Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
azért amikor legközelebb átverekszed magad a liszt ferihegy terminálon az aulában halászgató "lopóemberek" között kérdezd meg egyiket mennyiért vinne be okosba egy jelöletlen taxival.
fix ár, törvények, becsületes adózás, korrekt társaságok... olyanok röpködnek itt a téma kapcsán, hogy az ember csak les, hogy mivan elfoglaltak minket a nyugatnémetek, vagy hol vagyok?
-
Snoop-y
veterán
Ehhez kapcsolodik ,hogy ha ellatogatok Mo-ra akkor a Ferihegyi repteren ( mintha ezt is atkereszteltek volna ) az elso hivatalos penzvalto bode olyan arfolyamon valt hogy inkabb a keletinel az elso arabbal is jobban jarsz...
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Zyelor
aktív tag
válasz dajkopali #43 üzenetére
Én rendszeresen taxizom, de véleményem szerint "az irreálisan alacsonyan tartott árak" is baromira magasak a magyar átlag fizetéshez képest. Nem árt ha van alternatíva.
Egyébként a taxis szabályozás óta mi értelme van a taxis társaságoknak? Mert eddig a különböző társasságok különböző árakon vittek... De most már ugye mindenkink azonos tarifa rendszerrel kell dolgoznia... Akkor mi értelme az egésznek, hogy van több társaság?
[ Szerkesztve ]
-
bobsys
veterán
válasz dajkopali #43 üzenetére
Nem ugy van, hogy az uj taxis rendelet/torveny miatt fix arakkal kell mar dolgozniuk es nem lehet olcsobb? Mikor Magyarorszagon jartam a repterrol olcsobb volt mint amit elore szamoltak. A repterre menve pedig annyi amennyi akarcsak mikor ejszaka a Boraroson beszalltam es a 23 km utert annyit fizettem mint amit szamoltam (23x240Ft? + volt valami alapdij) + jatt
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
dajkopali
addikt
én sokat beszélgettem erről normális társaságoknál dolgozókkal: szükségből teszik, hogy szinte irreálisan alacsonyan tartják az árakat, mert annyira szűkül a piac, hogy muszáj megtartani a maradék ügyfeleket
és vannak ilyen társaságok, de hát ehhez kell némi tapasztalat, hogy az ember ne a reklámok alapján döntsön, és tudja, hogy egy adott városban melyik számot kell hívnia
(az mondjuk alap, hogy az ember a Keletinél nem száll ott várakozó taxiba )"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
lapa
veterán
válasz dajkopali #32 üzenetére
hát igen, első dolgom nekem is, mikor kollégák jönnének nyaralni, hogy várjál iirok neked egy taxi telefonszámot. ha meg ő nem veszi fel akkor innen kérni kocsit, előre árat egyeztet. és ha bármi van engem hiivj azonnal.
nav helyében én lennék a legboldogabb, hogy egyetlen szolgáltatótól kell csak egyetlen lista és máris lehet fkeresezni hányan vallották be az szja-ban.
[ Szerkesztve ]
-
BatchMan
senior tag
Valaki elárulná, hogy lehet hivatalos úton kifizetni a 80%-ot annak, aki nem számlaképes?
Aki számlaképes, az amúgy is taxizik.
Über alles -
Dare2Live
félisten
Nem csak a taxishelyzetről szól, hanem a monopoliumok nagyon káros hatásairól, amit hiába szenvedett itt pl egy egész 10millios város egyszerűen nem tudtak még államilag sem megváltoztatni. De jön az uber és darabokra töri a rendszert.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
CloZee
aktív tag
Ideje volt. A magyar taxisok szót sem érdemelnek.
-
dabadab
titán
Orszagimazs: csutortokon delutan erkeztem Bp-re, a Keleti lepukkadt, mellette a taxishienak le akartak huzni, a trolin egy remenybeli bliccelo majdnem megverte a sofort, a szalloda mellett meg alban drogdilerre lovoldoztek a rendorok.
Ez volt az elso fel ora(Aztan utana mondjuk lenyegesen javult a helyzet, a Liszt Ferenc ter meg a belvarosi vigalmi negyed a romkocsmakkal meg Bp hajorol turistaszemmel tok jo.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
addikt
Hát igen, szopóka, ha megdől egy monopólium... épp itt volt az ideje egyébként.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-
dajkopali
addikt
ezt tapasztalatból megerősíthetem
(a városban, ahol lakom, ezt már jól ismerem, pontosan tudom, hogy kikhez nem szabad beszállni, mert minimum háromszoros áron dolgoznak - én tudom már, szívások után, de egy turista?)[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
rudi
nagyúr
Sajnos a nagy állomások környéke, ahol nagy számban fellelhető a könnyen átverhető külföldi (esetleg kevésbé tájékozott vidéki) nagyban dívik a hiénizmus. Még a hivatalos pénzváltó is olyan, hogy messze gyengébb árfolyammal dolgozik, mint a 100 méterre lévő többiek, boltokról nem is beszélve. Mindig hányingerem van ezeket a dolgokat látva... így lehet nagyszerűen országimázst (le)építeni...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
forzamo
tag
Én kíváncsi leszek mennyi idő alatt találnak a magyar taxisok lehúzási pontokat a rendszerben ismerve őket.
Nem csak legrövidebb útvonalon lehet eljutni a célig pl. Fizetni így-úgyis is kell majd csak nem a helyszínen ugye. Ha nem rögtön fizet az ember akkor kicsit lazább a hozzáállása.
Most próbálták leszabályozni a személyszállítást... és talán nem is pártsemleges a megoldás.
Nálunk kicsit nagyobb lesz az ellenállás az átpolitizált cégek miatt is. -
félisten
"Ugye meg van hogy az Uber itt nem fog adót fizetni, csak nyerészkedni?"
Lyally"Ebben a kedves országban menő lopni, és az államot ellenségnek tekinteni. "
Lyally-lyallygyk.: ebben az országban a lopáshoz leginkább az államot használják.
A Transparency International lassan 10 éve sipákol, de ez itthon senkit nem érdekel."The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
tecsu
addikt
Adócsalás és feketemunka, nem? De.
Akkor meg egyszerű a helyzet, törvény szabályozza.Ha az Uber fizet adót a magyarországi működésért és a fogalkoztatottak fizetik a 16% jövedelemadót meg az egyéb járulékokat, akkor jöjjön!
Az utas választhat, hogy a minőségibb, megbízhatóbb, előírásoknak megfelelő szolgáltatás kell-e neki vagy az
olcsóbb.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Sinesol
veterán
Ha az Uber jobb szolgaltatást nyujt akkor jöjjön, ha életképtelen a jelenlegi taxis modell akkor vesszen ennyi.
Államnak nem lesz hatranya ugyis talál rá módot hogy megadoztassa ezt is..szoval nem féltem az adóhivatalt.Gyakorlatilag most a taxisok azert tüntetnek hogy tovabbra is lehuzhassák az embert és az a bajuk hogy az Uber olcsobban is elvisz A-ból B-be. Na nehogy már még a saját lehuzasomat tamogassam...
Kicsit olyan ez mint amikor a tanarok sirnak az elbocsatas miatt, meg tüntetnek közben meg az adott iskolaban kb feleannyi a gyerek már...de azert a semmire tartsanak tanárokat akik kavezgatnak az irodaban.....
[ Szerkesztve ]
-
Ki mondta meg, hogy menni lehet a szolgáltatás ára? BKK
Ki mondta meg, hogy milyen színűnek kell hogy legyen a taxiknak? BKK
Ki ellenőrzi ezen szabályok betartását? BKKItt a BKK /= BKV-val hanem szinte ők kezelik a fővárosban az utakat, a parkolást, meg mindent, így a taxikat is. Bejönnek hazánkba egy jóval olcsóbb tarifával, és ez nem fog tetszeni a fent említett cégnek.
-
NandoXXL
senior tag
Ugye meg van hogy az Uber itt nem fog adót fizetni, csak nyerészkedni? 20% a semmiért... Az állam pedig befogja szedni az adót, csak máson. Ebben a kedves országban menő lopni, és az államot ellenségnek tekinteni. Ha a többség tisztességes adófizetőként gondolkodna, akkor nem tehetne meg bárki (köztük az állam) bármit.
V.R.S.N.S.M.V.-- S.M.Q.L.I.V.B
-
Akula
őstag
Mennyi személyes sérelem és kritika...
A legnagyobb problémát az okozza, hogy nincs normális tömegközlekedés.
50 éve nem volt ciki villamossal menni színházba, mert tudhattad, hogy pontosan odaérsz, nem hányja le senki a ruhádat és ihatsz is egy pohárkával.
Ma már a taxi is gáz, mert soha nem tudhatod, hogy előtted nem ült-e a kocsiban egy rühes bennszülött a kiccaládjával.
Ez egy alapvetően nagyvárosi probléma, van akit érint, van akit nem, de hadd' ne kelljen már sajnálni szegény taxisokat. Én mindenesetre nem biztos, hogy bevállalnám, hogy beülnék egy úrvezető mellé, aki azt se tudja merre, hogyan, ráadásul ha baleset ér, kinek a biztosítása fedezi."Akula Sub, ready for the deep!"
-
GhanBuri Ghan
őstag
Meg kell mondjam, taxisokat nagyon nem kedvelem (fórumokban az az alap hozzáállásuk, hogy az utca nekik a munkahelyük, ergo nekik szabad bárhol megállni, várakozni, negyvennel andalogni a belső sávban - a 'kocaautós' meg ráér hobbiból vezet, örüljön, hogy használhatja a közutakat. Nem tudom, postások még nem akartak fellökni a járdán, meg kioktatni, hogy dehát az meg az ő munkahelyük). A korábbinál jóval egységár bevezetése sem tette őket szimpatikusabbá (pl. olyanról még nem hallottam, hogy a pékek követelték volna a pogácsa meg a kenyér egységes árát...)
Szóval én örülök mindennek, ami versenyt hozhatna ebbe a szektorba, ha rajtam is múlik valamilyen módon az Uber elterjedése, akkor rám számíthatnak.
És nagyon várom már az autonóm járműveket is, a sok tolakodó és tehetetlenkedő vezető lecserélése jócskán megemelné az utak áteresztőképességét. -
félisten
Az ugye megvan, hogy nem az uber a probléma, hanem az, hogy az állam jól rátelepedett egy jövedelmező üzletre(személyszállítás) és ezért nem bírják a versenyt?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Trailblazer
veterán
Az összes felsorolt érv közül egyedül állam bácsi pénzéhsége lesz az egyetlen komoly indok, ami miatt nem lesz nekik "játékterük".
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
Alchemist
addikt
Régen a vezetékes telefontársaságoknak is be kellett volna tiltattni a mobil szolgáltatókat, mert a központban dolgozók elvesztik munkájukat?
Ha a játékszabályokat megkerülő "kalózszolgáltatóról" lett volna szó, akkor igen...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
easy...rider
őstag
Ennek az a lényege hogy bármilyen kibic beállhat és alávághat az áraknak, mert nem fizet se adót, de tagdíjat, se szakszervezeti díjat, meg ki tudja meg mi mindennel húzzák le a taxisokat, amiket végül mi fizetünk ki mert kénytelenek beletenni a fuvardíjba
Az utcán álló kuncsaft aki meg nyomkodja az okostelefonját, az úgyis az olcsóbbik kocsit fogja választani.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Soha nem ültem még taxiban, és teszem azt, sajnálatos lenne ha elvesztenék a munkájukat, de a technológia fejlődik..."
Az Uber miatt biztosan nem vesztik el a munkajukat, ugyanis az uberes soforok is taxisoforok (persze, van a szoveg a kozossegi kozlekedesrol meg miegyebrol, de a gyakorlatban aki komolyan uberezik, az taxisofor).
Egyebkent meg a dolog gyakorlatilag egy nagyon-nagyon-nagyon klasszikus piacszabalyzas vs szabadpiac meccs.
DRM is theft
-
easy...rider
őstag
Tiltsák ki!
Ez szerintem nagyon gáz. Egyik sofőr se ad számlát, iszonyat adókiesés és iszonyat kicseszés a taxisokkal akiket eddig is nagyon sokat szívattak
nXu
Nem értelek. Miért baj hogy azután nem fizetnek adót, amit ajándékba kapnak? Akkor a koldusok is fizessenek adót[ Szerkesztve ]
-
Agostino
addikt
állandóan ott nyomulnak az arab meg szerb meg a jó ég tudja milyen bizniszelős kétes alakokkal. van autóm, tehát nem taxizom, de az hótziher, hogy be nem ülnék a kocsijukba, hiába a szépen felmatricázott, licencelt taxi ecu rendszámos fordokat hajtják
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Danex
addikt
Soha nem ültem még taxiban, és teszem azt, sajnálatos lenne ha elvesztenék a munkájukat, de a technológia fejlődik...
Csak emiatt alapból betiltani egy szolgáltatást ami a jelek és a bevételek szerint működik hülyeség lenne. Plusz mikor néztem videót a szép hiéna taxisokról... elgondolkozik az ember vajon melyik lesz az utasnak kedvezőbb.
Mo. -n a "csóróság" végett főleg , látnék benne rációt. Mondjuk alapfeltételnek adnám, hogy GPS legyen a kocsiba, és legalább x éves jogsi.
(Régen a vezetékes telefontársaságoknak is be kellett volna tiltattni a mobil szolgáltatókat, mert a központban dolgozók elvesztik munkájukat?! )
-
Alchemist
addikt
De amint állambácsiban megjelenik a központilag szabályzott akarat az alternatívák leszabályozására, ráadásul az Uber-t, mint tettenérhető céget a céltáblára véve, onnantól kezdve a "fehérgazdaságban" esélytelen az ügy.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nXu
tag
Ha már ennyire aggódnak a tisztelt taxisok szegény állambácsi miatt, hadd kérdezzem meg: a borravaló után fizetik az adót?
-
dabadab
titán
"a taxis szolgáltatás eléggé szabályozott ahhoz, hogy a "nemkivánatos" üzleti alternatívákat a jelenlegi etatista rendszerben 5 perc alatt kriminalizálják."
Most csutortokon a Keleti parkolojaban sikerult belefutnom egy nagyobb csoport hienaba (ugy tunt, az ott a torzshelyuk), par meterre az ott grasszalo keszenleti rendoroktol, meg a szallodaban is azt mondtak, hogy a vendegeket rendszeresen lehuzzak, szoval nekem nem ugy tunt, hogy ez a kriminalizalas olyan nagyon jol mukodne.
DRM is theft
-
Samott
addikt
az állam adóktól való elesése + "így a megszerzett jövedelmük simán eltitkolható" vs. "az utasnak a célba érkezéskor nem kell fizetnie, ez átutalással történik, a megtett út és eltelt idő alapján levonják az adott összeget a számláról"
az utasokat érintő problémák vs "információkat kap a sofőrök egyes adatairól, illetve a szolgáltatásban kiérdemelt minősítéséről"Hazudik, de hogy miert, amikor ilyen konnyen cafolhato? Hat hogy higgyem el a tobbit?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
dchard
veterán
Mi köze ennek a BKK-hoz? Vagy tényleg azt gondolod, hogy bármi hasonló kiválthatja egy Budapest méretű város tömegközlekedési infrastruktúráját? Még ha autó lenne is elég, bőven nincs a fővárosi utakon annyi kapacitás, hogy elbírjon ennyi emberrel még akkor sem, ha minden autóban ketten-hárman ülnének. Egyetlen metrószerelvényen 1200-1400 ember utazik irányonként, két perces követéssel, szorozd fel.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Alchemist
addikt
Telekocsi rendszer eddig is működött, viszont a taxis szolgáltatás eléggé szabályozott ahhoz, hogy a "nemkivánatos" üzleti alternatívákat a jelenlegi etatista rendszerben 5 perc alatt kriminalizálják.
Mellesleg saját negatív tapasztalatom alapján pl. a Ferihegy Express szolgáltatásait akkor sem választanám többet, ha jóval olcsóbbak is a taxinál. Arról nem is szólva, hogy ha a forgalmas bevárosban a szolgáltató nem jogosult a buszsávot használni, talán még a tömegközlekedés is jobban megéri gyorsaság szempontjából.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Uber vs. BKK Jó meccs lesz az biztos.
-
ztoldy
senior tag
Majd a taxisok kilépnek a taxitársaságtól és lesznek Uber sofőrök, ezzel megmarad a bevételük (főleg ha olyan megállapodás születik, hogy a hivatásosok külön kiemelést kapnak). Egyedül a taxitársaság fog nagyon kapálózni az egész ellen, hiszen nekik valóban problémát jelent.
https://www.refundo.hu/?ref=175161
-
-
Nincs értelme tiltakozni meg kapálózni, ez se a zene- se a filmiparnak nem jött be. Haladni kell a korral és alkalmazni a modern technika adta lehetőségeket. Persze a szabályzás valamilyen szinten tényleg fontos, én se szívesen szállnék be egy elsőnapos sofőr mellé.
A Slime draws near! Command?
-
freeapro
senior tag
jöjjön csak
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy A5 (2017) - lottóötös
- Mesterséges intelligencia topik
- PlayStation 1 / 2
- leslieke farmerzsebe
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Plazma TV topic
- További aktív témák...
- Akciós! PC , i7 10700 , RTX 3060 Ti , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- Samsung Galaxy S24 +512GB, fekete 2027/02/28-ig garanciális
- iPhone 16 Pro Max 256gb, független,bontatlan
- Apple iPad Mini 7, Blue, 128Gb., Wifi, új, 2 év garival + Pencil 2, karcmentes
- Lenovo ThinkPad P51,15.6",FHD,i7-7700HQ,24GB DDR4,512GB SSD,M12000 4GB VGA,WIN10