- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- HBO Max & OD topic
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Excel topic
- PDF topik
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
Metalfan
senior tag
Milyen érdekes, faterom egyszer egy könyvesboltban érdeklődött, hogy hol lehet megvenni a Tiltott találmányokat, az eladó meg elhajtotta a búsba... pontosabban, a Széchenyi könyvtárba, Pestre, hogy ott valószínűleg van belőle legalább 1 példány
Az ilyen jellegű kutatásokat teljes mértékben támogatom. Végre egy olyan kutatási irány, amelynek nemcsak pénzügyi haszna van, hanem környezeti is. Ahogy a környezettan tanárom mondta: "nem a természet tőkéjéből kell élni, hanem a kamataiból". Nekem rohadt mindegy, hogy milyen forrásból szedik ki az energiát, ha a forrás megújuló, és pl napfénnyel vagy széllel ellentétben mindig rendelkezésre áll.
Remélem nem fogja a sok ellenérdekeltségű barom lehúzni ezt a projektet is a süllyesztőbeui: nem vagyok nagy környezetvédő, de ha egy maréknyi atommal le lehet tarolni egy néhány kilométer sugarú területet, akkor többmaroknyi atomból (most nem csak uránra/plutóniumra gondolok) sokkal több energiát is ki lehet fejteni, mint amennyit most fejtenek (kivéve az atomerőműveket).
-
Metalfan
senior tag
Emlékszem, még szakközépiskolában mutatott a tanárom egy olyan fejhallgatót, amin ceruzaelem vagy egyéb töltéstároló eszköz nélkül tudta hallgatni a Kossuth rádiót Megmutatta nekünk is, korra a szerkezet kb nagyapám lehetne kicsit szar volt a hangja, meg elég halk volt, de szólt. Állítólag anno 20. század első felében elég sok ilyet dobtak piacra, tehát nem egy egyedi házilag barkácsolt példány volt.
-
Metalfan
senior tag
1: nem tudom ellenőrizni a hitelességét, mivel nincs eszközöm, amivel reprodukálni tudnám a kísérletet, és hitelesíteni az eredményeket. De azt hiszem, hogy egy durván 100 oldalas jegyzőkönyvhöz nem éppen 8 általános kell. Ezenkívül az elmélet is terjedelmesen ki lett fejtve, hogy mi miért történik. Képletek, az elektronikához kapcsolási rajzok, rengeteg mérési eredmény... nem hinném, hogy fake lenne az egész.
2: nem tudom mennyit evett volna százon, szerintem nem volt valami hatalmas különbség a benzines változathoz képest (mármint nem is 2 deci, de nem is 30 liter). Teljesítményre is kb hasonló volt a rendes változathoz (benzingőz vs hidrogén robbanása). Én azon gondolkoztam, hogy ha a hidrogénnek az égésterméke vízgőz, hogyan lehetne akkor ezt visszavezetni a víztartályba, hogy újra fel lehessen majd használni. Ha nem is lenne teljesen zárt és önműködő a rendszer, de talán 1 liter alá lehetne vinni a fogyasztást... feltéve, ha minden úgy működik, ahogy a jegyzőkönyvben is le volt írva. Egy ideig gondolkztam ezen a témán, aztán hanyagoltam, mivel úgysincs kocsim vagy egyéb működő motorblokkom, amin tapasztalatot szerezhetnék -
Metalfan
senior tag
Ált. isk. 7. vagy 8. osztályos tananyag + órai kísérlet: vízbontás. A víz szépen felbomlik hidrogénre meg oxigénre. És innentől kezdve azt csinál az ember a hidrogénnel, amit akar. Tud akkorát "szólni", mint a benzingőz. Logikus a kérdés: miért nem lehetne belsőégésű motort kőolajszármazék helyett hidrogénnel táplálni?
Azt meg kötve hiszem, hogy feltalálták volna a hidegfúziót.
Attól, hogy Te nem tudsz róla, még lehet, hogy sikerült valakinek... Sok felfedezésre váró dolog van még az Univerzumban, csak mindig is voltak tabutémák, amikről mindenkinek kussolnia kellett, mert sok tudósnak/kutatónak/iparmágnásnak/egyéb embernek nem volt érdeke, hogy a jól bejáratott, jól jövedelmező dolgokon bárki is változtasson. Ezért igyekeznek eltüntetni a "vízautókat" és feltalálóikat, azokat, akik ingyenenergiára bukkantak valamilyen módon, vagy valami különös jelenséget fedeztek fel. Ha elkezdenék gyártani a vízzel működő autókat, akkor a többi autógyár vagy becsődölne előbb-utóbb, vagy kénytelenek lennének ők is vízzel működő kocsit gyártani. Az olajipar pedig mindenféleképpen összedőlne. -
Metalfan
senior tag
Akkor kell sok energia, ha konstans feszültséget kapcsolnak rá. Ellenben ha impulzusokban adják a vízbe az áramot, akkor máris kevesebb energiára van szükség (lásd: szög beverése a falba: mennyi energia kell ahhoz, hogy a szeget folyamatosan nyomva bepréseljük a falba, és mennyi kell, ha párszor ráütünk kalapáccsal?). A lényeg a feszültség és/vagy áramerősség változásán alapul. Ha nem változik, akkor is felbomlik a víz, de nagyon alacsony hatásfokkal. A fesz. változás eredménye a magasabb hatásfok.
-
Metalfan
senior tag
Szerintem a kémiai kötéseket hamarabb szét lehet bontani egy hirtelen, nagy "lökéssel", mint egy konstans, de gyenge erővel Ami Egely könyveit illeti, azt jóval később olvastam (és szerintem egyáltalán nem írt hülyeséget). És attól, hogy te nem hiszel nekem, attól én még inkább hiszek egy mérési jegyzőkönyvnek, mint a teóriáknak, hogy elméletileg mi lehetséges, és mi nem. És nem állítottam olyanokat, hogy ezzel több energiát lehet kinyerni, mint amit befektetünk, vagy ilyesmi, egyszerűen csak annyit, hogy kevesebb energiabefektetésre van szükség, mintha csak simán egyenáramot kötnénk rá. Például egy adott rendszerben, 15 A helyett 3-4 A, vagy talán még kevesebb is.
Csúszási és tapadási surlódás molekulák között?[ Szerkesztve ]
-
Metalfan
senior tag
1: a szükséges hidrogént a vízből lehet(ne) kinyerni. Oxigént szintén lehet a vízből, ezenkívül levegőt még hozzá lehet adni a gázelegyhez az optimális hatásfokhoz.
2: nem kell sokáig tárolni a komponenseket, vízbontás után egyből megy az égéstérbe. A polasztott benzin-levegő keveréket sem tárolják sokáig a járművekben.
3: ahonnan a gyújtógyertyák kapják a "rendes" működésű motoroknál - akkumulátorokból. Egy 80 Ah körüli akku bőven elég szerintem.
4: a kérdés jogos, de egyszerű: a mai autókat leginkább belső égésű motorokkal forgalmazzák, nem pedig elektromotorral. -
Metalfan
senior tag
Szerintem a hidrogéngyártó cégeknek elég komoly érdekük, hogy minél kevesebb energiából minél több hidrogént lehessen előállítani. Simán el tudom képzelni, hogy komoly kutatásokat végeznek ilyen téren, és azt sem tartom kizártnak, hogy van már valami frankó eredményük, csak nem publikálják.
Mi számít hiteles mérési jegyzőkönyvnek? Ami megjelent valami rangos folyóiratban, például a Science-ben? Vagy amit neves kutatók készítettek? Vagy mégis mitől hiteles? Szerintem ha egy terjedelmes elméleti levezetés után jön a sok mérési adat, és az eredmények megegyeznek azzal, ami a képletek alapján ki kell jöjjön, az már elfogadható. Ha nem is teljesen hiteles, de megbízható.
[ Szerkesztve ]
-
Metalfan
senior tag
válasz Cathfaern #55 üzenetére
Ha szerzel egy 100%-os hatásfokú motort, akkor nem kell hozzá 100%-os hatásfokú vízbontás
Mindegy, a vitát hagyjuk, senki sem fog meggyőzni senkit (a jelek szerint biztosan nem). Az én tudásom is véges, másé is, és ha aránylag könnyen át is lehetne alakítani egy kocsit vízüzeműre, három problémám lenne: előszöris, nincs kocsim. Másodszor: valószínűleg nem venném a fáradságot, hogy elkezdjek túrni a motorban, és belepiszkáljak a működésébe. Harmadszor: nincs megfelelő szerszámkészletem
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Autós topik
- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand