- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #4 üzenetére
Lehetne, de az integráció fő fejlesztési iránya, hogy a CPU és az IGP teljesen koherens memóriát osszon meg egymással. Ez még nem történik meg a Trinity-vel, de ez a következő lépcső. Innentől kezdve felesleges ezen gondolkodni, mert pont az integráció értékeit és célját veszed el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Trinity a mobil vonalon élvez elsőbbséget. Az asztali vonal startol legkésőbb.
A Brazosból lesz 2.0-s verzió hamarosan. Azt érdemes azért megvárni.(#23) Atom_Anti: Elvileg nem lesz 45 wattos verzió. 17 és 35 wattos lesz mobil vonalon. Lehetne 45 wattos, de az AMD szerint nincs rá szükség, mert a mobil termékek egyre csak vékonyodnak, és a wattokat ezek melegedésben megérzik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lapkára rá szerintem nem rakják, de mellé a tokozásra raknak majd. Erre vannak tervek. Az AMD már mutatott egy ilyen az év végi tajvani rendezvényen. De 2012-ben biztos nem lesz ilyen. 2013-ban talán ... de inkább 2014.
Antikomcsi levezetéséből nekem az jött le, hogy ő úgy akarja, hogy legyen a procinak is egy memóriavezérlője, és az IGP-nek is. És ezek ki legyenek vezetve külön modulokhoz. Ezt nyilván nem csinálják meg, még ha meg is lehetnek oldani. Teljesen előnytelen az egész koncepció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez már több mint találgatás. A Haswell is erre megy, de erről írtam korábban, hogy lesz egy Halo kódnevű verzió. A Haswell viszont bonyolult lesz. Ott több lapka készül. Úgy tudom, hogy az IGP két fizikai konfigurációban lesz. Egy 20 EU-s és egy 40 EU-s. Az asztali Haswell csak GT2-ig skálázódik, ami 20 EU. A mobil termékek GT3 IGP-t is használhatnak 40 EU-val. A GT1 elvileg 10 EU. Az persze lehet, hogy a Halo variáns megkapja a 40 EU-s GT3-at. Igazából illene, ha már csúcstermékről van szó. Na ez majd kiderül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Atom_Anti #63 üzenetére
A melegedés a dizájnttól függ. A notebookgyártók egyre inkább úgy tervezik a termékeket, hogy kenyeret is lehessen vele vágni ... ha érted mire gondolok. Ez a vékony irányzat nem biztos, hogy jó egy 45 wattos terméknek, de ha lesz rá igény, akkor gyorsan lehet csinálni egyet.
(#72) VaniliásRönk: Szvsz nincs DP. Az még nem fér bele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem fér bele. A DP az tranyóban sokat eszik. Jelenleg két GCN CU tömb létezik. Egy 4 CU-s, és egy 3 CU-s verzió. A 4 CU-s tömb képes DP-re. A 3 CU-st úgy tervezték, hogy ne legyen benne DP támogatás. Láthatod, hogy a Tahiti csak 4 CU-s tömböt használ, amiből az egyik CU DP-s. A Pitcairn és a Cape Verde két és egy ilyen 4 CU-s tömböt használ, és a többi 3 CU-s. Természetesen innen a DP-re képes CU hiányzik.
(#75) Zeratul: Ezek nem ugyanazok a szuperskalár shader processzorok, mint a Caymanben. Biztos vagyok benne, hogy az AMD a DP-t kivette belőlük. Túl sok tranyót visz el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #79 üzenetére
Nem hiszem, hogy lesz új chipset. Az AMD 2013-ra a 2012-es procikat viszi tovább. Így nincs értelme egy új vezérlőlapkának.
A roadmapokból úgy látom, hogy a hagyományos homogén többmagos CPU-k eltűnnek. Az AMD-nek is volt 2013-ra egy 28 nm-es CPU-ja, de már nincs. Az Intelnél is eltűnt az Ivy Bridge-E ... végig marad az SB-E. Szerverre ezek szerintem ki lesznek fejlesztve, de asztalra már nem lesznek lehozva, mint korábban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mikor az tavasszal lesz. Információim szerint áprilisban. A 80 SP marad. A lapka technikai felépítése nem változik, csak magasabb lesz az órajel és jobb lesz az energiagazdálkodás. A fő változás az új vezérlőhíd.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PC-s játékpiacon az aktuális piackutatások szerint 70%-os a mainstream játékosok aránya a hardcore játékosokhoz képest. A mainstream játékos a definíció szerint 100 dolláros, vagy olcsóbb VGA-t vesz. Az IGP számukra bőven elég lesz a jövőben, és akár most is elég számukra egy Llano. Érdemes különbséget tenni az IGP-k között, mert a Llano az SB-hez képest borzalmasan erős. A komplex shadereket futtató játékokban 3-6x is gyorsabb, függően a programtól. Majd megnézzük, hogy az aktuális generációra ez hogyan változott. Az SB IGP-jérül tudjuk, hogy sok sebből vérzik, ugyanakkor az Intel biztos okult a fejlesztésből, és látják, hogy hol kell javítani.
Az APU az egyetlen vásárlási opció lesz a jövőben ... az Intel és az AMD asztali útitervében sem szerepelnek új asztali CPU-k. 2013 végéig az Intelnél az aktuális SB-E fog menni, míg az AMD-nél a Vishera, ami idén kijön, de ennyi. 2013 után nem látjuk a terveket, mert nincs még útiterv, de az AMD-nél már erősen utaltak rá, hogy vége a CPU-k pályafutásának, és az Intelnél is egy Halo kódnevű Haswellről lehet hallani, ami tartalmaz általánosan programozható IGP-t. Ezek alapján konkrétan nem lesz más opciója a vásárlónak. 2014-ben az NVIDIA is megérkezik ide a Maxwellel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is. Az AMD és az NV is makacsul ragaszkodik a dGPU-khoz. Ellenben nem úgy, ahogy eddig. Az APU IGP-jének kiegészítői lesznek. Olyan fejlesztés zajlik, hogy az APU mellé bedobsz egy kompatibilis dGPU-t, és az a saját memóriáját csak gyorsítótárnak használja. A lényegi számításokat az APU végzi, és a képkocka információk is a rendszermemóriában lesznek, míg egyes számításokat átdob a rendszer a dGPU-nak. Jellemzően itt a post processt érdemes erőltetni, mert az eleve sok erőforrást elzabál, és a kész információ aránylag gyorsan visszavándorolhat a rendszermemóriába.
A köv. konzoloktól nem tudom mennyire lehet várni a VGA-kra való kereslet erősödését. Inkább pont ezek okozzák a problémát. A fejlesztők alapvető igénye, hogy minden egyes egység dolgozzon egy memóriába, vagyis ne kelljen az adatok másolgatásával törődni a különböző feldolgozók memóriái között. A másik igény, hogy legyen szorosabb a CPU és a GPU összeköttetése, szinte minimális késleltetéssel, hogy mindig a számításra ideális magok hajtsák végre az aktuális részfeladatot.
Egy lassú buszra kényszerített VGA-nak ezek az igények nem fognak tetszeni.
Van még egy harmadik igény is. A fejlesztők olyan technológiák beépítésén gondolkodnak, amelyek jelentősen egyszerűsítik a content elkészítését, így ezeket szintén jó lenne megfelelően támogatni. Sajnos elértük azt a szintet, amivel az animációs filmek piaca küzdött pár éve. A tartalom elkészítése drágává vált, így már nem csak a hardver korlátozza a grafikát, hanem a tartalomkészítésre szánt anyagi- és humánerőforrás is. Nagyon fontos tényező lesz, hogy a művész ne pöcsöljön órákat a bonyolult felületek UV-mapozásával. Jellemzően gondolhatunk mondjuk az emberi modellek fülére, ami nagy szívás szokott lenni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #137 üzenetére
Be kell dobni a proci tokozására egy gyors ramot. Ennyi a titka. Ilyen csinál az AMD és az Intel is.
A Kaveri nem fog 4500 MHz-en tekerni. Ez most részletkérdés, de csak szólok már.(#139) dezz: Egyelőre nincs olyan statisztikám, amit én hamisítottam.
Az erőforrás-kihasználás problémájára is vannak tervek. A virtuális ISA egy jó irány.
A rengeteg poligont nem muszáj mozgatni. Ott a tesszellátor a termékekben. Simán csinálhatsz alacsony poligonszámú modelleket, amiket feltesszellálsz. Ezzel kíméled a memóriahasználatot és a memóriabuszt is. Az egyetlen probléma itt, hogy sokat kellene tesszellálni, de ez nézőpontfüggő megoldással megoldható lenne. Innen kapod a másik problémát a DX11 NoSplit megvalósításból, vagyis széttörhet a mesh. Erre megoldás a vektor displacement map alkalmazása, amihez kell a PTEX, vagy más hasonló textúraformátum. Utóbbi előbb-utóbb bevezetésre kerül, mert az UV mapokkal való pöcsölés egyre nagyobb humánerőforrást igényel, ahogy növekszik a részletességre való igény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Normális esetben nem. A tesszellálás on-the-fly elvű. Minden képkocka során újra kell számolni. Persze vannak trükköző tesszellátorok, mint az AMD Gen8 és Gen9 motorja. Mindkettő menthet a memóriába, majd visszatöltheti. Utóbbi még az L2 cache-be is menthet, és onnan is visszatölthet egy nagyon bonyolult felületet. A szabvány ezt nem tiltja, de driverből kell profilozni.
Nem a konzolok jelentik a tesszellálás gátját. A művészek nem szeretnek vele dolgozni. Nekik egy tesszellált modell komoly meló, mert elkészítik jól az alapmodellt, és utána a tesszellált modellhez is hozzá kell igazítani az UV mapot. Pepecselős az egész. Főleg, ha nem csak egy tesszellált modellt csinálsz. Mindegyikhez jól kell illeszteni az UV mapot, ami tiszta szívás. Ezen a vector displacment változtathat a Ptex-szel vegyítve. A modell mindig tökéletesen néz ki, és a művésznek sem kell pepecselni az UV mappal. Ráadásul mehet adaptív tesszellálás is, mert a vector displacement miatt a modell sosem nyílhat szét.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyasmi mint a Java bytecode, csak az eléggé általános. A virtuális ISA-t komolyan hardverhez lehet szabni, hogy jobb legyen a sebesség.
Kínaiak pénzelik. Ez jó ómen az UPU-ra, főleg, hogy teljesen új az utasításkészlet is. Lehet igazodni az igényekhez. Majd meglássuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A működés teszi virtuálissá. Egy virtuális ISA-t hozzá lehet szabni hardverekhez, hogy gyors lehessen. Ettől viszont az elvek nem változnak, így a hardver cserélhető lesz alatta, de a hozzáigazított rendszeren nagyon tempós lehet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.