Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ztoldy

    senior tag

    válasz bambano #2 üzenetére

    Ezzel most mit akartál mondani? Ez egy 2019. júliusi cikk és idén tavasszal indult a rendszer. Mi a baj a fizetési kérelemmel?

    https://www.refundo.hu/?ref=175161

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #2 üzenetére

    Fizetési kérelem :D mintha eddig a beszedési megbízás nem létezett volna. Persze az mókás lehet, hogy az ebéd egyben kifizetése után majd az appból Józsi tud küldeni ilyet Bélának, amikor szétosztják...

    Mondjuk még ott lehet akár szerepe, ha bankkártyás fizetés helyett qr kódot leolvasva fizethet a vevő és a telefonján nyomhatja meg a jóváhagyást utána, hogy ténylegesen megtörténjen a tranzakció.

    [ Szerkesztve ]

  • #93448704

    törölt tag

    válasz bambano #2 üzenetére

    Én gondolom rosszul, hogy ez az AFR-en megvalósított "bolti vásárlás" lenne?
    Amikor pl.: kártyával fizetsz, akkor a boltostól kapsz egy "fizetési kérelmet", aminek ő megadja a részleteit (ki ő és mennyit fizess neki), majd te megmondod, hogy ki vagy és engedélyezed a tranzakciót pl.: a paypass odaérintésével.

    Ugyanez AFR-el, kártya nélküli megoldásban.

  • Huntszy

    tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Ha küld a szolgáltató egy fizetési kérvényt akkor abban:
    - a szolgáltató meg kell adja a számlaszámát hiszen megjelöli, hogy milyen számra kéri a pénzt
    - a kérvényen szerepel az összeg, hogy mennyiről szól ami automatikusan elutalásra kerül ha elfogadod a kérvényt
    - a kérvény biztosan fog valami azonosítót is tartalmazni. Ez a része feltételezés de mivel nyíltan tervezik erre használni a rendszert ezért kétlem, hogy kihagynának belőle ilyet. Közleménye minimum lesz ugyan úgy mint az utalásoknak hiszen jelezni kell a másik félnek, hogy miért kéred a pénzt.

    Ezek miatt tehát egy fizetési kérvény is ugyan teljesíti a három pontot.
    Befizetése is ugyan úgy történik ahogy te mondtad a csekknél. Megnyitom a banki alkalmazást és azon keresztül. A lényegi különbség, hogy miután megnyitom a banki alkalmazást csak egyetlen egy gombra kell rányomnom. Fizetési kérvény teljesítése (vagy hasonló). És kész is vagy. Nem kell csekk amit a posta segítségével végig kell hurcolni a fél országon fölöslegesen terhelve az infrastruktúrát ráadásul a csomag elkallódásának a kockázatát is vállalva. Ezután neked nem kell még ügyetlenkedned is a számlával, hogy épp be tudd olvasni a qr kódot róla (ofc bármilyen újabb, jobb minőségű telefonon azért ez nem egy nagy mutatvány de sajnos az olcsóbb, hitványabb, esetleg régi telefonoknak meggyűlik vele a baja és szerencsétlenkedni kell mire végre sikerül neki).

    Ezek alapján nem látom, hogy miét lenne a qr kódos csekk fizetés "minden más folyamatnál" egyszerűbb. Miért lenne a fizetési kérvényes fizetés "asztalukhoz ragaszkodó, önnön létüket igazolni akaró betépett managgák overengineered f.szsága."

    [ Szerkesztve ]

  • Marvinyo

    aktív tag

    válasz bambano #21 üzenetére

    A fizetési kérelemnek ebből a szempontból egy csoportos beszedés + OK gombnak kellene lennie.

  • Huntszy

    tag

    válasz bambano #21 üzenetére

    Csak csatlakozni tudok (#22) Marvinyo-hoz. Az általad a b pontban felsorolt dolgok közül a legtöbb elem nem a szolgáltató dolga lesz.
    Miért kellene neked 50 bank (nincs ennyi magyarországon) 100 féle appját programoznod? :D Gondolod, hogy bármelyik bank engedné egyáltalán, hogy külső partner abban piszkáljon.
    A bankok egyszerűen csak egy API-t fognak biztosítani fizetési kérvényekhez.

    A pontos jogszabályt nem ismerem, szóval nem tudom, hogy a bankokat kötelezték-e arra, hogy egységes legyen-e az API. Ha igen akkor meg a fennálló kb egy tucat bankkal nem kell tucat féle képpen integrálódnod hiszen egységes az API. Ha nincs ilyen jogszabályi garancia és eltérőek lesznek az API-k akkor még mindig ott tartunk, hogy 2020-ban egy seregnyi fintech cég van amik pont ezeket a dolgokat csinálják meg helyetted, a szolgáltató helyett. Ők majd integrálódnak mind a 12 bank 12 féle fizetési kérvény API-val, te meg az egy darab aggregátor szolgáltatóval. Manapság a legtöbb esetben ezt történik. Tehát a szolgáltatónak ebben az esetben is csak 1 API-al kell integrálódnia.

    Ahogy Marvinyo is írta, ez az API egyébként valószínűleg alig fog eltérni a csoportos beszedéstől. Annyi a különbség, hogy mikor kiküldöd a fizetési igényt az nem teljesül azonnal hanem a bank megvárja míg a user nyom egy ok gombot. És te csak utána kapod meg a pénzt. Kb ennyi.

    Egyébként értem az aggodalmadat. A qr kódos csekk már van, nem kell csinálni vele semmit. Míg ez most nincs, tehát meg kell csinálni. Tök jogos. Felhasználói oldalról viszont szerintem (és ezt részleteztem fentebb) sokkal sokkal kényelmesebb a fizetési kérvényes megoldás mint a csekkez b*zulás. Innen nézve pedig szerintem rohadtúl nem érdekli a több százezer szolgáltatást igénybe vevő embert, hogy lesz egy kb 15 fős team akinek pár hónapig azzal kell foglalkoznia, hogy egyszer ezt leimplementálja.

    Bonusz pont: Bankokról beszélünk nem valami noName kelet-ázsiai garázs cégről egy szolgáltatással. Nem fognak egyik napról a másikra API-t módosítani úgy, hogy arról ne értesítették volna a partnereiket.

    Bonusz pont+1: Már ott megbukik a qr kódos dolog, hogy mennyi ha van 15 ember akik 3 hónapig dolgoznak a fizetési kérvényes megoldáson akkor az (20 napos munkahónappal számolva) az 900 manday. Miután az kész van viszont full automatikusan működik. A csekkes megoldással viszont folyamatosan, nagy számú munka van. El kell készíteni őket (uram mennyi papír az havi szinten az országra levetítve ami tök fölöslegesen megy ki?), azokat át kell adni a postának. A postának azokat kezelnie kell, szortálnia, körbeküldenie a további helyi posták között. Ott minden postnásnak rá kell markolnia a csekkekre, el kell battyognia a címig. Átadja. Ez nagyon sok emberi munka, folyamatosan, minden hónapban. Egyrészt a szolgáltató részéről is, másrészt a posta részéről is, amit nyílván a posta beáraz a szolgáltató felé. Ha le lehetne kapatni az embereket a csekkről és rászokatni erre a megoldásra akkor a havi több százezer csekkel (kézbesítéssel) számolva borzalmasan rövid távon visszahozza azt a 900 manday-nyi befektetést.

    Tehát azon kívül, hogy ezzel lesz pár embernek egy ideig munkája (Úr Isten :Y :Y :Y ) nem vagyok meggyőzve, hogy miért lenne rosszabb mint a csekk még továbbra sem. Szolgáltatói oldalról sem. Bár tény, hogy nem kell meggyőznöd, csak mondom :D

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    válasz bambano #25 üzenetére

    Valóban félre olvastam a "50 bank 100 féle apiját" mondat elejét. Nem tudom már szerkeszteni a hozzászólásom így az első bekezdés második feléért elnézést kérek.

    De legyen jobb a csekk. Neked. Mert nincs vele munkád (vagy olyan sok munkád). Nekem meg nem, meg szerintem ezernyi más szolgáltatást igénybe vevő és csekket hurcibáló embernek meg jobb lenne szabadulni tőle (ahogy a környezetnek is).

    [ Szerkesztve ]

  • Sofian

    őstag

    válasz bambano #21 üzenetére

    "50 bank 100 féle apiját leprogramozom és minden ügyfélnél külön nyilvántartva"

    Biztos elolvastad hogy működik ez? Csak a cég számlevezető bankja felé kell elküldeni kötegelve a kéréseket tehát egy API implementációjáról van szó, a többi a GIRO-n keresztül megy. Ez egy GIRO-ban fejlesztett feature. Nem a 23. simple alkalmazás

Új hozzászólás Aktív témák