Bemutatkozott Larry Page „repülő autója”

Habár a jármű még erősen tesztállapotban van, úgy tervezik, hogy az év végén már meg lehet rendelni.

Az Alphabet vezetője, a Google társalapító Larry Page áll a Kitty Hawk nevű szilícium-völgyi startup mögött, mely egy „repülő autót”, egy elektromos meghajtású, repülni képes közlekedési eszközt fejleszt, és az ígéretek szerint a járművel az év végén már a piacon is meg akarnak jelenni.

Ugyanakkor a Google kísérleti fejlesztésekkel foglalkozó csapatának, az X-nek korábbi vezetője, az önjáró autó koncepciójának kitalálója, Sebastian Thrun által irányított vállalkozás eddig csak igen keveset árult a részletekről – egészen tegnapig, amikor is egy videón bemutatták a prototípust, hogy min is dolgoztak eddig.

A promóciós felvétel San Franciscótól 160 kilométerre északra, egy tavon készült, és a The New York Times helyszíni beszámolója szerint a kis méretű, nyitott jármű súlya 110 kg, az akkumulátorai segítségével nyolc propellert hajtanak meg – a beszámoló szerint a motorok hangja igen erős, mint egy motorcsónaké, üvölt, de a fejlesztők azt ígérik, hogy a végleges változat már sokkal csendesebb lesz. Az eszközt egy mérnök irányította két joystickkal, és kb. öt méteres magasságban, a parthoz közel repült öt percen át.

A tudósítás megjegyzi, hogy mérete miatt a gyéren lakott területeken nincs szüksége repülési engedélyre, ugyanakkor a pontos szabályozásról még tárgyalnak a légügyi felügyelettel, ahol pl. a drónok megjelenése miatt is dolgoznak egy új repülésirányítási rendszer kialakításán, melynek tesztjei várhatóan 2019-ben kezdődnek meg az USA-ban. Larry Page nem kívánt nyilatkozni az újságíróknak, de annyit elmondott, hogy nagyon várja már, hogy egy ilyen eszközzel közlekedjen.

Habár hivatalos előrendelés még nincs, de az érdeklődők már az egész világról bejelentkezhetnek egy támogatói klubba, és száz dollár, három évre szóló tagsági díj kifizetése után jogot szerezhetnek arra, hogy 2000 dolláros kedvezménnyel juthassanak a géphez (a jármű várható áráról a vállalkozás még nem nyilatkozott).

Mivel több vállalat is fejleszt hasonló járműveket, valószínűleg döntő lesz, hogy ki és hogyan lép elsőként piacra, és a Kitty Hawk láthatóan nem akar másodhegedűs lenni.

Azóta történt

Előzmények