Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ArchElf

    addikt

    válasz Metalfan #46 üzenetére

    "Szerintem a kémiai kötéseket hamarabb szét lehet bontani egy hirtelen, nagy "lökéssel", mint egy konstans, de gyenge erővel"
    Nem ez a lényeg, hanem amit korábban is írtam: ha 100% hatékonysággal tudnánk vizet bontani (amit most nem tudunk, és mindegy hogyan csináljuk, és lehet hogy a "löketes" közelebb van a 100% hatékonysághoz, mit az egyenáram), akkor is van 3 felmerülő problémánk:
    - hogy állítjuk elő a motor számára megfelelő mennyiségű 2H2-O2 keveréket?
    - hogy tároljuk a komponenseket felhasználás elött biztonságosan?
    - honnan vesszük azt a rahedli energiát, ami ezt a folyamatot (vízbontás) működteti?
    - mi a francnak bontunk vizet elektromos árammal, ha az elektromotornak jóval nagyobb a hatásfoka, mint a belső égésű motornak?

    AE

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

  • ArchElf

    addikt

    válasz Metalfan #46 üzenetére

    "És attól, hogy te nem hiszel nekem, attól én még inkább hiszek egy mérési jegyzőkönyvnek, mint a teóriáknak, hogy elméletileg mi lehetséges, és mi nem."
    Pont ez a baj, hogy hiszel olyan "jegyzőkönyveknek", amelyeket amúgy a szakma semmibe sem vesz.

    Ha jól belegondolunk, ilyen jegyzőkönyvek - és ilyen hozzáértő emberek - okozták az ENRON csődjét, de meglehet, hogy a mostani válságot is.

    AE

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

  • cucka

    addikt

    válasz Metalfan #46 üzenetére

    Ahogy előttem is írták, rossz oldalról közelíted meg a problémát. A vízet energiabefektetéssel szétbontjuk oxigénre és hidrogénre, a hidrogént szintén komoly energia befektetésével cseppfolyósítjuk és úgy tároljuk, majd beletöltjük az üzemanyagcellás autóba, ami 50% hatékonysággal átalakítja azt. Két nagy kérdés van:

    - honnan lesz annyi pénz, amivel a jelenlegi rendszereket lecseréljük?
    - hogyan termeljük meg azt elektromos energiát, ami az egész folyamatot fenntartja?

    (#50) ArchElf - mi a francnak bontunk vizet elektromos árammal, ha az elektromotornak jóval nagyobb a hatásfoka, mint a belső égésű motornak?
    Azért, mert az elektromos áram szállítása, raktározása nagyon bonyolult, drága és nem túl környezetbarát. Pontosabban váltóáramot nem lehet "raktározni", azt mindig abban a pillanatban termelik meg az erőművek, amikor szükség van rá. Egyenáram "tárolására" akkumulátorokat használunk, hadd ne mondjam, mennyire nem jelent ez alternatívát a kőolajszármazékokkal összehasonlítva. Ma volt a totalcar-on cikk az elektromos mini-ről, ami ugye egy kisautó. Ehhez képest beleraktak 300 kilónyi akkumulátort, ami 12 órás feltöltés után 200 km-es hatótávolságot biztosít. Mindezt teszi úgy 3 évig, ami után az akksik mehetnek a kukába. A mai autók használati értékéhez képest ez az elektromotoros bohóckodás kb. a lovaskocsik szintjén mozog, és nagyon nem látni a robbanásszerű fejlődést..
    Az Enron csődjét meg ha jól emlékszem a kreatív könyvelés és a pénzek lenyúlása okozta..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák