Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz akaido #11 üzenetére

    Áh, bizonyos időkeret alatt már mindegy :S

    @Nekomajin :
    "Nem lehet arra alapozni, hogy úgyis egy csomó mindent megtanulnak otthon."
    Akkor olvasd el, és értelmezd, hogy mit írtam.
    Ugyanezt... Csak tömörebben fogalmazva...

    "Ő úgy nőtt fel, hogy otthon saját laptopja van, ezért ilyen problémák fel se merülnek neki."
    Értem, csak ez egy viszonylag egyszerű eset :)
    Én is infótanárit végeztem ám, csak nem abban dolgozok :)

    "Egy öt éves gyereknek nem az a dolga, hogy írni tanuljon, hanem az, hogy játsszon, fejlődjenek a szociális képességei, egyre több dolgot ismerjen meg a világból"
    Nem mondtam, hogy elvárás. De ha tud, az nem baj. Én kb. 4 éves koromban tudtam olvasni, 5 évesen nyomtatott nagybetűket... És nem vagyok egy okos arc.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • fodorzsolt

    csendes tag

    válasz akaido #187 üzenetére

    Általában nem az egészet.

    Egy kolléganő nemrég írta, hogy rendszergazdaság+miegyéb együtt 30eFt számlára egy általánosban.
    Tudok helyről, ahol kb. 250 gép, szerverek, egyéb eszközök karbantartása bruttó 90eFt megbízással. Nem biztos, hogy olyan csábító. Az eszközparkok általában igencsak inhomogének.

    Az iskola lehetőségeitől függ alapvetően, persze alku tárgya is. (Az államosítás után nem biztos, hogy marad ez a helyzet. A rendszergazdai státusz jellemzően nem diplomás bérrel jár az oktatási intézményekben. Lásd korábban valamely topicban Auth Gábor fizetési jegyzékét.)

  • fodorzsolt

    csendes tag

    válasz akaido #190 üzenetére

    2013. szeptember 1-től minden iskolában lesz rendszergazda státusz a köznevelési törvényben foglaltak szerint.

  • fodorzsolt

    csendes tag

    válasz akaido #196 üzenetére

    M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2011. évi 162. szám
    2. melléklet a 2011. évi CXC. törvényhez 39689. oldal
    A nevelõ- és oktatómunkát közvetlenül segítõ alkalmazottak finanszírozott létszáma
    ...
    30.sor rendszergazda intézményenként 1

  • Godefroy

    senior tag

    válasz akaido #187 üzenetére

    Budapesten elég sok helyen. :)

    Ahol én voltam ott a rendszergazdáknak 35 000 (igen harmincötzezer) forintot biztosítottak havonta és meg voltak sértodve hogy ezért a pénzért csak foiskola/egyetem mellett jöttek el tanulók azok is hetente max 1x.
    Ezek után vált divattá az "odadjuk a tanároknak" felállás mintegy fizetés emelésként. Mivel általában 2 számtech/info tanár volt fejelnként 17 500 Ft ot jelentett. Ja azt elfelejtettem mondani , hogy brutto :)

    Arra sosem emlékezünk ami nem jut eszünkbe...

  • MageRG

    addikt

    válasz akaido #203 üzenetére

    A régi emberek hibáiból és erényeiből sokat lehet tanulni.

    Ja, kár hogy kevés a jó történelemtanár. Ahogy írták már többen, a történelem rendszerint évszámok, események bemagolását jelenti.
    Azon a színvonalon ritkán teremtenek kapcsolatot a társadalmi/technológiai változásokkal, nem lehet látni az összefüggést a jelenkor történetével, vagy egy modern állam működésével. (+ USA, D-Amerika, K-Ázsiával alig foglalkozik, de ez talán nem annyira baj).
    Elvileg ötös voltam töriből, gyakorlatilag csak érettségi után 5+ évvel értettem meg sok mindennek a jelentőségét. Tudom, én vagyok későn érő... :D

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • priti

    addikt

    válasz akaido #205 üzenetére

    Na ettől a dumától fenntartó nem marad higgadt az tuti. Ezzel ki lehet őket borítani. Mindenki hibás, csak a tanár nem.

    Az alapvető problémák:
    - hogy a Medgyessy úgy emelt bért, hogy nem volt mellette követelményrendszer, pedig akkor lett volna lehetőség szűrni. Be tudták vezetni a piaci mechanizmusokat a szervezeteken belül, tehát volt motiváció. Volt rá pénz. Hitelpénz ugyan, de volt. Elqrták. Egyféleképpen lehet eredmény nélkül bért emelni, pont úgy ahogy csinálták.
    -Egyre kevesebb a gyerek, sok a tanár. Ha megnézed, hogy hány gyerek jár a vonatkozó középiskolába és hány tanárt foglalkoztat az iskola kijön, hogy 10-12 gyerekre jut egy tanár ami sok. 20 gyerek/tanár még mindig bőven jó. Bőven.

    Arról egy tanár sem beszél, hogy mit szólna ő maga, ha a fenntartó azt mondaná, hogy én fizetem a béredet oké, több bért akarsz? Oké, de akkor dolgozzál is többet érte. Ja hogy csak ötödik órád van itt? Akkor menj át a szomszéd kerületbe a másik gimibe és tartsd meg ott az első 3 órát aztán gyere ide vissza, máris nem kell annyi tanár és több lehet a béred.
    Háhht ha ez így megy most perpill, hogy neked csak ötödik órád van itt és tavaly is így volt meg azelőtt ... meg az idők kezdete óta így van, hogy te mondjuk pénteken húzol haza délben, hétfőn meg csak az ötödik órára jössz be délre és amiatt hogy ez így megy persze nem sírsz az ágy szélén a képzés színvonala, jajj a nevelés meg a többi szokásos dumával akkor hol van a probléma? Nem akarsz többet dolgozni? Qrva kényelmes így? Jó a 20 éves diákat vetíteni mi? Nem kell készülni. Tavaly is azt mondtad el töriből, föciből, irodalomból és stb.. Nem akarod hogy win7 legyen a gépen, mert te xp-t akarsz tanítani, mert ahhoz passzol a bemutatód és nem akarsz újat csinálni? Nem vagy szorgalmas, de sok a szabid? háhht akkor szar bér van gyerekek. Nem vagy megbecsülve? Te megbecsülöd a helyed? Kaparsz rendesen? Igyekszel B+? Hány tanórádat frissítetted az idén? Hány gyerekkel foglalkoztál külön? Azt se tudod mi a saját iskolád nevelési és oktatási terve, hát el se olvasod bökdmeg. Ne kamuzzál! A fenntartó se hülye!

    Ez most nem neked szól személyesen akaido, de minden tanárnak tisztelet a kivételnek.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz akaido #208 üzenetére

    Órázgatunk? El vagyunk tévedve. Munkavállaló van, havi bér van meg feladat van. Nincs óradíj. A fenntartó feladatokat ad amiknek bele kell férni a munkaidőbe és a munkabérbe. Nem az a kérdés, hogy kell e valakinek figyelni az ebédlőben, hogy az egyik gyerek ne szúrja hasba a villával a másikat és ezért kap e bért és az neki egy óra akkor most vagy két óra. Nem ez a kérdés.
    Csak az a kérdés, hogy te figyelsz a gyerekre, vagy valaki más. Nincs tovább. Munkavállalóból van több mint kellene, ezért a munkavállaló van versenyben a feladatért. Qrva kellemetlen, de sajnos mindenhol így van és a közszférában is így lesz.
    Ha te akkora nagy ász vagy, akkor majd a munkaadók lesznek érted versenyben és ha neked nem tetszik, hogy neked kell figyelni a gyerekekre az ebédlőben, akkor felmondasz és választasz egy olyan munkaadót a sok közül -aki mind tolong érted-, akinél nem neked kell figyelni az ebédlőben. Verseny van. Azért van verseny, mert sokan vagytok.
    Kapsz e xy feladatért bért? Persze hogy kapsz. Minden feladatodért kapod a béred. Benne van a feladat a havi béredben.
    Ami feladatot kapsz, azt kell megcsinálni a béredért amiben megegyeztél a munkaadóddal. Ilyen qrva egyszerű. Semmi mással nem kell foglalkozni. Munkavállaló vagy. A hóembert kiborítjátok, amikor nekiálltok bérszámfejteni. Feladat van. Nem haver igazgató van akivel jóban kell lenni. Feladatokat kell megcsinálni. Van a feladatra százezer Ft-om. Ha ezer ember hajlandó megcsinálni, akkor 100Ft-ot fog keresni mindenki. Leszarom, hogy ki tanított 20 évet együtt az éppen regnáló igazgatóval és ki kapja a különórát meg a helyettesítést. Meg kell oldani a feladatot x embernek. Vagy neked, vagy másnak. Dolgozni kell gyerekek. Meló van! Nem mindenkinek! A szorgalmasnak! A lusta nem kell, inkább odaadom a bérét a szorgalmasnak. Mehet. Menjen, hisztizzen az utcán. Lehet.

    Hardverlesen

  • MageRG

    addikt

    válasz akaido #205 üzenetére

    Ha a fentiekkel homlokegyenest ellentétes tanár ismerőseid vannak, csak gratulálni tudok - azoknak a tanároknak ...is
    Nem, sajnos az összes jó tanár akit ismertem már vagy nyugdíjas, vagy már mást csinál.
    De nem a mindenkinek megfelelésről beszéltem, hanem valami olyasmiről, amiről a Holt költők társaságban is szó van. Hogy formálom a diákok gondolkodásmódját, nem csak a száraz anyagot darálom. Mondjuk ott is útilapu lett a vége...

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • priti

    addikt

    válasz akaido #228 üzenetére

    Egy ország egy komplex rendszer amiben minden összefügg mindennel. Nem lehet kiragadni belőle egy területet anélkül, hogy a többit ne ismerné az ember legalább dióhéjban, hiszen képtelenség prioritást találni másképpen.
    Közmegelégedés? Már közös gondolkodás sem lehetséges vita nélkül, ami a tudás cseréje. Fals ismereten alapuló fals következtetések ütköztetése az nem vita, hanem vitatkozás, a tudatlanság cseréje. Az emberek vitatkoznak. Így nem lehet a közvéleményt kutatni, mert fals lesz a levont következtetés, mert úgy kutatunk, hogy feltételezzük, hogy a reprezentatív mintát képező csoport érti, tudja, hogy mi az amiről a véleményét közli.

    Nekem meggyőződésem, hogy én a választásommal megbízást adok egy választási program végrehajtására és pont. A választás egy objektív dolog és nincs benne semmi szubjektív.
    A magyar nép és a politikai elit ezzel szemben azon a véleményen van, hogy a választás egy jeggyűrű és én négy év vagy egyenesen örök hűséget esküszöm a választott pártnak a választással. Magyarország szerint egy kormány attól legitim, hogy sokan szavaztak egy hamis választási programra, amit az a párt készített aki a kormányt később alakítja. Ez általánosságban elfogadott. Alapjaiban fals, de mégis elfogadott.
    Szerintem minden tanárnak az a legfontosabb feladata, hogy a gyerekben feltámassza az igényt arra, hogy tudni akarjon valamit. A tudásvágy kezd már elveszni. Már a választójog gyakorlásához szükséges elégséges információhoz sem lehet hozzájutni kutatás nélkül.

    Ha magatok mellé akartok állítani tömegeket, akkor dobjatok össze egy kalapba pénzt pl. egy alapítványban vagy bármiben és érjétek el az embereket marketing eszközökkel úgy, ahogy mindenki más teszi. Másképpen nálunk már nem lehet. Adjatok fel TV reklámot a csóri pedagógusról aki nem tudja feladni a csekket a hónap végén és stb. Találjatok ki baromi megható pici kis 30 másodperces történeteket. Ezek az emberek tökéletesen tájékozatlanok és bármit bevesznek. Természetesnek tartják, hogy etetik őket. Marketing ellen csak marketinggel lehet harcolni. Nektek nem érvelni kell. Nálunk a legmagasabb a választáson való részvételi arány az EU-ban úgy, hogy közben tudjuk, hogy a választási programok, amikre szavazunk nettó kamuból állnak 100%-ban.
    Reklámozzatok először, aztán sztrájkoljatok, de előtte értsétek meg, nézzetek utána, hogy ha kiszakítotok magatoknak magasabb bért, akkor annak mi lesz a hatása és végsősoron a reálbéretek emelkedik e majd. Közérthetően fogalmazva jó copatni, csak nem mindegy melyik végén állsz a facnak.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz akaido #230 üzenetére

    Pedig rajtatok kívül senki nem fogja reklámozni, hogy 6 éve nem kaptatok béremelést. Teljesen másképpen hangzik az, hogy valakinek adok 20% béremelést, mint az, hogy visszamenőlegesen megadok valami jelképes évi 2%-ot ami még az inflációt sem követi, de eddig még azt sem adtam meg. Visszamenőlegesen és nem visszaható hatállyal. Ha megnézed ezt is következetesen hibásan mondta az összes jogvégzett politikus, hogy ha rákeres a neten a képzetlen ember a visszamenőleges hatályra (mi ugye nincs, mert egy marhaság), akkor csak a politikusi nyilatkozatokat dobja fel a gugli és ne a visszaható hatály jelentését vagy egyenesen az alkotmányos tilalmát. Itt minden marketing.
    Ha évente lenne béremelés akkor már a másodiknál más lenne a százalékszámítás alapját képező alapbér, szóval ez így duplán csúsztatás, negatív rátok nézve, viszont nekik van marketing értéke. Jól hangzik, ha most emelnek 5-10%-ot, amit ha évente adtak volna oda, akkor nem elég hogy nem tűnik eredménynek, de felér egy szemenköpéssel kapni mondjuk fél százalék emelést valamelyik évben, így viszont ti bokázzatok majd, ha ne adj Isten kaptok valami csontot. Ez ellen nem lehet marketing nélkül fellépni.

    Hardverlesen

Új hozzászólás Aktív témák