Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
válasz #95904256 #45 üzenetére
A cloud computinggal alapvető technológiai és gazdasági problémák vannak, ezt már többször leírtam.
Technológiai problémák:
- késleltetés: a késleltetés ugye a jelenlegi multis játékoknál is megvan, ezt hívják lagnak. Csakhogy ez itt másfajta lag lenne, itt az irányítás maga késne. Gondolj bele, húzod az egeret és érezhetően lassabban megy után a célkereszt a képernyőn. Használhatatlanná teszi a játékot. Szvsz már 100 ms is baromi zavaró. És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket (most néztem, google.com 24 ms), de ahhoz lokalizált szerverparkok kellenek (nagyon megdobja a költségeket), illetve az csak 1-1 csomagra vonatkozik, márpedig itt folyamatos nagysebességű streamről beszélünk, ahol ugye a késleltetés-ingadozásokat is korrigálni kell. Ez szintén jelentős késleltetés-növekedést okoz.
Mindamellett a szerver válaszidejéhez hozzáad még a frame-render ideje (ez ugye most is megvan kliens oldalon, egy képkockányi idő + ami a Vsync-hez kell) illetve a video-stream tömörítés ideje.
- sávszélesség: pofátlanul nagy kéne minimum 10-20 Mbps, de inkább jóval több, főleg FullHD-hoz. Mindezt úgy, hogy "bérelt vonal" jellegű szolgáltatásként, tehát legalább amíg a játékkal játszunk, addig ezt a sebességet és alacsony késleltetést folyamatosan, nagyon magas rendelkezésre állással tudja. Ja, és a hálózatnak mindezt úgy kell tudnia, hogy mindenki csúcsidőben fog játszani, tehát akkor ki kell szolgálnia mindenkit egyszerre. Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani. Ha nekem nem hiszel, kérdezd Bambano-t talán még tudna egy nagyságrendi árat is mondani egy ilyen kapcsolat mennyibe fájhatna felhasználónként. Csak úgy a miheztartás végett.
- minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz mint amit pl. a tv-re kötött konzol kimenetén látsz, mert az veszteségmentes. Ez kit jobban, kit kevésbé fog zavarni (az alkalmazott tömörítési eljárástól és bitrátától függően), én nem kérek belőle, köszönöm.
- számítási kapacitás: erre lehet mondani, hogy igen, ez folyamatosan fejlődik, egységnyi számítási kapacitást egyre olcsóbban kapsz. Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben.Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága. A klienshardvert a megfelelő számítási kapacitással megkapod annyiért, mint amennyibe mondjuk 3 hónapnyi havidíja fájna egy tényleg nagysebességű internetelérésnek amire mindenképpen szükséged lenne. És azzal hiba nélkül játszhatnál, nem úgy mint a neten keresztül. Emellett pedig ott lenne még az előfizetés a szolgáltatásra...
Nem is értem informatikával foglalkozó mérnök embereknek hogyan juthat ilyesmi komolyan az eszükbe.
"nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"
Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...
Ehhez nem kell a rendert is cloudból streamingelni. Elég ha a mentés van cloudban.
A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...
Erre lett a konzol kitalálva, csókolom.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz #95904256 #69 üzenetére
A felsorolásom nem csak a hsz-edben említettekre tér ki, egyfajta összefoglaló volt. Ugyanígy van amit nem mondtál/nem te mondtál, vagy csak úgy általánosságban "mondhatnád" a problémára, ezt nem tettem minden helyen teljesen világossá, elnézést.
- késleltetés: Továbbra is azt állítom, hogy a cloud computing a jövőben fog megvalósulni.
Esetleg ha a hálózat két végpontja között tisztán fénnyel fog terjedni az információ. Na ez nagyon nem ma lesz.
Majd a következő évtizedben elkezdhetünk beszélgetni érdemben a problémáról, addig felesleges előre jósolgatni, ennyi idő az informatikában fél örökkévalóság.- sávszélesség: Sehol nem írtam, hogy a jelenlegi eszközök alkalmasak.
Kb. az egész hálózatot le kéne cserélni hozzá. Csak azért, mert valakik arról álmodoznak, hogy a szerveren fusson a render játékoknál. Rofl.
- minőség: Megjegyzem pl. a DVD vagy a digitális tv adások is veszteségesen tömörített streamekkel dolgoznak. Vajon ezektől is fanyalogsz? Vagy itt el sem képzelhető, hogy ne vennéd észre a különbséget?
Az egészen más téma, mert ott nem lenne elérhető az eredeti, tömörítetlen forrás a jelenlegi médiumokon keresztül. Ha ugyanúgy, helyileg lehetne előállítani a veszteségmentes verziót mint játékok esetében, akkor fanyalognék. Így nem, mert nincs más lehetőség.
Ezzel a hozzáállással soha semmi nem lenne érdemes piacra dobni, mert mire kifejlesztenék addigra úgyis nagyobbak lesznek az igények. A valóság nem ezt igazolja...
Nem igaz, mert az aktuális konzolok/PC-k tudása alapján alakulnak ki az igények. Azok pedig évekkel előrébb vannak a szerverek lehetőségeihez képest.
Majd ha beérik a szerverek a kliensek által nyújtott lehetőségeket, akkor lehet beszélni megfelelő szerverkapacitásról. Kár hogy ugyanúgy fejlődnek a kliensek is, nehéz dolga lesz a szervereknek.Mostanában minden pénzbe kerül és mindig megtalálják a módját, hogy hogyan húzzák ki azt az ember zsebéből...
Ez mindig így volt és mindig is így lesz amíg ember van a földön. Közhelyekre sajnos nem lehet értelmes vitát építeni, ilyeneket felesleges mondanod.
-
julius666
addikt
Az elektromos jel is fénysebességgel terjed
Nem, kb. 2/3-a a sebessége a fénysebességnek.
Mondjuk a cikkcakkban terjedés nem tudom hogy mennyit lassít, de lényegtelen, a rézvezeték sebessége is elég lenne. A gond azzal van, sok helyen kell átalakítani a fényt elektromossággá majd vissza (a routereknél), illetve a tisztán fénnyel dolgozó routerek tudtommal gyorsabbak amúgy is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs