Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz azbest #5 üzenetére

    Ha jól értem, akkor az a fő különbség, hogy a fizetési kérelemnél a számlatulajdonos engedélyezi az utalást, ugyanis sokan azért csekkeznek, mert likviditási problémákkal küzdenek és lehet, hogy amikor a közműcég elvinné a pénzt, akkor nincs nekik (vagy kellene valami fontosabbra).
    Ha ezzel lehet csökkenteni a csekkezők számát, akkor csinálják.

    DRM is theft

  • Marvinyo

    aktív tag

    válasz azbest #5 üzenetére

    Beszedési megbízás nincs magánszemélyek között (tudtommal), és a fogadó (is) fizet érte (tudtommal).

    Ezen kívül a beszedési megbízással a probléma az, hogy "egyszeri". Ha akkor nincs elég pénz a számládon, hogy levonja, akkor IJB. A fizetési kérelemnél meg rányomsz, amikor van rajta annyi. :-)

    Nem mondom, hogy nélkülözhetetlen, de azért nem rossz dolog, jól kiegészíti a már meglévő lehetőségeket.

  • Huntszy

    tag

    válasz azbest #5 üzenetére

    Ez szerintem rezsi rendezésnél tényleg hasznos. Nekem nincs csoportos beszedésem, egyszerűen ismerősi körben túl sokszor bakiztak a szolgáltatók a beszedéssel kapcsolatban. Had ne nekem kelljen már szaladgálnom a saját pénzem után mert ők elb*sszák. Így most minden számla emailben jön és neten fizetem be. Viszont ahány szolgáltató annyi féle felület és mód így azért kényelmesebb módját is el tudnám ennek képzelni. Arra meg vállalkozni se merek, hogy szülőket megtanítsam 5 féle módon interneten fizetni. Nincs annyi hajszálam.

    Viszont ha ez bejön (és a szolgáltatók is támogatni fogják) akkor mindegyiket rá lehet kötni, hogy fizetési kérelmet küldjön és egyetlen egy felületen lehet fizetni kényelmesen az összeset. És biztonságosabban mint a beszedést.

    Hogy konkrét példát mondjak havertól a gáz szolgáltató vonta le januárban a januári számlát. februárban a februári és januárit (itt még nem tűnt fel neki) márciusban pedig a januárit, februárit és márciusit automatikusan. Itt tűnt fel neki, hogy több lé folyt el mint kellene és futotta az ügyfélszolgálattal a szokásos csodás köröket ahol közölték vele, hogy ők nem látnak a rendszerben semmilyen januári és februári számlát, nem tudják miről beszél. Elég sok telefonálgatásba és irodába bemászkálásába került mire be tudta bizonyítani, hogy bazzeg 3 hónap alatt 6 hónapi bért beszedtetek.
    Hasonló történetek (mindig azért egy kicsit más) fel-fel bukkannak a közvetlen környezetemben időről időre, pár kommenttel feljebb is van. Nem mondom, hogy ez az általános meg minden de nekem elég ha évente 1 ilyen történetet ismerősi körből ahhoz, hogy nagyon ne legyen kedvem neked engedélyt adni bármelyik szolgáltatónak, hogy automatikusan vonjon le tőlem pénzt.

    Fizetési kérvénynél ilyen viszont nincs. Jön a kérvény, látom, hogy irreális, valamit elbasztak és nem én futok a pénzem után hanem hívom őket és győzzenek meg arról, hogy nekem ezt ki kell fizetni. Kicsit más a szitu.

Új hozzászólás Aktív témák