Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #3 üzenetére

    Azt kell mondjam, nagyon igaz amit felvetettél. Első körben az alapokat kellene rendbe tenni. Ezt érintett szülőként és ebben az iparban évtizedek óta tevékenykedő szakiként is ugyanúgy látom.
    Ilyesmit csakis nagyobb, ebben tehetséges és érdeklődő gyerekeknek van értelme tanítani.
    Szülőként közvetlenül tapasztaltam, hogy bár végig lehet szenvedni/vagy lelkesen használni az Imagine ill. a Pivot animátor programokat meg hasonlókat az ezzel töltött időt sokkal inkább célszerű lenne természettudományi tárgyak alapozásával tölteni.
    Persze ezekben az iparban (IT, elektronika stb.) járatlan szülőket mindennel meg lehet etetni vsz. ennek jó példája a Funside táborok is, de ennek nagy része kidobott pénz és idő.

    Nagy vonalakban lehet valamit mutatni kisebb gyerekeknek is, de a processzor működése pl. pont mélységeiben nem látható át, ahhoz nem árt ismerni a a digitális elektronika lényegét ill. nem árt némi assembly ismeret stb. Ha a gyerekek nincsenek azon a szinten, hogy felfogják, hogy a processzor gépi kódú (bináris utasításokat) hajt végre szép sorban lépegetve ill. feltételesen elágazva és hogyan áll ebből össze egy nagyobb dolog akkor nekik egy elég absztrakt és felejthető dologgá válik az egész.
    A felületes tudás megfoghatatlan absztrakciókkal pedig nagyon gyorsan elvész.

    Szóval nagyon jók ezek a buzzword-ök, de rossz irányba megy a dolog.

    Programozáshoz pl. alap az angol ismerete, de számrendszerek (hex, bin ill. esetleg oktális) szintén előnyös ezernyi más mellett.
    Ennek a témának a kapcsán az jutott eszembe amikor az EEVblog-os Dave meghívta a Nobel díjas Barry Marshall-t és ő pedig egy csomó mindent elmesélt (minden elérhető Youtube-on, nem csak ezt a részt, sok másikat is érdemes megnézni Dave jó tanár).
    Az a fajta kitartás amit ő fel tudott mutatni nálunk sajnos kiveszőben van, pedig ha valamire ilyesmire lenne nagy szükség.
    Csak pár dolog van amire igazán érdemes lenne a gyerekeket megtanítani, az egyik az, hogy önállóan tudjanak tanulni, magukat képezni és megtalálják a náluk jól működő módszereket a másik pedig kitartásra nevelni.

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Carasc0 #15 üzenetére

    Nézd a gyerekek szemszögéből a dolgot. Reggel 7-től vagy 8-tól be vannak zárva egy épületbe mert kötelező és ott vannak sokszor 16:00-ig a nap nagy részében utána meg mennek valamilyen külön foglakozásra sportra bár mire általában a szülők nyomására ahonnan haza keveredik este 7 órára jó esetben ha nem kell még haza vonatozni mondjuk egy órát mert nem abban a városban él. Utána essen neki a házi feladatoknak dolgozatra készülés miegymás majd pont abban a kevés szabad idejében fog Wordöt és Excel-t gyakorolni amikor helyette gyerek is lehet? Plusz erre még rátesz egy lapáttal a szülői nyomás, hogy ha nem ötös mindenből akkor tuti baja van a gyerekének mert hát a szomszéd gyereke meg ötös mindenből és cibálják szegényt pszichológushoz meg kitudja még hova erre sajnos láttam példát.

    [ Szerkesztve ]

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Carasc0 #17 üzenetére

    Ha jól tudom kell írni értékelőket a gyerekről fél évkor (legalábbis ahol dolgoztam így volt) meg van fogadó órátok. Belehet hívni a szülőt egy kis elbeszélgetésre.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #15 üzenetére

    Oké a LibreOffice előnye, hogy otthon ingyen letöltheti és használhatja. Bravo, de nem fogja.

    A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.

    Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
    Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.

    Egyébként roppant szomorú vagyok, ha ezt nem látod a pingvines avatarral...

    Házi feladat informatikából számomra értelmetlen! Megcsináltatja mással. Szorgalmit papírformában hozzák be, én meg csak fogom a fejem, hogy otthon ez nem megy gépen! Kipróbáltam.

    Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.

    Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni. Ha valami érdekli a gyereket olyan mércéket tud állítani saját magának amit te soha nem tudnál.
    Ezt szülőként már láttam, sportban is ill. informatikában is (itt nem elégszer).

  • redgreg

    tag

    válasz Carasc0 #20 üzenetére

    Most lehet én vagyok öreg 30 évesen, de mink még azokat a tanárainkat szerettük, akik valóban tanítottak is, miközben a tanárok nagy része szót se érdemelt. De el tudok képzelni sok mindemt. És persze nem a tanárok nyakába akarom most ezt varni, csak tényleg kíváncsi vagyok

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #23 üzenetére

    Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!

    Én is arról beszéltem. Nem vagyok tanár, gyakorló szülő vagyok. Nem jártam a gyerek informatika termébe, se a könyvét nem láttam még (pedig megnéztem volna...).

    Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.

    Lehetőség, alternatíva szavak megvannak? Ha nem tudja akkor viszi papíron. Ha meg igen akkor e-mail bónuszért.

    A többire most nincs időm, sorry.

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Carasc0 #24 üzenetére

    Nagyon nem vagyunk egy hullámhosszon, aki ezt az egészet így kitalálta hibát hibára halmoz.
    Ez amit csináltok 5-6 évfolyamosoknak eléggé felesleges. Onnan tudom, hogy amikor ennyi idős voltam meg a legtöbb kollégám ennyi idős volt nem létezett lényegében semmi sem amit tanítani próbáltok. Most pedig mindannyian simán használjuk.
    A tabletet tartalomfogyasztásra találták ki (egyik kollégám nagyon fején találta a szöget amikor a googlira azt mondta, hogy az egy reklámügynökség), ennek az oktatásban nem kellene legyen semmi szerepe.
    Robotikát sem kellene erőltetni.
    Általában véve az iskolában első körben alapozni kellene.
    Amíg nem tudod megmutatni a vezérlés valami protokollon keresztüli mivoltát (azaz amíg valaki nincs azon a szinten, hogy fel tudja fogja pl. az SPI vagy PWM-en keresztül adott parancsokat) az egész tényleg elég gyorsan a rövidtávú memóriába fog kerülni.
    Az, hogy menj előre meg hátra meg fordulj ide meg oda valami acronymmel leírva a vicc kategóriája.

    Záró gondolatként: Mint gyakorló szülő a gyerekeken azt látom akkor kezdenek rosszul viselkedni, másokat piszkálni stb. amikor unatkoznak. Azaz amikor nem tudtad lekötni a figyelmüket, amikor érdeklődésüket elvesztették.

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Carasc0 #24 üzenetére

    Őszinte leszek, mindent rá próbálsz húzni a gyerekekre Én azt látom. Ahol Én dolgoztam nem tanár voltam hanem rendszergazda és tök jól ráláttam a dolgokra mert úgymond külső szemlélő voltam sőt voltak olyan dolgok amiben a gyerekek segítségét kértem és volt, hogy bementem órákra mert dolgom volt a gépekkel és hallottam láttam mit is oktat az a tanár aki egyébként engem is oktatott annak idején. Elmondom ugyan azt a maszlagot hallgatták amit Én, kicsit kétségbe ejtő volt, látni azt, hogy sehova nem fejlődött a tanárom/tanáruk. De amikor a srácokkal dolgoztam együtt akkor sokat kérdeztek tőlem informatikával kapcsolatban és láttam rajtuk az érdeklődést és mindig megtudtuk azt beszélni ami érdekelte őket. Nem motiválatlanok a srácok ezt kimerem jelenteni vannak akik többet akarnak tudni a telefonjuk nyomkodásánál és vannak akik nem, ez természetes.
    Amikor Én voltam általános iskolás a mi informatika tanárunk leadta a "kötelezőt" de azoknak akiken látta, hogy többet szeretnének tartott a munkaidején felül (igaz némi plusz pénzért) tartott szakkört, felkészített minket versenyekre, eljött velünk más városba hétvégén (volt családja) és tökre élveztük. Nem minden gyerek egyforma és lusta. Az, hogy te próbálod rákenni a szülőkre meg a gyerekekre a felelősséget azt mutatja számomra ne haragudj meg, hogy ezt mondom de lustaságnak tűnik.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

  • Reggie0

    félisten

    válasz Carasc0 #17 üzenetére

    Eleve hazifeladatot tilos lenne adni. A felnottek is napi 8 orat dolgoznak max.

  • csiby222

    aktív tag

    válasz Carasc0 #29 üzenetére

    Ezért írtam, hogy ha nagyon akarsz nekik releváns dolgokat tanítani akkor erre a szakkör lehetőséget adna azoknak akiket érdekel is a dolog mélyebben.

    Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab

Új hozzászólás Aktív témák