Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz #55525888 #8 üzenetére

    Ha jól sejtem sima öntvény.

    Meg van csapagyazva minden hengernél a 2 oldalán.
    Ezért nem tud nagyon deformálódni.

  • JHC

    tag

    válasz #55525888 #25 üzenetére

    Biztos valami ipari tanuló tervezte, és véletlenül meghallotta a downsizing szót a tévéreklámban. Amúgy van asszem erre matematikai számítás, hogy kiszámítsák az optimális gördülési átmérőt a szelepemelés magassága, a szeleprugó erősség függvényében, és itt ezt biztos nem tudták. Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást. Tőkét láttam már lyukasra kikopni, de ritka volt a berágódás. Nem lehet esetleg nem megfelelő olajcsere, vagy olajminőség.

    Nem rég javítottunk, egy kukás MAN-t. Ugye tudni kell, hogy 1M km nem biztos hogy egyenlő 1M km-el. Adott egy nemzetközi kamion ami élete nagy részében suhan az autópályán legmagasabb fokozatban, aztán adott egy kukás kocsi, ami utcákat jár végig úgy, hogy háztól-házig gyorsul majd megáll. Mi olyan háromszoros szorzóval szoktuk szorozni az elhasználódást. Ennél egyik tőke valószínűleg anyaghiba miatt elkezdett gyorsan kopni, de csak ez az egy. Az összes többinél max 4-6 századon belül volt a kopás ennyi használat után. Sajnos a bibis tőkénél a vezértengely büykön is látszott némi lekerekedés, így cseréltük a tengelyt és a tőkéket is. Az ép tőkét letéve az asztalra nem nagyon lehetett megkülönböztetni az új alkatrészt a régitől.

  • JHC

    tag

    válasz #55525888 #25 üzenetére

    Pedig az autóknál is nagyon lényeges, hiszen magasabb a fordulatszám, kicsi bütyöknek van csak hely. Elég komoly dolog megtervezni egy bütyök formát, HA jól akarják megcsinálni. Ügyelni kell nagyon a szelepemelés kezdetére, hogy finoman indítsa meg a szelepet, mert egyrészt katapultálás lenne, másrészt az emelő műnek van tehetetlensége, és a szelepemelés kezdetekor nagy erők ébredhetnek, ha nagyon éles az emelés kezdete. A szelep zárási profil is fontos hogy ne csattanjon vissza a szelep az ülékre.

    Aki autókban otthon van, nem tudom hallottatok-e a VW 19.pdtdi-ről. Tudtommal ez volt az első olyan motor aminek a vezérműtengelyét nem 1 darabból gyártották, hanem egy csőre fűzték fel a bütyköket, hát nem sikerült rendesen. Egyik ismerős vett egy Octaviát ezzel a motorral, belement 10k km, a motor szarul megy és bizony elkopott a tengely, mivel eladó és vevő barátok voltak vita nélkül történt a csere egy új neves gyártó tengelyére, ez bírt 30k km-et. Utána már ugye a vevő kifutott az időből meg nem volt hozzá szíve lehúzni a barátját, megint cserélte a tengely egy másikra más márkából. na ez bevált. Eddig. De az óra ketyeg.

Új hozzászólás Aktív témák