Új hozzászólás Aktív témák

  • fpeter84

    senior tag

    Nekem "csak" annyi a bajom ezzel a világgal, hogy nevetséges bohóckodásnak tartom azt az irányt amerre most elindult az egész: lényegében véve autonóm járművek, jó esetben talán a konszern járművei segítik egymást. Az EU-s és más megerőszakolt környezetvédelmi direktívák helyett arra kellene kötelezni az összes gyártót, hogy működjenek együtt és egyetlen közös szolgáltatásként alakítsák ki az egész kontinens önvezető rendszerét. Minden jármű ugyanazt a felhőt töltse információkkal és ugyanonnan vegye. Nyilván elképesztő kihívás, de csak így lehet valós biztonságot elérni. Pl "szólni tudnak egymásnak" a járművek ha valaki veszélyforrást észlelt - akkor a mögötte jövő is tudja már hogy mire kell számítania. Sőt, továbbmenve, nem csak a járműveknek kellene adatokat tolnia a felhőbe hanem a köztéri kameráknak és mindenféle egyéb úttestbe/re/fölé épített érzékelőnek. Még a járművek öndiagnosztikáját is lehetne segíteni szándékosan eléjük vetített információkkal, pl hogy a téli fagyban nem repedt e meg a tokozása és amiatt piszkolódik belül, egyre tompább/mosottabb/kitakart fals információkat szolgáltatva. Pl a tolatóradar szenzorok potenciális beázása és szétfagyása megvan? Ezeknek a járműveknek egy része még 20-25 évesen is közlekedni fog, akkor sem hibázhatnak...

    Amíg ez nem teljesül addig az egész csak egy öngyilkos vakon tapogatózás ami általában működhet, de én köszönöm nem kérek belőle, és remélem körülöttem se sok ilyen lesz még egy darabig az utakon...

    Egyébként jó példa rá hogy miért nagyon elbaxott dolog az autonóm önvezetés: jártatok már olasz autópályákon? Ott hatványozottan igaz a vérmérsékletük miatt, hogy egymás seggébe beleállva vonatoznak. Az első valamiért megvillantja a fékét, ez dominó effektust indít el és a sokadik autó nullára áll miatta a pálya közepén. Így hatalmas dugók alakulnak ki abszolút ok nélkül - illetve az ok a retardált viselkedése az autósoknak. No ezt csak rontja a radaros tempomat: pályán nagyobb forgalomban (lehet haladni pl 100-al de masszívan tömött a pálya) mostanában jól megfigyelhető, hogy a drágább újabb típusok (amiben 95% hogy ilyen tempomat van) indokolatlanul sokat villogtatják a féküket. És ez is csak ront a helyzeten. Én próbálok úgy közlekedni dinamikusan, hogy közben ilyen forgalomban ne nagyon kelljen féket villantani mert tudom hogy mit okoz mögöttem. Ha a járművek ilyen forgalomban jól le tudnák kommunikálni hogy ki mit akar tenni a következő mp-ben, akkor nemhogy dugók nem alakulnának ki, de talán még az átlagtempó is nőhetne...

Új hozzászólás Aktív témák