- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Mozilla Firefox
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- callmeakos: Szabad e használt OLED televíziót venni?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nikaré
őstag
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5430 üzenetére
Én olyat nem írtam, hogy hazudsz! Eszemben sem volt ilyesmi! Csak nem tudtam elképzelni az egészet. De akkor megvan, hogy a cteknek eleve a konektor másik végén vannak a csatik! Hmm.
Akkor egyelőre ezt nem bolygatom, de köszi szépen az animációt!
Majd ha a 3 év gari letelt a töltőről.
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5430 üzenetére
van motorom, (és tényleg nem olcsóságról szól a fenntartása) de nem barkácsoltam semmit, megvettem a vizálló csatlakozót, amit a motorra( ba) lehet beszerelni Az hogy 200 forintért vettem meg, azt jelenti, hogy nem bementem itt a boltba és megveszem x-szer annyi árért (ami egyébként a bolt kb ugyanonnan szerzi be ) hanem megvettem egyből a forrás helyről. Igaz hogy várnom kellett rá 3 hetet de ez különössennem nem számított nekem. Ezt javasoltam az említett fórumtársnak is Nem krokodil csipesszel kell csatlakozni rá hanem egyszerüen beledugni a csatlakozót, De a kollegának krokodilcsipeszes csatlakozója van a lidles( vagy aldis) töltőjén és a garija miatt aggodott, hogy mi lesz ha leveszi... Hát akkor nem veszi le , csatlakozhat rá ugyis a gyári krokodilcsipesszel, ezek a gyári csipeszek akár össze is érhetnek, annyira agyon vannak szigetelve.
De le lehet róla szerelni garivesztés nélkül is egyébként, aztán ha mégis gariztatni kell hát visszateszi
Egyébként csak azoknak olyan félelmetes dolog ez az egész, akik tényleg másban erősek és nem az otthoni szerelésben, Nekik hozta létre a ctek a töltőjét kiegészítő csatlakozással drága pénzért, hogy vegyék meg! Különben nem jut hozzá ilyen praktikus megoldásokhoz. Az összes többi meg megcsinálja magának, bolti beszerezhető alkatrészekből, töredékéért, ami biztonságban semmiben sem marad el a gyáritól. Csak ezt a hozzátett értéket otthon hozza létre magának az ember.. -
veze
őstag
válasz DigitXT #5441 üzenetére
nekem fix csatlakozó van. mert megcsináltam. azért mondom, aki nem tudja, ne csinálja vásároljon készet.. oke hogy mindenki olcson szeretne, de olcso csak annak lesz aki meg tudja csinálni, egyébként meg drága lesz az is, ha valamit szétéget. Nekem is van a garázsban poroltó, az ember mindenre felkészül, de még szerencsére sosem volt rá szükség
Egyébként a krokodilcsipesz levehető és ilyet lehet akkor a vezeték végére rögzíteni [link] ( ebből is a "male" az ami kell ) Itthon is beszerezhető akinek kell, nem kell kínából várni rá ( de az is kínai lesz:-) )[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5445 üzenetére
Láttam már olyan akkutöltő vezetéket, ami miatt majdnem leégett a garázs. Az illető rácsíptette az akkura, bedugta és otthagyta. Semmit nem csinált rosszul. A töltőnek nem gond a zárlat, vagy okos és leold a védelem, vagy öngyógyulós biztosíték van benne, vagy sima és az megy ki. Viszont az akku felől nincs védelem. Ez egy konstrukció hibás töltő széria, ma is kapható, időzített bomba. Álló kivitel, műanyag ház, alul jön ki a vezeték, de a doboz lába kicsi. Így folyton törik a kivezető nélküli vezeték. Egy idő múlva meg keményedik a szigetelés, eltörik, előkerül a csupasz réz. Aztán ez összeér és az akku felől zárlat, aminek ez nem pálya, szigetelés megolvad, majd elég, amíg izzik a vezeték. Ha szerencsés, akkor hamarabb elhiccen az amúgy igen karcsú keresztmetszetű huzal, ha nem, akkor pech.
Sok néven fut, van LED-es árammérős és mutatós változata is, a doboz szinte ugyanaz és az idióta alul kivezetés is.Üdv Inhouse
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5483 üzenetére
Nekem azt mondta egy autovillamossági szaki, hogy az ilyen töltőket mint pl a lidles, aldis, rátehetem tölteni ugy hogy a sarut ne vegyem le. Az ilyen régi fajta orosz töltőket, meg hasonlókat meg inkabb ne...
Lidlessel (csepp)töltök télen, rajta van napokig is, eddig nem volt probléma. ( több éve már, lehet csak szerencsém volt?) -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5601 üzenetére
Jaja! Ezért írtam, hogy ezzel simán ki lehet szűrni, ha döglődik a generátor!
molnarpeter:
köszi. holnap utána kukkantok! Az azért nem 1,32dodó. A magyar futár alapból 3,5dodóra jön ki. HA nem 4-re! (amíg postai borítékban lenne 95huf!!! )
BB9000
szerintem akkor volt az aksik villanykörte összeesküvése!
(#5605) molnarpeter
ezért dugom minden egyes használat után töltőre az aksit! Ha csak 1 órát tölt, akkor annyira! Aztán reménykedek, hogy többet bír, mint 5 év![ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5652 üzenetére
Kérdeztem már erről a monitorozóról... Esetleg azóta kiderült, hogy mennyi adatot tud tárolni, amíg letöltenéd? Illetve, az indítózáskori feszültségesés mennyire látszik (mintavételezés sebessége)? Ez egy hasonló olcsóbb, noname megoldás...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5655 üzenetére
A nekem adott válaszod megtaláltam, de a felmerült további kérdéseimre most adtál választ. Köszönöm.
Ezek szerint a kínai sem alkalmas annak a 0,5-1s-es indítózási feszültség esésnek a rögzítésére. Viszont a naptár rész a viszonylag sok adat rögzítésére enged következtetni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5657 üzenetére
Tervben van egy Arduino nano-s megoldás, akku adatok rögzítésére. Rögzített intervallumú feszültség mintavétel (~5 perc), valamint az indítózás közbeni mérés sűrű mintavétellel. Ehhez érzékelni kellene az indítózást megelőző pillanatot, mondjuk feszültség esésből. Mindezt SD kártyára rögzítve, hőmérséklet méréssel és minimális fogyasztással, ill. télen-nyáron üzemképesen. talán ez utóbbi a legkomolyabb kihívás.
Üdv Inhouse
-
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5671 üzenetére
Az a baj, hogy pont amiatt vettem a töltőt, hogy fel tudjam tölteni az akkumulátort...
Most akkor vigyem vissza a töltőt és cseréljem inkább be egy másik akkumulátorra (mondjuk erre: EXIDE Premium EA770 77Ah 760A autó akkumulátor jobb+), vagy tartsam meg a töltőt és vegyek egy másik akkumulátort? -
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5710 üzenetére
Sajnos, még mindig nem végzett...
Holnap fel kell mennem Pestre, tele lesz az autó (kettő felnőtt, négy gyerek), 42km oda, 42km vissza (ebből 20km oda és 20km vissza autópályán), majd megnézem elindulás előtt, megérkezés után, hazaindulás előtt és hazaindulás után, hogy mit mond a töltő az akku állapotáról.
Én inkább attól tartok, hogy magának az akkunak semmi baja sincs és az autó elektromos rendszere okozta az akku teljes lemerülését...
-
bwoay
nagyúr
válasz DigitXT #5720 üzenetére
a CTEK a költséghatékonyságra ment rá, így tudják ilyen olcsón adni a töltőiket
szerintem nem feltétlenül baj, hogy nincs rajta. mi itt nézegetnénk a feszültséget, meg más paramétereket is, de a többségnek vélhetően elég, hogy rádugja, aztán majd a töltő tudja, mit hogyan kell, nem igényel különösebb interakciót. jó példa erre az mxs 5.0 test & charge tesztüzeme is, amikor 3 különböző színű LED-del "illusztrálja" az akksi/generátor állapotát
meg ugye amit az AutoXS kiír, az korántsem szentírás, azért csak rányomod te is a multimétert,
akkor meg pont ugyanott vagyunk. a töltés fázisait pedig pont ugyanolyan hatékonysággal lehet szemléltetni LED-ekkel is, de ha minden igaz, az mxs 7.0 ilyen téren még szűkszavúbb (milyen érdekes ez a szó így leírva...)[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5737 üzenetére
Igen, az engem is jobban aggasztott, hogy a közel 50km alatt az akku töltöttsége nem ment feljebb a 25%-ról, miközben a mért érték 14,2 és 14,4 között mozgott. Ami még érdekes volt, hogy ez az új akku esetében a vezetés alatti érték 13,9 és 14,4 között mozgott, az akku töltöttsége 50%-os volt. Amint hazaértem az új akkut is feltettem a töltőre, igaz akkor már 75%-os volt az akku töltöttsége.
-
-
Ata61
újonc
válasz DigitXT #5773 üzenetére
Szia!
Nagyon szépen köszi a gyors infót(választ)szerintem is úgy van jól ahogy leírtad.Autószerelő Fórumon kaptam az ellenkező válaszokat,ott azt magyarázták,hogy ha egyszer már a generátor feltöltötte az akkut 14,7V töltéssel,akkor az intelligens töltőrendszer leviszi a töltés a továbbiakban 12,4-12,8V körül,és így tölt tovább mert nincs szükség nagyobb töltésre.Na én ebben kételkedtem,hogy ennek így kel jól működnie.A15V az lehet mérési hiba is,mert a műszer nem bekalibrált.. -
SZIGMA
aktív tag
válasz DigitXT #5773 üzenetére
Szia!
Mintha pont itt olvastam volna valamikor, hogy egyes autótípusoknál az AGM akku töltése 15V felett is üzemszerű. (Talán Ford Focus volt, szerintem a C-Max is hasonló lehet.)
Ata61: beépítés előtt nem kalibráltad be a műszert? Én ilyenkor mindig teszek friss elemet a multiméterbe, rámérek az akkura és a műszeren ugyanazt az értéket állítom be. Így se jó nálam,mert a műszerfalban 0,5V-tal kevesebbet mér, szóval tavasszal szedhetem szét megint, de úgyis cserélnem kell, mert hülye fejjel piros kijelzőt raktam be és folyton hibajelzésnek nézem.
[ Szerkesztve ]
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
ddsteel
aktív tag
válasz DigitXT #5783 üzenetére
Én sem értek hozzá. Megy az autó, gondolom teljesen elveszi a töltést, a fogyasztók meg rajta vannak. Pár mp-ig ennyi csak, mint ahogy 15,3V is csak pár mp-ig. Általában ez is 14,1-14,4Vközött van. Az akkuköszöni, jól van, bár még elég új. A műszer szerintem jól mutat,aTEKnél csepptöltésen ezekben a 0 fokok körüli időkben 14,1V-ot mutat. Bár nem nekem címezted, de az én autóm is így tölt.
-
ddsteel
aktív tag
válasz DigitXT #5785 üzenetére
Én csak a saját infóm tudom írni, szerintem jól mér a kütyü, mert nyugalmi helyzetben, amikor CTEKkel tölt, mindig jó értéket mutat, alig van eltérés multiméterrel mérve. Menet közben nekem is nagyon furcsa az akár 11.9-es érték, nem is értem, hogy lehet. Ennek ellenére van, hogy ezt írja ki. Ez egy 2014-es Honda Civic Tourer. És a töltése valószínű, jó, mert tölti rendesen az akkut láthatóan. Először azt hittem, ha a zárlatos akkut lecserélem (tényleg az volt, LESTI kimérte terhelővillával), akkor majd nem ír ki ilyen alacsonyértéket, de mégis. De általában tényleg 14,1-4 közötti értéket ír.
Szerk: és csak a gyári cucc van benne, semmi nagy fogyasztó, egyedül ez a kis feszmérőUSB, ez a dilim, de gyerekek is örülnek a plusz USB-töltési lehetőségnek.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz DigitXT #5785 üzenetére
CSak nem mindegy, hogy egy rendes műszerrel (DMM) vagy egy 2dolláros kínai kütyüvel mér.
Meg az sem, hogy közvetlenül az akkusarun vagy a szivargyujtó/műszerfalvilágítás van mérve.A 11.5V egyértelműen lehetetlen jó akkunál és/vagy járó motornál, mérési hiba kell legyen.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
ddsteel
aktív tag
válasz DigitXT #5789 üzenetére
Igen, szivargyújtó helyére kötve, igaz, direktben, tehát állandóan áram alatt van. Így elvileg nem is a szivargyújtóra van kötve, csak helyileg van ott, egyébként a biztosítéktáblán kerestem egy állandó +12V-ot.Igen, ha így nézed, bármi lehet,ki tudja leellenőrizni, hogy menet közben mi történik. Álló helyzetben,mikor nincs benne kulcs,mindig jót mutat.
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5930 üzenetére
Hát ez az...én sem gondolom hogy ennyire intelligens lenne
Ki kellene mérni egy motor agm aksit mennyivel kezdene el tölteni, aztán egy autóba való agm akksit.egyiknek elég lenne az egy amper a másiknak mehet a négy amper.
Ha különbséget tud tenni közte , akkor le a kalappal -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6403 üzenetére
Kaptam egy tippet, hogy le lehet tölteni a 2.3.4-et archívumból, és tényleg.
(Most akkor egy darabig nem frissítem, jó nekem ez a három grafikon...)[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
-
vlevi
nagyúr
válasz DigitXT #6792 üzenetére
"Nagyon hülye kérdés, mert az akkuk feszültsége ilyenkor összeadódik,"
Nem is hülye kérdés.
Ugyanis az autó akksiban sorba van kötve 6db cella, egyenként 2V-os, együtt adják a 12-t.De a kérdéshez szorosabban ragaszkodva, ha 3db akksit összekötöd, akkor 36V-ot kapsz, amit tényleg nem fog tudni tölteni.
Párhuzamosan kapcsolva szerintem persze már más a helyzet, mert ott 12V a feszültség, de 3x akkora áramerősséget igényelne a töltés.[ Szerkesztve ]
-
DQ
tag
válasz DigitXT #6795 üzenetére
Persze, ha szorosabban ragaszkodunk a kérdéshez (), akkor már fel vannak töltve az akkuk, így csak a csepptöltés lenne a lényeg - mint írtam (ez nem olvastad?), akár működhet is.
Igen, feltöltött aksikon és a csepptöltésen volt a hangsúly.
A párhuzamos kapcsolást pont a különböző aksik és az áramerősség miatt nem kérdeztem.
Akkor maradok a régi gyakorlatnál, ahogy részben írtátok is: 1-2 havonta előveszem őket egyesével, s fél-fél nap Ctek. A napokban is ez volt, egyedül a Landport esett 12,28V-ra október vége óta, a Yuasa-k jobban bírták. (ezt a rotálást akartam megúszni egy folyamatos csepptöltéssel) -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #6797 üzenetére
Köszi, és mindenkinek köszi!
Csak furcsa volt, hogy ennyit új korában mértem! Igazából feltöltés után 24 órával még 12,9xV-ot mutatott, azt le sem mertem már írni!
molnarpeter:
Köszi a tippet. Azért továbbra is figyelgetem majd!
Ha addig nem lennék, mindenkinekKellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!
-
szuszinho
őstag
válasz DigitXT #6825 üzenetére
Focus MK2, benzin az autó.
Tegnap volt egy próba. Először 9 órát töltöttem, és betettem az autóba az akksit. Rádió, km óra, belső világítás rögtön működött. Megpróbáltam beindítani, hogy hazáig elvigyem legalább (1,5 km), de azonnal elsötétült minden. Gondolom, a csoda töltő nem sokat rakott bele. Mindegy, délután rá tudok mérni, illetve kapok kölcsönbe egy komolyabb töltőt is.[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
válasz DigitXT #6829 üzenetére
Csak feltöltötte a csoda masina Reggel, mikor levettem az akksit, 2 led világított, ami már majdnem a teljes töltöttséget jelenti. Délután egy lcd kijelzős töltőre tettem, ami ugyancsak majdnem telinek mutatta, és az indikátor is zöld volt. Nem töltöttem tovább. Betettem a kocsiba, és pöcc röff El is vittem lábon a szerelőhöz. A töltés persze nem működött az autón, szóval tényleg a generátor lesz a gond.
-
Karcsi1001
tag
válasz DigitXT #6861 üzenetére
Keveset használom a kocsit (heti 4-5 alkalom, napi 5-6 km), szinte be sem melegszik. Lassan merült le, odáztam a töltést, így jártam. Most rátettem, tölt is, csak úgy értelmezem a "hópihe" opciót, hogy hideg időben gyorsabban-jobban tölt, és ki akar(om)tam próbálni.
Hozzá biztos nem nyúlok-nem javítgatom (gari pedig nincs már rá). Csak arra gondoltam, hátha van valami trükkje a "MODE" változtatásának."Az emberek egymásért születtek. Vagy tanítsd, vagy tűrd hát őket." MARCUS AURELIUS
-
Karcsi1001
tag
válasz DigitXT #6863 üzenetére
Nem akarom a hópihét használni, csak ki akartam próbálni ha már van. A sima alaptöltés is tökéletesen megfelel nekem, azt szoktam (fogom) használni, már most is feltöltötte az aksit 3-4 óra alatt.
De ha kiadtam érte egy rakás pénzt, úgy vagyok vele, hogy működjön minden opciója. Ez izgat.[ Szerkesztve ]
"Az emberek egymásért születtek. Vagy tanítsd, vagy tűrd hát őket." MARCUS AURELIUS
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anime filmek és sorozatok
- Autós topik
- callmeakos: Szabad e használt OLED televíziót venni?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Politika
- Háztartási gépek
- Nyaralás topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra DS Fekete 512GB Gari 2025.11.05-ig
- -72% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,16GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill.,Win 11 Pro
- 8 gen i3 as MP ProDesk 400 G5 MT(Hibás)
- Dell Latitude 5300, 13,3" FHD IPS Touch, I7-8665U 8x4,80 GHz, 8-32GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10,11, Új
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen