Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz SyMbioTe #2 üzenetére

    a tesla 100 KW-os aksival480-500 km hatótávval) durván 2700-2800 kg. Igaz az egy böszme limuzin. ebből az aksi maga durván 750-800 kg...

  • Robitrix

    senior tag

    válasz secretgarden #21 üzenetére

    azért egy drónnal(qvadrokopterrel) sokkal nagyobbat lehet esni, mint egy elektromos autóval... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Decske #17 üzenetére

    azért ez nem olyan egyszerű itt ha egy parkolóban csak 50 autót rá akarsz felrakni tölteni. nagyjából 1 fázissal töltve 7 KW/h a teljesitmény(otthon házi tötltövel egy fázis 3,6 kw/h)
    utcai töltök 3 fázissal nagyjából 22 KW/h-t tölt.
    Vagyis kiépíteni egy parkolóban 50 töltőoszlopot és odavezeni vagy 1 MW/h teljesitményt és szétosztani azért 100 milliós vagy több beruházás. Nyilván nagy cégeknél képzelhető el, akik telephelye elött többszáz dolgozó autója parkol. nem tudom melyik cég áldozna ennyit a dolgozóira... amúgy meg infrastrukturában se egyszerű bárhová odaveznei MW teljesítményeket amihez azért karvastagságú föld kábeleket kell lefektetni. Sok helyen egyszerűen regionálisan nem áll rendelkezésre kapacitás, hogy hirtelen a város 15-20 cég parkolójába oda vezessen tucatnyi mw teljesítményt. Nincsen kapacitás honnan leakasztani hirtelen. Én dolgoztam egy évtizedet Budaörsön. ami egy dinamikus fejlödést ért el az 1950-es évekbeli kis álmos főváros melleti faluból egy 30-35 ezeres településé űgy hogy közben cégek százai települtek oda lakótelepek bevásrló központok.... vagyis durván megnövekedett a település elektromos igénye. Aztán valamikor 2000 elején már tarthatatlan volt az elektromos hálózat kapacítása. neki álltak fejleszteni. vagyis 2-3 éven át ásták a település ucáit új elektromos kábeleket végig fektetve. Gondolom közben a település is kapott vagy 1-2 új távvezeték kapacitás fejlesztést, hogy oda lehesen vinni a plusz kapacitást. Szóval nem olyan egyszerű egy településen csak úgy hirtelen leakasztani több MW energia töbletet. főleg egy olyan település esetén, ami jóval csórobb, mint egy amúgy tehetős Budaörs.
    Sok gond lesz még mire alkalmaszkodnak a települések infrastrukturája ahhoz, hogy felkészültek legyenek nagy tömegű elektromos autó töltéséhez.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz secretgarden #19 üzenetére

    nem csak az áram ára az érdekes, hanem egy töltö oszlop kialakítása is sok milliós költség. nem csak maga az oszlop kerül pénzbe, hanem az ahhoz vezető energia vezeték(földalatti kábel) kiépítése is. Nyilván angliában se olcsó felásni az utcákat és lefektetni az karvastagságú energia kábeleket) Optimális estben tudnak kábelezni a utcai kábel csatornákban.Szóval azért az ilyesmi erősen húzos költség lehet egy cégnek...... nagyobb esélyt látok rá, hogy nem ingyen töltenék a kocsikat, hanem valami kedvezményes áram áron.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz secretgarden #20 üzenetére

    annyiban sporolás, hogy nem feltétlenül tart fent az ember egy saját autotazért, hogy reggel elmenjen a munkába ahol parkol 8-10 órát majd haza megy vele. Az emberek döntő részének felelegesen ott áll egy autó a nap 95%-ban felelgesen kihasználatlanul. foglalva a közterülete a parkolókat és dugot okozva az utakon. Szóval ha kilakítanának egy jól müködő szinvonalas közöségi autóhazsnálati rendszert főleg elektromos autókkal...... úgy, hogy nagyjából a nap bármely szakában rendelhess magadhoz egy járművet 10-15 percen belül. az rengeteg mindent megoldana. mind környezet védelemben, mind a dugok csökkentésében. szóval volna lehetőség a dologban, ha jól sikerülne megoldani. Sok ember felhagyna a felesleges saját autó birtoklásával.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz nagyrezso #18 üzenetére

    A hibridek inkább csak egyfajta átmenetekben lehet megoldás a következő 1-2 évtizedben mire átállunk a teljesen elektromos autókra. Nyilván a következő 10-20 évben is folyamatosan javulnak az elektromos autók és akkumulátorok paraméterei, amik nővelik a hatótávot és a használhatóságot.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz secretgarden #14 üzenetére

    Azért erre is létezne praktikus megoldás. Mondjuk ha moduláris bérelhető kisebb méretetű szabványos energia telepeket használnának az autok. mondjuk 25-50 kg tömegűeket. aztán ezeket lehetne valami praktikus mozgó álvánnyal kiemelni a kocsikból majd egy olyan akár 200-300 darabos tötltőfalba belehelyezni, ami hasonlit a pályaudvarok csomagmegőrzőire. aztán a berakott energia pack helyett egy feltöltöttet vagy majdnem teljesen feltöttötet berakni a kocsiba. a kocsi mérete és szükséges kapacitása szabná meg, hogy melyikbe hány tenergia csomagot lehet betenni. egy kis autónak volna 1-2 egy közepes autónak 2-3 csomagja egy nagyobb limuzinnak mondjuk 6 csomag.
    A csomag bérleti dija egyrészt a csomag bérlés árából másrészt a benne levő aktuális energia értékéből állna. Ha én laadok egy 18%-osra töltött energia csomagot és beteszek helyette egy 96%-ra tötlöttet akkor energia árban a 96% és a 18% különbözetét fizetném ki. Persze lehetne hozzá applikáció ami meg mutaná a közelben levő tötlőállomásokon szabadon rendelkezésre álló energia csomagokat. Vagyis haladok a városban és 8 perc múlva odaérek egy töltőhelyhez, akkor megnézem milyen felhasználható csomagok vannak szabadon. Mondjuk az én automba 3 csomagot lehet betenni és látok a töltőhelyen 2 100%-ra feltöltött csomagot és van egy 94%-os csomag akkor lefoglalom magamnak mind a hármat. (kicsit hasonlóan, mint ahogy helyket foglalunk egy moziban. J aztán 8 perc múlva mikor odaérek a tötltőhelyre leadok a kocsiból 3 már merülő telepet és beteszek(vagy tesznek) 2 db 100%-os csomagot és mondjuk már addigra egy 96%.os csomagot) ha így meglehetne oldani, hogy 5 perc alatt energia csomagot cseréljenek akkor nem kéne töltöre dugva 2 órát vagy többet várakozni. Persze a csomagok el volnának látva megfelelő mechanikus és elektromos védelemmel látva, hogy ne lehesen olyan egyszerüen kiszerelni egy autóból és ellopni. rendelkeznének valami véle elektronikus azonosítással. a mégis ellopott csomagokat betéve egy nyilvános tötlőállomásba rögtön riaszthatna a rendszer, hogy körözikm az adott energiacsomagot. A modszer további elönye, hogy megvolna oldava a már nagyon tönkre ment energia csomagok központi visszagyüjtése és újra feldolgozása, mivel azt a csomagokat bérbe adó cég kezében volna. Persze azt szabványosra kéne kialakitani, hogy a szabványos energia csomagot be lehessen helyezni a szabványos autók csomag trolójába. Aztán ahogy fejlödik a technika lehetne cserélni a csomagokat, mondjuk most 20 KW/h kapacitást tud egy csomag, 3 év múlva már 27 KW egy csomag kapacitása, 2 év múlva már 35 KW-os csomagot használnak…. J

Új hozzászólás Aktív témák