Új hozzászólás Aktív témák
-
jaja, évszámoknak és helyeknek magukban nincs sok értelme, összefüggéseknek annál inkább.
főleg, hogy felsőokatásban már saját gondolatok az elvártak, ami elég nagy eltérés a gimnáziumhoz képest, ahol a könyv/órai anyag visszamondatása bevett szokás.
sztanozs: Ady eléggé kicsapongó életet élt, én egy hallucinációra gyanakodtam amit kiírt magából. de ez a saját féltroll meglátásom, az irodalmi kánon sokkal finomabban fogalmaz. mégiscsak koszorús költő volt
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
bimbiri
tag
"Pedig engem is érdekelne, hogy mi értelme verseket tanulni." Továbbra sem akarok ebben a témában elmélyedni. De talán az a közhely magyarázatot adhat, hogy nyelvében él a nemzet. A költők azok a kiemelkedő tehetségű "nyelvművelők", akik maradandót tettek a nemzet kincséért, a nyelvért. Ha hagyjuk a tudásukat elveszni, akkor meggyengül az egyik legfontosabb közös kapocs ami összeköt.
Miért szükséges megtanulni egy egész verset? Mert "jó" egy verset tudni (nem tanulni, tudni). Mert jó ősz hajjal a kedves szemébe mondani, hogy:
"Már vénülő kezemmel
Fogom meg a kezedet,
Már vénülő szememmel
Őrizem a szemedet...."
Mert jó a világ túlfelén (vagy éppen a szomszéd országok egyikében) a második szónál bekapcsolódni egy ismeretlen által elkezdett versbe:
"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
..."A Waldorf oktatási módszer az epochális oktatása pont az összefüggésekre épít. Vannak iskolák, akik erre alapoznak
A tudásanyag birtoklása nem egyezik meg a tudás birtoklásával. Lehet, hogy ráfér, de használni nem tudod. Honnan tudnád, ha nem tudod pontosan mi található meg benne. Ahhoz egyszer át kell nézni, meg kell tanulni. Ha egy költő 2-5 versét megtanultad és 20-30 versét elolvastad, akkor jószerével majd az összes versét megismered a stílusa alapján. És akkor már van értelme a digitális tudástárnak a zsebedben. Mert egy töredékről meg tudod mondani kb. melyik költő műve.