Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    "majd az élmények, márka blogolására, megosztására buzdítják az anyákat."
    Hát igen, a leghatékonyabb, mikor az ilyen módszerekkel az ember magát győzi meg.
    Pszichológia mély bugyrai. Na ez a különbség.

    Rafkós kérdések: Gyűjtsd össze azokat az előnyöket, amik miatt ajánlanád a termékünket másoknak. = Gondold végig, hogy neked miért éri ez meg.
    Oszd meg a véleményed = Harmadik fél jobban elhiszi neked, mint a gyártónak, meg nem mi mondtuk, hogy a tápszertől vidámabb és okosabb a baba. Egy kismama meg lehet elfogult nem? Ki rója fel neki, hogy azt mondja, hogy az ő gyereke a legvidámabb és legokosabb kisbaba?
    Meg aztán nem hülyeségből pazarlod ránk az idődet, hanem mert tényleg hasznos termék, ha nem így lenne, akkor nagyon át lennél verve, de te okos vagy.

    Akinek kalapács van a kezében, annak minden szög, amit be kell verni. Nekem ez a Milgram.
    Nézheted úgy is, hogy 100 éve is voltak reklámok, 50 éve picit durvábbak lettek, hogy TV-ben is alkalmazták. Picit durvább, hogy nem csak Marlon Brando hirdette a cigit, hanem elkezdtek reklámpszichológiát alkalmazni. Most mi azzal a gond, hogy megint tettek rá egy lapáttal?
    Ha nem tettek volna így, akkor csökkenne a profit, meg egyébként is nem ők a hibásak, hanem a világ ilyen.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Televan74 #6 üzenetére

    Szépen hangzik, de mikor a Milgram szerint az emberek 2/3-a megölné a másikat, akkor az nem user error, hanem tervezési hiba.
    De csoportpszichológiából is lehetne hozni sok példát. Az agyunk így működik, és akik nincsenek tisztában ezekkel a bugokkal, azoknál hat.
    Pesten, ha valaki rossz helyen rakja le az elektromos rollert, akkor azt az emberek ahelyett, hogy arrébb raknák, kerülgetni fogják nagyon sokáig. De lehetne az egy szék is.
    Ha balhé, vagy vészhelyzet van, az emberek alapban nem állnak meg, mert mindenki úgy gondolja, hogy már más biztos szólt, meg mi van, ha rosszul mérte fel a helyzetet, és nem kellene közbeavatkozni. Ugye, ha mindenki így gondolja, akkor senki se fog segíteni, 112-nek telefonálni.
    Legyen egy poénosabb: Azt hiszed el tudod dönteni két pálcáról, hogy melyik a hosszabb. Ha ezt egy kis csoportban kérdezik az emberektől, és az első rossz választ ad, akkor röhögsz, a másodiknál mosolyogsz, hogy ilyen nincs, aztán elgondolkodsz, hogy biztos, hogy jól látod? Aztán mikor rád kerül a sor, akkora a csoportnyomás, hogy te is azt mondod, hogy a kisebb a nagyobb, mert nem akarsz kilógni a csoportból. A disznó öböli partraszállás jó példa erre. Az kőkemény tervezési hiba volt, de az asztalnál senki se merte firtatni. A fáma szerint az egyik szünetben Kennedy öccse még félre is hívta az egyik akadékoskodót, hogy mit akadékoskodik, a többieknek nincs baja az ötlettel. Utána kezdték kutatni a témát.
    Sokat segít, ha legalább tisztában vagy vele, hogy így működsz. Akkor már nem elmész mellette és anyázol egy roller miatt, hanem egyszerűen arrébb rakod.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Necroman_Mk2 #21 üzenetére

    TV-ben szerinted miért van reklám?
    Azért, mert a kutatások megállapították, hogy kellő mérvű sulykolás hatására az üzenet bevésődik az agyba, és mikor döntési helyzetbe kerül, akkor a termék mellett fog dönteni. Ez akkor is működik, ha tudatosan megpróbál ellenállni. Ilyen körülmények közt, az ellenállás komoly teljesítmény. Hagy kérdezzem meg, hogy milyen mosószert használsz? Miért?

    Szóval ne egyből a vásárlót hibáztasd, hogy bedőlt a reklámnak. Van az a manipulatív színt, mikor mezei embernek nem sok esélye van.

    Nem reklám szakma, de hallottam, hogy a Free to play játékoknál nagyobb adatelemző csapat dolgozik azon, hogy a játék pont annyira legyen nehéz, hogy vegyél segítséget, mint magán a játékon. Jó, baba tápszerről beszélünk, és nem játékról, de ha akarják, ott is ugyanúgy több embert állíthatnak rá a marketingre, mint magára a fejlesztésre, minőségbiztosításra. Ami azért ironikus.

    Szerintem kevésbé lenne aggályos, hogy mellette folyik az adatelemzés, hogy melyik reklámot tolják a szemed elé, ha minden reklám csak egy szövegből állna, hogy vegyél bikmakkot. És utána egy kép a bikkmakról. Csak az, szürke háttérrel, semmi hang. Mert a hangsúly azon van, hogy milyen tartalmat raknak köré. Ez kőkemény szakma. Ne nézd le a reklámszakembereket, komoly tudás van amögött, hogy nézzen ki a reklám, ahhoz hogy érzelmi reakciót váltson ki benned, és vásárolj.
    Az nem feltétlen az egyén hibája, hogyha nem tud ennek ellenállni. Nem kell Peggy Bundynak lenni a vásárláshoz.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Necroman_Mk2 #26 üzenetére

    A végfelhasználó az utolsó bástya, csak szerintem mint a kínai harcművész aki késsel áll ki a pisztoly ellen. Nagyon nehéz dolga van.

    #27 Reggie0:
    Csak az alvás is ugyanilyen elaprózott szabadidő. Van 1 órád aludni. Persze naponta 12x, hónapokon át. Mikor a kolléganőim visszajöttek szülési szabadságról röhögve mondták, hogy aha, gyes alatt ingyenes a főiskola. Csak kinek van rá kapacitása?

Új hozzászólás Aktív témák