- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
PitLee
őstag
-
abes77
csendes újonc
Továbbra sem érzem, hogy el kéne rohanom és vennem egyet.
Nem látom az áttörést. A benne rejlő jövő lehetőségét, nagyobb az okozott kár, mint a haszon. -
Uzi74
senior tag
Autpályás fogyasztási adatotok van esetleg? 25KWh/100 alatt volt 130-nál?
@abes: Ha áttöröd vele a szalagkorlátot láthatod az áttörést és az okozott kár is valóban nagyobb és semmi haszna nem volt
-
Predatorr
őstag
Ebben sem látom a felszereltségek listáján az indexet.
Mondjuk, legalább az RTX3090 olcsóbbnak tűnik mellette."Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
Tigerclaw
nagyúr
Az ara total ertelmetlennek tunik...
Durva hogy 2,2 tonna a "holt tomeg" es csak 0.5 tonna a hasznos maximalisan, de jellemzo hasznalatban konnyen lehet hogy csak 100-150kg-ot fog vinni. Nem mondhatjuk hogy ezek az autok a hatekonysag bajnokai. (persze a nem elektromos verziok se igazan, de ez azert extrem mondon kijozanito, hogy valahol nagyon rossz iranyba kanyarodott a jarmuvek fejlesztese)
Arra tippelek, hogy a jovo a Citroen AMI, Renault Twizy...legalabbis annak kellene lennie, ha tenyleg a kornyezet vedelme a cel. Sot a Teslat is egy kinai kisauto taszitotta le a tronrol:
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Noukoum
veterán
Szerintem egy picit többet eszik így nyáron klímával fix 130-as tempóval. De ugye 130 km/h átlagsebességet max akkor mész ha neked 145 vagy 160 km/h az autópályás tempó és lehet haladni. A valóságban ha sebességhatárokat betartjuk akkor nyáron klímával ilyen 22-25 kWh lesz a fogyasztás, télen nyilván több.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
nemlehet
őstag
Kérdés, hogy ez maffia feleség autó vagy nepper vállalkozó autó Ha az előbbi akkor nem gond, ha utóbbi, akkor négy megtermett üzletember bizony már feszegetheti a határokat.
Elég vicces ezt olvas egy ekkora batár állat kocsinál.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Tigerclaw
nagyúr
Erdekes volt mikor kint dolgoztam Bajororszagban es a nemet kollegaknak az volt a velemenye a BMW-rol, hogy szemetbe valo auto es sosem vennenek olyat. Ha valaki, ok csak ismerik. Jellemzoen fiatalok veszik naluk, pontosabban nem veszik csak berelik. Valoszinuleg emiatt ott is all a stereotipia a tipikus BMW-srol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
beadzo
kezdő
Nem gondoltam volna, hogy egy 2010 utáni BMW-re azt fogom mondani, hogy tetszik, de ez kellene. Bár, inkább csak az ára.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #16820480 #16 üzenetére
Irtam is, hogy nem az elektromos verzio nyakaba akarom varni a dolgot. Egyszeruen csak sokkolo, hogy mennyire nem hatekony szallitoeszkoz lett a szemelyauto. Arrol nem is beszelve hogy 95+ %-ban ki sincs hasznalva a szemelyauto es ez ugyanugy kulcs lehet a kibocsajtas, kornyezetvedelem, forgalom, dugok, parkolasi helyzet teren mint az elektromos autok hasznalata. A nagy tobbseg nem az idealis jarmuvet hasznalja, illetve a kenyelem es biztonsag hajszolasa oriasi terhet ro a kornyezetre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
paatrick
őstag
Kíváncsi vagyok a BMW-k mikor hagyják már el ezt a dildó sebváltót. Semmi szükség rá. Merci jött rá leghamarabb, Audi is vezeti ki. BMW-k is sokkal jobban néznének ki ha középen nem állna ki ez a mára tök felesleges dolog. Az iX-ben mondjuk már nincs ahogy láttam.
[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
nemlehet
őstag
válasz Tigerclaw #19 üzenetére
Sokan haragszanak erre a nagy SUV mániára. Minden szempontból káros, főleg ezek a kamu hibridek.
Ennek ellenére ez megy, ez az amit el lehet adni manapság. Pedig ez egy minden szempontból szar megoldás, főleg városba.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
8th
addikt
Ez van ezt kell szeretni. A kisautó sajnos totál bukó a gyártó szemszögéből ezért el is fognak tűnni az összes gyártó kínálatából ez előttünk álló évtizedben. Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága. Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak viszont a vevők sokkal kevesebb pénzt hajlandóak kifizetni érte. Egyszerűen nem éri már meg gyártani őket. Mennek majd a levesbe.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
forumpista
aktív tag
"Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak"
Ez természetesen nem igaz. Egy kis autónak kisebb a tömege, elég bele kisebb teljesítményű motor és így kisebb méretű akku pakk és így kisebb kerekek és így gyengébb futómű és így tovább.
Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak, főleg elektromosban (a gyártó szempontjából, az hogy aztán a szervízben mit hogy adnak már más kérdés).És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több.
Ugyanis a drága vevők legszívesebben t72-es harckocsival hordanák az 500 méterre lévő iskolába a gyereküket, nehogy valami baja essen a csemetének...
"Mennek majd a levesbe"
Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos).
De persze majd erre is lesz megoldás, majd gyártunk 5 tonnás autókat, nehogy a klímaváltozás miatt épp esedékes napi özönvíz billiárdozni tudjon az utcán az autónkkal... -
paatrick
őstag
válasz forumpista #24 üzenetére
Mivel mi is olyan országban élünk ahol a közlekedési kultúra elfelejtődött vagy ki se alakult ezért teljesen érthető hogy ha van rá pénzed akkor minél biztonságosabb autót veszel. Biztonságos meg jelenleg = nagy.
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
nemlehet
őstag
Hát én szeretni tuti nem fogom. Azért nem igaz ám, hogy ugyan annyi a kisautó, már csak kiló áron is, főleg a drágább fémek (pl alu)... Nem mindegy hogy 800 kiló vagy 2 tonna.
Az R&D nyilván közel ugyan annyi és az a nagy költség manapság. Szóval van igazság abban amit mondasz, csak nem azért amiért gondolod
Amúgy nem hiszem, hogy a kisautók el fognak tűnni. Most páratlan jólét van ha történelmi távlatban nézed, a világ nyugati felén szinte példátlan béke és gazdagodás van, ergo egyre drágább dolgokat keresnek az emberek.
De ez nyilván nem mindig lesz így. Plusz azért Európában korlátos hogy mekkora autóval tudsz érdemben közlekedni, ezek a városok nem úgy épültek hogy ilyen batár szarokkal közlekedj benne.
Ha más nem a parkolóhiány és az utak áteresztő képessége meg fogja akasztani a trendet, legalábbis az öreg kontinensen.[ Szerkesztve ]
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Noukoum
veterán
válasz forumpista #24 üzenetére
Ez az hogy nagyon nem mindegy hogy belsőégésű vagy elektromos. Ég és föld a kettő szennyezés terén. Attól még hogy pici az autó ugyanúgy üzemanyag kell bele sajnos. És most is lehet venni kicsi autót, elektromosat is. A lehetőség adott és adott is lesz amíg van rá piaci igény.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
válasz forumpista #24 üzenetére
"Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak,"
Idézem magam: "Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága."
Nem állítottam, hogy nem olcsóbb. Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között. Abban biztos lehetsz, hogy a vételárban már nem húsz százalék lesz köztük.
A PSA és a VAG konszern is egyetlen tollvonással lehúzta a belsőégésű motoros miniautóit a budin mert nem kerestek vele annyit, hogy megérje gyártani. A számok nem hazudnak. A belsőégésű motoros Twingo is ment a levesbe és a benzines Volkswagen up! is azért tűnt el hirtelen belsőégésű motoros utódmodell nélkül mert nincs rajta haszon. Van helyette pontosan dupla annyiba kerülő elektromos verzió. Azon van a haszon, a hárommilliós benzinesen nincs annyi, hogy gyártásban maradhasson. Elvégre milyen bolond venné a kétszer annyiba kerülő elektromost ami sosem térül meg? Ha egy modell nem rentábilis a piacon akkor az megszűnik. Ennyire egyszerű. Egyik autógyártó sem szeretetszolgálat ha valamin nem keresnek eleget az rövid úton megy a kukába.
"És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több."
Megint tévedésben vagy. Azért gyártanak hatalmas, drága hibrid és villany suv-okat mert azok minimum 12millós árába simán belefér, hogy beledobják a drága technikát és még haszon is marad rajta vastagon. Ugyanazt a drága technológiát pénzügyileg értelmetlen beletenni egy kisautóba mert úgy megdrágítaná, hogy nem kéne senkinek.
"Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos)."
Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi? Még véletlenül sem azért mert már most felfoghatatlan mértékben túlnépesedett a bolygó aminek az erőforrásait már végletekig kizsigereltük.
(#26) nemlehet Én sem rajongok értük sőt f*szságnak tartom az ilyen csillaghajókat de ez van. Pontatlanul fogalmaztam. A belsőégésű motoros kisautók fognak eltűnni első körben. Elektromosak természetesen lesznek ezután is. Idővel a többi belsőégésű is biztosan megy majd a kukába. Talán az áruszállításra a speciális célokra illetve a rendvédelmi szervek mentők katasztrófavédők stb. számára gyártott járművek még egy ideig megmaradnak belsőégésű motorosnak mert ott nem az emisszió az elsődleges szempont. Igazából én azt várom már, hogy valaki kijöjjön egy apró, Smart jellegű kis aksis kifejezetten városi rohangálóssal ~3millió körül. Az nagyot menne az urbanizálódó relatív fizetőképes lakossággal bíró EU-ban. De egyelőre ott tartunk, hogy maximum elektromos motort lehet három millióért vásárolni nem autót. Talán majd a kínaiak megoldják idővel ezt is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
forumpista
aktív tag
"Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi?"
Igen, kapaszkodj meg, ez is szerepet játszik benne. A te 3 tonnás SUV-d előállítása és üzemeltetése környezet károsítobb mint egy afrikai falu összes károsanyag termelése. És a te 3 tonnás SUV-dban nem egy egész falu utazik csak te magad egyedül.
És majd ott sz.pjuk be, amikor az afrikai (indiai, kínai stb) falu minden egyes embere 3 tonnás SUV-val szeretne közlekedni, pont úgy mint az európai, amerikai stb, mert ehhez neki is pont ugyanannyi joga van.Szóval igen, a túlnépesedés is probléma, meg az is hogy a fejlett világban egy-egy embernek akkora ökológiai lábnyoma van mint a fejletlenben egy egész falunak...
Csak a fejlett világban óriási divat azt hinni hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az."Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között"
Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több.
Szóval nem "Közel ugyanannyi", hanem lényegesen olcsóbb előállítani a kisautót.És végezetül, az hogy az autógyártók mit gyártanak, az nem csak rajtuk múlik. Múlik azon hogy mire van kereslet, és azon hogy a törvények mit írnak elő.
Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre. -
Tigerclaw
nagyúr
En viszont ugy latom, hogy a jovo szemelyautoi kozott az akar csak 1-2 szemelyes autoknak is helye lesz. Az onvezetes behozasaval le lehet dobni majd a ranovesztett pancelt az autokrol, mert nem az lesz a lenyeg, hogy mi tortenik utkozeskor, hanem az hogy ne torenjen utkozes. Persze ez inkabb 50 eves tavlatra valo joslas.
Az elektromos jarmuveknek nagy jovot josolok, de nem annak az iranynak, ahova elindultak. Az alternativ jarmuvek egyre trendibbek, kelendobbek a fiatalok szamara. Nekik hoverboard kell, meg roller, e-bike, e-motorbike, sot most lattam egy abszolut hasznalhatonak tuno elektromos rasegitos teher-riksa szeru valamit. A kolcsonzos megoldasok is docognek valahogy. Az EU viszont pont ezekkel nem tud mit kezdeni gyakran. Ennek a quadricycle kategorianak is csak ugy lenne ertelme, ha vegsebessegben el tudnak erni az 50km/h -at, hogy ne lassitsak a forgalmat. Az meg orultseg hogy van ahol meg jogositvanyhoz sem kotik ezeknek a hasznalatat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz forumpista #30 üzenetére
"Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"
Ahogy irod: "és kicsit is számítana a környezetvédelem..." Ez hianyzik a kepbol.
Mehet a zold rendszam az elektromos tankokra. Megoldottuk az evszazad problemajat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
paatrick
őstag
válasz forumpista #30 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy túl optimistán vagy túl pesszimistán nézed a világot
Egyrészt az afrikai faluban soha nem fog elektromos SUV menni, mert soha nem lesz annyi pénzük hogy megvegyék. Ezek 20 évesen mennek a bontóba újrahasznosításra.
Másrészt a fejlődő világ problémáit a fejlett világon akarod leverni. Semmi értelme. Az EU a legszigorúbb a világon ilyen szempontból, szóval hova szigorítanál még? Miközben Amerikában semmi szabályozás, Indiában meg olyan kocsik mennek hogy azért itt az EU-ban már börtönbe zárnának. Kína halomra égeti a szenet, környezetszennyező kibocsátása már meghaladja a vírus előtti szintet. Mindemellett, Indiában, Bangladesben meg hasonló fasza országokban százezer tonnaszám égetik el a szemetet vagy öntik a folyóba mert jól van az úgy. Afrikában is. Érdemes utánanézni mivel mennek a konténerhajók mert nem a szél viszi őket előre. És ott sincs semmi szűrő szabályozás hogy mit pöföghet ki magából. És mennek repülők is.
Az elektromos autó készítése és fenntartása kb a legkisebb gond a világban.
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
AssAssynn
őstag
Ha nem sorhat, nem BMW.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Hallosz
senior tag
A teszt tetszett, az autó szép, az akkumulátoros vonal zsákutca, szerintem.
[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
julius75
aktív tag
válasz forumpista #30 üzenetére
Apósom első autója egy "nagypolski" volt.
1986 körül járunk.
Ez az egy jármú volt a családban, évi 20-25 ezret mentek vele, átlagosan 9-11 liter/100km fogyasztással.
Ha én most 2021-ben veszek a családnak egy Merci GLE-et, ami kb. 30 centivel hosszabb, 15-tel szélesebb és két arasszal magasabb mint az öreg autója volt, akkor miattam fog tönkremenni a Föld ugye, jól értem? -
Tigerclaw
nagyúr
Nem miattad, de te is a problema resze leszel. Trend lett az egyre nagyobb, nehezebb, gyakran sokkal rosszabb alaktenyezoju autok vasarlasa. Minden szempontbol joval nagyobb kornyezeti terhelest jelent, attol fuggetlenul hogy epp diesel, benzines, hibrid vagy full elektromos.
Megertem a SUV-osok egy reszet, akik mondjuk a rosszabb utak miatt vesznek SUV-ot, vagy epp azert mert tudjak hogy hasznaljak majd foldutakon is, de a nagy tobbseg csak divatbol veszi es csak olyan utakon hasznalja ahova a klasszikus szemelyautok tokeletesek. Az szinten problemas amikor csak felfujnak egy autot, rapakolnak 1-200 kg-ot hogy kinezetben durcabb legyen, de a terepjaro kepessege meg csak annyit valtozik, hogy emeltek a hasmagassagan 2 centit. A joval magasabb doboz miatt meg 2 literrel tobbet fogyaszt es bizonytalanabb orszaguton, foleg kanyarokban, mert jobb futomuvet mar nem raktak ala.
Ha kieroszakoljak az EU-ban azt az elektromos valtast, amit beterveznek, konnyen lehet hogy a SUV divat veget jelenti majd, mert nem csak megfizethetetlenul draga lesz, de erosen csokkenti majd a hatotavot is az elonytelenebb forma. Annyit mar most latni, hogy elektromosbol a kisautok fogynak jobban, egyszeruen anyagi okbol, pedig most meg csak a penzesebb vasarlok szalltak be a buliba. Sokan leadnak egy teljes meretkategoriat a korabbi igenyeikbol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Noukoum
veterán
De bármilyen hihetetlen zöldebbek. Tetszik vagy sem azok ugyanúgy benzinnel mennek, ez a legnagyobb baj. Sokat elárul a a hagyományos technológia környezeti lábnyomáról.
A kis benzinmotoros autókat pedig nem tiltják be, ez is egy tévhit a több száz mellett. Csak nem árt felébredni a barlangból.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Stard72
tag
2035-től az EU-ban nem lehet belsőégésű motorral ellátott autót eladni. Vagyis betiltják a kicsi benzinmotort is. Ha egy autó teljes élettartama alatti CO kibocsátást nézzük, akkor egy nagy elektromos SUV nem lesz zöldebb egy kicsi benzinesnél. Lehet, hogy nincs neki helyi kibocsátása, de akkor sem lesz kisebb CO lábnyoma.
-
Noukoum
veterán
Ez még nem végleges és több mint 13 év múlva akarják bevezetni elvileg. És akkor sem az autókat tiltják be, hanem az új autó eladásokat. Ne keverjük a kettőt.
De, ha az autó teljes élettartam alatti co2 kibocsátását vizsgáljuk akkor zöldebb.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
julius75
aktív tag
válasz Tigerclaw #44 üzenetére
és Döglött Róka: az az összefüggés, hogy a fórumtárs szerint egy SUV vételével magas is erősen hozzájárulok a Föld pusztálásához.
Ezért kérdéztem, hogy anno apósom a 10+ literes fogyasztás nagypolskija mennyivel volt környezetbarátabb választás, mintha én ma veszek egy mérettel nagyobb, de esetlegesen kisebb károsanyag kibocsájtású autót?Megválaszolom: semmivel. Persze ha mindenkinek lesz a családban egy-egy autója azzal már igaz, sokkal több szennyet okozok, de csak azért, mert egy mérettel nagyobb az autóm....na ne legyünk már ennyire álszentek.
Egyszerűen divat lett ma a SUV-utálat.
Sajnálom, van akinek ez a forma jön be, emellett sokkal kényelmesebb be és kiszállni, jobb és kényelmesebb üléspozíció, stb.... -
Stard72
tag
Ha akkortól nem lehet eladni, már 7-8 évvel hamarabb leállítják a fejlesztésüket. Közben bármikor lehet olyan szabályt hozni ,ami ellehetleníti a használatukat. Itt van rögtön az üzemanyag adószintje, amit könnyedén emelhetnek bármeddig. Egy kis benzinessel,amit csak a városban használnak, nem nagyon mennek évente 10 ezer km-nél többet. Egy nagy SUV akkuja gyártása során lazán 10-15 év hátrányba kerül a benzissel szemben, soha nem hozza be,még ha csak tiszta energiával töltenék is.(Persze nem ez a helyzet szinte sehol Európában)
-
Noukoum
veterán
Egyszerűen divat lett ma a SUV-utálat.
Sajnálom, van akinek ez a forma jön be, emellett sokkal kényelmesebb be és kiszállni, jobb és kényelmesebb üléspozíció, stb....
Azért ott van a negatív oldala is. Magasabb fogyasztás = nagyobb környezeti teher. A magasabb fogyasztás miatt nagyobb akkumulátor kell mert ugye a hatótávból senki nem akar kevesebbet. Nagyobb akkumulátor = nagyobb környezeti teher.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Már rég le kellett volna állítani a fejlesztéseket. Demagóg szöveg, majd akkor szólj ha a kis városi benzines használatát betiltják egy magyar megyében, vagy az országban. Az üzemanyagot is nyugodtan megadóztathatják, ez nem jelent tiltást.
És már megint jön a klasszikus baromság. Nem hiszem el. Mert szerinted a Józsi aki a Id 4 helyett veszi meg a hibrid swiftet csak azért fog kevesebbet autózni mert kis benzinest használ? Édes f@szom… Meg tiszta energia sehol nincs Európában… Globális energia termelés van, azt kell nézni. Mivel értelmes ember agyában nem fordul meg hogy összehasonlítson egy kis benzines autó egy nagy elektromos Suvval ezért nem is nagyon van ilyen jellegű összehasonlítás. De kb. 10 év lehet a co2 többlet leadása +-1-2 év. És ez csak a co2. Sok értelme lenne az agyonsajnált kis benzines autókat erőltetni ugye?
És én szkeptikusabb vagyok mint azt kellene..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tigerclaw
nagyúr
Raadasul valoszinuleg tolnak meg azon a datumon par evtizedet. Az EU-ban a ket legnagyobb autogyarto orszag diktalja a tempot es ha azt latjak hogy nincs meg az a fizetokepes kereslet az elektromos autokra, mint korabban a benzines, gazolajos verziokra, visszakozni fognak. Par evig meg noni fog a kereslet, aztan egyszeruen falnak megy, ahogy elfogynak a penzesebb vasarlok. Jelenleg ugy tunik, hogy barmennyire is esik az akkupackok ara, barmennyire is olcsobba valik fajlagosan az elektromos autok gyartasa a volumen emelkedesevel, nem szandekoznak arat csokkenteni. Illetve ne felejtsuk el, hogy a jelenlegi biztato - bar a teljes kepet tekintve tovabbra is apro merteku - e-car eladasok is csak komolya artamogatas mellett jottek letre, amit nem lehet fenntartani sokkal nagyobb volumen eseten. Gyakorlatilag nem latni, hogy mire van valodi fizetokepes kereslet. Ha meg a benzinesek arat novelik, azzal sok vevot vesztenek azon az oldalon es jovel kevesebbet nyernek a masik oldalon. Nyugat-Europaban a donteshozok nem latjak, hogy Europa deli, keleti fele masik vilagban el, viszont az autogyartok eleg hamar rajonnek hogy nem jo bolt ilyen nagy tempoban atallni. Sot valoszinuleg az autogyartok ugyanugy tisztaban vannak a realitassal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Farkas82
tag
Sajnos nem a SUV utálat lett divat, hanem a vétel. Az általad elmondott előnyök, magasabb üléspozició, kényelmesebb be-ki szállás megvan/volt az egyterűeknél is, mégis kihalófélben vannak habár praktikusabbak. A SUV-okat elsősorban kinézetük adja el, nem a kényelem vagy praktikum.
-
Stard72
tag
azért lehet összehasonlítani, mert ugyanúgy használják a elektromos SUV-t,mint a kis benzinest. A jelenleg kapható elektromos autók nem nagyon menenk el 300-350 km többet, sokan használják városon belül.Pont mint egy kis benzinest. Nincs Európában tiszta energia, talán a norvégoknál, de ők meg pont a hatalmas olajbevételeik miatt tehetik meg. Az is tény, hogy a kisebb autók helyett ma nem tudsz igazán kicsi elektromost venni, mert ilyet nem nagyon gyártanak. Tehát kényszerből ültetik az embereket nagyobb autóba, szerintem feleslegesen, mert ezzel nem mentik meg a Földet.
A globális termelést is neki kellene állni szabályozni, mert a németek pl rázúdítják a hálozatra hullámokban a megújuló áramukat, amivel komoly károkat okoznak a szomszédaiknak. Közben ettől még csak olcsó sem lett a dolog, hiszen a németeknél kétszeres áramár van, mint pl nálunk.
Ha már mindenáron a személyközlekedésen akarnak zöldülni, egyszerűbb lett volna a megtett kilométerszámot csükkenteni, olcsóbb is gyorsabb megoldás lett volna -
julius75
aktív tag
válasz Tigerclaw #53 üzenetére
Aham,...., de mégis az volt a fő érv, hogy egy SUV-val teszem tönkre a bolygót.
Marhaság, egy autó helyett egyet veszek.
Az aki félévente cserél telefont, 3 évente tévét, 120 pár cipője van otthon, és kényszeresen vásárol (pl. aliról mindent szart, ha kell ha nem), akkor azt hová soroljuk?Kell valakit/valamit utálni. Van aki írigységből, van aki divatból, és van aki álszentségből teszi.
Ez utóbbiak az igazán gusztustalanok, hiszen általában a bort iszik vizet prédikál esete áll fent. -
#49155328
törölt tag
Maradok a diesel Passat-nál!
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #52 üzenetére
Dehogy tolnak, ez egy elképesztően késői dátum így is. Akkora már régen azért nem fognak belsőégésű autót gyártani (nagyon kis mennyiséget) mert gazdaságilag az elektromos éri meg jobban. EU piacra.
Elképesztő nagy kereslet van EU-ban a villanyautókra, csak NINCS. Szóval ezt a visszakozást nyugodtan el is felejthetjük. Nem az akkupakkok ára esett drasztikusan hanem az akkumulátor előállítási költsége. És ez egyébként a felhasználók is tapasztalják, lásd akkukapacitás nővekedés az autókban. Apró méretű villanyautó eladás? 5-10 éve mennyi is volt? Mondjuk ehhez viszonyítsunk. Nincs komoly mértékű támogatás. Tovább inkább nem is megyek.Az a baj hogy nagyon fekete fehérben látod a világot. Az emberek nem azért használják városban az elektromos autókat mert azok elektromosok hanem az emberek erre használják az autót. Nem arra hogy naponta 700km-t tegyenek meg. Szóval tök mindegy hogy kis benzines vagy nagy SUV villanyautó ha 20e km futásteljesítményt nézünk per év akkor annyit nézünk. Nem lesz kevesebb a kis benzines mert az kicsi.
Nincs olyan hogy tiszta energia, max tisztább energia. Nem is értem miért akarod keresni?
Nincs kis elektromos autó? Ugye most csak viccelsz velem?
Ez a baj hogy szerinted szerinted szerinted. Köszi de ez nem templom, száraz számok és tények. Hidd azt hogy egy nagy elektromos SUV környezetszennyezőbb mint egy kicsi benzines. Egészségedre. És marhára nem az autógyártók tehetnek arról hogy az emberek egy kicsi és egy nagyobb autó közül a nagyobbat veszik meg úgy hogy a nagyobb a drágább.
Igen sokmindent kéne szabályozni. Igen a csúnya németek is mindig ottvannak mikor igazolni akarjuk magunkat. Igen hasonlítsd össze a német lakossági energiaárat a magyar rezsicsökkentett árral.
Ha mindenáron a környezetet szeretnéd védeni akkor inkább tegyél érte minél többet. Téríts meg embereket az ötleteddel miszerint menjenek kevesebbett autóval. 1 éves tapasztalataidat majd írd le ezzel kapcsolatban. Persze felőlem globális vagy európai szinten is csinálhatod. Azért én nem raknék sokat arra hogy ez hatékonyan fog sikerülni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Korrektor
"Aham,...., de mégis az volt a fő érv, hogy egy SUV-val teszem tönkre a bolygót.
Marhaság, egy autó helyett egyet veszek.
Az aki félévente cserél telefont, 3 évente tévét, 120 pár cipője van otthon, és kényszeresen vásárol (pl. aliról mindent szart, ha kell ha nem), akkor azt hová soroljuk?"
Azért az már ne legyen érv, hogy ha mások másképpen pazarolnak, akkor én is fel vagyok mentve... -
Plug Life
senior tag
A 8 éves i3 még mindig innovatívabb, mint ez az átkonvertált batár.
„Vicces” különben, hogy pl. az EU-ban az elég jól növekedő elektrifikáció ellenére nőtt a közúti CO₂ kibocsátás az utóbbi években a SUV-mánia miatt, mert a parasztoknak minél nagyobb tankban kell ülniük egyedül a dugóban, hogy komoly embernek látsszanak... 😂
-
Tigerclaw
nagyúr
"Aham,...., de mégis az volt a fő érv, hogy egy SUV-val teszem tönkre a bolygót." Nem, csak hozzajarulsz nemileg. Akiket felsoroltal azok ugyanugy hozzajarulnak, de ez meg nem ad felmentest neked.
Ez olyan mintha az mondanank hogy Hitler ota szabad gyilkolni, hiszen mi ez hozza kepest.
Persze itt most nem arra kell gondolni, hogy meg vagy belyegezve, csak latni, erteni kell hogy a sok kis rossz dontesnek komoly kovetkezmenye van/lesz. Sajnos a nagytobbseg ugy gondolja, hogy mit szamit hogy o mit csinal, pedig szamit, sot sokkal tobbet szamit mint gondolna, mert akar telefont veszel evente, akar sok ruhat, akar SUV-ot, vagy epp terepjarot, azzal nem csak kozvetlenul okozol kart, hanem megerosited a gyartot, hogy csak igy tovabb, ebben van a penz, illetve erosited a trendet, divatot, es ugye a tobbseg meg a kolomp utan agyatlanul.
Ez ugyanaz mint amikor azt gondoljak sokan, hogy nem mennek el szavazni, mert minek, az o szavazatuk ugy sem szamit. Csak mivel tobbmillioan ugyanigy gondolkodnak, hoppa, mar meg is valasztottak Trump-ot, vagy epp Putyint, Erdogant, hogy ne emlitsek kozelebbi peldat. Minden dontes szamit. Ha nem gondolod hogy szamit, az olyan mintha azt mondanad te nem szamitassz. Te mutatsz peldat a kornyezetedben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
forumpista
aktív tag
Na tegyük ezt gyorsan tisztába:
apósod is károsította a bolygót az autójával meg te is.
Apósodnak nem volt választási lehetősége az autója kapcsán, neked van.
De Te beleszarsz ebbe, ennyi az egész, nem kell másra terelni a saját felelőséged meg apósodra mutogatni.Egyébként itt senki nem utál semmit, nálad van valami bekattanva hogy mi utáljuk az SUV-t.
Csak azt mondjuk hogy városokba totál felesleges a sok 2-3 tonnás "terepjáró" és hogy nagyon nem környezetbarát ez az irány.És igen van olyan is aki félévente cserél telefont, meg 120 cipője van otthon, ez is probléma, de ez megint csak nem tartozik ide. Semmi mást nem csinálsz, mint folyamatosan másra próbálod átterelni a saját felelőséged.
-
julius75
aktív tag
válasz forumpista #63 üzenetére
Na tegyük tisztába:
- de igen is volt választása!
Pl. nem vesz semmit. Vagy jóval kisebb fogyasztású 120-as Skodát vesz.- nem szarok bele, hoztam egy példát, amit megcáfolni ugyan nem tudsz, cserébe jössz a szarozással......dícséretes.
- nincs bekattanva semmi, úton útfélen szembe jön a SUV ellenzék, írtam kikből áll
- nem tartozik ide.....miért is nem? környezettudatosság amiről vitázunk, abba pedig nagyon is beletartozik.
Persze ha találva érezted magad, akkor mingyá' más.....Végül pedig kérlek vegyél vissza a stílusból, nem egy homokozóban nőttünk fel!
-
8th
addikt
válasz forumpista #30 üzenetére
Sosem volt három tonnás suv-om, nem is lesz soha. Kettővel feletted írtam, hogy nagyon nem az én világom. Nem hinném, hogy létezne egyáltalán Európában akkora suv.
"hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az."
Nézőpont kérdése. Az elektromos autó már jelenleg is sokkal zöldebb mint egy belsőégésű és a jövőben ahogy az energiatermelésnek minél nagyobb hányadát teszi majd ki a megújuló energia úgy zöldül majd tovább és tovább. A már legyártott forgalomban lévő elektromos autó is.
"Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több."
Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó.
"Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani."
Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Tigerclaw
nagyúr
En ugy mondanam, hogy vannak egeszen zold elektromos autok es vannak, amik nem sokat leptek a jo iranyba, ugyanugy ahogy a benzinesek kozott is vannak amiknek a teljes kornyezeti labnyoma sokkal kisebb vagy nagyobb mint az atlag.
Az persze termeszetes, hogy hasznalat kozben nincs kibocsajtasa a teljesen elektromosnak, ami nagyon fontos lokalisan, de a jelenlegi globalis energiamix alapjan az o autojaba az energia is szennyezo modon allitjak elo, illetve az akkuk eloallitasa is szennyezo. Ezert is problemas, ha tul nehezek az autok, vagy tul nagy a hatotavjuk, mert az meg tobb nyersanyagot, meg tobb hulladekot es meg tobb szennyezest jelent.
Szerintem az EU-nak inkabb a kis 1-2 szemelyes varosi zsebcirkalok vetelet kellene tamogatniuk. Az fajlagosan sokkal tisztabb kornyezetet eredmenyezne, mint az hogy ket tonnas elektromos autokban jellemzoen csak 1-2 fo utazik. A franciak jo helyen tapogatoznak, de mellettuk meg rengeteg kivalo strartup tolja a teljesen elektromos, vagy rasegitos tenyleg kornyezetbarat jarmuvek fejleszteset. A Teslanak is ra kellene ugrani a temara, mert nekik lehetoseguk lenne alacsonyan tartani a gyartasi koltseget es igy az arat is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
8th
addikt
válasz Tigerclaw #67 üzenetére
Kőolaj kitermelés sem egy környezetkímélő tevékenység. Ráadásul azt csővezetéken vagy tankereken keresztül kell küldeni a fél világon, közben becsúszik néha egy-egy tankhajó vagy tengeri fúrótorony baleset szóval azért az sem egy kimondott sikersztori környezetvédelmi szempontból. Lehet mondani, hogy az egész rendszer az olajfúrótornytól a benzinkúton lévő kútfejig kész és olajozottan működik de erre a másik oldal is mondhatja, hogy az erőművek ugyanúgy készen vannak és konnektor is akad néhány minden háztartásban. Nem védem az elektromos autót amíg lehet a kúton dízelt tankolni én ugyan ki nem szállok belőle de azért be kell látni környezetvédelmi szempontból a belsőégésű motorral hajtott autó egyáltalán nem versenyképes. Mondom ezt benzinvérűként.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
forumpista
aktív tag
Meg tudnád nekem értelmesen indokolni hogy miért kell sok tonnás SUV-val járni Európában, de legfőképp a nagyvárosokban?
Tekintsünk el az olyanoktól hogy
- nem tudsz ki/be szállni az autóba
- nem látsz ki a kocsiból
mert akkor a közlekedésre alkalmatlan állapotban vagy és nem szabadna kapnod eü alkalmasságit egyáltalán.Az SUV mellett egyetlen értelmes indok van, ha valaki néha földúton/terepen is akar valamennyire közlekedni. Gyanítom az SUV vásárlók elenyésző kisebbsége használja erre a kocsiját...
-
forumpista
aktív tag
"Szerencsére ebben nálad sokkal tájékozottabb emberek döntenek aki nem állnak elő ekkora sületlenséggel."
Természetesen, ezért van az hogy az utóbbi időben nem mossa el Németországot az árvíz, nem veri el az olasz autópályát 5 centis jég, itthon nincs heteken át tartó közel 40 fok, ja és tornádó sem szokott lenni, hisz nem volt az elmúlt 200 évben sem.
Ez mind mind a rendkívül sok értelmes döntés eredménye amiket nagyon tájékozott emberek hoztak, aminek hatására sikerült jól megvédenünk a környezetünket. Oh wait..."Jó, legyen 50%. Vagy 60%. És? Vételárban meg 150% különbség van ergo a suvot érdemes gyártani mert az hozza a pénzt nem a kisautó."
Magyarán kijelenthetjük hogy a kisautó gyártása sokkal olcsóbb, ergó csak annyit kellene tenni hogy törvényileg szabályozzuk az autók méretét, és akkor lőn meglepetés csupa kis(ebb) autó lenne és a gyártó még mindig keresne rajta. Csak nem 150%-ot hanem 50%-ot.
Lásd még euro 4-5-6-7, mit ad isten a gyártok tudnak ilyet is gyártani, pedig ha rajtuk múlna akkor csak euro 0-es autókat gyártanának de azt euro 7-es árban adnák.
-
PitLee
őstag
válasz forumpista #70 üzenetére
"törvényileg szabályozzuk az autók méretét"
Japánban ezt a szabályozást úgy oldották meg , hogy
- a városban csak annak lehet autója akinek parkoló helye is van hozzá
- a kis (kei) autóra adó és biztosítási kedvezményt adnak -
julius75
aktív tag
válasz forumpista #69 üzenetére
Megpróbálom.
Az egyik és legfontosabb: ízlések és pofonok. Talán te is hordasz olyan cipőt, sapkát, órát, stb. amit én lehet, hogy bottal sem piszkálnék meg.
Na most, ha kiadok éppen 20+ milliót, (mert pl. megtehetem) egy autóért, akkor engedtessék már meg, hogy ha egy iX3 tetszik ne kelljen Model 3 performance-t venni....mert az alacsonyabb és esetleg rövidebb 20 centivel.Aztán elbagatelizálod ugyan, és kívánom soha ne is ismerd meg az igazi derékfájást, de hidd el, rohadtul nem mindegy hogy milyen magasra ülök be, szállok onnan ki, és milyen pozícióban teszem meg a vezetéssel töltött időt.
Aztán a leggyülöltetebb indok a SUV ellenzők körében, de akkor is igaz: egy XC90-ben nagyobb biztonságban tudom magam, mint egy Passatban. Tetszik vagy sem, a Volvo bizony jóval nagyobb autó, (a hátrányaival együtt), de amennyi idióta barom ma az utakon közlekedik, igen is jobbak vele az én és családtagjaim túlélési esélyei.
A mai SUV-okra pont az általad értelmes nevezett indok nem igaz, ugyanis nem valók terepre.
Egyik sem. Sem a GLE, sem az X5, sem az XC90, sem társai.
Terepre pick up, vagy terepjáró kell, nem SUV.Végezetül egy idézet (mert itt én be is fejeztem ezt a meddő vitát):
"Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"
Szerencsére ahol ezek a dolgok eldőlnek ott picit szélesebbre van húzva a függöny......
Szép napot. -
Tigerclaw
nagyúr
Nem vedtem a benzines autokat, csak azt irtam, hogy attol hogy egy auto full elektromos meg lehet hasonloan szennyezo, sot akar jobban szennyezo is, mint egy benzines. Attol meg hogy kozvetlenul kornyezetbaratnak tunik, meg nem lesz az. Ezert kellene esszel csinalni az elektromos hajtasra valo valtast, es nem adni barmire adokedvezmenyt, artamogatast. Ezek a tobbtonnas elektromos "tankok" ugyanugy nem valok az utcara mint a benzines alternativaik.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
<Adamsky>
nagyúr
Azt gondolom tudod, hogy a Volvo - szerencsére - nem csak SUV-okat gyárt. Szóval a biztonsággal történő érvelés számomra itt (is) megdől. Az egyedi "valid" igény a derékfájás lehet, de ha ennyi a derékfájó, ahogy SUV-ot látok az utakon, akkor tényleg nagy a baj ...
A SUV - leginkább - egy divathullám, aminek "hála" az egyterűek és a kombik - amiknek tényleg lenne értelme - kihalófélben vannak. A SUV nagy, nehéz, sokat fogyaszt (tök mindegy, hogy villany v. belsőégésű) és van egy jó kis felára a "normális" autóhoz képest. De mire fel?
A SUV-okat továbbá rohadt macerás úton tartani. Ezt az "olcsóbb" modellek esetén betonkemény futóművel oldják meg, aminek az a következménye, hogy ezek a nagy kerekű, szemre magas, jó rugózásúnak tűnő autók ráznak mint egy ekhós szekér.Még egy dolog a biztonság kérdésköréhez visszatérve: ezek a SUV-ok nagyon gyakran ugyanarra a padlólemezre épülnek, mint a hagyományos társaik. Vagyis sok esetben - kissé leegyszerűsítve - annyi történik, hogy a gyártó megemeli a felépítményt, nagyobb kerekeket tesz alá, kicsit "pufibb" kasznit farag rá, és kész a SUV. Nincs itt megerősített alváz v. bármi más. Ugyanaz az önhordó karosszéria van a SUV-ok alatt is.
A SUV - főleg most a nagy villanyos forradalom derekán - viszont már csak azért is jól jön a gyártóknak, mert tudják hová tenni azt a rengeteg akkumulátort. Egy filigrán és lapos szedán eset nagyon kilógna a lóláb, izé akksi.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz <Adamsky> #76 üzenetére
" rohadt macerás úton tartani": látszik,hogy nem vezettél még suvot. Dácsia és egyéb tragacsokat ne vegyük alapul.
Lehet,hogy divat hullám,sőt.
Biztonságos dologhoz. Sokkal biztonságosabb,mint egy kicsi kocsi. Pesten belém tolatott anno egy részeg picsa és hála istennek x5-ön szinte semmi kár nem volt. Az ő kocsija (céges) teljesen behorpadt. És csak ez egy laza tolatás...Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Reggie0
félisten
válasz <Adamsky> #76 üzenetére
Ezek szerint nem nagyon ultel meg SUV-ban, max valami puruttya tipusban. A felfuggesztes pont hogy sokkal lagyabb, nagyobb a rugout, szinte mar hajoszeru. Peldaul Q7 vagy X5/X6.
Manapsag nem nagyon gyartanak alvazas autot, max telepjarok es furgonok, igy nem meglepo, hogy nincs megerositett alvaz se. Amugy se nagyon kell nagyon erositeni, boven eleg az a teny, hogy a szemelyauto a SUV-nak a padlolemezet kapja telibe, raadasul annak az elet es nem feluletet es nem az ajto kozepet, ahol a leggyengebb. A jobb markaknal meg meg is billenti a felfuggesztes a kasztnint, ha utkozest erzekel, hogy ha lehet inkabb a padlolemez ala csusszon be a masik.
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz <Adamsky> #76 üzenetére
Nem csak a Volvo gyárt biztonságos modelleket, és nem minden Volvo modell a kategóriájában a legbiztonságosabb.
Az XC90 speciel pont az.
Ha nem írtózol zsigerből az SUV-tól, menj el egyszer egyet kipróbálni.
(lehetőleg prémium márka legyen)Van egy mondás, biztosan ismered: a tehénszar és légy esete....
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #77 üzenetére
Ennyi erovel, ha mindenki mar 2+ tonnas SUV-okkal jar majd, akkor a biztonsagos a 3+ tonnas suv/terepjaro lesz, majd a 4 tonnas, mar teherautonak minositett terepjarok. Az USA-ban ugyanugy emiatt kedvelt a pickup truck, meg azoknak is az egyre extremebb fajtai, ahol egy Hummer mar csak beleposzint. Remelem az EU idejeben megallitja ezt az amokfutast es nagyon komoly adot vet ki ezekre. Hatart kell szabniuk a szemelyautok teljesitmenyenek, nyomatekanak, vegsebessegenek. Az elektromosra valtas vegkepp nem fog semmit sem erni, ha a minitank lesz a jovo szemelyautoja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Uzi74
senior tag
Nem védeni akarom <Adamsky>-t, de ha figyelmesen olvasol az ocsóbb típusok futóművére írta a keményet, az aktív vagy állítható felfüggesztésekre lehet igaz a hajószerűség (ott is nyilván nem sport plus állásban). Az alap acélrugós kivitelel jóval keményebbek (vagy nem sportosra hangolt esetben billegősebbek) mint egy szedán acélrugós alapkivivtel (prémiummárkákat hasonlítunk). Ha mindkettőbe a légrugósat kéred, akkor nyilván más a helyzet, de egy hasonlóan konfigurált 5-ös jobban fog feküdni a kanyarban mint egy X5.
Biztonság szempontjából egy 2,2-2,5 tonnás szedán nem hiszem hogy rosszabb lenne, mint egy hasonló tömegű suv. Ehhez jön, hogy a borulásos balesetek jóval gyakoribban SUV-ok esetén - főleg az USA-ban a lágyabbra hangolt futóművel.
"A jobb markaknal meg meg is billenti a felfuggesztes a kasztnint, ha utkozest erzekel, hogy ha lehet inkabb a padlolemez ala csusszon be a masik." - ez is addig előny, míg nem az összes autó lesz ilyen - akkor azt fogod mondani mindenki vegyen F650 fordot vagy annál nagyobbat?
@FIREBLADE78 - a behorpadás mértéke nem sokat mond a biztonságról, sőt az komoly energiaelnyelő funkcióval rendelkezik. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... de ha figyelmesen olvasol az ocsóbb típusok futóművére írta a keményet ... "
Köszönöm az értő, és figyelmes olvasást!" ... a borulásos balesetek jóval gyakoribban SUV-ok esetén - főleg az USA-ban a lágyabbra hangolt futóművel."
+ 1" ... a behorpadás mértéke nem sokat mond a biztonságról, sőt az komoly energiaelnyelő funkcióval rendelkezik."
Ezen én is jót szoktam mosolyogni, mikor valaki egy koccanás után azzal, hogy, hogy az övén "egy karc sincs", a másik pedig "rommá tört". Az ilyen esetekben látható** sérülés sok esetben nem mutatja az adott jármű valódi képességeit.** itt jegyezném meg, hogy a műanyag lökösök sokszor szinte sérülés nélkül megússzák a koccanást és a formájukat is visszanyerik, de a mögöttük lévő mindenféle energiaelnyelő elemek már közel sem biztos. Ezt a saját autómnál volt "szerencsém" megtapasztalni.
A lényeg viszont változatlan: az EV térnyerésével - sajnos vagy sem, - egyre több ilyen böhöm nagy autó lesz, mert a technikát valahogy el kell maszkolni. A kecses, lapos szedánoktól, formás kombiktól búcsút inthetünk. Lesznek a SUV-ok (és ezek alfajai: CUV, CAV, stb.) meg az ilyen szopott-gombóc forma nélküli autók, mint pl. a Merci EQS.
A "villanyság" szerintem akkor fog beérni, mikor majd újra áldozhatunk a design oltárán egy kis hatótávot, mert már annyit el tud menni bármelyik, hogy nem lesz gond 50-100 (vagy több) km mínusz.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #80 üzenetére
" ... ha a minitank lesz a jovo szemelyautoja."
Erről jut eszembe ... -
Uzi74
senior tag
válasz <Adamsky> #82 üzenetére
"A lényeg viszont változatlan: az EV térnyerésével - sajnos vagy sem, - egyre több ilyen böhöm nagy autó lesz, mert a technikát valahogy el kell maszkolni. A kecses, lapos szedánoktól, formás kombiktól búcsút inthetünk. Lesznek a SUV-ok (és ezek alfajai: CUV, CAV, stb.) meg az ilyen szopott-gombóc forma nélküli autók, mint pl. a Merci EQS."
Ez sajnos jelenleg még igaz, mondjatok prémium kategóriás BEV-t100K EUR-ig , ami nem suv - porsche taycan és eqs csupaszon ? 2 éve még rosszabb volt a helyzet, minden SUV ellenérzésem ellenére rákényszerültem egy i-pace-re, még ez volt a prémium kategóriában a leglaposabb - inkább cross over, mint suv. (model S talán, de a beltér kérdőjelesen prémium). Hamarosan az IX4 talán betölti ezt az űrt meg talán az EQE lesz ilyesmi, később remélem jön majd egy EQC is ami nem suv, hanem C osztály alapú lenne.
Azt is hozzá kell tenni, egy BEV-nél a nagyobb tömeg nem annyival pazarol jobban, mint egy ICE esetén a rekuperáció miatt. A légellenállás a fő negatívuma a suv formának, autópályán 25-30KWh/100 a fogysztás (ami miatt nagyobb akksi kell bele, mint egy más kasztniba kellene) .
Egy EQS-el szerintem el tudnék élni, inkább mind model s, szopott gombóc ide vagy oda... -
marlboromen
aktív tag
válasz forumpista #30 üzenetére
"Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre.”
Ez pontosan így van pluszban még addig kellene adóztatni a repülőjegyeket hogy kétezer eurónál olcsóbb jegy ne legyen. Ha már komolyan vesszük a környezetvédelmet.
-
Noukoum
veterán
válasz marlboromen #86 üzenetére
Gondolom sokat repülsz és nagy autód van.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
paatrick
őstag
válasz Tigerclaw #85 üzenetére
Fantasztikus, jól szabályozná a szaporulatot is, mert egy sima 50-es városi karambolnál meghalna/megnyomorodna benne mindenki.
USA/EU ügyben meg: egyrészt EU-ban a mai SUV-ok semmivel nem nagyobbak mint egy sedan. Csak magasabb. Ez az X3-as BMW konkrétan rövidebb mint egy Passat. Mivel az EU-ban fokozatosan csökkentik a motorokat, így nem lesz 4 tonnás SUV mert egyszerűen nem tudna menni. Elektromos se, mert nem lenne hatótáv. Nőni méretben nem fognak mert az európai utakon, városokban be van határolva kb mekkora autóval lehet kényelmesen közlekedni.
USA-ban meg nem feltétlen azért menő a pick-up, nagy kocsi mert ezzel lehet rajolni. A nagy többség nem a városban él hanem suburbban vagy ranchen. Legnépszerűbb modell a Ford F150, 4 üléses pick-up, ergó befér a család meg a havi bevásárlás is. Nem akad el a hegyen se, földúton se, tud vontatni is. Nincs olyan hogy leugrok a boltba itt van 5 percre. Plusz ott rengeteg a vállalkozó akinek a cuccai sokkal jobban férnek egy pick-upban mint egy "kis" kocsiban.Most megnéztem neked:
X3-as 1800 kiló
sima 5-ös 1700 kilóTehát még csak nem is nehezebb egy átlag szedánnál.
[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
paatrick
őstag
Nem tudok németül, így ezt nem tudom meg belőle. De az adatokból annyit látok hogy csak 1 literrel fogyaszt többet az X3. Csomagtér itt nincs írva, de megnéztem és az X3 550 liter, a 3 touring csak 497.
X3 7,8-as fogyasztás. Ennyit eszik az én VW Polom is pedig az kicsi kocsi.[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
Tigerclaw
nagyúr
Neztem par videot es eleg erdekes valaszuk van erre, akinek bejon a dolog. Nem csak ennel, de sok mas Tri/Quadricycle EV eseten. A valasz: Sokkal biztonsagosabb mint egy robogo, motor vagy bicikli.
Most is vannak boven kozlekedok akik a rovidebbet huznak egy balseset eseten. Mindig van nagyhal meg kishal, de a kozlekedes es a balesetek kimenetele csak sokkal rosszabb lesz ha tendenciava valik, hogy feleslegesen nagy, nehez, eros autok furikaznak a varosokban. Lehet kisebb meretu es sulyu SUV-okat is epiteni es nagyreszt azokat is veszik az emberek. Az EU donteshozok eleg sok dolgot probalnak jo iranyba terelni, mert latjak hogy szabalyozas nelkul, az ellenkezo iranyba tartana minden. A buta tomegre nem lehet rabizni a sajat sorsat, mert egyszeruen buta, csak sajat maga erdekli es nem lat tovabb az orranal tovabb. Nem erdekli mi lesz jovore, vagy 10 ev mulva. Az meg plane nem hogy az unokaja milyen vilagban no majd fel.
El kell tunnie par generacionak, valoszinuleg az enyemnek is, hogy valami jobb iranyba valtozzon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs