Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • akaido

    addikt

    válasz hcl #3 üzenetére

    Egy pest megyei ált. iskola 2012-2013-as tanévi infó órái:

    6. évf: évi 18 óra + 18 óra gépírás
    7. és 8. évf: évi 36 óra, ami kéthetente egy alkalommal dupla óra.
    Néhány év óta így "műxik", idézőjellel, hiszen gondolható hogy, ebbe az évek óta szűk keretbe mit lehet beleszuszakolni évről évre...

    szerki: OK-OK nemcsak mennyiség, hanem a minőség is fontos, tehát a tanári szabadság szerint válogatom az általam fontosnak vélt anyagokat.

    [ Szerkesztve ]

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz Godefroy #116 üzenetére

    Hol az az általános iskola ahol a számtech tanári fizu mellé megkapom a rendszergizdai teljes fizut is?...holnap ott vagyok állásinterjún...de komolyan... :)

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz fodorzsolt #188 üzenetére

    Köcce az infót! :R
    Az általad vázoltak akkor is kedvezőbbek annál, mint ahogy én "bűvölöm" az iskolai infót alsóstól-felsőstől-királyostól...ingyé'...illetve hazudok, hiszen a tanári fizut megkapom...2013. januárig...aztán majd a "Klebelsberg atyánk" megszabja mennyien maradhatunk...

    szerki:
    morgyi: Nálam a hatodikosok cirka 20-25%-a "vágja" az Imagine Logo-t, pedig a viszonylag nehezebb eljárásokra épp csak 2 óra marad az évi 18 órából.

    [ Szerkesztve ]

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz fodorzsolt #192 üzenetére

    Betöltött állás vagy meghirdetett vagy 4 iskolának jut 1 db rendszergizda vagy hiszem ha látom. :)
    Komolyabb vizekre evezve: Legyen igazad! :R

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz SkyS1gn #29 üzenetére

    frázis:

    "Historia est magistra vitae."
    A történelem az élet tanítómestere.
    A régi emberek hibáiból és erényeiből sokat lehet tanulni.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz MageRG #204 üzenetére

    Mint infó tanerő mondom, hogy kevés a jó tanár, mert:
    - Minden tanítványodnak jól megfelelni lehetetlen, legalább egy lehülyéz, mert úgymond "beszóltál", mert ő beelőzött a büfénél két kisebbet, ezért Te rossz tanár leszel és kész, innentől kezdve nem számít hogyan tanítasz az órán.
    - Minden szülőnek megfelelni detto nem megy, legalább lesz egy aki elégedetlen lesz pl bajuszod van, ezért nem vagy szimpi, de inkább azé' mert beszóltál a neveletlen kölkének. Innentől kezdve sz@r tanár leszel...
    (Remélem egyre kevesebb hasonló szülő van! :U )
    - Minden főnöknek megfelelni pláne nem műxik, hiszen ha bármiben akár csak egy kicsit is ellenvéleményed nőtt, akkor nem neki-a főnöknek- lesz igaza, így ismét sz@r tanár leszel...
    (Remélem nem minden főnök ilyen! :U )
    - ...és emiatt az állandó megfelelési kényszer(ítés) miatt is mondják sokan ránk: "ájláv_juh" "berka" tanárock, hajbókoló jáncsik stb...
    Ha ezeket elfogadod még "jó" tanár is lehetsz mondjuk egy messzi-messzi galaxisban.
    Ha a fentiekkel homlokegyenest ellentétes tanár ismerőseid vannak, csak gratulálni tudok - azoknak a tanároknak ...is. :)

    Ezen kívül az önkormányzat oktatási osztályvezetőjét, a szaktanácsadót még nem is említettem...

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz priti #206 üzenetére

    Természetesen értettem. :K
    Az "nyalvánvaló", hogy van illen és ollan tanár is, ahogy van olyan ablakot cserélő "szakember", hogy a fél lakótelep csordában állva "anyáz" akkora hangerővel, porral, kosszal szedi ki a régi ablakot, és van olyan hogy, még otthon a szomszéd szobában sem hallom kivette-é a régit. Nem csak ezen múlik természetesen egy ablak beépítése, de jelezhet valamit. Frázissal puffogtatva: Kontár minden szakmában van.
    "Aprópopó": az is kérdés, hogy a tanári munka szakmának vagy hivatásnak minősül-é?
    Az lenne a jó, ha minden órát úgymond sok éves rutinból le lehetne hozni, de az osztályok ill. a csoportok különbözősége miatt ez nem műxik. Jelen témánkban - az informatikában- a folyamatos hw és sw fejlődés miatt, az adott tanév tervei (óravázlatok + tanmenetek) évre évre változnak, már amelyik tanár változtat--> és ezzel magam ellen is beszélek. :)

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz priti #206 üzenetére

    szerki: A másik iskolába áttanítással eddig - itt ahol infó tanárkodom - még csak "fenyegetőztek", :) de elképzelhető, hogy bevezetik. Elég nehezen megvalósíthatónak látom több iskola tanulói és tanári órarendjét úgy összehangolni, hogy az átvándorló tanár tuttira kezdésre odaérjen (hacsak pölö nem adnak neki egy lukas órát átmenetelre). Felmerülhet az áttanító tanár útiköltsége is, pláne ha több km-es a távolság.

    Személyes példa:
    A mi iskolánk is két egymástól (mindössze) 7-800 m -es távolságban van, így például ha a másik épületbe kell menni, vagy onnan jönni, az biza időt vesz el. Van olyan osztály amelyiknek 30-35 perces tesi (és úszás) órákra jut idő, mert pont órakezdésre vagy néhány perccel később érnek át, és még át kell öltözniük, ez 25 fős átlaglétszámmal számolva...
    Na most mi legyen a megoldás? Legyen az átvonulás előtti óra hamarabb befejezve? Akkor megint jön a problem:
    1. a tanár megkaphatja az egész órára szóló zsét? de azt tulajdonképp nem tudja ledolgozni, mert a skacok még meg sem jöttek vagy ő még nem ért át- attól függ kinek kell menni.
    2. aki hamarabb befejezi az órát (mert a gyerekeknek át kell érni) szintén kapja meg a teljes 1950 Ft bruttó óradíjat?
    3. A tanulók fejlődése elmaradhat az optimálistól, az ehhez hasonló másik épületbe való átvonulásra kényszerült órák időkiesése miatt.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz MageRG #215 üzenetére

    Lehet kissé túlságosan kiemeltem a megfelelési kényszer szempontot. Azért említettem meg egyáltalán, mert a jövő nemzedékét ugyebár közmegelégedésre kell(ene) fejleszteni...csak hát mi légyen az a közmegelégedés?
    A "formálom a diákok gondolkodását" nálam úgy működik, hogy próbálom olyan kérdésekkel-feladatokkal "bombázni" a tanulókat, amelyekkel problémákat oldanak meg. Ettől még van fentartói-tanulói-szülői igény a feldolgozandó témakörök irányában, amelyeket megpróbálok beilleszteni az eleve "kivéreztetett" évi 36 órás infó tananyagba.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz priti #229 üzenetére

    Szerintem az egységes tanári fellépés(marketing) nem fog működni, ugyanis nem látom az azonos gondolkodásra utaló jeleket még a saját testületünkben sem, az országos régiókra, a szakszervezetekre pedig nincs rálátásom, csak pl az ISZE vagy Fodor Zsolt tiltakozásaira az infó órák csökkentése ellen.
    A magasabb bérrel kapcsolatban megkaptam már a Medgyessiék korában is: " Te tanár ne elégedetlenkedj, hiszen 50%-os fizu emelést kapál. " Ami persze messze nem volt annyi nekem, lehet valaki többet is kapott mondjuk 200%-ot de én 16%-ot kaptam, ami így is csípte sokak szemét...ha most is lenne bármi emeltyű, hasonló véleményeket várok.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

Új hozzászólás Aktív témák