- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArchElf
addikt
"Szerintem a kémiai kötéseket hamarabb szét lehet bontani egy hirtelen, nagy "lökéssel", mint egy konstans, de gyenge erővel"
Nem ez a lényeg, hanem amit korábban is írtam: ha 100% hatékonysággal tudnánk vizet bontani (amit most nem tudunk, és mindegy hogyan csináljuk, és lehet hogy a "löketes" közelebb van a 100% hatékonysághoz, mit az egyenáram), akkor is van 3 felmerülő problémánk:
- hogy állítjuk elő a motor számára megfelelő mennyiségű 2H2-O2 keveréket?
- hogy tároljuk a komponenseket felhasználás elött biztonságosan?
- honnan vesszük azt a rahedli energiát, ami ezt a folyamatot (vízbontás) működteti?
- mi a francnak bontunk vizet elektromos árammal, ha az elektromotornak jóval nagyobb a hatásfoka, mint a belső égésű motornak?AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
ArchElf
addikt
"És attól, hogy te nem hiszel nekem, attól én még inkább hiszek egy mérési jegyzőkönyvnek, mint a teóriáknak, hogy elméletileg mi lehetséges, és mi nem."
Pont ez a baj, hogy hiszel olyan "jegyzőkönyveknek", amelyeket amúgy a szakma semmibe sem vesz.Ha jól belegondolunk, ilyen jegyzőkönyvek - és ilyen hozzáértő emberek - okozták az ENRON csődjét, de meglehet, hogy a mostani válságot is.
AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
cucka
addikt
Ahogy előttem is írták, rossz oldalról közelíted meg a problémát. A vízet energiabefektetéssel szétbontjuk oxigénre és hidrogénre, a hidrogént szintén komoly energia befektetésével cseppfolyósítjuk és úgy tároljuk, majd beletöltjük az üzemanyagcellás autóba, ami 50% hatékonysággal átalakítja azt. Két nagy kérdés van:
- honnan lesz annyi pénz, amivel a jelenlegi rendszereket lecseréljük?
- hogyan termeljük meg azt elektromos energiát, ami az egész folyamatot fenntartja?(#50) ArchElf - mi a francnak bontunk vizet elektromos árammal, ha az elektromotornak jóval nagyobb a hatásfoka, mint a belső égésű motornak?
Azért, mert az elektromos áram szállítása, raktározása nagyon bonyolult, drága és nem túl környezetbarát. Pontosabban váltóáramot nem lehet "raktározni", azt mindig abban a pillanatban termelik meg az erőművek, amikor szükség van rá. Egyenáram "tárolására" akkumulátorokat használunk, hadd ne mondjam, mennyire nem jelent ez alternatívát a kőolajszármazékokkal összehasonlítva. Ma volt a totalcar-on cikk az elektromos mini-ről, ami ugye egy kisautó. Ehhez képest beleraktak 300 kilónyi akkumulátort, ami 12 órás feltöltés után 200 km-es hatótávolságot biztosít. Mindezt teszi úgy 3 évig, ami után az akksik mehetnek a kukába. A mai autók használati értékéhez képest ez az elektromotoros bohóckodás kb. a lovaskocsik szintjén mozog, és nagyon nem látni a robbanásszerű fejlődést..
Az Enron csődjét meg ha jól emlékszem a kreatív könyvelés és a pénzek lenyúlása okozta..[ Szerkesztve ]