Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz fpeter84 #24 üzenetére

    Egyetértek azzal, amit írsz, de nekem más problémám is van:
    Ezek az autók úgy vannak tervezve, hogy "vész" esetén, probléma esetén visszaadják az irányítást az emberi vezetőnek. Az egy dolog, hogy miután az ember már 10x ült ilyen autóban és megszokta, hogy milyen biztonságos, nem nagyon fog figyelni az útra, így amikor vissza kell vennie az irányítást, nem tudja, hogy pontosan mit kell csinálni, pont a legkritikusabb helyzetben másodpercek fognak elmenni azzal, hogy felismerje, feldolgozza a helyzetet, és reagáljon rá. A másik probléma pedig az, hogy így az emberek szép lassan elfelejtenek vezetni. Na most el lehet képzeni, hogy mi lesz akkor, amikor valaki X év kihagyás után hirtelen visszakapja a kormányt a kezébe, vagy pl. egy olyan, aki sohasem vezetett... Lásd pl. fly-by-wire rendszerek a repülőkön, amikor hirtelen kikapcsolnak, jön a rángatózás... pedig ott általában percek vannak reagálni és jóval szigorúbb a "jogosítvány".

    Én ezt az irányt a túlzott automatizálásnak tartom, ezeknek az autóknak elkülönítetten kellene közlekedniük, ahol csak szintén autonóm járművel találkozhatnak. Az irány, ami szerintem helyes lenne, az az emberi vezetés maximális támogatása, ami jelenleg eszméletlen gyerekcipőben jár.

    (#25) fattyu: Nagyon negatív vagy az embertársaiddal szemben, az arány is túlzó, és leginkább csak Budapestre igaz. Tapasztalataim szerint a vidéki vezetési kultúra óriásit fejlődött, 20 évvel ezelőtt elképzelhetetlen dolgok történnek: pl. zebránál megállnak és átengedik a gyalogosokat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák