelenti), főleg nem ezt: ?lkid=

Kínai töltők megbízhatósági táblázata: [link]

2017. évi CLII. törvény 162.§.(5) bekezdése alapján:

"A vámhatóság által kiszabott, illetve visszautalandó, jogcímenként kis összegű, tíz eurónál vagy az 51. § (1) bekezdése szerinti árfolyamon átszámított forintösszegnél kevesebb egyéb terhek összegét - kivéve a jövedéki termék után kiszabott egyéb terheket - nem kell megfizetni, illetve visszafizetni. Az így meg nem fizetett összeget a vámigazgatási eljárás lezárásával egyidejűleg törölni kell, a vissza nem térítendő összeget pedig bevételként köteles elszámolni a vámhatóság. Nem kell megfizetni, illetve visszafizetni azt a tíz euró alatti, egyéb teher különbözetet, valamint visszafizetni azt a tíz euró alatti vámtúlfizetést, amely az egy határozatban egy vagy több jogcímen kiszabott és megfizetett összeg különbségéből keletkezett. Az így keletkezett tartozást a vámhatóság utólag törli, a túlfizetést pedig köteles bevételként adónemenként belső bizonylattal előírni és elszámolni."

Paypal fiók belépési védelme

Az utóbbi időben néhányan panaszkodtak, hogy „feltörték” a PayPal fiókjukat. Ennek megelőzésére javaslom aktiválni a belépés mobiltelefon sms kódos védelmét.
Figyelem! Ha ezt az ingyenes szolgáltatást aktiváljuk, azután amíg aktívan tartjuk, nem lehet mobiltelefon nélkül belépni és vásárolni a PayPal-el.

A leírás itt található.

Konverzió beállítás bankkártyához, hogy ne a PayPal árfolyam legyen használva

Ez általában egy deviza egységhez viszonyítva 6-12 Ft - eltérés is lehet a banki konverziót választva.
Van akinél a rendszer "elfelejti" a beállítást ezért fizetésnél célszerű rápillantani a fizetési összesítőre.
Ha a PayPal váltana, akkor Forint konverziós értéket láthatunk kiírva.

A leírás itt található.

Case, Claim

Mi az a Case és Claim?
Az eBay vásárlói védelmet nyújt a regisztrált tagjaink (eBay Buyer Protection). Abban az esetben, ha a rendelt küldemény nem érkezik meg, vagy nem azt kapod, amit rendeltél (nem olyan minőség, eltérés stb.), lehetőséged van egy Case-t (ügy, vita) indítani, itt tudsz kommunikálni az eladóval, a kártérítés vagy refund ügyében. Case-t a (legkésőbbi becsült - Estimated Delivery) érkezéstől számított 30 napon belül tudsz nyitni az eBay felületén keresztül, ha nem egy országban vagy az eladóval, ha azonos az ország, akkor 7 nap.
Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt, és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.
Megjegyzés: Az eBay-n megadott küldemény várható érkezési időtartam (Estimated delivery) egy, az eBay programja által becsült statisztikai átlag. Nem az eladó által vállalt garantált szállítási idő.
Amennyiben az eladó nem mutat hajlandóságot az ügy rendezésére (nem válaszol 3 napon belül, vagy látványos módon húzza az időt), akkor a Case megnyitásától számítva 30 napig tudsz egy Claim-et (követelést) nyitni. Itt már az eBay dönti el, hogy ki a kedvezményezett, te vagy az eladó.

Az eBay szabázai

Updates to the eBay Buyer Protection Process - 2013.10.24.
Mikor nyissunk Case-t vagy Claim-et?
Amennyiben a megjelölt időn belül nem kapod meg a küldeményed, először érdemes az eladóval felvenni a kapcsolatot, és tőle érdeklődni a csomag holléte felől. Abban az esetben, ha az eladó nem válaszol, vagy nem tesz lépéseket a megoldás érdekében, akkor érdemes megnyitni a Case-t, és ha muszáj, abból a Claim-et.

eBay-en Case indítás, ha nem érkezett meg a vásárolt termék Leírás itt található.

Mi az a Refund?

Az eladó által visszautalt vételár, vagy kártérítés. Amely oda kerül vissza ahonnan fizetve lett, ha a Paypal egyenlegről akkor oda, ha bankkártyáról, akkor a kártyához tartozó bankszámlára kerül, általában 3-5 nap amíg könyveli a bank.

Ha vissza kell küldenünk az eladónak a terméket (és PayPallal fizettünk), lehetőségünk van a visszapostázás díját a PayPalon keresztül visszaigényelni:

A promóció 2015. január 1. után és 2016 december 31. közti vásárlásokra vonatkozik.
Adott évben –nem kötődik hónapokhoz- 12 alkalommal van lehetőség, alkalmanként maximum 9300 Ft-ig visszaigényelni postaköltséget.
Ez a lehetőség az eladó által vállalt visszaküldési időtartamhoz is igazodik - Van, aki nem vállal. -, amit Pl: az eBay-n a Payments lehetőségek alatt van, Returns, és nem a garancia (Guarantee) meghatározása, amit az eladótól függően több, kevesebb időtartam.
Returns: 14 days money back, buyer pays return shipping ( vagy 30, vagy 60 nap)
Returns: No returns or exchanges, but item is covered by the eBay Money Back Guarantee- opens in a new window or tab.
Más webshop, ahol lehet PayPal-el fizetni, adhat több, vagy kevesebb időt.
A feladás után kell egy nyomtatványt kitölteni, mellékelni a szükséges igazolásokat és e-mailben elküldeni. A kifizetett összegről célszerű számlát kérni, elszokták fogadni a feladóvevényt is igazolásként, de ha tényleg elveszne a küldemény, a Posta van, amikor a számlához is ragaszkodik kártérítés fizetése esetén.
Amit el kell küldeni a nyomtatvány kitöltve –lehet online is- képként a feladóvevény és a számla, nyugta.
A lehetőség aktiválása:
Get your return shipping costs refunded.
Activate in 1 Click
Néha elsőre nem jön be, nyugalom, újabb próba, ha ezt látod:
Please try again later.
Sorry, we’re having some issues completing your activation. Please try again shortly.
Link a nyomtatványhoz.
Online nyomtatvány kitöltés:
Request a refund.
Bővebb információ a fenti oldalon és itt olvasható.
A jobb oldalon a körben lévő +-ra kattinva olvasható a bővebb tartalom.
Ha szükségünk van. rá éljünk vele.
Készítette : V/

Hogyan váltsuk a PayPal helyett a bankunkkal a pénzt

Rendszerint a PP drágább árfolyammal számol, mint a bankunk. Fizetésnél ezt kell beállítani, hogy a bank váltsa a pénzt: [link]
Vagy a PP beállításaiban eszerint kell eljárni: [link] V/

Hogyan törölhetünk egy tévesen leadott licitet?

Licitet az eladó segítsége nélkül is tudunk törölni, ha az aukcióból még van hátra legalább 12 óra. Ilyen esetben nem kell mást tenni, csak ezen a linken az item numbert megadni, valamint egy okot kiválasztani ezek közül,
Entered wrong amount: Nem jó összeget adtam meg (Ha ez történik, akkor be kell írni újra a helyes ajánlat összegét. Ez nem licit törlés!)
Seller changed the description of the item: Az eladó megváltoztatta a termék leírását
Cannot contact the seller: Nem tudom felvenni a kapcsolatot az eladóval.
Retract bid gombra kattintva módosul a licit.
Ha kevesebb, mint 12 óra van hátra az aukcióból, és a licit megtétele után 1 órán belül kérjük, akkor már csak az eladó tudja törölni a hibásan leadott licitet, így vele kell kapcsolatba lépni.

Hivatalos eBay oldalak, nem teljes felsorolás:

eBay USA, nemzetközi
eBay Németország, de sok kínai eladó is hirdet itt, német telephelyet megjelölve, ami valójában távol-keleti.
eBay Egyesült Királyság
eBay Franciaország
eBay Ausztrália
eBay Kanada
A magyar oldal megszűnése után is üzemel, a customerhelp_hu@ebay.com címen elérhető magyar nyelvű ügyfélszolgálat.

Határidők

Ha nem jött meg amit rendeltél, akkor (legkésőbbi becsült) érkezéstől számított 30 napon belül áll rendelkezésedre, hogy ezt jelezd az eBay felé.
Ha egy vásárlásnál nincs Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 napig van vásárlói védelem.
Előtte egy héttel érdemes az eladónak írni, hogy fizesse vissza a pénzt, mert nem jött meg a termék. A negatívtól való félelem miatt nagy valószínűséggel visszaküldi a pénzt. Újrapostázás (resend) nem ajánlott, mert gyakran nem küldik meg a cuccot újra.
Ha kicsúsztál ebből a +30 napból, de bankkártyával fizettél, akkor még nincs minden veszve. Ez esetben érdeklődj a bankodnál a pénz visszatérítése végett.
Valamint a vásárlás napjától él a Paypal-n a 180 napos vásárlói védelem.

Tracking

Mi az a Tracking és miért jó?
A Tracking (number) más néven, Nyomon követési szám, amivel ellenőrizheted, hogy az adott küldeményed hol jár, és várhatóan mikor érkezik meg.
Minden csomagra kapok Trackinget?
Nem. Ez függ a szállítás módjától (sima posta, futár stb.). Az eladók általában 30 dollár feletti értéknél adják automatikusan, ez változhat eladónként és országonként egyaránt. Te is kérhetsz nyomon követést akár az olcsóbb csomagokra, ennek az ára a vételáron felül értendő, amit az eladónak fizetsz, és tőle is kell kérned.
Hogy néz ki a Tracking number?
Általában ebben a formában találjuk meg EE123456789XX, ahol az első két betű változhat attól függően, hogy milyen feladási módot választottak, az esetek többségében ez RA (Registered Mail), de akár lehet LK,EA, RT,RB,AC,CP stb (Express mail, International stb.). Az utolsó két betű pedig a feladási országot jelöli, pl.: HK – Hong Kong, CN – Kína, US – USA, GB – Nagy Britannia stb.
Hol tudom megnézni a Trackinget?
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (HK post)
http://intmail.183.com.cn/icc-itemstatuscn.jsp (CN post)
http://www.singpost.com (Singapure Post)
http://www.track-trace.com/post (Track Trace)
http://www.17track.net (17 track)
http://www.sao.cn (SAO)
http://posta.hu/tracking
https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction!input.action (USPS)
http://www.trackitonline.ru ajánlott
http://directlinktrackedplus.com/multipletrack-client2.php (SE)
http://ntrack.org/ (TW)
http://www.bpostinternational.com/en/e-shipper/track_and_trace.html (általános kereső)
DHL és UPS nemzetközi futárszolgálatok hivatalos oldalain.
A tracking feladás után pár napig még nem jelenik meg a fenti oldalakon!

A Trackingek állapotában akár több napos késés is megfigyelhető az egyes oldalakhoz képest.

Vám ügyintézés

EU-n belül se ÁFA sem pedig vám nincs. Viszont az EU-n kívülről jött cuccokért fizetni kell mindkettőt, ami nagyjából +30%-ot jelent a vételáron felül, amibe a postaköltség is beletartozik.

Magánszemélyek részére érkező küldemények vámkezelése !!ÚJ!!

2016 vámhatárok

Az ÁFA törvény 94. § (1) bekezdés c) pontja értelmében e jogcím alkalmazása esetén a termékimport 22 EUR összegig mentes az adó alól. Az említett összeg az ÁFA törvény 256. § (1) bekezdése szerint, a Magyar Köztársaság Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján érvényes, az MNB által közzétett hivatalos forint/euró devizaárfolyamot (252,19 HUF/EUR) figyelembe véve 6.000.- HUF értékhatárt jelent.
Az Unión kívüli valuta a beérkezés napján átszámítva euróra (általában a Európai Központi Bank keresztárfolyama alapján) és úgy kell figyelni az Euró értékeket.

Vámkezelés:

Telefon:
06‐1‐301‐6951
06‐40‐346262
E‐mail:
vam.info@vam.gov.hu
vamkezeles@posta.hu

Import charges

Vásárlás során találkozhatunk ezzel a tétellel, amit szintén ki kell fizetni a termék vételárával (és postaköltségével) együtt. Ha az eladó részt vesz az ún. eBay Global Shipping Program-ban, akkor nem közvetlenül neked postázza a terméket, hanem valamelyik elosztó központba, ahonnan majd eBay valamelyik alvállalkozója fogja szállítani EU-ba és vámkezelni a termékedet. Ezután EU területén belül kerül ismételt feladásra a rendelt terméked, ami már nem lesz vámkezelve a magyar hatóságok által.

Kínai ünnepnapok:

Magyar link

eBay-es írások, segítségek:

PayPal számla nyitása kezdőknek

eBay kezdőknek

eBay és a PayPal: mit és hogyan?

eBay és a PayPal: mit és hogyan? II.

eBay és a PayPal: mit és hogyan? III.

Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
Köszönet nekik az összeállításért: Fecogame matykooo hun620 zoli03 bul07 Tomate

--------------------------

A vámkezelés szabályai.
Csomag nyomonkövetése.

Bejövő küldemény vámkezelve / Inbound item customs procedure jelentése:
A csomag átjött a vámon pár napon belül kézbesíti a posta.

Ha vámköteles árut kapsz, akkor arról értesít a vámhatóság, hogy mi a teendőd.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.