- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- Kriptovaluták és az adózás
- DIGI internet
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Python programozás
- Programozásról_szubjektíven
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #3 üzenetére
Az AMD ezt az NV-nek címezte. Azért mondják ezt, mert nekik tökmindegy, hogy konzolt, PC-t veszel, vagy felhőzöl, mivel ott vannak mindenhol. Az NV-nek már nem mindegy, mert nincsenek a konzolokban. Ez a szokásos érdekellentét. Az NV-nek a konzol az a sátán, mert nincs belőle pénz, míg az AMD-nek mindegy, hogy honnan jön a pénz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Richland az egy Trinity APU. Annyi a különbség, hogy gyorsabb, kevesebbet fogyaszt, és szoftvercsomag jár hozzá. A GPU marad VLIW.
Mindegyik asztali APU FM2-es lesz.
A Kabini lesz ITX-ben is. Akik csináltak Brazost, valszeg csinálnak ilyet is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Richlandet azért hozzák ki, mert valamit reszeltek a Trinity északi hídján és a hozzá kapcsolód komponenseken, hogy ez a dolog megvalósítható legyen. Valami IGP-hez kapcsolód fícsőr került be, amivel hatékonyabb lett az egész. Az AMD mindenképp így szeretné megoldani. A többiek megoldása csak a központi processzoron működik, ami nem energiahatékony a képfeldolgozáshoz.
Igazából így ennek van értelme, mert most 2013-ban mindenki erre a hadonászásra akar koncentrálni (valamiért ... ). Ha az AMD GPU-ból csinálja, akkor sokkal kevesebb fogyasztással tudnak ugyanolyan eredményt elérni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #18 üzenetére
Attól még rossz számukra, hogy ha veszel egy új Wii U-t, boxot és PS-t a PC helyett. Ez ellen tenni kell, ha más nem, akkor a konzol halott utalásokkal. Ez szimpla üzlet. Amúgy nyilván nem dőlt össze a világ, csak nem árt néha odapiszkítani, ha már az AMD-hez ment mindenki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az APU, az inkább általános név, de az AMD hozta létre, illetve használta először. Ez olyan, mint a GPU. Az ATI anno VPU-t mondott, míg az NV GPU-t. A GPU maradt fent. Ezt levédetni hülyeség, mert maximum nem hívják a cégek APU-nak a terméket. Amúgy meg lényegtelen.
(#21) HeavyToys: A Kaveri az GNC, meg a beígért dolgok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz HeavyToys #31 üzenetére
Elképzelhető. Igazából erre nem tértek ki. Az volt, hogy 20-40% bónusz és emellett kisebb fogyasztás. Fogalmam sincs, hogy hol merre, mennyire. Ezért sem mentem bele mélyebben. Majd utánaérdeklődök.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - kivitték a Temasht játszani. Sokat ért a zártkörű tegnap.
Kintről: A benchmark 27 fps átlagot ad low-közepesen, Full HD-ben és a fejlett megvilágítást bekapcsolva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja. Bár egy picit azért vissza kell venni, mert az a 27 nem valami nagy. Mindenesetre még low mellett is óriási, ha tud egy 3x fps-t Full HD-ben. Valamikor 2015-re vártam olyan tabletet, ami erre képes, de úgy néz ki, hogy idén is lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DiRT: Showdownnak egy négymagos? Ez az egyik legjobban skálázódó motor a piacon. Itt az a probléma, hogy a DiRT: Showdown még alacsony részletesség mellett is eléggé megterhelő játék, nem csoda, hiszen 2012-es. Ezt a Hondo APU alig tudja futtatni, teljesen lowon 10 fps. Az Intel Clover Trailen pedig el sem indul. Nagyjából egy asztali Intel HD Graphics 4000-rel is elég alacsony a sebesség medium-low szinten, pedig az asztali processzor. Ez a játék nagyon rá van optimalizálva a GCN architektúrára. Ezért ez nagy előnyt hoz az AMD-nek. Ebből rakhatja össze a Temash ezt a sebességet, mert erőn felül teljesít a 3DMark adatok alapján.
(#46) solfilo: Valami low, valami medium. Azt nem tudom, hogy milyen arányban. Valószínű, hogy a GCN architektúrának a compute shaderek miatt már kedvezőbb lehet néhol a magasabb részletesség, mert gyorsít a feldolgozáson.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajna ez a youtube-on nem az igazi. Főleg a kézikamerás dolgokkal lehet eléggé furcsa eredményeket feltölteni. Néha mondják is, hogy lehet, hogy a kamera miatt ez nem lesz az igazi, de folyamatos. Ezt élőben kellene megnézni. Meg gondolom az átlag 27 az minimumban kisebb is lehet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok ott jelenthetnek nagy előnyt, ha tényleg belerakták magukat mindbe. Ha ugyanaz a hardveres alap van az új Boxban és PS-ben (vagyis GCN), akkor a PC abból úgy profitálhat, hogy be tudnak hozni egy új alapokra helyezett grafikus API-t, ami mentes a mai rendszerek problémáitól. Ennek persze van hátránya és előnye. Hátrány, hogy ezt a konkurensek nem biztos, hogy szeretnék (gyanítom, hogy az NV és az Intel nagyon nem), hiszen ezt az API-t igen erősen az AMD rendszere alapján fejlesztenék, előny viszont, hogy a kompatibilitás teljes elvágásával, és az új alapokkal az API overhead tényleg jelentősen csökkenthető, és ez esélyt ad arra, hogy a multiplatform játékokat ne kelljen butítani a PC-k miatt.
A tabletszinten a lépéselőny még legalább másfél-két évig megmarad, mert az Intel a Gen7-re építi az új Atomot. Ez az Intel eddigi grafikus rendszereihez képest komoly termék, de a konkurensekhez képest nagyon gyenge, és kifejezetten rossz fogyasztás/teljesítmény mutatója (Ez főleg a megkötésekből ered, a rendszer skálázható, de a hatékony működéshez figyelni kell az arányokra. A GCN ott van előnyben, hogy úgy legózhatják össze, ahogy akarják, mert konkrétan minden blokkosítva van, bárhogy alakítják a hatékonyság maximális lesz.). Ezt vagy sokat fogyasztóra, vagy lassúra csinálják. Persze a PowerVR-ről el kellett lépni, szóval az Intel döntése abszolút érthető. Talán kifizetődőbb lett volna az eredeti GMA vonalat nem eldobni, és azt továbbfejlesztve lépésenként feljönni. Utólag persze mindig könnyű okosnak lenni, gondolom az Intel sem így tervezte. A ZiiLabs megvétele esélyt adhat, de azzal is sok munka lesz, mert inkább számolásra tervezték a rendszert, a grafikában nem erős, hiszen a futószalag minden fixfunkciós lépcsőjét emulálja (itt a textúrázás fáj, azt nagyon nem hatékony emulálni, a többi az elmegy, valahol előnyös is).[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Linux esetében az AMD azért kínál zárt drivert, mert az open driverek nyílt forráskódúak. Ezekbe nem fog senki sem licencelni technológiát, vagyis eleve elérhetetlen az S3TC és a többi licencköteles megoldás. Természetesen van open driver is Radeonhoz, de ezek a játékok szempontjából nagyon gyengék. A töredékét teljesítik a zárt driverek teljesítményének, és minden fizetős technológia támogatás hiányzik belőlük. Mivel az AMD a gaming piacon eléggé jelen van, így nem tudnak csak a nyílt driverekre építeni. Ezért inkább támogatják mindkét irányt, aztán majd eldöntöd, hogy melyiket telepíted.
Az Intel egyszerűbben kezeli ezt. A gaming vonalon eleve nincs szerepük, így csak az open drivereket támogatják, és zárt linux grafikus driverük nincs is. Ennek a hátránya, hogy ha egy linux alkalmazás, teszem azt egy tesztprogram mondjuk S3TC-t követel, akkor az open drivernek beint.
Az AMD a Linuxra nagyon ráfeküdt, mivel az OpenCL projektek jó részéhez ezt használják. De a CES-en is a Linuxos Steam működését a Valve AMD hardveren mutatta be. Az nagy tévhit, hogy a zárt driver rossz, ez rengeteg dologra kell, mert open szinten senki sem támogat annyi funkciót, mint egy zárt driver. Nem véletlen, hogy az NVIDIA is ebben gondolkodik. Persze náluk a nyílt projektek segítése lényegében ki lett zárva. Ez sokaknak fáj, de a felhasználói oldalon mindenképpen a gyári támogatás a nyerő.(#81) Mahrenburg: Az L2-re lesz felfűzve az összes mag. Egyszerre négy lehet rajta és ezt hívja az AMD egy modulnak. De amúgy klasszikus magos elrendezés az elnevezéstől függően. A magok nem osztják meg a másikkal az erőforrásukat, leszámítva az L2 cache-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem Radeonom van és jó ideje jó a linux támogatás. Túl korán adtad el. Eleve gondolj bele, hogy mennyi OpenCL-es projekt fut Linuxon. Csak az AMD kínál állandóan frissített OpenCL drivert Linuxra. Az NV ezzel nem foglalkozik már két éve, míg az Intel eleve nem készíti Linux drivert. Persze még így is kicsi a piaca ennek, de például Kína egy linuxos projekthez nem viccből rendelt 10 millió Radeont. Egyszerűen csak az AMD terméktámogatási rendszere felel meg. Van zárt, nagy teljesítményű driver OpenCL támogatással, és open projektek, amibe bele tudnak nyúlni.
A régi sztereotípiák ma már nagyon nem élnek. Ha élnének, akkor a Valve sem Radeonon demózta volna a Steam Linuxos verzióját. Ők inkább húznak manapság az Intel és az NV felé, de az NV nem jó, mert nincs IGP, míg az Intel nem fejleszt gyári Linux drivert, vagyis a sebesség nagyon alacsony lenne, ha ezzel demóznák a progikat. Akár pár alkalmazás el sem indulna, ha valami licencköteles technológiát kér.A Temash tudása messze meghaladja azt a szinten, amit ma egy friss Android verzió (vagy valamelyik Linux) szoftveresen támogat. Ez a rendszer csak Windows 8-on jó, mert itt érhetők el azok a felületek, amire készítették (C++ AMP, DirectX 11.1, UV API, OpenCL 1.2). Az Android OpenGL ES 2.0/3.0-s API-t támogat. Ez még mindig egy DirectX 9-es szint.
A Tegra 4 az más. Az semmit sem támogat abból, amit a Temash. Az jó az OpenGL ES 3.0-nak (ergo Androidhoz szuper), de fölé már kevés, vagyis Windows-on is egy DirectX 9-es szintet tudhat.
Az Intel Atom az Androidon nem a driverrel küzd, hiszen azt az ImgTec szállítja, ami itt majdnem a legjobb. Az x86 a gond. A fejlesztők nem kezdték el átportolni az appokat x86-ra, és még ma is érkezik olyan natív program, ami ARMv6/v7 és kész. Túl kicsinek tartják az Intel részesedését, hogy ezzel törődjenek. A normálisabb fejlesztők persze már gondolnak erre. Nyilván nekik puszi a hasukra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PH-s tesztcsomagjával nem szoktam Linuxon bogarászni. Jelenleg a HD 7850-re van a legújabb Linux driver. Videózás kb olyan, mint Windows-on. Azért csak kb., mert Linuxra nincsenek meg ugyanazok a programok, így nem tudok DVD-t OpenCL-es pluginnel Full HD-re felskálázni. De ha Windowson nem teszem meg, akkor kb. ugyanaz.
A Steam Linux az megy. A Left 4 Dead 2 még gyorsabban is fut, mint Windowson. Natív linux játékok közül a Xonotic nagyszerűen megy. Az Unigine benchmarkok olyan gyorsak, mint Windowson az OpenGL mód. A D3D teljesítménytől azért le vannak maradva. Az ID játékokat néztem még meg régebben. Akkor jók voltak. Kb. úgy teljesítettek, mint Windows alatt.Nekem speciel nem Ubuntum van most, hanem Red Hat. De amúgy kétlem, hogy akkor különbség lenne. Telepíteni az AMD oldaláról szóltam. Onnan leszedem a csomagot és felrakom.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #78927104 #99 üzenetére
Ami ott van a roadmapon az belemegy az FM2-be. Az persze nem kizárt, hogy lesznek új alaplapok, mivel a PCI Express 3.0 opció, és az a mostani alaplapokkal nem megy. De ettől a termék működni fog 2.0-s interfésszel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #114 üzenetére
A CS6 kihasználja. Azért nem mérték ott, mert a Photoshopban az Intel OpenCL drivere nincs a helyzet magaslatán. A Musemage esetében az Intel OpenCL drivere egész jól működik ezzel mérhető a teljesítménye is. Számos OpenCL alkalmazást választhattak volna, de gondolom ebben az esetben fontos volt, hogy fusson az Intel hardveren is. Kicsit komolytalan lett volna 40-60x-os különbségeket kihozni, mert ha csak a CPU számol, akkor ennyi jön ki ezekben a tesztekben.
(#115) vinibali: Fogalmam sincs. Az integrált GPU eléréséhez kapcsolódik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden sebességelőny az órajelelőnyből jön. A CPU optimalizált RCM-et kap, így ugyanolyan feszültségen számottevően magasabb órajelen működhet. A GPU az szimplán be lesz combosítva a magasabb órajelre. SOI miatt lehet optimalizálni, mert még mindig kevés az IGP tapasztalat SOI-n.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #122 üzenetére
Szerintem bulk. Az jobb az IGP-nek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy GCN-es IGP-vel a natúr CPU-s kódhoz futtatva simán jönnek ezek a különbségek. A GCN-t pont erre tervezték.
A Photoshop OpenCL implementációja nem valami erős az Intel IGP-ken. Van olyan, amikor lassabban dolgozott, mint a CPU-val. Az AMD-re van szabva ez, ott látszik is, hogy az IGP-t befogva 10-70x gyorsabb lesz a feldolgozás függően az effekttől. GCN-nel jellemzően a 10x-es növekedést produkáló effektek feldolgozás lesz hatékonyabb, míg a 70x az marad a helyén. A Photoshop az tényleg komolytalan, mert az OpenCL kód abszolút nem jó Intelen. A Musemage az nagyon korrekten támogatja az összes OpenCL-es hardvert. Az Intel IGP-t befogva szépen gyorsul a feldolgozás a CPU-shoz képest.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi 11 - értékesített büntető
- Apple notebookok
- Háztartási gépek
- Windows 10
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen