Új hozzászólás Aktív témák

  • Huntszy

    tag

    válasz bambano #21 üzenetére

    Csak csatlakozni tudok (#22) Marvinyo-hoz. Az általad a b pontban felsorolt dolgok közül a legtöbb elem nem a szolgáltató dolga lesz.
    Miért kellene neked 50 bank (nincs ennyi magyarországon) 100 féle appját programoznod? :D Gondolod, hogy bármelyik bank engedné egyáltalán, hogy külső partner abban piszkáljon.
    A bankok egyszerűen csak egy API-t fognak biztosítani fizetési kérvényekhez.

    A pontos jogszabályt nem ismerem, szóval nem tudom, hogy a bankokat kötelezték-e arra, hogy egységes legyen-e az API. Ha igen akkor meg a fennálló kb egy tucat bankkal nem kell tucat féle képpen integrálódnod hiszen egységes az API. Ha nincs ilyen jogszabályi garancia és eltérőek lesznek az API-k akkor még mindig ott tartunk, hogy 2020-ban egy seregnyi fintech cég van amik pont ezeket a dolgokat csinálják meg helyetted, a szolgáltató helyett. Ők majd integrálódnak mind a 12 bank 12 féle fizetési kérvény API-val, te meg az egy darab aggregátor szolgáltatóval. Manapság a legtöbb esetben ezt történik. Tehát a szolgáltatónak ebben az esetben is csak 1 API-al kell integrálódnia.

    Ahogy Marvinyo is írta, ez az API egyébként valószínűleg alig fog eltérni a csoportos beszedéstől. Annyi a különbség, hogy mikor kiküldöd a fizetési igényt az nem teljesül azonnal hanem a bank megvárja míg a user nyom egy ok gombot. És te csak utána kapod meg a pénzt. Kb ennyi.

    Egyébként értem az aggodalmadat. A qr kódos csekk már van, nem kell csinálni vele semmit. Míg ez most nincs, tehát meg kell csinálni. Tök jogos. Felhasználói oldalról viszont szerintem (és ezt részleteztem fentebb) sokkal sokkal kényelmesebb a fizetési kérvényes megoldás mint a csekkez b*zulás. Innen nézve pedig szerintem rohadtúl nem érdekli a több százezer szolgáltatást igénybe vevő embert, hogy lesz egy kb 15 fős team akinek pár hónapig azzal kell foglalkoznia, hogy egyszer ezt leimplementálja.

    Bonusz pont: Bankokról beszélünk nem valami noName kelet-ázsiai garázs cégről egy szolgáltatással. Nem fognak egyik napról a másikra API-t módosítani úgy, hogy arról ne értesítették volna a partnereiket.

    Bonusz pont+1: Már ott megbukik a qr kódos dolog, hogy mennyi ha van 15 ember akik 3 hónapig dolgoznak a fizetési kérvényes megoldáson akkor az (20 napos munkahónappal számolva) az 900 manday. Miután az kész van viszont full automatikusan működik. A csekkes megoldással viszont folyamatosan, nagy számú munka van. El kell készíteni őket (uram mennyi papír az havi szinten az országra levetítve ami tök fölöslegesen megy ki?), azokat át kell adni a postának. A postának azokat kezelnie kell, szortálnia, körbeküldenie a további helyi posták között. Ott minden postnásnak rá kell markolnia a csekkekre, el kell battyognia a címig. Átadja. Ez nagyon sok emberi munka, folyamatosan, minden hónapban. Egyrészt a szolgáltató részéről is, másrészt a posta részéről is, amit nyílván a posta beáraz a szolgáltató felé. Ha le lehetne kapatni az embereket a csekkről és rászokatni erre a megoldásra akkor a havi több százezer csekkel (kézbesítéssel) számolva borzalmasan rövid távon visszahozza azt a 900 manday-nyi befektetést.

    Tehát azon kívül, hogy ezzel lesz pár embernek egy ideig munkája (Úr Isten :Y :Y :Y ) nem vagyok meggyőzve, hogy miért lenne rosszabb mint a csekk még továbbra sem. Szolgáltatói oldalról sem. Bár tény, hogy nem kell meggyőznöd, csak mondom :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák