Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    A fantáziámmal egyenlőre nincs baj, egedül a lag amit nem tudok elviselni ;)

    Kíváncsi vagyok hogy mikor fogják ledobálni Magyarisztánra azt a 20000 szervert, ami a lakosságot maradéktalanul kiszolgálná, mindezt egy kábeltévé áráért...

  • LordX

    veterán

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    "a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető"

    Ez így igaz. Viszont jelenleg nem ez irányba megy a fejlesztés, a szolgáltatók már azért is vért izzadnak, hogy egyáltalán el tudják vinni az exponenciálisan növekvő adatmennyiséget, nem hogy a jelenlegi késleltetéseket csökkentsék, és nem várható, hogy a következő 1-2 évtizedben ez a tendencia megfordulna, legalább is addig nem, amíg a Föld összes lakója nem kap szélessávú mobilnetet, Szahara közepét és Antarktiszt beleértve. (Ugyanis az okostelefonok forgalomigény-növekedése az, ami a leggyorsabban növekszik jelenleg Edit: freudi elszólás, de belegondolva igen, a növekedés növekedése)

    Hozzászámolva azt, hogy egy mobilban annyi számítási teljesítmény van, mint egy desktop PC-ben 10 éve, még 10 év múlva meg a Crysist 3-at fogják futtatni, egyszerűen fel se merül az igény a számítási teljesítmény központosítására (az ötlet persze felmerül, lásd cikk), így nem valószínű az, hogy hirtelen az egész világ sarkára fordul, és vékonykliens+cloud irányba indul.

    Majd ha a körülmények megváltoznak, akkor.

    [ Szerkesztve ]

  • bitblueduck

    senior tag

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    El sem tudják képzelni, hogy a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető.
    Nem fogja az egesz vilag lecserelni a halozatat, hogy par even belul 20-30 ms-es ping legyen.
    fix havidíjért mindig a legújabb játékokkal játszhatsz egy olyan hardveren ami biztosan kielégíti az igényeidet
    Nem tudom sehogy elkepzelni, hogy a mainal olcsobb megoldast szeretnenek rank sozni. annyiban kulonbozik ez, hogy kifizettetik a gep arat Veled, csak a vegen nem lesz a tied.
    A colud computingnak is ki kell forrnia magát.
    1960 ota volt ideje kiforrni, most csak olyan helyre probalkoznak be vele, ahol ertelme nincs pl #51 miatt.

    An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

  • julius666

    addikt

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    A cloud computinggal alapvető technológiai és gazdasági problémák vannak, ezt már többször leírtam.
    Technológiai problémák:
    - késleltetés: a késleltetés ugye a jelenlegi multis játékoknál is megvan, ezt hívják lagnak. Csakhogy ez itt másfajta lag lenne, itt az irányítás maga késne. Gondolj bele, húzod az egeret és érezhetően lassabban megy után a célkereszt a képernyőn. Használhatatlanná teszi a játékot. Szvsz már 100 ms is baromi zavaró. És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket (most néztem, google.com 24 ms), de ahhoz lokalizált szerverparkok kellenek (nagyon megdobja a költségeket), illetve az csak 1-1 csomagra vonatkozik, márpedig itt folyamatos nagysebességű streamről beszélünk, ahol ugye a késleltetés-ingadozásokat is korrigálni kell. Ez szintén jelentős késleltetés-növekedést okoz.
    Mindamellett a szerver válaszidejéhez hozzáad még a frame-render ideje (ez ugye most is megvan kliens oldalon, egy képkockányi idő + ami a Vsync-hez kell) illetve a video-stream tömörítés ideje.
    - sávszélesség: pofátlanul nagy kéne minimum 10-20 Mbps, de inkább jóval több, főleg FullHD-hoz. Mindezt úgy, hogy "bérelt vonal" jellegű szolgáltatásként, tehát legalább amíg a játékkal játszunk, addig ezt a sebességet és alacsony késleltetést folyamatosan, nagyon magas rendelkezésre állással tudja. Ja, és a hálózatnak mindezt úgy kell tudnia, hogy mindenki csúcsidőben fog játszani, tehát akkor ki kell szolgálnia mindenkit egyszerre. Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani. Ha nekem nem hiszel, kérdezd Bambano-t talán még tudna egy nagyságrendi árat is mondani egy ilyen kapcsolat mennyibe fájhatna felhasználónként. Csak úgy a miheztartás végett.
    - minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz mint amit pl. a tv-re kötött konzol kimenetén látsz, mert az veszteségmentes. Ez kit jobban, kit kevésbé fog zavarni (az alkalmazott tömörítési eljárástól és bitrátától függően), én nem kérek belőle, köszönöm.
    - számítási kapacitás: erre lehet mondani, hogy igen, ez folyamatosan fejlődik, egységnyi számítási kapacitást egyre olcsóbban kapsz. Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben.

    Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága. A klienshardvert a megfelelő számítási kapacitással megkapod annyiért, mint amennyibe mondjuk 3 hónapnyi havidíja fájna egy tényleg nagysebességű internetelérésnek amire mindenképpen szükséged lenne. És azzal hiba nélkül játszhatnál, nem úgy mint a neten keresztül. Emellett pedig ott lenne még az előfizetés a szolgáltatásra...

    Nem is értem informatikával foglalkozó mérnök embereknek hogyan juthat ilyesmi komolyan az eszükbe.

    "nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"

    Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...

    Ehhez nem kell a rendert is cloudból streamingelni. Elég ha a mentés van cloudban.

    A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...

    Erre lett a konzol kitalálva, csókolom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák