Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Ez maximum repülő tutaj, az autótól messzebb van, mint ide Kenya.
A max 5 m-es repülési magasság és a "csak tavak felett hesználható" kitételek egyértelműsítik, hogy erősen épít a párnahatásra. Ami azt is jelenti, hogy szárazföld felett kb soha sem lesz képes biztonságosan repülni. Az egésznek a működése leginkább az ekranoplákokhoz teszi hasonlóvá, csak ugye azok is teljes műszaki zsákutcának bizonyultak.
A zajszinten meg ne lepődjenek meg. Ha érdemi felhajtóerőt akarnak generálni ilyen kis fing légcsavarokkal, akkor azokat bizony rommá kel pörgetni. Vagy alkalmazni belőlük egy raklapra valót, mint a Lilium Jet esetén. Nem véletlen, hogy a helikoptereknek akkora a rotorja, amekkora. Egy nagyobb rotor esetén arányaiban sokkal kisebb lesz az a holt zóna, ahol semmiféle felhajtóerőt nem termel.
Év végére ebből piacképes termék? Biztos lesz, aki megveszi, de az vegyen hozzá búvárruhát is, vagy valami vízhatlan anorákot. Forradalmasítani ez sem fog semmit.
-
#65675776
törölt tag
A kezdetektől azért messze van.
Hiller VZ-1 Pawnee
de Lackner HZ-1 Aerocycle
Bensen B-10 "Prop-Copter"
Piasecki VZ-8 Airgeep
Curtiss-Wright VZ-7
Persze lehetne sorolni a VZ-ket még, az egész sorozat ilyen járművek létrehozására irányult.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...