Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    Ocsmány wow-flash, lila, rózsaszín, ciklámen, olajzöld és ibolya... A tököm kivan már a Blizzarddal, mióta ott az az idióta dizájner Samwise Didier, hatalmasat zuhantak a szememben. Dizájnban köszönőviszonyban sincs a zseniális első résszel, de a szerintem mérhetetlenül primitív Diablo 2-vel szemben is alulmarad. A helyükben lapátra tenném a nyomorultat és sürgősen elfelejteném a Wow és a Diablo III által fémjelzett Barbie-világot. Az eszem megáll hogy valaki még várja is ezt a bitekbe oltott ízlésficamot...

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    Blizzard cuccok sosem voltak technikailag kimagaslók és sosem volt nagy gépigényük sem. Ezen nem paráznék.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Viktor77 #121 üzenetére

    "Egyél szart, egymilliárd légy nem tévedhet." Persze, persze...
    Na ide figyelj, drága kolléga: az ízlés, bár szubjektív, azt hiszem jelen esetben többről van szó, a Diablo 2 stílusa a 4.-5. actot kivéve köszönőviszonyban sem volt a sztorival, vagy akár a videobetétekkel. Egy igényes gamer az összhatást is nézi, ez jól megvolt az elsőben, felemás volt a másodikban, a Dio3 meg... Vicc. Elhangzott itt, hogy a hangulat a lényeg. Na igen, de annak a stílus szerves része a grafika és a játékmenet mellett.

    Mert az egy dolog, hogy én eleve nem csípem az ilyen konzumidióta társadalmat primitív játékban modellező műfajt - kinek van jobb cucca, tápolás halálig, gyúrunk vazze', jobb' szeretem a mélyebb tartalmú, sztorivezérelt alkotásokat az ilyen hack'n'slash rpg-light-oknál. Általában aki nyomi az RPG-khez, az tolja előszeretettel a Dio-t. Ennek ellenére beleszerettem az első részbe, hónapokig nyúztam single-ben, pedig úgy állítólag nem nagy szám.

    Az agymosás pedig nem szép dolog, tévedés, hogy nem picsogtak az emberek a Dio2 láttán, több neves hazai és külföldi szaklap lehúzta, olvassatok vissza: a Diablo rajongói közül rengetegen fordultak el a 2-től. Mert nem nehéz belátni, hogy a Diablo egy egyszerű kattintóbajnokság egy véletlengenerátort futtatva a háttérben. Én is így voltam vele, multiban sem kötött le 1 hónapnál tovább. Még másfél évig fent volt a gépemen, de csak 2x léptem be.

    Ez eddig mind szubjektív, dühös és faragatlan a modorom, ez tény, de megvan rá az okom: pillanatok alatt kimúlt a Sacred, nem tudott érvényesülni az egyébként nagyszerű Dungeon Siege, a Titan Quest, mert a Blizzard így meg úgy... Mérsékelt siker a Middle Earth Online vagy az Age of Conan, mert mindenki azzal a nyüves WoW-val tolja 5 éve (!), pedig nekem elég volt összvissz 2 órát néznem, már eret vágtam volna magamon a stílusa és a "tartalma" miatt...

    És akkor itt vagytok Ti, nem a véleményetekkel van baj, hanem azok egységességével. Fanatizmus, közhelyek, feltétlen imádat mindenütt. Ha a Blizzard kiadna egy éktelen fos, irányíthatatlan stuffot, ti azt is benyelnétek. Mint a Nokia-rajongók, nem érdekli őket, hogy esetleg más cég modernebb, kiegyensúlyozottabb modelleket kínál olcsóbban, mert a Nokia az ilyen jóóóó meg megszokta meg minden... Legalább a játékot meg kéne várni mielőtt fél karotokat levágjátok és rituálisan beáldozzátok a Blizzard atyáinak oltárán... Komolyan, nem értem mi van a világgal, a tömegekkel... Eceterá.

    Természetesen nem csak neked szól a komment, csak most nem érek rá 7-8 hozzászólót megszólítani. Ja, és abbahagyom a flame-elést, a Diablo-sorozat nem az én műfajom. Lehet tolok inkább egy kis Lost Vikingst vagy Blackthorne-t, azok még jók voltak. Remélem van itt olyan aki ismeri őket, ha nem, nincs is miről beszélni Blizz-ügyben.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Neovenator #140 üzenetére

    Na igen... És a Warcraft is már eleve sokban Warhammer-nyúlás volt. De nem is ez a gond, a Kill Billben sincs sok eredetiség, a Mátrixban gyakorlatilag 0 -filmes példákkal élve- az összhatásuk miatt viszont sikerült bankot robbantaniuk. A gond azonban az, hogy a játékiparnak nincs meg a maga hangsúlyos szerzői rétege -ahogy a filmművészetnek van- és számomra aggasztó, hogy az olyan fejlesztők, akik jobbára egy deka eredeti gondolatot még nem izzadtak ki magukból pályafutásuk folyamán, kultikus tiszteletnek örvendenek... Ja, várjunk: voltak kreatív ötleteik: Warcraft Adventures, Starcraft Ghost - igaz, mellékvágányok, de le is lőtték mindet, mert egy fikarcnyi kockázatra sem méltatták őket. Az ilyen piaci szereplők nem érdemlik meg a tiszteletet. A termékeiket meg lehet vásárolni, amúgy súlyosan ki kell használni őket.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Viktor77 #143 üzenetére

    Egyik játékkal sem volt komoly baj. Az Age of Conan necces, de nem vészesen. Egyszerűen egészségesebb piaci versenyt szeretnék, ahol nem csak egy cég kényelmesen középszerű - épp ezért népszerű - alkotása tud érvényesülni.
    A D1-ben nem volt ez a nyomi skill-rendszer, nem volt kötelező csupán 1-2 domináns skill-t kimakszolni, nem voltak ennyire beskatulyázva a kasztok és nem kellett ilyen durván kimaxolni a karaktert, hogy érvényesülni tudj.
    Amúgy jogos, preferencia kérdése ez is: nem szeretek éveket várni egy-egy táposabb cuccra és frusztráltan végigkecmeregni az amúgyis szűk és repetitív játékvilágban, hogy jussak valamire. Nem szeretem az olyan feladatokat, játékokat, szórakozási lehetőségeket, ami önmagát gerjeszti és ismétli. Nem szeretem a nyitott végű stuffokat sem, ez az én sajátosságom, ennyi.
    A másik, én olyat nem kockáztattam meg, hogy szar lesz, ez a folytatások- rebootok esete Hollywoodban - ha nem tudnak olyan alkotásokat készíteni, amik integránsak, követik az elődök szellemiségét, akkor inkább ne is tegyék (T3, az új Star Trek szerintem tipikusan ilyenek).
    Megfontoltam a fentebb leírtakat, de azért ti is gondolkodjatok el rajta, mennyire kell nekünk egy Dio 3 pop-artos dizájnnal, vajmi kevés újítással... A Starcraft 2 más tészta, az elsővel csak érintőlegesen foglalkoztam, nem zárkózom el egyiktől sem.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Sirandrish #148 üzenetére

    Szerintem nem jó. Nem mondom, hogy szar. De ez milyen érvelés már, emberek? :D Nyilván azoknak a számában mutatkozik meg, hogy rossz, akik fent vannak... Basszus... Kismillióan játszák a B.neten, és kismillióan nem, köztük nagyon sokan vannak akiknek nem jött be az elődje után. De sokan vannak azok is, akik azért nem játszák mert nem játszanak, mások nem is hallottak róla, mondjuk Szomáliában a nyomornegyedekben... És nagyon sok olyan élőlényről tudok, amiknek nincs megfelelő kifinomultságú kezük/mancsuk/csápjuk hogy egeret ragadjanak...

    Én még élénken emlékszem a 2000-es fogadtatására, júniusban, júliusban... A felhördülésekre, értetlenségre, aztán a patch-eket övező kisebb-nagyobb lázongásokra. Siker lett, jó nagy siker, De ez nem jelenti azt, hogy nem osztotta meg a szakmát vagy a közönséget. Nem kell elhinni. Leszarom, mit hisztek, már elnézést.

    És igen, szerintem közvetve a Blizzard tehet róla, hogy ezek a stuffok nem durrantak akkorát, ezt nem is nehéz belátni. A konkurenciaharc az MMO-k terén a legerősebb, az elsőség jogán pedig a legéletképesebb messze tovább él, mint az indokolt lenne: iszonyú kort ért meg az Ultima Online, az Everquest és a WoW is, mellettük az ember nem nyom egy második-harmadik MMO-t, a WoW körüli hype, az általános ismertség, a megszokottság okán sokaknak még a fejében sem fordul meg hogy kipróbáljon egy konkurenst, jóllehet a Middle-Earth Online sokukat megfogná. Ne úgy gondoljatok már rájuk, mint az egyszeri játékszoftverekre, mindegyik a függőség fenntartására, a hardcore gamingre van kihegyezve, a WoW pedig messze nagyobb publicitást kap, mint amit a konkurensek mellett megérdemelne. Azt már nem hinném, hogy ez tényleg a Blizz hibája volna-e, agresszív üzletpolitika és ismertség ide vagy oda... Ezért írtam oda a "közvetve" szót. Megkockáztatnám, túlzásnak hangzik, de talán már nincs messze az Activision-Blizzardot szankcionáló trösztellenes intézkedések kora, nem én vagyok az első, akit untat/idegesít, hogy a WoW mellett nincs számottevő MMO-élet.

    Csak azt sajnálom, hogy annyi publicitást, díjat és elismerést kap ez a szvsz lusta és középszerű banda, mert egyszer valaha sikerült nekik, és kénytelen vagyok ennyire nem fair módon viszonyulni hozzájuk, mert még a csapból is ők folynak és mindenki beeszi a körülöttük lévő hype-ot. Alap esetben csak nem érdekelne a dolog, de már tényleg untat. Ne is ragozzuk tovább, nincs is mit mondanom.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Sirandrish #150 üzenetére

    Tiszta sor. De valami nem hagy nyugodni. Én úgy tanultam anyutól-aputól, meg a tanszékvezető bácsitól úgy 5 éve mikor egyemeti docens lett, hogy meg kell tudni indokolni mi miért tetszik (miért tetszik a Quimby és miért nem a Kiscsillag pl.), mert ez a felelős gondolkodás és vállalható ízlés alapja, és mikor erre nem voltam képes, kis híján kaptam egy sallert, aztán közölte, hogy ha ilyen gyökerek a fiatalok, mint én, ő jövő héttől másnak adja a szak vezetését... Pedig a fiatalok szerintem úgy általában gyökerebbek mint én... Nem azért, HA teszem azt bejön nekik a WoW vagy a Dio2, hanem azért, HA nem tudják pontosan, hogy miért.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Dr. Akula #156 üzenetére

    Darkstone... Sajnos kimaradt, mert akkoriban anyuci vette nekem a gépeket és épp nem akart nekem gépet cserélni :)
    De biztosan nagy rajság volt, végtére is a Delphine Software csinálta, máig szerintem a legkülönösebb fejlesztőcég, amiről hallottam. A LucasArts-szal is birokra kelő kalandjátékokat adtak ki (Operation Stealth, Future Wars), de ők csinálták meg minden idők legjobb platform-akciójátékát az Another World-öt és másik nagy kedvencem, a Flashback c. cyberpunk kaland-platform hibridet. Aztán jött a MotoRacer, majd az átigazoltak megcsinálták a Heart of Darkness-t. A Darkstone után tán el is tűntek a süllyesztőben. Ők mertek újítani. Lehet, hogy ez lett a vesztük.

    Neovenator kolléga szépen összegezte, amit én dühösen képtelen voltam összeszedetten kimondani. A Blizzard hatása elképesztő a piacon, sokan etalonként tekintenek rájuk és a Westwooddal, valamint az IdSoft-tal közösen elég sokat tettek azért, hogy a játékipar jóformán 3-4 sematikus műfaj arénája legyen. Az uniformizáltság, az eredeti ötletek ázsiójának csökkenése és a mindent elborító vizuális és tematikai közhelyáradat miatt nem szeretem a Blizzardot: minden őket igazolja, de CSAK őket, ugyanis a gyors pénzt előteremteni vágyó tisztes iparosok tőke és ismertség hiányában rendre megbuknak. Ők talpon vannak és prosperálnak, és ez szerintem 60%-ban a hírnevüknek köszönhető. Én sem ellenük akartam ágálni, szégyelltem is a hangnemet, sokkal inkább a bennük összpontosuló piaci jelenségek veszik el az igényes és szellemi termékre vágyó gémer kedvét attól, hogy billentyűzetet és egeret ragadjon... Talán nem túlzás őket Lucashoz vagy Spielberghez hasonlítani: a hatásuk megkerülhetetlen, az érdemeik vitathatatlanok, de nagyban hozzájárultak Hollywood szellemi és tematikai satnyulásához.

    Wolverine: nyilván nem értek hozzá ennyire, sarkítottam, az online rpg-k engem a The Old Empire-ig nem érdekelnek. Attól a lényeg a lényeg: az impozáns számok és kisebb illetve lokális sikerek ellenére a WoW jelenség, míg a többiek "csak" szoftverek.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Horbal #168 üzenetére

    Azért meg lehetne csinálni jobban is ezt, azt gondolom. A piac, a játékok arculata hatalmasat változott az elmúlt 9 évben. Sokkal több lett a script az fps-ekben, intenzívebb a sztori-élmény, máshol nyitottabbá vált a játékmenet (Far Cry 2, Stalker)... Az RPG-k némiképp egyszerűsödtek, másfelől filmszerűbbek lettek, folyékonyabbá vált a történetmesélésük. Most tolom épp a BloodRayne 2-t, játékmenetre elképesztő fapadosnak tűnik a mai, hasonló stuffok mellett, pedig alig 4-5 éves. Az, hogy a Diablo 3 hozza a jól bevált receptet, 2 dolgot implikál:
    1. nem mernek változtatni a jól bevált recepten, mert aranytojást tojó tyúk és kényes egyensúlyt jelent a kényelmes, szórakoztató játékmenet, a játékrendszer (interfész) és a hangulat közt.
    2. Megmarad ugyanaz az elavult, a '90-es évek eleji hack'n'slash-ekben gyökerező szisztéma afféle játéktörténeti mementó gyanánt, és az a vicces az egészben, hogy míg más műfajok esetében kinevetnénk a végterméket, addig itt pont arra vágyunk hogy kényelmes, ismerős, megszokott és elsőre befogadható legyen, minimális erőfeszítéssel. De van itt még egy +1-es dolog is: az olyan arcok, mint én, akik már a Diablo 2-ben is több "szintet", layert szerettek volna látni: itt-ott némi interaktívabb párbeszédet a gossip helyett, hogy mondjuk legyen néhány iszonyú tápos cucc, amit ésszel, nyomozással, ilyen-olyan logikai feladatokkal lehet elérni... Tudom, ez abszolúte ellentmond a Diablo pörgős multi-szellemiségével, de ad1. A Bioware is meg tudta csinálni co-op gyanánt, ad2. nem kell több száz oldalnyi dialógot/monológot írni a mélyebb és "eszesebb" játékélmény elérése érdekében.

    A Győzike-hasonlat nem érdekel, a Diablo-ban látok értéket, az a kevés, amit tud, az nagyon jó. A Győzike szándékolt szellemi posvány, afféle Camp-stílus, remekül illeszkedik Szalacsi Sándor és Matiz nagypapa mellé. Mindenki fikázza, mindenki nézi. Tisztelet a kivételnek.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák