Új hozzászólás Aktív témák
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz KINKY_007 #13 üzenetére
No szóval:
"Az azért vicces, hogy ott volt az összehozásnál, és olyan munka született amilyen."
1. Az "így sikerült" a NAT-ra vonatkozó megjegyzésem volt annak kapcsán, hogy komoly terjedelmi korlátok voltak, a korábban hosszabban megfogalmazott mondanivalót kellett zanzásítani.
2. A NAT informatika műveltségterületének kidolgozásában vettem részt. Vállalom, ha jó, vállalom, ha rossz.
3. A NAT az, amire a kerettanterv épül, az fordítja le azt a mindennapok gyakorlatára: melyik évfolyamon milyen anyagrészeket, hány órában, milyen konkrét követelmények mentén, mihez kapcsolódóan.
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz Godefroy #114 üzenetére
"Az meg számomra elfogadhatatlan, hogy egy informatika tanár egy hálózatot ne tudjon üzemeltetni, hardveres és szoftveres karbantartásról nem is hallott, elég neki ha nyári szünetben újrahuzza (más) a gépeket."
Szerintem a hálózatüzemeltető, a hardverkarbantartó, (a rendszergazda, programozó, webdesigner), ... informatikatanár mind-mind külön szakma. A fenti elvárás olyannak tűnik számomra, mint egy magyartanárnál elvárni, írjon drámákat, szerepeljen színházban, értsen a művek kinyomtatásához és bekötéséhez, adja el a könyveket és közben tanítsa meg. Az ilyen elvárások túlzásnak tekinthetők. Tudjon róluk, az rendben, de csinálni az túlzás.
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz Godefroy #116 üzenetére
"Akkor szerinted aki tanítja az ne is értsen hozzá a gyakorlatban?"
Amiről itt szó van, az közismereti informatika.
Hálózatüzemeltetés != a működés megértése, a ping, traceroute/tracert, ifconfig/ipconfig stb parancsok tudatos használata. Utóbbit tudnia kell, de előbbi óriási távolság. Egy otthoni router, hálózati kapcsolat beállítása még belefér, de ez még mindig nem hálózatüzemeltetés.
"A magyar tanáros hasonlatod sántít. Könyvet nyomtani, kötni az könyvkötő, nyomdász feladata mi köze az irodalom (nem magyar) tanárhoz?"
Az informatikai eszközök használatát, annak lehetőségét a hardveres, a hálózatüzemeltető, stb biztosítja. Az irodalom elérését pedig az a könyv, amit a kezünkbe veszünk.
"Én sem azt várom az informatika tanártól hogy programozzon,"
Pedig az közelebb áll a munkájához. Programozni - valamilyen szinten - meg kell tanítania az érettségire készülő diákokat. Az más kérdés, hogy valóban nem operációs rendszert ír és nem is mondja, mondhatja magát programozónak ettől.
-
fodorzsolt
csendes tag
A vitaindító cikk és az azt megelőző pont ezért született. Ami jövő évtől lesz, az kevés, lásd megjegyzéseimet.
"Szakiskola: 2 év alapozó + 1 (ritkán 2) év szakma. 36-90 informatika óra."
Ez kérem 0 óra jövő évtől. (Ha valaki nem tudná, a szakmai tárgyakon, gyakorlaton kívül heti 5 óra testnevelés, 1 óra osztályfőnöki, 2 óra idegen nyelv, 1 óra matematika, 1 óra kommunikációs, 1 óra természettudomány, 1 óra társadalomismeret)
"Szakközépiskola: 4 év érettségiig + 1-2 év szakma. Akár 288 informatika óra érettségiig + szakmai informatika."
9. évfolyam, heti 1 óra, azaz összesen 36
"Gimnázium: 4-6-8 év. A fene se tudja mennyi informatika, de a 36-288-ig bármit el tudok képzelni."
Nos, 4 évfolyam gimnáziumban 9. és 10. évfolyamon heti 1-1 óra, tehát 72.
-
fodorzsolt
csendes tag
Általában nem az egészet.
Egy kolléganő nemrég írta, hogy rendszergazdaság+miegyéb együtt 30eFt számlára egy általánosban.
Tudok helyről, ahol kb. 250 gép, szerverek, egyéb eszközök karbantartása bruttó 90eFt megbízással. Nem biztos, hogy olyan csábító. Az eszközparkok általában igencsak inhomogének.Az iskola lehetőségeitől függ alapvetően, persze alku tárgya is. (Az államosítás után nem biztos, hogy marad ez a helyzet. A rendszergazdai státusz jellemzően nem diplomás bérrel jár az oktatási intézményekben. Lásd korábban valamely topicban Auth Gábor fizetési jegyzékét.)
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz #32839680 #189 üzenetére
Azt ugyan nem tudom, hogy miképpen kapcsolódik hozzászólásod az enyémhez, de
"Amúgy sajnálatos, hogy az új NAT pont a fiatalok elbutítására megy rá, mikor manapság már gáz vagy ha tudsz gondolkodni, meg nem vagy teljesen idióta, egyszerűen kiment a divatból..."
Legyél szíves a jelezni, hogy a NAT mely részéből vontad le a következtetést.
"Lehet kicsit offnak fog tűnni de ide tartozik:
És ahogy édesanyámnál látom az iskolában hogy milyen képességű gyerekek kerülnek fel... "Biztos, hogy a képességre gondolsz? A népesség képesség szerinti megoszlása azt hiszem alapvetően nem más, mint 20 vagy 40 éve. Az lehet, hogy egy iskolába most éppen gyengébb képességűek jutnak.