Új hozzászólás Aktív témák
-
Na ezaz. És a Tesla Model S / Model 3 inkább hasonlít kategóriában erre az autóra, mint egy Leaf.
Ez a Lightyear is egy nagy limuzinnak néz ki erősen.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
axioma
veterán
[Nem lehetne rendbetenni a mertekegysegeket?]
Amugy otthon 10A 2.3kW a jellemzo, a 16A kihasznalasahoz mar fali tolto kell. Viszont napi 2x17km meg 2x25km (ket auto) fogyasztasa a 10A sot az Ampera leszabalyoz ha nem allitod at, 6A-rel tolva SE fedi le az ejszakat. Es ez jobbat tesz az akkuknak mint a brutalgyors toltes, szoval "csak" nx10A normal 230-as halozatot erdemesebb kiepiteni.
Azzal egyetertek, hogy tomegesen az esti toltesnek (plane idoben automatikusan szetkenve, csak jogalkotoi akarat kene) konnyebb lenne a megoldasa. Kiveve, ha foldfelszini a parkolo, mert akkor napelemet az autok fole... tripla haszon. -
secretgarden
aktív tag
Pontosan! Volt is ilyen probalkozas, ha jol remlik talan a Fiat(?) meg a Kia(?) probalkozott ilyen tanulmannyal, az alvazban egy fedeles rekeszben volt az akkupakk, konnyen cserelheto. Egyikuk meg olyan "benzinkut"-tanulmanyt is csinalt, ahol bealsz egy meghatarozott helyre, es egy utburkolatba-aknaba telpitett robot kicsereli kb 30mp alatt a kifogyott akkupakkot feltoltottre.
Masik ut a folyekony akkuke, ahol gyakoraltilag nem toltest pakolsz az akkuba, hanem az akku kifogyott tartalmat csereled le feltoltottre (egyik vezeteken nyomja be a feltoltott cuccot masikon szivja ki a kifogyottat). https://www.nbcnews.com/mach/science/new-refillable-batteries-could-fuel-electric-car-revolution-ncna974556 es https://cleantechnica.com/2019/04/24/nanoflowcell-flow-battery-test-vehicle-surpasses-200000-miles/ es https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html
Aztan volt valamelyik eszaki orszagban (finn? sved? norveg?) buszokra is megoldsas, ott az otlet egy "vezetek nelkuli trolibusz". Rajottek, hogy ha nagyon gyors a toltes akkor nem kell a helyi buszokba sok szaz (vagy akar csak tobb tiz) km-re eleg kapacitasu akku, hanem eleg annyi amivel biztonsagosan (legkondival, esetleges dugokkal is kalkulalva) el tud jutni a kovetkezo megalloig. Ja, es akku helyett szuperkondenzatort hasznaltak a tanulmanyban. A megalloban volt egy toltopont, amikor megallt a busz automatikusan csatlakozott hozza, kb. 15mp alatt maga szivott eleget a kovetkezo megalloig, es lehetett menni tovabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5