- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Windows 10
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Úgy látom az előd Vostro 3555 A8-3500M mellé HD 6630M-et (->6690G2) kapott. Eszerint a HD 7630/7650M (~ 6630M) szinte biztosan kerülhet mellé. Jó lenne ha változtatnának az 1366x768-as kijelzőn mert még a csúcs 3550-be se tudtak ilyet szerelni. Itt sem került a 15.6"-os gépekbe 45 W-os proci, nem mintha hiányozna.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem fér bele. A DP az tranyóban sokat eszik. Jelenleg két GCN CU tömb létezik. Egy 4 CU-s, és egy 3 CU-s verzió. A 4 CU-s tömb képes DP-re. A 3 CU-st úgy tervezték, hogy ne legyen benne DP támogatás. Láthatod, hogy a Tahiti csak 4 CU-s tömböt használ, amiből az egyik CU DP-s. A Pitcairn és a Cape Verde két és egy ilyen 4 CU-s tömböt használ, és a többi 3 CU-s. Természetesen innen a DP-re képes CU hiányzik.
(#75) Zeratul: Ezek nem ugyanazok a szuperskalár shader processzorok, mint a Caymanben. Biztos vagyok benne, hogy az AMD a DP-t kivette belőlük. Túl sok tranyót visz el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
r3dsnake
nagyúr
acer 3830tg i5+gt540
tetszik is, de az amd megoldása jobban érdekelne, főleg a fogyasztás miatt. asusban 14"-on van gt555. egyáltalán nem nagy dolgok ezek kis gépekben. szóval még mindig fenntartom azt, hogy teljesen reális a dual graphich ilyen apu-val 13"-on. a 15,6"-os méretről meg igazán leszokhatna az összes gyártó már.
-
mzso
veterán
Kösz!
Úgy látszik efölött átsiklottam. Szóval akkor 2013 vége felé kezdhetek gondolkozni fejlesztésen. Addig elvagyok az E6750-emmel meg a GTS450-emmel.Szerintem a HSA-ban pont az az egyik lényeg hogy a különböző apuk jól együtt tudnak működni. Az ATX meg szerintem nem játszik akpuknál. Az alaplapba kéne beépíteni több APU slot-ot. Bár, hogy 2-4 nek hely legyen alighanem kereszbe kéne és vízhűtéssel tervezni/egybetokozni a processzort. Így nem lenne a porgyűjtó a ház sem mert lehetne teljesen zárt.
(#90) Zeratul
De ez a következő architektrúrákban változhat, nem?[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #130 üzenetére
Max. 2-3 hónapig. A HD 5000 szérián alapuló 6450, 6570, 6670, 6750/70 is OEM-nek indult, aztán rendre 2-3 hónapos késéssel mind kijött retail változatban is. Szerintem most is ez lesz.
1-2 gondolat még az előzőhöz. Kötve hiszem, hogy az AMD önként és dalolva feladná a diszkrét grafikus kártyák terén élvezett előnyét az Intellel szemben (és persze az Nvidiával szemben sem, de azt most hagyjuk). Nem dönt bevételi rekordokat, de azért viszonylag jól prosperál az a részleg... Az APU only vonal kockázatokat is rejt, mert bár GPU-ban le van maradva az Intel, gyártástechnológiában jóval az AMD előtt jár, amivel egy idő után ellensúlyozhatja a technikai lemaradását. Szóval, az AMD nem fogja önként kinyírni az egész diszkrét videókártya piacot...
Max. magától fog az sorvadozni -- hacsak nem lesz rá ok, hogy újból szárnyra keljen... Mint pl.:
- A köv. nagykonzolok megjelenése.
- Olyan újfajta, a maiaknál a hétköznapi ember számára sokkal érdekesebb játékok megjelenése, ami azokat is ráveszi a vásárlásra, akik eddig (akár itt a PH!-n is) azt mondták, hogy már ki vannak öregedve a játékból. Valójában csak a mai egysíkú, egyhangú, nem kimondott gamerek számára már unalmas játékokból vannak kiöregedve! (Mely játékok a jól ismert "biztos piacokat megcélozni, követni a jól bevált sémákat" fejlesztési stratégia szülöttei.)Szerintem a jövő az élethű környezetben zajló VR-szemüveges kalandjátékoké... (Mozi helyett bele akarunk majd bújni a főhös bőrébe, esetleg az ellenfélébe, stb.) Csak érjen oda a technika... De nem nagyon hiszem, hogy ez majd csak akkor következik be, ha egy 10W fogyasztású kis chipből is kihozható lesz a dolog... Vagy eljön a családi game-center kora (amivel nem csak a "kocka kisöccs" játszik), vagy felhő alapon lesz ez megvalósítva. Utóbbihoz persze tényleg nem kell sok kliens oldalon. (Annál inkább a másikon.)
-
lenox
veterán
válasz stratova #130 üzenetére
Most is el lehet erni a host memoriat az igp-bol is. Raadasul diszkret gpu-hoz kepest nagyobb sebesseggel, pedig diszkret gpu-nal is 3.7-5.5 GB/sec a bandwidth a pinned host memorynal, az meg nem olyan rossz. Szoval valamennyivel biztos konnyebb lesz, ha ezt meg tobb feature-rel megtamogatjak (meg gondolom par limitacio is eltunik), de azt azert latni kell szerintem, hogy cpu-ra legtobben ugy irtak kodot, hogy pl. se a multithreadinggel, se a cache-sel nem foglalkoztak, de az architektura annyira robosztus, hogy igy is jo teljesitmenyt lehetett elerni, szerintem ennel joval nagyobb tudas kell most is, es a konnyitesek utan is, hogy optimalisan ki lehessen hasznalni egy aput. A fejlesztot amugy szerintem (legalabbis engem biztos) az elerheto sebesseg osztokeli. Az egyszerubb kodert ritkan fizetnek. Amugy en abban remenykedem, hogy minel hamarabb elerheto lesz apu-nal is valamilyen gyors memoria, mert a main memory sebessege sokszor limital, az meg akkor a szoftver oldalarol bekavar az egyseges memoria cimternek. Persze ez lehetne cache is (es akkor a mainstream fejlesztonek egyszerubb, a hardvergyartonak nehezebb az elete), de szerintem joval nagyobb kell annal, hogy cache-kent erne meg megvalositani.
Azt várhatod!
Hehe, amugy volt mar, Oscarral meg nem vitatkoztak .
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #133 üzenetére
Igen, az látszik, hogy a professzionális piac képezi a fő prioritást és azok a kártyák még sokáig megmaradnak. (Főleg, hogy azok képezik majd a számítási felhők alapját, nem beszélve a nagyobb szuperszámítógépekről.) Az persze valószínű, hogy egy idő után azokra sem sima GPU kerül, hanem oda is APU, csak éppen jóval komolyabb annál, mint amit sima PC alaplapra szánnak.
Az a kérdés a számomra, hogy az általam a nem is túl távoli jövőnek vélt szuper-realisztikus, hétköznapi emberek számára fejlesztett kalandjátékok vajon felhő vagy még erős-kliens alapon valósulnak meg.
Egyre olcsóbb VR-megoldásokat mutatnak be! Ha akarnák, már most ki tudnák hozni 1-200 dollárból, head-trackinggel együtt.
(#134) lenox: Mondom én...
(#135) Abu85: Statisztika... No de mekkora tömeg az a 30%? És biztos, hogy akkor sem adnának ki többet a többiek, ha azzal eddig ismeretlen kalandokban vehetnének részt? (A mai játékokért, mint írtam, nem csodálom, hogy viszonylag kevesen adnak ki 100 dollárnál többet.)
(#136): Nehezen tudom elképzelni, hogy a köv. nagykonzolokba a Trinitynél nem gyorsabb IGP kerül. Ráadásul PC-n jellemzően jóval nagyobb erőforrásokból tudják kihozni ugyanazt a teljesítményt, mint konzolon, az okok ismertek.
(#137) stratova: Alkalmazásfüggő, hogy mikor melyik a fontosabb és mennyire tudja kompenzálni az egyik a másik hiányát. Grafikánál szerintem fontosabb a nagy sávszél, hiszen rengeteg poligont és pixelt kell feldolgozni. A megoldás a lokális memória elhelyezése tokozáson belül, stacking eljárásokkal, széles buszon. Ez lehet cache, de lehet akár egy az alaplapi memóriánál sokkal gyorsabb memóriaterület is, közös címtérben. 2013-14-ben várható a megjelenése.
Kérdés, ezzel ki lehet-e váltani a felsőkat. grafkártyákat, amik ugye többszáz wattos fogyasztással rendelkeznek és több GB memória lehet rajtuk, amihez azért kell a hely, még ha a tokon belüli chipeket vesszük is. Persze a memória-chipeket egymásra is lehet stackelni, csak ugye a majdani grafkártyákon is ilyenekből lesz x db.
-
dezz
nagyúr
válasz stratova #140 üzenetére
Oda elsősorban sávszél kell... Utána lehet számolni, hogy hány poligon/s-hez és pixel/s-hez mekkora sávszélek kellenek (nagyok). Eléggé megérzik a kártyák (fps-ben), ha elkezdjük letiltogatni a Texture mapping és Render Output unitokat.
Persze az egyre bonyibb shaderek mellett a késleltetés is kezd számítani, de a pixelek és a poligonok száma egyre csak nő.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #137 üzenetére
Be kell dobni a proci tokozására egy gyors ramot. Ennyi a titka. Ilyen csinál az AMD és az Intel is.
A Kaveri nem fog 4500 MHz-en tekerni. Ez most részletkérdés, de csak szólok már.(#139) dezz: Egyelőre nincs olyan statisztikám, amit én hamisítottam.
Az erőforrás-kihasználás problémájára is vannak tervek. A virtuális ISA egy jó irány.
A rengeteg poligont nem muszáj mozgatni. Ott a tesszellátor a termékekben. Simán csinálhatsz alacsony poligonszámú modelleket, amiket feltesszellálsz. Ezzel kíméled a memóriahasználatot és a memóriabuszt is. Az egyetlen probléma itt, hogy sokat kellene tesszellálni, de ez nézőpontfüggő megoldással megoldható lenne. Innen kapod a másik problémát a DX11 NoSplit megvalósításból, vagyis széttörhet a mesh. Erre megoldás a vektor displacement map alkalmazása, amihez kell a PTEX, vagy más hasonló textúraformátum. Utóbbi előbb-utóbb bevezetésre kerül, mert az UV mapokkal való pöcsölés egyre nagyobb humánerőforrást igényel, ahogy növekszik a részletességre való igény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i7-11700K processzor (használt)
- AMD Ryzen 3600 (pár napig használt, szinte új)
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ Intel Core i5 11400F / i9 11900KF / i9 11900K tálcás processzorok 27% áfás számlával
- Garanciális Intel Core i5-13600K
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel