Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Itt lenne egy-két gondolatom. Egyrészt lehet hogy az intel és az nvidia ötlete alapján, de Abrash már vagy egy éve előadta hogy mivel felbontáspazarlás lenne mindig minden pixelt kirajzolni úgy, hogy a látóterünk csak egy kis részét látja élesen, így mindenképp kelleni fog valami szemkövetés. Elvégre a szem kb 16k x 32k felbontást tudna (per szem), ennyit meg nem ma fogunk meghajtani gépről (meg pazarló is lenne).
Ugyanakkor a technológia még nem jár ott hogy ezt hatékonyan megvalósítsuk. És nekem is úgy rémlik, hogy a FOVE-osok maguk említették, hogy azért még vannak erős problémák a szem kellően gyors követésével (az erre szánt renderidőről nem is beszélve). Egyrészt a követés igényei miatt nagy a cucc, másrészt jelenleg szemenként kb 30 fps-sel követik a szemet. Szóval biztosan kell majd használni ilyen technológiákat majd a jövőben, de valahogy kétlem hogy a FOVE hozná majd ezt el nekünk. Fejlesztgetik még 1-2 évig (az a 250k mondanom sem kell hogy nemzetközi termékesítéshez édeskevés), aztán felvásárolja őket majd valami nagy cég kilóra és beépítik a technológiát a saját cuccukba.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Komplikato #12 üzenetére
annyira hogy ők maguk mondták a videójukban. Nem a megjelenített képkockákról van szó, hanem hogy a szemed pozícióját mennyiszer figyelik. A sisak pozícióját jelenleg kb 800 hz-en (a rift, vive és morpheus esetében ez legalább 1kHz), de a szemet jelenleg csak 30 hz-en.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Komplikato #14 üzenetére
Az emberi szem pedig baromi gyorsan tud mozogni. Konkrétan ha jól tudom 100 ms alatt végig tudja vislatni a másik szemét, orrát, száját, sziluettjét: szakkád
Nem tudom mekkora terület éles és mekkora homályos, de erős a gyanúm hogy perpill inkább még "kényszerítenie" kell magát az embernek hogy ne cikk-cakkozzon a szeme, mert homályos eredményt láthat (elvégre ki is kell renderelni, az meg újabb msec-ek)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Komplikato #16 üzenetére
szemenként kellene vagy 32k x 24k hogy teljesen lefedjük retina felbontásban a teljes látóterünket... szemenként... "csak" monitor dpi-hez elég lehet már 8k x 8k per szem, 100 foknyi retina felbontásra pedig 16k x 16k
itt beszél róla Abrash. Meg hogy egyértelműen kell a szemkövetés.
Tehát egészen biztosan a riftbe is be fogják idővel tenni, és már biztosan kísérleteztek is vele. De valamikor ki kell elsőnek adni, mert már abból is marha sokat tanulna mindenki, ha kikerülne. Ha arra várnánk hogy minden tökéletes legyen, lehet 2020-ra se jönne ki az első prototípus sem, márpedig akik próbálták már most is gyakorlatilag követelik a kiadását, annyira tetszett a legtöbb embernek. Szóval első körre jó lesz ez, de ahogy Abrash is elmondja, ez igazából az első lépcsőfok egy kb 20-30 éves távlatban terjeszkedő eszköznek
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- War Thunder - MMO Combat Game
- NBA és kosárlabda topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- BestBuy topik
- Router gondok
- További aktív témák...
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- HP Reverb G2 VR szemüveg eladó
- Macbook Air Retina 15" M3 - 8C CPU - 10C GPU - 8GB - 256 SSD - Magyar - Bontatlan
- Bányászgép / 9x 5700/5700 XT / 500MHs / ELADÓ!
- HP EliteBook 820 G1, G2, G3 - 12" notebookok - számla, 6 hó gar.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs