Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabo9201

    senior tag

    válasz hcl #6 üzenetére

    "A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást."

    Ez valamilyen szinten igaz csak sajnos nagyon sok fiatalnak a Facebook-on és az internetes játékokon nem terjed túl a tudása. :(
    Sokszor el vagyok szörnyülködve rajta, hogy olyan fiatalok, akik ebbe már "belenőttek" mennyire szűk látótérrel rendelkeznek. Például nem tudják megfelelően használni a keresőket, ez egy nagyon alap/hasznos dolog pedig (elősegíti az egyéb tantárgyak tanulását --> „Az informatika alapvetően eszköz és nem cél”).
    Ez csak egy dolog a sokból, és rengeteg ilyen van.

    (#7) FlekkeN

    "Át kéne reformálni az egész oktatást. Kidobni a felesleget, modernizálni és egyes esetekben visszatérni a gyökerekhez."

    Nem tudom itt mire szerettél volna célozni, de lehet egyre gondolunk. :)
    Például jelenleg egy középiskolás diáknak rohadt sok idegen nyelv órája van. Nem vitatom ez manapság elengedhetetlen, DE először magyarul kéne megtanulni nem idegen nyelven. Magyar óra van heti ˙~3-4 darab idegen pedig ~8 (iskola függő). Hogy várjuk el attól a "szerencsétlen" gyerektől azt, hogy egy külföldi szöveget megértsen ha az anyanyelvét sem érti meg?

    Rengetegen nem értik amit olvasnak.

    [ Szerkesztve ]

    Megbízhatóság: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=gabo9201

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz hcl #6 üzenetére

    A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást. És persze nem várható el, hogy mindegyiknek legyen ilyen tapasztalata.
    Amíg nincs minden egyes gyereknek (nem a legtöbbnek, nem 99%-nak, hanem egytől egyig az összesnek) otthon számítógépe és internet kapcsolata, addig úgy kell tekinteni, mintha senkinek se lenne. Nem lehet arra alapozni, hogy úgyis egy csomó mindent megtanulnak otthon. Még akiknek van gépük, azok is nagyon különböző mértékben tudják azt használni.
    Ráadásul a gép használata (például fájlkezelési műveletek vagy gépelés) csak az egyik része a dolognak. A másik, talán még fontosabb része azok a gondolkodási műveletek, amiket egyedül csak nagyon kevesen fognak elsajátítani. Az algoritmikus gondolkodás nem olyan kézenfekvő, mint amilyennek sokan hiszik. De egy olyan készség, amit sok másik tantárgy kihasznál, vagy kihasználna, ha a gyerekek rendelkeznének vele.

    Azzal nagyjából egyetértek, hogy könnyebbé teszi az oktatást az, ha van már valami előismeretük, de azért hoznék rá egy kiváló ellenpéldát. Két hete történt egy hatodikos osztályban. Éppen azt vertem a kölykök fejébe, hogy rendszeresen mentsenek. Szerencsére nem kellett nagyon erőlködnöm, mert maguktól is vették a lapot, és értették, hogy miért kell. De az egyik lány megkérdezte, hogy minek ilyen sokszor menteni. Akkor én elkezdtem a sablon szöveget, hogy mi van, ha lefagy a Word, és elveszik egy csomó munkája. Erre mondott valami frappánsat, már nem emlékszek pontosan, hogy mit. Aztán felhoztam a másik klasszikust, az áramszünetet. Erre rávágta, hogy ő otthon laptopon dolgozik mindig, és ha elmegy az áram, akkor megy a gép. Na erre most mégis mit mondjak? Ő úgy nőtt fel, hogy otthon saját laptopja van, ezért ilyen problémák fel se merülnek neki.
    Remélem, érted, hogy mire akarok ezzel a történettel rámutatni.

    (Különben sokan tudnak már írni-olvasni is, mire elsősök lesznek, de sajnos persze ez nem általános :( )
    Egyáltalán nem sajnos. Egy öt éves gyereknek nem az a dolga, hogy írni tanuljon, hanem az, hogy játsszon, fejlődjenek a szociális képességei, egyre több dolgot ismerjen meg a világból. Az első osztály feladata az, hogy megtanítsa a gyereket írni.
    És nem feltétlenül jó dolog, ha tud már írni a gyerek, mire az iskolába kerül, mert halálra fogja unni magát írás órán. De ha már tud írni, akkor se az legyen az elvárás, hanem csak az extra.

Új hozzászólás Aktív témák