Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz JHC #27 üzenetére

    "Régi motoroknál a vezérműtengely, a szelemelőtőkék kiszokták bírni a főtengely teljes élettartamát, beleértve a 2-3 szori köszörüléssel való felújítást."

    Nem biztos, hogy optimális megoldás. Nyilván változik az emelés mértéke és az emelés munkapontjai. Ez befolyásolja a hatásfokot. Megborítja a tervezett karbantartási tervet. Megemeli a vezérlás problémájából eredő nagyobb károsodás esélyét.
    Az üzemeltető vállalat számára is jobb a tervezett felújítások betartása. Előre lehet tervezni a költségeket illetve a biztosítani a tervezett karbantartás idejére a kiesett termelés pótlását.
    Ráadásul a lecserélt alkatrészek nem a szemét mértékét növelik, értékes nyersanyagok.

    Dolgoztam néhány évet olyan üzemben, ahol a "köszörülünk rajta és jó ez még" ideológia ment.
    Magasnyomású olajcsöveket gyártottunk. A szövőgépek eléggé meg voltak kopva. Néhány naponta leálltak, mert tört a kármegelőző műanyag fogaskerék. A kész csövek 30%-a elesett a nyomáspróbán a hitvány szövésminőség miatt. Ezt a kiesést megpróbálták a gyártási sebesség növelésével pótolni. Nem sikerült.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák