- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen routert?
- Google Chrome
- Windows 11
- YouTube
- Windows Insider Program
- AutoCAD
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Ha indítózáskor beesik a fesz 8V alá, kezdhetek aggódni, hogy vége az akksinak?
(Még mindig ugyanarról van szó, ami gyorsan merül, és döglődés jeleit mutatja.) -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3652 üzenetére
Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.
Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
nem félek. Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké. Egyedül az lehet aggasztó,
hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.Multi-standards
• SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
• DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
• IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
• EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.
• CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge. -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3656 üzenetére
Érdemes lenne egy ilyen kis 15Ah akksihoz egy CTEK XS 0.8-at beszereznem?
Szeretném kímélni az akksit, de a hétvégi állásban sokat merül a "vámpíroktól".*
Az MXS 7.0 viszont ráküldi a ~7A-t (ha felveszi), az meg nem tehet neki túl jót...
Alternatív ötlet tápegység módban rajta hagyni, mert az csak 13.6V, és az elején
biztos nem folyna nagy áram (mert eleve a feltöltött akksira raknám rá pénteken).De ha mondjuk nem raktam rá, véletlenül, és hétfőn a ~15 perces út során sokat
nem tölt rá a generátor (és azt sem erőltetném, hogy lámpa nélkül, nagy fesszel,
sok áramot kapjon!), akkor valahogy csak "vissza kéne hozni", kíméletesen.*: kézenfekvő lenne ezeket lekapcsolni... Még egyesével meg kell néznem, hogy
a fedkompokon kívül az egyéb műszereim nem zabálnak-e esetleg készenlétben.
(A fedkompok lekapcsolása annyira nem jó buli, mert elfelejti nekem az időt stb.)Ui: a CTEK Battery Sense is egy ilyen vámpír, de <1 mA nem oszt nem szoroz...
Azért szereztem be, mert előtte kézzel írogattam fel, amikor a garázsban jártam,
hogy most éppen hogy áll, rá kellett adnom a gyújtást, nem is valóst mértem stb.
Gyújtás nélkül rádugdosni a multimétert meg különösen macerás móka volt.
Kíváncsi voltam, hogy az új akku hogy bírja: nagyjából 0,1V-ot veszít két naponta.
Természetesen az adott fogyasztókat készenlétben tartva (nem polcon/magában).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kizárt. Motorról van szó, az akksihoz nem lehet könnyen hozzáférni, a CTEK-es
csatlakozó van kivezetve az akkuboxból. Csak olyan jöhet szóba, ami arra rámegy.Az XS 0.8 nem is olyan vészesen drága, igaz nem versenyezhet a kínai árakkal.
Az a vicc, hogy az egyik vámpírt (10 mA) tavaly én kreáltam (az utólagos történet).
Szerk: mondjuk ordas nagy baromságokat képesek a leírásokba félrefordítva beírni.
Pl. itt ez a gyöngyszem, hogy 1.2-32 Ah-val tölti a 12V-os akkumulátorokat. (A baj,
hogy ugyanezt a baromságot más is simán átveszi a leírásba, az ember meg néz.)
Mondjuk mit szóljak, ha a látszólag hivatalosnak kinéző prospektusban is ott van...Egyébként viszonylag okosan kiátlagolja ez a Battery Sense cucc. 12,93V az már
bőven 100%, viszont tudja, hogy gyors volt a változás, szóval ez felületi töltés lesz:[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, a hétvégén megnyekkent az MXS 7.0-ám... Supply módban volt
rajta a motoron, akksi fenntartó töltése érdekében, semmi extra terhelés.Fél napig nem is volt gond. Aztán a Battery Sense adatai szerint kezdett
merülni az akku, mintha elment volna a töltés. És valóban: egy LED sem
világított a töltőn, gondoltam, akkor biztos levághatott a kismegszakító, s
nincs a konnektorban delej. De volt, a töltő meg forró volt. Hagytam hűlni,
majd egy tuti jó konnektorban rápróbáltam. Hát, se kép, se hang. Szuper.Kérdés, hogy az 5 év garancia, amit a papírjaiban írnak érvényesíthető-e,
így alig másfél év használat után. 2016-04-07-én vettem potom 37900-ért.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz agyarka #3758 üzenetére
Passzolom. Mindenesetre a petrollban mondta az eladó, hogy látott már ilyen
"megfőtt" 7-es töltőt. Viszont onnan visszavihettem Csepelre, ott meg kezdtek
pingvinezni, hogy hát 1 év gari jár, ők nem tudnak segíteni! Vigyem a petrollba.
Végül némi telefonálgatás után abban maradtunk, hogy az 5 év gyári gari igaz,
majd ők felviszik, onnan postázzák a svédekhez, bevizsgálják blabla: 1 hónap!Kivárom. Addig a 0.8-cal töltögetem a gépet: hihetetlen pici aranyos.
Szerk: petrollban mondták a 60 hónapot, de külön garijegy nincs, amin írnák is.Szerk: de ha tavaly tudom, hogy ilyen köröket kell futnom, ha baj van 1 év után,
nem keresem meg a legolcsóbb helyet, ahol épp akciós, megveszem többért...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Én annak idején le lettem b*szva, amikor ilyesmire kérdeztem,
és határozottan nemleges volt a válasz. Mert elromlik az akku.
Mondjuk el is romlott, de nem ezért, hanem a félig töltés miatt.
Az utódja még bírja, de azt még nem próbáltam recond-olni.
(Viszont, az XS0.8 nem tölti "teljesen", csak 14,4-re megy fel.) -
DigitXT
félisten
CTEK XS 0.8: eddig megoldotta a kérdést, de van egy MXS 7.0-m is.
Ez a kisebb töltő inkább a kisebb akkuhoz (motor, 15Ah), ill. karbantartás
céljára van, de ha nincs ló, jó a szamár is alapon néha feltölti a kocsit is...Nem olyan régen kaptam vissza a nagyobb töltőt: most is kölcsönben van.Túl sokat szuttyog a töltő a vízbontási határon!
Szerk: ezt találtam róla amúgy 1.2–32 Ah, akár 100 Ah a karbantartáshoz[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pilecki #4399 üzenetére
Tudomásom szerint praktikusan nincs forgalomban ma olyan jármű,
amit pozitív testelésű áramkörrel alakítottak volna ki, szóval nagyon
nem tartom valószínűnek, hogy ilyennel találkoznál otthon.Ezt most látom először, hogy a kasztnin keresztül kellene tölteni...
Bikázásnál szokták írni, mert azt mondják, hogy úgy vmivel kisebb
lehet az ellenállás az indítómotorig, de ebben "nem igazán hiszek".Amikor tavaszig az akksin van a töltő, akkor ún. csepptöltés van.
Úgy közel sem lesz a vízbontási határon, hanem ilyen 13,6V-ot tart. -
DigitXT
félisten
És azok a szünetmentesben általad használt akkuk szoktak motort indítani,
világítást hajtani, valamint a generátorról töltést kapni? Hamár alma-körte...hegefe: Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.
Akkor meg miről beszélünk? A motor (sokaknak!) szezonális jármű. Pont 1-2
hónap az, amikor nincs használatban. A maradék 10-11 hónapban meg igen:
vagy gondolod, hogy aki 9 évig használt egy akkut a motorjában, az lerakta a
garázsban a motort rá a csepptöltőre, majd 9 évig folyamatosan úgy hagyta?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na igen, folytonos standby töltést említettél. Amit gépjárműben senki nem csinál... És akkor nem érted, hogy mi ezzel a problémám. Lényegében az zavar, hogy azt állítod, hogy többet árt az akkunak, ha rendesen fel van töltve, vagyis... bocsánat, nem is ezt! Azt állítod, hogy a CTEK eleve nem tudja rendesen feltölteni, és azt is, hogy ha feltöltötte (úgy-ahogy), az valójában csak rosszat tett az akkunak. Tehát, szerinted az akkut nem szabad tölteni, amíg még épp be tudja röffenteni az autót, hisz' majd a generátorról tökéletesen feltöltődik, nem baj, ha nagy áramon - hadd szóljon, legalább lerobban a szulfát() - a 13,6V-os csepptöltés szakasz a CTEK töltőknél meg valójában többet ár, mint használ. Tehát pl. én mint CTEK tulaj meg lettem vezetve - a francnak töltöm fel vele a kocsit, amit nagyon ritkán használok? Hagyni kell lemerülni, és ha már nem indít, akkor meg ott a megoldás! A CH611.
Hiszen az azon kívül, hogy RENDESEN feltölti az akkut, bikázni is tud...
-
DigitXT
félisten
A "global" által tartott 13.6V gondolom előnyösebb, mint a svéd szar 13.6V-ja.
Ha már alma, körte: miért cserélné le? Még csak nem is vízálló: tényleg fasza
lenne vele az autóban lévő akkut az udvaron tölteni. Ha másra van, miről írsz?
(Igen, szarul, mertmindenkifélreérti, és csak a CTEK-fikára emlékszik belőle.)Lehet, hogy nem is a "hájp" nagy? Hanem többeknek van szüksége* az almára,
mint a körtére? (Max. ha megpróbálnak körtepálinkát főzni, akkor bukó van.)*: bár te ezt is megkérdőjelezed, mert szerinted magától is 10 évet bír az akku.
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, mire fel vagy ennyire magabiztosan általánosító... Igen, már én is
találkoztam olyannal, hogy véletlenül beütöttek 10 db reflektort az 1 db helyett,
és amikor az egyet elvitték, még maradt 9 db papíron, valójában meg egy sem.
De ez nyilvánvalóan HIBA a rendszerben, és nem az általános működés. Tehát
a kijelentésed általánosítva (már megint!) nem állja meg a helyét... Ne terjeszd.Ui: nem, nincs semmi érdekeltségem a Praktiker áruházakban. Mindazonáltal
NEM örülnék annak, ha valaki fals infókat terjesztene egy fórumon a cégemről.Amúgy nem tudom, hogy honnan van a "2018 februári szállítmányról" infód, de
ez a "kereszteshadjárat" felveti, hogy érdekelt vagy a CH611 forgalmazásában,
ami viszont már tiltott reklámozásnak minősülne a fórumon: csak szólok! -
DigitXT
félisten
Ne csináld már... Beidézzem mit írtál? Tessék, szájbarágósan:
"A Praktiker webáruházban nem jó az online készlet mutató."
Ez egy általános kijelentés. Ami egyetlen tapasztalaton alapul.
Ilyeneket nem kéne írni. Hovatovább pont az "ellenkező előjelű"
példát hoztad fel, amikor 0 volt a készlet papíron, gyakorlatban
meg ott volt. És akkor kizárható, hogy kapható volt, bármikor?!
Szerinted... (Ha tényleg kizárható, az azt jelenti, hogy TE nem
szállítottad nekik, tehát nem lehetett náluk készlet, hehehe.)Amúgy ha nem lenne üres az iroda, nem értenék, min röhögök:
elképzelem magam CTEK forgalmazóként... hát, ez nem nyert.Amúgy annyit nyomod itt ezt a marketinget, hogy lassan én is
veszek egyet. Valóban nem burkolt kereskedelmi tevékenység.Igen, kellemetlenül érintett, mert le fog csökkenni a forgalmam,
mert mindenki a februárt várja, hogy Globalt vegyen!!! Amúgy az
megvan, hogy a Global nem gyártó, hanem matricázó importőr?
(Ahogy "félve írod": reméled, hogy februárban is ugyanaz lesz a
polcokon ugyanazon a néven. Hát reménykedjünk együtt!)Amúgy jól értem, hogy ez a tuti vétel 38754 Ft-ért? Az akció is
marad februárig, vagy hogy van ez?! Előrendelést elfogadsz?Sírok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem meg pont megbolondult a CTEK 0.8-am. Szerelőnél állt a motorom
kb. 4 hónapot töltés nélkül, csontra lemerült, ezután ez nem tudta feltölteni...
Miután úgy-ahogy fel lett töltve másik töltővel, nem tudta utána tovább tölteni,
nem értem, miért: 12.2V-on állt, aztán idővel azt jelezte, hogy kész van. Fura.Amikor meg elvileg rendesen fel lett töltve, utána se tudott rátölteni... Az oké,
hogy az akku belső ellenállása megnőtt, az indítóáram 1/3-a meg "elveszett",
(szóval kb. b.szhatom ki az ablakon), de nem tudom a töltővel mi a franc van.Kénytelen voltam visszarakni a régi akksit, még az is jobb állapotban van...
Olvasgattam korábban, hogy hogyan lehet felhozni a "kukás" akksit, de csak
"okostöltőim" vannak, nincs régi ruszki, meg ilyen tirisztoros csodák.
Lehet, hogy vennem kéne, mert a kb. 20K-s akksi kukázása egy kicsit fáj. -
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #5251 üzenetére
Hát, az elején még okos is volt, kivette belőle, nem is merült semmit. Viszont az
első összerakás után (azt hittük kész) kiderült, hogy újra szétszedős a történet,
és akkor nem szedte ki, és nekem se jutott eszembe, hogy basztassam emiatt.
Bár azt hittem, hogy majd néha rárak valami töltőt, vagy nem tudom, mivel előtte
okos volt, nem gondoltam, hogy a második körben nekem kéne okosnak lenni.De ez már nem segít az akkumon... teszt szerint konkrétan szar, alig 1 éves volt.
A kérdés, hogy van-e értelme megpróbálni feljavítani, vagy ennek már kakukk?Szerk: mondjuk nem is sejtettem december közepén, hogy áprilisra lesz kész...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz troll81 #5327 üzenetére
Csere. Abból sosem lesz már jó akksi. Én is így vagyok vele, sajnos. Hogy ott
rohadna meg, ahol van. Nem kellett volna túlmeríteni, ill. úgy hagyni... Ez pech.
De legalább csináltam egy böszme akkutartót, így 15Ah helyett 25Ah-t veszek!
(Ha egyszer odajutok: komolyan, többet áll ez a sz*r motor, mint amit gurul.) -
-
DigitXT
félisten
Nekem a CTEK MXS 7.0 ment tönkre... A szó nélkül csere azért nem úgy van...
Szerk: sok helyen árulják. De lehet, hogy megéri drágábban megbízható helyről.Szerk2: jahogy az Aldiban cserélik szó nélkül. Az lehet, félreértettem, LOL.
tibcsiworld: egy nagyobb CTEK van 100 EUR is, de az sem garancia semmire...
"Ami elromolhat, az el is romlik."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5381 üzenetére
Vagy akkor már 2 db CTEK... (Egyik szöttyögéshez, másik töltéshez...)
Szerk: igaz, nekem a 7.0 szart be, de most a 0.8 is furán viselkedik, a 7.0 jó.ON: mekkora a nyugalmi fogyasztásod, ha 4-5 napnyi állás problémát jelent?
Nincs benne valami utólagos, vagy bekapcsolva maradó "felesleges" cucc?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5426 üzenetére
Őszintén, nekem le sem esett, hogy miről van szó, csak nagyon nehezen...
De jó, hogy írtad, hogy pár hete mire kérdeztél rá, mert gyanús volt, hogy erre!
Szóval nekem CTEK-es van a motorban és az autóban is, meg Battery Sense:
ezekben az a jó, hogy csavarral rárakod fixen a sarura, utána könnyű rákötni...
Nem mondom, hogy nem kell kinyitni a motorháztetőt, rövidke a kábel, viszont
a csipeszekkel nem kell vacakolni. Ill. persze kapható hosszabbító horror áron.Szerk: motornál hozzá se lehet rendesen férni az akkuhoz, szóval jó, hogy van.
Mondjuk amióta fesszabot cseréltem (és böszme akksit raktam be), talán még
egyszer sem kellett rádugnom, mert sokkal jobb a töltésem, s az akksi is bírja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5429 üzenetére
Ne legyél már behemót: biztos hazudok, mert nem csináltam neked képet.
Tessék a tavalyi fotóm! A motorban az akku egy ajtó alatt található... Igen
ám, viszont még a 4 csavart ki kell csavarni, hogy hozzáférj a sarukhoz: NEM
kényelmes. De erről szól a CTEK csatlakozója. Comfort Connect=kényelmes.Mivel rövid a kábel, kocsiban ki kell nyitni hozzá a motorháztetőt így is. Csak
ha megveszed hozzá a hosszabbítót, és azt kivezeted valahogy, akkor nem...
De annyit nem ér.* Mondjuk nem is barkácsolnék mindenféle lengő kábeleket,
hogy aztán arra csiptessem a töltőt... És nem is vágnék le csatlakozókat egy
másfajta töltőről. Ha már CTEK-et vettem és azon ilyen csati van, használom.
Konkrétan a CTEK a csipeszes vége is ugyanilyen csatlakozóval működik.
Ezt így adják gyárilag, nem levágom meg átforrasztom. Noha meg tudnám én
is csinálni, hiszen több utólagos csatlakozás van a motoromban, mint gyári...*: habár amiatt, hogy simán tudom tölteni a kocsit a hosszabbítóval, úgy, hogy
zárva van (a fészer mellett parkolva), már régen megérte. (Alul kijön a kábel.)veze: szerintem akinek motorja van (drága hobbi), az meg tudja venni: persze
lehet barkácsolni 200 Ft-os csatlakozót is, s lehet, hogy tökéletesen működik
majd évekig, de olyat tanácsolni, hogy egy lengő kábelre csatlakozzon rá egy
krokodilcsipesszel tibcsiworld, hát nem tudom... Én biztos NEM tenném!
Egy esetleges rövidzár instant tűzijátékot csinál az akksival... Biztos megéri?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahogy az előttem szóló írta: okostelefonra "közvetíti" a mért feszültséget kvázi*
valós időben, és meglehetősen pontosan, multiméterrel ellenőrizve. Nem Wi-Fi,
Bluetooth. Ha ez nem lenne elég (nem az), akkor 5 percenként rögzíti a mért
adatokat, ebből kalkulál egy töltöttségi értéket, és figyelmeztet, ha ideje tölteni.
Kb. 3.5 hónapra lehet visszatekinteni. A régebbi adatokat mindig felülírja...
Azelőtt rossz volt az akksim**, nagyon hamar lemerült, folyton töltögetni kellett.
Amióta váltottam az újra, és a Shindengen fesszabra, kisimultak a ráncaim...
(Szerintem a képen is elég jól látszik, hogy mikortól van normál merülés-töltés.)Mielőtt megkapnám, hogy ez megér-e 15K-t? Lejártam a garázsba méregetni, és
írogattam mért adatokat, hogy lássam mennyire fos az akksim. Vagy mi más baj
lehet. De lássuk be így kényelmesebb: nekem megérte. Kocsiba is vettem, mivel
abban meg többször mélykisült akksi volt, nem bíztam benne: azóta rendben van.*: a hirtelen változásokat nem követi le, átlagolja a mért adatokat. Kicsit lassú.
Ja, a töltöttségi érték kalkulációjánál a hőmérséklettel is számol, amit külön mér.
Sajnos kibányászkodva az adatbázisát, nem tárolja külön táblában a feszültség-,
hőmérsékletadatot, csak a töltöttségi grafikonhoz szükséges normalizált értéket.Amiért viszont sokkal kényelmesebb, mint a multiméterrel szarakodás: ezzel ott,
a motorka mellett állva meg tudom nézni közvetlenül az akkusarun mérhető feszt
anélkül, hogy bármit rá kéne dugdosni. Mivel sajnos átmeneti ellenállások vannak
a kábelezésben, hiába van 3 másik feszmérőm, egész más értékeket mérnek, és
esetleg az ember tévesen gondolhatná, hogy a fesszab nem elég pontos, vagy pl.
nincs rendes töltés. Pedig van: most már van. Alapjáraton xenonnal is: überfasza!
Nem tudom, megköszöntem-e már Brogyinak a tanácsot? De itt is köszönöm!**: a fesszab is az volt. Terhelés nélkül akár 15V-ra is felengedte a feszt. Terhelve
meg alapjáraton volt nagyon kevés, szóval az az akku kapta az ívet rendesen. De
igazán az tett be neki, amikor a szerelőnél mélykisülésbe ment, és utána nem is
volt rendesen feltöltve, csak bebikázta, hogy jó lesz az. Azóta se vittem oda LOL. -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5437 üzenetére
Így van. Nagyon alacsony fogyasztással megy amúgy, készenlétben ~1mA... Gondolom, amikor 5 percenként felébred és mér egyet, akkor egy pillanatra több, de az semmi. Bluetooth-on kell hozzá csatlakozni Low Energy profil, akkor 1-2 másodperc alatt letölti az adatokat. Ha a házból próbálom, akkor 5-10 mp. Lustaság rulez: akár még arra is használható, hogy ránézzek, hány fok van kint.
Mondjuk a kocsinál volt valami anomália, mert egy jó ideje nem töltöttem le róla. De egy ideig mintha nem is mért volna: igaz, általában nem én használom, csak ha muszáj. (Lerohad a motorka, meg ilyenek.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
ezek a gyári csipeszek akár össze is érhetnek, annyira agyon vannak szigetelve
Csak azt a részt ne erőltesd, pls, hogy dugjon be egy piros-fekete kábelt, blankolt
véggel, aztán csatlakozzon rá a csipesszel. Már akkor szarráég az egész, amikor
először összeér a vezeték két csupasz vége. Annyit se mondott, hogy bakkfitty.Történetesen én anno GIVI pótféklámpát szereltem a dobozba, de vmi eltört benne.
Én barom biztosíték nélkül tesztelgettem, egy külső akkuról. Rácsuktam a dobozt.
Semmi. Nyitom ki, és ömlik a tömény füst: konkrétan eltűnt a vezeték szigetelése.
A rézdrót beleolvadt a dobozba: kicsit tovább várok fel is gyullad az egész. Szuper.Szóval, ha már ilyet tanácsolsz, legalább mondd hozzá, hogy rakjon be egy 10A-s
biztosítékot a pozitív oldalra, és legyen qrvaóvatos, mert ez nem játék... De én úgy
sem csinálnám - ha fix csatlakozót forrasztott a töltőre, arra mondanám, hogy oké.Szerelgettem én élő áramkört... Aztán, amikor láttam a szikrát, örültem, hogy már
jött is utána a csattanás, azaz eldurrant a biztosíték. Nem félelmetességről van itt
szó, hanem arról, hogy ami elromolhat, az el is romlik... És bizonyos dolgoknál az
nagyon kevés, hogy "majd figyelek". Ez ellen szólaltam fel, nem a kínai csati ellen.
(Már csak azért sem, mert simán lehet, hogy a CTEK is kínában gyártat hehe...) -
DigitXT
félisten
De most konkrétan tibcsiworld kérdésére: meg lehet csinálni otthon jól, olcsón...
Oké, de nincs ideje rá. Nincs elképzelése róla. Talán affinitása sincs barkácsolni:
ebből vagy semmi sem lesz, vagy egy olyan baleset, ahol nem árt az a poroltó...
Ezért mondtam, hogy hanyagoljuk a potenciálisan balesetveszélyes javaslatot.És NEM azért, mert szerintem csak CTEK megoldása a tuti. Amúgy is, abban a
hivatkozott hozzászólásában még arról volt szó, hogy MXS 5.0-t fog venni: ahhoz
meg, ismerve a körülményeket (nem ér rá, stb.) "kézenfekvő" a Comfort Connect
használata. (Hogy kell hozzá 5000 Ft-os CTEK hosszabbító: a lehúzás része.) -
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #5444 üzenetére
Némi zsugorcső is ajánlott. Ahhoz meg hőlégfúvó, ill. a saruhoz krimpelőfogó.
(Főnököm kérdezte, hogy minek a hőlégfúvó? Neki van öngyújtója! Mondom, fasza
ötlet lenne egy motor/autó elektromos rendszere környékén csak úgy gyújtogatni.)Amúgy én semmi jónak nem vagyok elrontója... Mondom, hogy nem riadok vissza,
ha egy-két cuccot be kell forrasztani, de nem mindenki ilyen, és nem mindenkinek
van leakasztható "TV-szerelője", megfelelő felszereltséggel. Az se ingyen dolgozik.Ingyen csak magamnak dolgozok. Meg esetleg haveroknak ha ők is önzetlenek.Szerk: aki nem akar magának barkácsolni, és egy csatlakozóra van szüksége, én
továbbra is azt mondom, hogy akkor vegyen egy csatlakozót: sokkal olcsóbb lesz.Persze, ha megjön a kedve, és állandóan krimpelni, forrasztani ill. zsugorcsövezni
szeretne az autó bütykölése közben, akkor megéri beruházni szerszámokba is.
De nekem úgy jött le, hogy NEM ez a cél. Egyszerűen töltögetni akarja néha.Én a csipesszel az akkusarun kívül bármi másra kapaszkodást nem vállalnám be.
(Esetleg az Inhouse által felvázolt szigetelt megoldást: láttam már karón varjút.)Szerk2: de ha vki ezek után még felveti, hogy valójában nem merem megcsinálni,
akkor könyörtelenül felsorolom, hogy milyen műszerek vannak a motorkámban.
És akkor le is zárhatjuk azt a részt, hogy CTEK-et kellett volna venni, vagy sem?!Megjegyzem, nekem már megdöglött egy MXS 7.0-ám: a cseredarab még bírja.
Szóval nem vagyok promóter, csak használom és megosztom a tapasztalataimat.
(Battery Sense is lehetne gyorsabb, és ha már logol menthetné a hőmérsékletet.)Szerk3: várjál-várjál! Csipesz, csipeszre! Olyat már csináltam: végig mértem feszt.
El is színeződött a BT-280 csipesze, de legalább teljesen stabilan kapaszkodott...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik RB941-2nd (Soho) router otthoni használatra
- Asus ROG Strix G17 (G712LWS) - 17.3"
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép, és jó! HP EliteBook 840 G5 Laptop 14" -70% i5-8350U 4Mag 16Gb 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest