- Sweet.tv - internetes TV
- Vivaldi (böngésző)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Aliexpress tapasztalatok
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- OpenWRT topic
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr.Szilícium
kezdő
Ha a töltőben keletkezik zárlat, az akku a töltőt fogja felizzítani, illetve vezetékét, nem az autót. De azt akkor is, ha levetted a sarut.
Itt ami aggályos lehet, hogy valaki mennyire bízik meg egy kapcsolóüzemű tápegység működésében, hogy az hiba folytán esetleg túltölt, vagy a kimeneti puffer kiszáradása után PWM-impulzusokat, túlfeszültségű tüskéket küld ki, bár az is igaz, hogy ezeket az akku maga is mérsékli.
Felemás dolog, szakmai okból én magam sem bízom vakon ilyen tápáramkörökben, mivel javítom is azokat, hibáikkal rendszeresen találkozom.
Ilyen szempontból jobban bízom egy kis trafós adapterben, ami önmagát felszabályozni képtelen, hiszen csak egy trafó van benne és egyenirányító. Ereje pedig kevés ahhoz, hogy egy ilyen akkut túltöltsön.
Mellesleg 500 mA-t is csak 12 V-ra tud leadni, de ahogy emelkedik a feszültség, az áram egyre csökken. Így számára a küzdelem reménytelen, hogy kárt okozhasson, ugyanakkor nem csak kompenzálja az önkisülést és a jármű készenléti áramfelvételét, hanem még tölt is az akkun. Egy éjszaka nem is olyan keveset, mint hinnék sokan.
Nekem szivargyújtón keresztül van megoldva, azaz még a motorháztetőt sem nyitom fel, nem még a sarut csesztetni. Jó, hogy nem minden autóban él az aljzat leállítva, de ez most mellékes. Aki akarja, megoldja, vagy beépíthető egyéb csatlakozó, ez már kreativitás kérdése csak.
-
Dr.Szilícium
kezdő
Régebben láttam ilyet a Lidl vagy Aldiban, ezt a képet most csak a Google dobta fel:
https://www.motoscoot.net/en/review/product/list/id/15990/category/92/
Sajátom meg ilyen volt valamikor, lomtáramba hogyan került, azt már én sem tudom:
Mondjuk ennek érdekessége, hogy a LED jó, mert jelzi az érintkezés létrejöttét, az akkuból visszajövő feszültségre is, amikor a konnektorba még nincs bedugva. Ez a szivargyújtó lötyögő dugója miatt nem árt, hogy legalább látom, mi van.
Ha viszont elmenne az áram, a LED az akkuból táplálkozik, ami meg hosszabb távon már nem olyan jó, de egy éjszaka alatt még nem tragikus az a 10-15 mA plusz. Nekem az autó szív 30 mA készenléti áramot.
[ Szerkesztve ]
-
Pogifej
csendes tag
BlitzWolf® BW-JS1 Ezt vettem és pont a 3L V6-oshoz. A tulaj sem hitte, hogy megugorja ezt a szintet miután a lidlis becsődölt neki. Rejtett hiba miatt többször is lemerült neki az akksija és már újat akart venni, de időben megjött (CZ raktárból 6 munkanap alatt) így a következő éles szituban le tudta tesztelni. Helytállt remekül. Azóta felnyomták 20k körülre az árát, de még így is okés szerintem.
-
a_tesz
Korrektor
Köszönöm a linket! A régi zsebbikám kidőlt, sajnos kapott hideget-meleget. Volt, hogy kb. 10-szer próbáltam beindítani vele két percen belül egy autót (sikerült végül), volt hogy egy 3 literes BMW-t akartunk bebikázni (más baja volt, de azért adott rendesen a kis gépnek), de még majdnem működött. Most épp az Aldis bikázóra vártam, hogy legyen megint akcióban, de ez sokkal jobbnak tűnik annál, úgyhogy meg is rendeltem egyet. Van néhány autó itthon, úgyhogy már sokszor tett jó szolgálatot, remélem ez az új még tovább szolgál majd.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Tegnapelőtt megérkezett a csomag, és tegnap alkalmam nyílt kipróbálni délután. Feltöltve érkezett, de azért egy 2 amperes töltővel még majdnem egy órát villogott az utolsó LED, mire készen lett, de ez nyilván nem hiba. Komolyabb szerkezetnek tűnik kicsivel, mint az előző (csatolok képeket is), és már az is nagy előny, hogy tok is jár hozzá, bár egy kis tuningot meg fogok ejteni rajta. Jár ugyanis hozzá két USB kábel, egy micro és egy Type-C végű, meg a bikázó csipeszek, és ők csak egy hálós részbe be vannak simán rakva, ahonnan könnyen kiesnek, de erről majd többet, ha elkészül a javítás
Ilyen a régi, amivel összehasonlítom, annak idején 2016-ban 14 ezer forintért vettem, és jó szolgálatot tett.
A külsejét nem vitték túlzásba, jó kis kínai tornacipő szagú gumírozott burkolata van. Ami szimpatikus, hogy minden csatlakozót a gumírozott fedél alatt helyeztek el, ez ad némi védelmet, bár lehet csak a tudat. A két nagy USB port a kimenet, és a két kicsi a bemenet, ez szimpatikus, hogy kétféle csatlakozóval is lehet tölteni, ami ráadásul mindkettő elég elterjedt. A réginél ez egy külön kerek csatlakozón történt, külön adapterrel, a mostanin jobban tetszik ez az USB-s megoldás.
A két kerek csatlakozóba kell dugni a bikázó csipeszek kék végét. A régin csak egy kisebb dobozka van, amiben négy egyenirányító dióda van, az újat nem nyitottam ki, de van rajta egy külön LED, ami bedugáskor tájékoztat, hogy hogyan áll a cucc, és relét is hallottam kattogni benne. Van rajta egy Force Start gomb is, ami a karcsú leírás szerint akkor érdemes benyomni, ha két próbálkozásra sem sikerül beindítani az autót (gondolom itt kicsit nagyobb áramot enged át, tapasztalatom még nincs róla).
Én bedobtam a közepesen mélyvízbe, egy sokat állt karburátoros kétliteres benzinmotort próbáltam beindítani vele, akkumulátor nélkül. Hát úgy forgatta, mintha egy 9 voltos villanymotort 12 Volttal kínáltam volna meg, simán beindította. Ugye leírás szerint 4,5 literes benzines, illetve 3 literes dízelmotorig ajánlott, szóval nem is meglepő, de azért sokszor láttunk olyat, hogy nagyot mondanak Kínában.
A powerbank funkcióját csak módjával tudtam kipróbálni, de megy szépen mindkét portról egyszerre, arra sajnos nincs eszközöm, hogy megnézzem, mindkét porton tudja-e egyszerre a 18 W leadását.
Zseblámpa nem erősebb, mint a régin, ide tehettek volna egy kicsit bikább LED-et, de amikor szükség van rá, akkor használható végülis.
Szerintem ezt a pénzt megérte, remélem ez is kibír annyit, mint a régi. Van itthon pár autó, hiába töltögetek, néha előfordul, hogy szükség van rá, már csak vigyázni kell rá, hogy ne terheljem túl, bár elvileg van benne mindenféle védelem.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Sweet.tv - internetes TV
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ford topik
- Autós topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Vivaldi (böngésző)
- További aktív témák...
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen