Új hozzászólás Aktív témák

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Tyrel #56 üzenetére

    Pl. a filmek is csak ~24 fps-el mennek és kevésbé látszanak akadozónak mint egy játék ebben az fps tartományban, ami szerintem a konstans framerate-nek köszönhető.

    Köze nincs a konstans framratenek a filmhez vagy a játékokhoz, mivel itt két különböző dologról van szó.

    Egy film ha pl. 15 frammel is készülne, sem tűnne akadozónak mint pl. egy játék dupla pl. 30 frammel, mivel a valós világról készített filmfelvételen a mozgás, ha gyorsabb mint ahogy a framrate képes lenne éles képen megjeleníteni, az filmvelvételen úgy jelenik meg, hogy egy elmosódott képek vannak a képkockákon, persze csak amíg az a mozgás gyorsabb mint az a frame idő, ami éles képet tudna ezalatt készíteni az adott mozgásról. Magyarul a hirtelen elmozdulás az elmosódás mértékének növelésével jelenik meg. Nem valami pontosan fogalmaztam de remélem érthető! :)
    Na most egy játék 20 frame mellett már szaggat egy vakegér számára is, mivel egy játék összes képkockája éles kép, és nem jelenik meg semmiféle elmosódás hirtelen mozgásoknál pl. amikor erősen elmozdítod a szereplőt vagy a kamerát (illetve azóta egy két játékban már megjelent blur meg egyéb effekt, ami ezt akarta kompenzálni, de attól az még nem lesz film, tehát mint a valóságról készített felvétel).
    Ezért van hogy pl. stratégiát lehet játszani 20 frammel és fel sem tűnik, egyéb lassú játékokat 30 frammel sincs gond, miközben egy fps vagy autóverseny 30 frammel már fejfájóan szaggat (egyeseknek már a 60 fps sem elég, főleg akik 120 hz monitorokon, csúcshardverrel tolják), addig senkit sem zavar egy F1 közvetítés felvétele, 24 frammel (bár TV adások szoktak 30-40 képkockával készülni) egyedül a mozifilmeknél egységes a 24 fps.

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

Új hozzászólás Aktív témák