Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #33 üzenetére

    A lapkára rá szerintem nem rakják, de mellé a tokozásra raknak majd. Erre vannak tervek. Az AMD már mutatott egy ilyen az év végi tajvani rendezvényen. De 2012-ben biztos nem lesz ilyen. 2013-ban talán ... de inkább 2014.

    Antikomcsi levezetéséből nekem az jött le, hogy ő úgy akarja, hogy legyen a procinak is egy memóriavezérlője, és az IGP-nek is. És ezek ki legyenek vezetve külön modulokhoz. Ezt nyilván nem csinálják meg, még ha meg is lehetnek oldani. Teljesen előnytelen az egész koncepció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #36 üzenetére

    Ez már több mint találgatás. A Haswell is erre megy, de erről írtam korábban, hogy lesz egy Halo kódnevű verzió. A Haswell viszont bonyolult lesz. Ott több lapka készül. Úgy tudom, hogy az IGP két fizikai konfigurációban lesz. Egy 20 EU-s és egy 40 EU-s. Az asztali Haswell csak GT2-ig skálázódik, ami 20 EU. A mobil termékek GT3 IGP-t is használhatnak 40 EU-val. A GT1 elvileg 10 EU. Az persze lehet, hogy a Halo variáns megkapja a 40 EU-s GT3-at. Igazából illene, ha már csúcstermékről van szó. Na ez majd kiderül.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz lenox #83 üzenetére

    Pontosan errol van szo, Atlag Aladarnak nem kell a DP. Viszont a sima CPU-kat es a dGPU-kat is ki akarjak valtani az APU-kkal "rovid" idon belul. Vagyis olyan feladatokra is be fogjak oket nevezni, ahova kell a DP. Es amig GPU-t viszonylag konnyu nyirbalni, addig ez egy CPU-rol (APU-rol) nem mondhato el. Szoval nem fognak 3-4-fele iteracioval elojonni, max. kettovel. Legalabbis szerintem.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • stratova

    veterán

    válasz lenox #94 üzenetére

    Speciális feladatokra valószínűleg megfelelő az APU is, jó kérdés pontosan mire használják pl. az Altus 2A00-at.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #76 üzenetére

    "De hat ez konzumer cucc, nem? Azoknak mire kene dp"

    Mandelbrot/Julia set? Azon az iterációs szinten, ahol már az érdekesebb dolgok jönnek, az SP használhatatlan!

    "mikor az sp-t is alig tudjak hasznalni barmire."

    Aha, na persze... Ki a fenének is kell pl. ilyen (+ lásd többi) fizika a játékokba? :U Gyors hang-/arc-/stb. felismerés is csak úri huncutság!

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #115 üzenetére

    Nem tudom, hogy jön a geekséghez a modern art... :P Ezek hétköznapi programok, még ha nem is minden mezei usert érdekelnek.

    A második rész az SP-re vonatkozott, amit szerinted consumer szinten szintén "alig tudjak hasznalni barmire". Hát, pedig lenne mire, nagyon is (mármint annak "hegyeit")... :(((

    (#116) mzso:
    SP: single precision floating-point (32 bit)
    DP: double precision floating-point (64 bit)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #118 üzenetére

    Vannak közösségek a neten, akik ilyen programokkal "szórakoznak". Képeket/animációkat generálnak, stb. Annak idején engem is lekötött, írtam is ilyen programokat asm-ben, hogy gyorsabb legyen, de még úgy is elég lassú volt (hasonló dolog, mint pl. a ray-tracing). A mai GPU-kkal igen érdekes dolgokat lehetne ilyen téren csinálni, van is rá OpenCL program, de SP-ben nem sokat ér, az említett dolog miatt.

    Physix mond valamit? Csak ugye kár, hogy Nvidia-only, emiatt "módjával" használják. De már nagyon ideje lenne valami normális, GPU-gyorsított (mert hogy a CPU itt hamar elvérzik) fizikának. Nem gondolod? A mai játékokban olyan a fizika, mintha 20 évvel ezelőtt ragadtunk volna.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #120 üzenetére

    Bizonyára jó programozó vagy aki mindenféle fontos dologban vett részt, szépen leprogramoztad (low-level, optimizált kódban), amit mondtak, de -- már ne is haragudj -- úgy tűnik, nem te voltál a kreatív ember a csapatban... :)

    Számos dolgot el lehet még képzelni, amire egyre jobban ki lehet majd használni a GPU-kat, sőt teljesen új lehetőségek nyílnak meg azzal, hogy a felhasználók többségénél nem csak valami csoffadt IGP lesz, mint eddig, amire nem lehetett semmit építeni. Nehogy már semmire se lehessen használni ilyen 10-20-50x számítási teljesítmény többleteket! Olyan dolgokról beszélek, amiket CPU alapon eleve értelmetlen lett volna megpróbálni megcsinálni, mert egyszerűen túl gyenge volt hozzá (és még ma is az).

    Ami a játékokat illeti, szerinten egy ideig az lesz, hogy adott lesz egy ilyen-olyan APU, plusz komolyabb játékra még évekig szükség lesz egy dGPU-ra is. Az utóbbi a grafikát fogja számolni, az APU pedig többek között a fizikát.

    Persze, tudjuk, játékélmény... De hát éppen erről van szó, hogy a fizika ne csak szórványos (és egyelőre nem is túl nagy szám) látvány-effekt legyen, hanem alapvetően meghatározza a játékokat! Hogy erre is lehessen építeni -- amellett, hogy szuper-látványos (ami már közel sem csak pár geeknek érdekes). Én sokkal érdekesebb játékokat tudok elképzelni, mint a maiak. Bár lehet, hogy amiről beszélek, az nem is 5 éves távon fog megvalósulni, hanem inkább 5-10 év múlva.

    Így vagy úgy, térjünk erre vissza monduk 5 év múlva! Meglátjuk, kinek volt igaza... ;)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #122 üzenetére

    Neked már az is beszólás, ha valaki nem azt írja, hogy mindenben te vagy az ász...? :P

    Abból "következtettem", hogy úgy tűnt, nem csak a jelenre vonatkozóan írod, amit írsz.

    "meg tul elterjedt sem lesz."

    Dehogynem. Lassan nem lesz CPU PC fronton, csak APU. Diszkrét kártyákra viszont szükség lesz még évekig, ha valaki normálisabban játszani akar. Szóval, ha játék, akkor adott lesz az APU+dGPU.

    A köv. Xboxban és PS-ben is valamiféle APU lesz (csak nem x86 alapon, hanem PPC). És minden bizonnyal lesz OpenCL támogatás is, így egyre fontosabb szerepet tölthet be az OpenCL-es fizika. Először konzolon, aztán PC-n is.

    Szerintem nagyon is fontos az élethű fizika. A mai játékok enélkül nagyon primitívnak hatnak. Sok hétköznapi ember éppen ilyenek miatt nem játszik a mai 3D játékokkal, túlságosan kockáknak valók... Ez persze a storyra is vonatkozik.

    Arra, hogy 5 év múlva mekkora szerepe lesz a GPU-k számítási teljesítményének grafikán kívüli kihasználásának, hétköznapi szinten.

  • dezz

    nagyúr

    válasz lenox #129 üzenetére

    Azt várhatod! :D

    A teljes GPU piacban benne vannak az irodai gépek is... Oké, tegyük fel, a gépek 10%-ban lesz dGPU. De mégis, mennyi az a 10%? 100'000? Egymillió? Tízmillió?

    "jatekra is hasznalt gepek"

    Itt azért tisztázzuk, hogy milyen játék? Flash játékokhoz persze nem kell középkat. VGA. De mint írtam már többször is, ha valaki normálisabban akar játszani, 3D-s játékokkal, többnyire azért beszerez legalább egy középkat. kártyát.

    Meg a többire... Ne a WOW-osokból indulj ki! Azok elvannak a WOW-val úgy, ahogy van. Én a hétköznapi emberek tömegeiről beszéltem, akik most nem is nagyon játszanak. Nagyon sokan vannak, akik játszanának, de nem a mai játékokkal. Azok túl egysíkúak (főleg ami az FPS-eket illeti, de alig van más, ami van, az sem túl közkedvelt), műies kinézettel, stb. Nem fogja meg őket.

    Na szóval, én arról beszélek, hogy a mai technikával inkább csak olyan 3D játékokat lehet csinálni, amik csak a kimondott gamereket kötik le. (Mint írtam, leszámítva pár sportjátékot, de azok sem éppen döntögetnek eladási rekordokat. [Wiin azért nem rossz üzlet.]) Érdekesebb, látványosabb és több szempontból életszerűbb játékok szerintem sokkal több hétköznapi embert tudnának "megfogni". A mai játékok ehhez képest csak szárnypróbálgatások, gyerekcipő...

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #129 üzenetére

    A PC-s játékpiacon az aktuális piackutatások szerint 70%-os a mainstream játékosok aránya a hardcore játékosokhoz képest. A mainstream játékos a definíció szerint 100 dolláros, vagy olcsóbb VGA-t vesz. Az IGP számukra bőven elég lesz a jövőben, és akár most is elég számukra egy Llano. Érdemes különbséget tenni az IGP-k között, mert a Llano az SB-hez képest borzalmasan erős. A komplex shadereket futtató játékokban 3-6x is gyorsabb, függően a programtól. Majd megnézzük, hogy az aktuális generációra ez hogyan változott. Az SB IGP-jérül tudjuk, hogy sok sebből vérzik, ugyanakkor az Intel biztos okult a fejlesztésből, és látják, hogy hol kell javítani.

    Az APU az egyetlen vásárlási opció lesz a jövőben ... az Intel és az AMD asztali útitervében sem szerepelnek új asztali CPU-k. 2013 végéig az Intelnél az aktuális SB-E fog menni, míg az AMD-nél a Vishera, ami idén kijön, de ennyi. 2013 után nem látjuk a terveket, mert nincs még útiterv, de az AMD-nél már erősen utaltak rá, hogy vége a CPU-k pályafutásának, és az Intelnél is egy Halo kódnevű Haswellről lehet hallani, ami tartalmaz általánosan programozható IGP-t. Ezek alapján konkrétan nem lesz más opciója a vásárlónak. 2014-ben az NVIDIA is megérkezik ide a Maxwellel.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák