Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    Nem csak a fiatalok nem tudják használni a keresőket - rengeteg embernek szoktam guglizni, olyan kérdésekre, amit tőlem megkérdez, nekem sincs róla foglamam sem, de nekem van ennyi eszem, hogy beírom...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • FlekkeN

    aktív tag

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    Hát nem egyre gondolunk én két tanítási nyelvűbe jártam és tudok angolul. Egy másik nyelv ismerete hatalmas lehetőségeket nyit meg. Több munkalehetőség, új emberek megismerése, filmeket és sorozatok aznap megnézhetem, információmennyiség másik nyelven. Mindenképpen kell másik nyelvet tanulni.
    A magyar nyelv ismeretét más órán kell megtanulni, ami nem befolyásolja az idegen nyelvet.

    Én inkább olyasmire gondoltam,hogy tanultam bioszt amiből kb 80%-ra nem emlékszem. Irodalomból feleltem írók és költők életrajzából, de már semmit sem tudok belőle. Meg kellett tanulnom megannyi verset és csak 1-2 sorra emlékszem. Nem a hasznát vitatom inkább módszertant.
    Én nem pazarolnám az időt a költők életpályájának kikérdezésére verseinek megtanulására. Próbálnám talán valahogy máshogy megtanítani vagy rögzíteni. Ebben lehet nagyot tévedek, mert olyan iskolába és azon belül is olyan osztályba jártam ahol jól teljesítettek a diákak tehát átlagon felüli volt. Lehet ez a fajta módszer nem lenne sikeres figyelmetlen diákok körében. Talán valami más megoldás kellene.

    A másik tantárgy amit felhoztam az a biosz. Nekem majdnem teljesen felesleges volt. Talán felosztanám az osztályokat "emelt" és "alap" szintre. Az emelt diákokat összeereszteném, ha nincs terem vagy elég hely órarendben. Nyilvánvalóan az "alap szinten" csak végigmennek a diákok az anyagon. Akár azt is el tudom képzelni, hogy nincs jegy; persze ez a mostani tanári eszközökkel káoszhoz vezetne.
    "Emelt szinten" pedig lehet tanítani részletesen, mintha érettségire készülnének.

    Én az egyetemi kurzosok valamilyen szintű átvételét el tudom képzelni. Itt lehetne választani tárgyakat, mondjuk emelt és alap szinten és lenne kötelező és választható. Kötelező lenne matek, irodalom, töri, informatika, tesi. Ezek mind alapszinten. Többi választható. Mondjuk kötelező lenne választani 2-őt. Valami ilyesmit el tudok képzelni és akkor nem lenne olyan, hogy olyat tanulok amire nincs szükségem.
    Hasonló rendszer van jelenleg az USA-ban.

  • dabadab

    titán

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    "Például jelenleg egy középiskolás diáknak rohadt sok idegen nyelv órája van. Nem vitatom ez manapság elengedhetetlen, DE először magyarul kéne megtanulni nem idegen nyelven."

    Mire altalanos iskolaba kerulnek a gyerekek, gyakorlatilag tokeletesen tudnak magyarul. Amire te gondolsz, az a nyelvtan, aminek viszonylag keves koze van a konkret nyelvtudashoz.

    "Rengetegen nem értik amit olvasnak."

    Ezt meg funkcionalis analfabetizmusnak hivjak, es ez szinten nem a nyelvtudas, hanem az irasi es olvasasi keszsegek problemaja.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák