Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    "A tavasszal problémamentesen bevezetett azonnali banki átutalás": ah hahaha a hét vicce.
    a fizetési kérelem meg egy röhej, mennyire volt betépve, aki kitalálta?

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • ztoldy

    senior tag

    Ezzel most mit akartál mondani? Ez egy 2019. júliusi cikk és idén tavasszal indult a rendszer. Mi a baj a fizetési kérelemmel?

    Régi hardverapro: 52 pozitív, 0 negatív. http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=ztoldy, Magyar µTorrent oldal http://utorrent.hu

  • azbest

    nagyúr

    Fizetési kérelem :D mintha eddig a beszedési megbízás nem létezett volna. Persze az mókás lehet, hogy az ebéd egyben kifizetése után majd az appból Józsi tud küldeni ilyet Bélának, amikor szétosztják...

    Mondjuk még ott lehet akár szerepe, ha bankkártyás fizetés helyett qr kódot leolvasva fizethet a vevő és a telefonján nyomhatja meg a jóváhagyást utána, hogy ténylegesen megtörténjen a tranzakció.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    Arra akart célozni bambano, hogy a határidőt nyolc hónappal odébb kellett rakni, szóval problémamentességről beszélni talán túlzás (bár persze az is igaz, hogy a második határidőt már sikerült tartani és utána működött is a rendszer).

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    Ha jól értem, akkor az a fő különbség, hogy a fizetési kérelemnél a számlatulajdonos engedélyezi az utalást, ugyanis sokan azért csekkeznek, mert likviditási problémákkal küzdenek és lehet, hogy amikor a közműcég elvinné a pénzt, akkor nincs nekik (vagy kellene valami fontosabbra).
    Ha ezzel lehet csökkenteni a csekkezők számát, akkor csinálják.

    DRM is theft

  • Fecogame

    veterán

    illetve magánszemélyek-cégek viszonylatban lezajló egyedik tranzakciókat érintett

    Illetve a címből lemaradt az (x)

    Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

  • Marvinyo

    aktív tag

    Beszedési megbízás nincs magánszemélyek között (tudtommal), és a fogadó (is) fizet érte (tudtommal).

    Ezen kívül a beszedési megbízással a probléma az, hogy "egyszeri". Ha akkor nincs elég pénz a számládon, hogy levonja, akkor IJB. A fizetési kérelemnél meg rányomsz, amikor van rajta annyi. :-)

    Nem mondom, hogy nélkülözhetetlen, de azért nem rossz dolog, jól kiegészíti a már meglévő lehetőségeket.

  • Peppa

    tag

    Én gondolom rosszul, hogy ez az AFR-en megvalósított "bolti vásárlás" lenne?
    Amikor pl.: kártyával fizetsz, akkor a boltostól kapsz egy "fizetési kérelmet", aminek ő megadja a részleteit (ki ő és mennyit fizess neki), majd te megmondod, hogy ki vagy és engedélyezed a tranzakciót pl.: a paypass odaérintésével.

    Ugyanez AFR-el, kártya nélküli megoldásban.

  • asdf_

    addikt

    Nem látom, miben lenne jobb szolgáltatói oldalról a fizetési kérelem a csoportos beszedésnél. Egyszer leokéztam, mindig automatikusan vonják, nincs probléma, ha jön a számláról az email, vagy maga a számla emailben, csekkolom az összeget, ha stimmel, semmit nem kell csinálnom, csak akkor kell közbelépnem, ha baromság van a számlán.
    A fizetési kérelem ennek pont ellentettje, minden egyes számlát egyesével le kéne okoznom, hogy mehet. Hát okézza egyesével akinek hét anyja van, másrészt fixen el lesz felejtve. Nem mellesleg, nem tudom, hogy a csoportos beszedésit hogyan árazzák, de a bankom szerény 50 forintot kívánna legombolni rólam egy teljesült fizetési kérelemért, ami viccnek jó, de ők komolyan is gondolták (emlékszünk a bevezetéskori példára, hogy elmegyünk nyolcan sörözni, én kifizetem kártyával az egészet, aztán egy másodlagos azonosítóra (telszám, mailcím) küldött fizetési kérelemmel szétdobnom a számlaösszeget a cimbik között és mennyire XXl. századi királygyerekek vagyunk, no, ez a művelet akor így 350 forintba lenne es akkor a cimbik oldalán meg jönne az utalási díj, az át nem terhelt tranzakciós adó, fejenként egy sms pittyenés 20 forintért -mai napig értetlenül állok az előtt, hogyha online a telefonom, és a bank tud kommunikálni vele, akkor egy push üzenet helyett miért sms-t kapok- és akkor így tokkvonó kerestek a bankok ezen az egészén vagy egy ezrest. Hát, kösz, de nem.

  • asdf_

    addikt

    Ja, szerintem is, tekintve, hogy jövőre kötelező kb. majdnem mindenkinek elektronikus fizetési módot biztosítani, ahol minimális a kp-s vevő, vagy nem fér bele a POS terminál horror százaléka és ezen felüli további költsége, ott az lesz, hogy a számlázóprogram dob egy QR kódot a képernyőre, oszt a vevő beolvassa és elutalja a zsetont (a saját költségén) és ezzel ki van váltva a bankkártyás szórakozás.

  • Balika911

    nagyúr

    "Ezen kívül a beszedési megbízással a probléma az, hogy "egyszeri". Ha akkor nincs elég pénz a számládon, hogy levonja, akkor IJB."

    Ez lehet, szolgáltatótól is függ. A közelmúltban jártam úgy, hogy a beszedési limitet túllépte egy éves díj, szólt a kapcsolattartó, hogy nem sikerült vonni. Átutaltam a pénzt, kitoltam a limitet, viszont két nap múlva leemelték beszedéssel is a számláról.

    Nem okozott anyagi problémát és elrendeztük nyilván, de azért kibírtam röhögés nélkül, amikor megláttam reggel az SMS értesítőt.

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    Ez szerintem rezsi rendezésnél tényleg hasznos. Nekem nincs csoportos beszedésem, egyszerűen ismerősi körben túl sokszor bakiztak a szolgáltatók a beszedéssel kapcsolatban. Had ne nekem kelljen már szaladgálnom a saját pénzem után mert ők elb*sszák. Így most minden számla emailben jön és neten fizetem be. Viszont ahány szolgáltató annyi féle felület és mód így azért kényelmesebb módját is el tudnám ennek képzelni. Arra meg vállalkozni se merek, hogy szülőket megtanítsam 5 féle módon interneten fizetni. Nincs annyi hajszálam.

    Viszont ha ez bejön (és a szolgáltatók is támogatni fogják) akkor mindegyiket rá lehet kötni, hogy fizetési kérelmet küldjön és egyetlen egy felületen lehet fizetni kényelmesen az összeset. És biztonságosabban mint a beszedést.

    Hogy konkrét példát mondjak havertól a gáz szolgáltató vonta le januárban a januári számlát. februárban a februári és januárit (itt még nem tűnt fel neki) márciusban pedig a januárit, februárit és márciusit automatikusan. Itt tűnt fel neki, hogy több lé folyt el mint kellene és futotta az ügyfélszolgálattal a szokásos csodás köröket ahol közölték vele, hogy ők nem látnak a rendszerben semmilyen januári és februári számlát, nem tudják miről beszél. Elég sok telefonálgatásba és irodába bemászkálásába került mire be tudta bizonyítani, hogy bazzeg 3 hónap alatt 6 hónapi bért beszedtetek.
    Hasonló történetek (mindig azért egy kicsit más) fel-fel bukkannak a közvetlen környezetemben időről időre, pár kommenttel feljebb is van. Nem mondom, hogy ez az általános meg minden de nekem elég ha évente 1 ilyen történetet ismerősi körből ahhoz, hogy nagyon ne legyen kedvem neked engedélyt adni bármelyik szolgáltatónak, hogy automatikusan vonjon le tőlem pénzt.

    Fizetési kérvénynél ilyen viszont nincs. Jön a kérvény, látom, hogy irreális, valamit elbasztak és nem én futok a pénzem után hanem hívom őket és győzzenek meg arról, hogy nekem ezt ki kell fizetni. Kicsit más a szitu.

  • Balika911

    nagyúr

    Limitet érdemes beállítani nekik, hogy 2-3 havi összeget azért ne tudjanak vonni. A számlát elvileg előre küldik, amiből látszik, ha speciális alkalom, pl. éves elszámolás miatt mégis ekkora összeg lesz esedékes.

    Én a havi befizetésekre a héten adtam ki a beszedési megbízásokat, meglátom. Ha nem lesz zavartalan és összességében kényelmesebb, akkor visszamegyek kártyásra.

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    Szerintem se ördögtől való az elképzelés csak hát bennem van annyira a para, hogy marad a kártya addig amíg nem lesz implementálva a kérelem legalább a mi szolgáltatóinknál.

    Addig is sok szerencsét neked hozzá. Reméljük zökkenőmentes lesz :)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    szerintem érdemes lenne, hogy legyen itt végre egy világos vélemény is erről.

    nekem, mint szolgáltatónak, három dolgot kell közölnöm az ügyféllel, hogy be tudja fizetni a számlát. a saját számlaszámomat, az összeget, meg valami azonosítót, ami alapján a beérkezett pénzeket kontírozni tudom.

    erre triviálisan a legalkalmasabb az, ha egy qr kódot nyomtatok a számlára, amit egy megfelelő banki alkalmazással le tud szkennelni.

    minden más folyamat ennél bonyolultabb, vagyis asztalukhoz ragaszkodó, önnön létüket igazolni akaró betépett managgák overengineered f.szsága.

    köszönöm, nem kérek belőle.

    szeretném hangsúlyozni, hogy ez ugyan az én véleményem, de a műszaki tények, amik alapján megalkottam, a hivatalos magyar törvényi előírásban leírt elvárások.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Huntszy

    tag

    Ha küld a szolgáltató egy fizetési kérvényt akkor abban:
    - a szolgáltató meg kell adja a számlaszámát hiszen megjelöli, hogy milyen számra kéri a pénzt
    - a kérvényen szerepel az összeg, hogy mennyiről szól ami automatikusan elutalásra kerül ha elfogadod a kérvényt
    - a kérvény biztosan fog valami azonosítót is tartalmazni. Ez a része feltételezés de mivel nyíltan tervezik erre használni a rendszert ezért kétlem, hogy kihagynának belőle ilyet. Közleménye minimum lesz ugyan úgy mint az utalásoknak hiszen jelezni kell a másik félnek, hogy miért kéred a pénzt.

    Ezek miatt tehát egy fizetési kérvény is ugyan teljesíti a három pontot.
    Befizetése is ugyan úgy történik ahogy te mondtad a csekknél. Megnyitom a banki alkalmazást és azon keresztül. A lényegi különbség, hogy miután megnyitom a banki alkalmazást csak egyetlen egy gombra kell rányomnom. Fizetési kérvény teljesítése (vagy hasonló). És kész is vagy. Nem kell csekk amit a posta segítségével végig kell hurcolni a fél országon fölöslegesen terhelve az infrastruktúrát ráadásul a csomag elkallódásának a kockázatát is vállalva. Ezután neked nem kell még ügyetlenkedned is a számlával, hogy épp be tudd olvasni a qr kódot róla (ofc bármilyen újabb, jobb minőségű telefonon azért ez nem egy nagy mutatvány de sajnos az olcsóbb, hitványabb, esetleg régi telefonoknak meggyűlik vele a baja és szerencsétlenkedni kell mire végre sikerül neki).

    Ezek alapján nem látom, hogy miét lenne a qr kódos csekk fizetés "minden más folyamatnál" egyszerűbb. Miért lenne a fizetési kérvényes fizetés "asztalukhoz ragaszkodó, önnön létüket igazolni akaró betépett managgák overengineered f.szsága."

    [ Szerkesztve ]

  • ztoldy

    senior tag

    Ha banktól fogod kapni a fizetési kérelmet, akkor elég lesz annyit visszaírni, hogy engedélyezed vagy OK és kész a fizetés, a bank vonja a számládról az összeget.

    QR kódnál lehet biztonsági faktor az, hogy a kiragasztott QR kód valóban azé-e, akinek te fizetni akarsz, de erre is biztosan lesz biztonsági megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    Régi hardverapro: 52 pozitív, 0 negatív. http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=ztoldy, Magyar µTorrent oldal http://utorrent.hu

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    na mégegyszer, mert vagy nem fogalmaztam pontosan, vagy nem olvastad a thread többi hsz-ét:
    "közölnöm kell az ügyféllel."
    szerinted mi az egyszerűbb nekem, mint szolgáltatónak:
    a./ rárakom a qr kódot a számla sarkára, és eljuttatom hozzád a számlát (amit egyébként is köteles vagyok megtenni)
    b./ 50 bank 100 féle apiját leprogramozom és minden ügyfélnél külön nyilvántartva (és up to date tartva!!! amit az ügyfelek jelentős része nem támogat) hogy melyik banknál bankol, hova kell küldenem a fizetési kérvényt, stb. stb. stb. elküldök egy fizetési kérvényt, kezelem, hogy lehet, hogy nem jó a hálózat, lehet, hogy a fogadó banknál leállás van, lehet, hogy a fogadó banknál api-t upgradeltek, de a szemét bank nem szólt, stb. stb.

    ha a b./-t választottad, bolond vagy.

    fentiek tekintetében a fizetési kérelem egy ordas nagy baromság, értelmetlen, különös tekintettel arra, hogy van jobb, amit a törvény elvár. legyél benne teljesen biztos, hogy előbb megyek el l1 w10 supportcsiknak, minthogy ilyet megcsináljak.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Marvinyo

    aktív tag

    A fizetési kérelemnek ebből a szempontból egy csoportos beszedés + OK gombnak kellene lennie.

  • Balika911

    nagyúr

    Update, közben kártyával is sikerült kétszer fizetnem egy dologért. :D
    Nem számla, hanem taxi, de akkor is. Korábban 20 év alatt nem volt ennyi "esemény", mint ebben a két hétben.

  • Huntszy

    tag

    Csak csatlakozni tudok (#22) Marvinyo-hoz. Az általad a b pontban felsorolt dolgok közül a legtöbb elem nem a szolgáltató dolga lesz.
    Miért kellene neked 50 bank (nincs ennyi magyarországon) 100 féle appját programoznod? :D Gondolod, hogy bármelyik bank engedné egyáltalán, hogy külső partner abban piszkáljon.
    A bankok egyszerűen csak egy API-t fognak biztosítani fizetési kérvényekhez.

    A pontos jogszabályt nem ismerem, szóval nem tudom, hogy a bankokat kötelezték-e arra, hogy egységes legyen-e az API. Ha igen akkor meg a fennálló kb egy tucat bankkal nem kell tucat féle képpen integrálódnod hiszen egységes az API. Ha nincs ilyen jogszabályi garancia és eltérőek lesznek az API-k akkor még mindig ott tartunk, hogy 2020-ban egy seregnyi fintech cég van amik pont ezeket a dolgokat csinálják meg helyetted, a szolgáltató helyett. Ők majd integrálódnak mind a 12 bank 12 féle fizetési kérvény API-val, te meg az egy darab aggregátor szolgáltatóval. Manapság a legtöbb esetben ezt történik. Tehát a szolgáltatónak ebben az esetben is csak 1 API-al kell integrálódnia.

    Ahogy Marvinyo is írta, ez az API egyébként valószínűleg alig fog eltérni a csoportos beszedéstől. Annyi a különbség, hogy mikor kiküldöd a fizetési igényt az nem teljesül azonnal hanem a bank megvárja míg a user nyom egy ok gombot. És te csak utána kapod meg a pénzt. Kb ennyi.

    Egyébként értem az aggodalmadat. A qr kódos csekk már van, nem kell csinálni vele semmit. Míg ez most nincs, tehát meg kell csinálni. Tök jogos. Felhasználói oldalról viszont szerintem (és ezt részleteztem fentebb) sokkal sokkal kényelmesebb a fizetési kérvényes megoldás mint a csekkez b*zulás. Innen nézve pedig szerintem rohadtúl nem érdekli a több százezer szolgáltatást igénybe vevő embert, hogy lesz egy kb 15 fős team akinek pár hónapig azzal kell foglalkoznia, hogy egyszer ezt leimplementálja.

    Bonusz pont: Bankokról beszélünk nem valami noName kelet-ázsiai garázs cégről egy szolgáltatással. Nem fognak egyik napról a másikra API-t módosítani úgy, hogy arról ne értesítették volna a partnereiket.

    Bonusz pont+1: Már ott megbukik a qr kódos dolog, hogy mennyi ha van 15 ember akik 3 hónapig dolgoznak a fizetési kérvényes megoldáson akkor az (20 napos munkahónappal számolva) az 900 manday. Miután az kész van viszont full automatikusan működik. A csekkes megoldással viszont folyamatosan, nagy számú munka van. El kell készíteni őket (uram mennyi papír az havi szinten az országra levetítve ami tök fölöslegesen megy ki?), azokat át kell adni a postának. A postának azokat kezelnie kell, szortálnia, körbeküldenie a további helyi posták között. Ott minden postnásnak rá kell markolnia a csekkekre, el kell battyognia a címig. Átadja. Ez nagyon sok emberi munka, folyamatosan, minden hónapban. Egyrészt a szolgáltató részéről is, másrészt a posta részéről is, amit nyílván a posta beáraz a szolgáltató felé. Ha le lehetne kapatni az embereket a csekkről és rászokatni erre a megoldásra akkor a havi több százezer csekkel (kézbesítéssel) számolva borzalmasan rövid távon visszahozza azt a 900 manday-nyi befektetést.

    Tehát azon kívül, hogy ezzel lesz pár embernek egy ideig munkája (Úr Isten :Y :Y :Y ) nem vagyok meggyőzve, hogy miért lenne rosszabb mint a csekk még továbbra sem. Szolgáltatói oldalról sem. Bár tény, hogy nem kell meggyőznöd, csak mondom :D

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    fussál már neki értő olvasással mégegyszer, mert leteszem a hajam, hogy az általam írt api-t app-nak olvasod...

    mondjuk a többinek is nekifuthatnál, mert kilométerekről látszik, hogy fogalmad sincs a magyar pénzügyi rendszer működéséről...

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Huntszy

    tag

    Valóban félre olvastam a "50 bank 100 féle apiját" mondat elejét. Nem tudom már szerkeszteni a hozzászólásom így az első bekezdés második feléért elnézést kérek.

    De legyen jobb a csekk. Neked. Mert nincs vele munkád (vagy olyan sok munkád). Nekem meg nem, meg szerintem ezernyi más szolgáltatást igénybe vevő és csekket hurcibáló embernek meg jobb lenne szabadulni tőle (ahogy a környezetnek is).

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    most már csak azt mutasd meg, hol írtam, hogy jobb a csekk.
    csendben hozzátenném, hogy a mostani csekkes megoldás még több meló, mint a rendes qr kódos.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Sofian

    őstag

    "50 bank 100 féle apiját leprogramozom és minden ügyfélnél külön nyilvántartva"

    Biztos elolvastad hogy működik ez? Csak a cég számlevezető bankja felé kell elküldeni kötegelve a kéréseket tehát egy API implementációjáról van szó, a többi a GIRO-n keresztül megy. Ez egy GIRO-ban fejlesztett feature. Nem a 23. simple alkalmazás

Hozzászólok Aktív témák