Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tikakukac #113 üzenetére

    "Nekem azért vannak igényeim, de igényes nyomtatásra húha, hát ha évente kell 10 oldal sokat mondtam."

    Akkor neked felesleges a fotónyomtató, nem printeled ki azt a mennyiséget, ami megérné a fotólaborokkal szemben még utángyártott festékkel sem. Otthoni dokumentumnyomtatásra ott vannak az olcsó lézeresek, valószínűleg előbb dobod ki egy lomtalanításon, minthogy kifogyjon a mellékelt toner. Az meg mindenkinek a saját belátása, hogy utángyártottat vagy eredetit vesz bele ha mégis kell.

    "Hogy ezért ki a tök fizetne Chanel parfüm árat leosztva grammokra vagy millikre, azt nem tudom. Mindenesetre egészségére."

    Akinek igénye van rá. Az audiofilt vagy a kicsit is igényes zenehallgatót sem érti a többség, hogy mi a francért vesz 80 ezerért fejhallgatót, miközben a tizedéért is lehet már jót. De mondtam: Én megértem azt is, ha valakit kielégít az utángyártottak minősége, csak kicsit visszás, mikor ők magyaráznak arról, hogy az utángyártott is van olyan jó vagy még jobb, mint az eredeti.

    "Szerintem az alapoknál kezdjünk: legyen mindenhol olyan monitor, ami megüti a minimális szintet."

    Ja értem, színhelyes, kalibrált monitor legyen alap mindenhol, de színhelyes, kalibrált nyomtató meg felesleges. Nem önellentmondás ez? Meg mi a minimális szint? Van akinek a 100% sRGB, van akinek meg ugyanezt közelítő AdobeRGB. Én azt látom, hogy az vesz otthonra fotónyomtatót és eteti utángyártott festékkel meg ócska papírral, akit kizárólag a forint/lap arány érdekel, színmenedzsmentről meg talán még sosem hallott. De az ilyen felhasználó "minimális szintet" megütő monitorba sem fog invesztálni. :)

    Továbbá a Xerox nyafogása sem a kis otthoni felhasználókról szól, hanem vállalati ügyfelekről és ez sem csak dokumentumnyomtatást jelent.

    (#112) arnyekxxx: Idézném saját magamat: "Egyszerű irodai dokumentum nyomáshoz tényleg nem rakétatudomány kielégítő minőségű tonert gyártani, de ahogy te is írod, nem csak ezt jelenti a nyomtatópiac." Mellesleg a hozzászólás amire reagáltam kifejezetten fotónyomtatásról szólt és a válaszom is.

  • GRaul

    őstag

    válasz Tikakukac #123 üzenetére

    De ezt senki nem is kérte, hogy azok legyenek. Nem bantasbol írtam. Csak Ő máshogy látja a dolgokat, amit mások nem akarnak megérteni. Sajnos itt a phn sokan egy Nick mögé bújva, oltják az embereket és trollkodnak.

    somogyib: jah , hogy Te ilyen topicokba jársz :) akkor ide csak véletlenül tevedtel...

    [ Szerkesztve ]

    Phanteks Házak Topicja ---> http://prohardver.hu/tema/phanteks_hazak_topicja/hsz_1-50.html <----

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #135 üzenetére

    "blackrulz: Ha nem lenne az a bizonyos lámpa is szénné olcsítva a prémiumban, akkor lehetne abban is egyszerűen izzót cserélni. Egy szintszabályzás hardveresen és szoftveresen gimis munka. Még mielőtt: igen, van Hellás mérnök barátom."

    Kérdezd meg tőle hogy egy adaptív ledes merci rendszerben vagy egy lézeres rendszerben hol az izzó, és miért nem akarják hogy te cserélgesd. A merci pl vagy 6 fele kommunikál és ennek megfelelően hangol mindent a lámpatestben, és nem csak a kamera képét, fényviszonyokat, kormányszöget, sebességet nézi, hanem a gps adatokat is, tudja ha kanyar jön vagy körforgalom. Ki tudja takarni a szembejövőt. Itt mm-es eltérés is rohadt sokat számít. Ahogy pl a projektoros xenonban sem szeretik ha hozzáférsz bármihez, a mechanika benne szintén nem az amit Pistike a fészerben szétdob. Jellemzően komplett csere játszik csak, okkal.

    A legtöbb "új" autóban már régóta van canbus kommunikáció a lámpatestek felé is, hol több hol kevesebb, és a legtöbb esetben simán tudsz még mindig cserélni izzókat. Ha elterjednek a komplexebb, ledes rendszerek, na ott már sokkal fontosabb lesz a pontos kalibráció és beállítás, amit otthon nehezen tudsz elvégezni. Persze nem lehetetlen. De ez is csak most drága, talán az új Mokka jön majd valami adaptív ledes izével, ahogy kúszik le a technológia, úgy lesz ez egyre olcsóbb, és értenek majd hozzá egyre többen.

    sh4d0w: Pont az a baj, hogy nem egyszerű mechanikus munka. Az a stabilizátor rúd vagy gömbfej csere az az.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tikakukac #135 üzenetére

    "A hétköznapi darálás közben semmi értelme nincs az ..."

    Szerintem itt nem hangzott el, hogy neked vagy bárkinek okvetlenül szüksége van rá. Ellenben elhangzottak olyan állítások, hogy az utángyártott ugyanolyan jó (vagy egyenesen jobb), mint az eredeti festék. A tapasztalat az, hogy nem azok. Nem csak mérhető, de szemmel is jól látható. A rokonaimat, akik évi ~200 családi fotót nyomtatnak és elvannak az 1200 Ft / szín festékekkel nem is beszélném rá a drágább eredetire. Őket nem zavarja ha a fotó kicsit fakóbb (vagy túlkontrasztos, ha már erre is volt példa) vagy az unokájuk hangyányit magentás árnyalatú, valószínűleg fel sem tűnik nekik. Ők a laptopjuk TN paneles monitorján is boldogok bármilyen fotótól. Nem nagy ügy.

    Ellenben nem csak magánemberek nyomtatnak (sőt ők nyomtatják a legkevesebbet). Minket is sokszor megtalálnak cégek, hogy profilozzunk printert és nagyon sokszor kijön, hogy az utángyártott szívás, összelövöd a festéket a hordozóval és a következő cserénél megint szar (és már az is csoda, ha hozza a gyári értékeket, általában nem). Én már attól lehidalok, hogy valaki képes például egy proofnyomtatóba buherált, utántöltött kazettát beletenni és tényleg van ilyen (még ha nem is olyan sűrűn). De ennél sokkal hétköznapibb, mikor egy cég fossa magából kilövőpapírra a prezentációs nyomatokat és bár itt nincsenek olyan követelmények, mint egy proof esetén, nem értik, hogy mitől szar mégis az egész. Mert a beszerző mindenáron spórolni akar és megrendelte az utángyártottat. Aztán mikor vita van az ügyféllel, vita van a nyomdával, vita van az egész világgal és ez pénzbe fáj, akkor visszatérnek a gyárihoz. Papír és festék összelő (vagy eleve van rá valamilyen generic profil ami bőven jobb a semminél) és nem szívnak vele.

    Mondom, aki nem fut bele a limitációkba (egyszerű mezei otthoni user valószínűleg nem vagy fel sem tűnik neki), annak bőven elég az utángyártott. De a témaindító írás sem erről szólt, hanem arról, hogy a céges felhasználók is egyre inkább mennek az utángyártott felé.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #140 üzenetére

    "Szutyok Astrában a lámpatömítés elért. Mondom akkor veszek. Ja, nincs. Vegyél komplett lámpát :DDD"

    A történet onnan indult, hogy a gyártók kvanagyot kaszálnak ám az alkatrészeken. Ha már lámpát kell venni, akkor azt se tőle veszed meg ugye, mert miért tennéd ott a beszállító. Ahogy amikor az autómosóban az ipari porszívó felszívta a két pöcköt ami a vezető oldali szőnyeget rögzítette, felhíttam egy bontót, a csávó meg a kezembe nyomott 10-et 0 hufért mert most mit kérjen érte.

    A többi példád meg pont azt mutatja, hogy de, ha akarod otthon is meg tudod csinálni ha nagyon akarod, nekem is van gépészmérnök kollégám, a6-ot nem vitt csak egyszer márkaszervizbe, aztán otthon megoldotta a futóművet, az olajcserét, a bármit is jóformán. Nem vitatom hogy vannak kendácsolt fosok motortéren kívül vagy belül, hogy tele vagyunk link márkaszervizekkel, csak én nem látom a gyártókban azt, hogy mint az MS, jóformán bukóban dobálnák ki a konzolokat hogy majd a játékon keresnek. Biztos van haszon a gyári alkatrészen mert kell legyen, de az üzleti modell egyáltalán nem fordult át ennyire.

    Szerintem. Aztán lehet hogy ha újabb kocsit veszünk, akkor meglátom hogy mégse ;)

    sh4d0w Értetem én, csak te nem érted, hogy azóta minden változott. Többet tud, precízebb, összetettebb. Ez kb az a szint, hogy miért nem lehet egy 7-es bimmert megszerelni két csavarhúzóval meg egy villáskulccsal, a trabit is meg tudtam az út szélén is. Mert nem így megy. A trabi "nézte" hogy van üzemagyag? Van. Van szikra? Van. Akkor go. A bimmer meg még el se indítottad 300 szenzor jelét nézi át, hogy minden a helyén minden megy e, nincs e izzó kiégve, etc. Ez az ára annak, hogy többet, jobban, kényelmesebben, biztonságosabban. Nekem se tetszik mindenhol, de igazából tenni se tudok ellene, meg az autószerelést én meghagyom annak akinek van rá ideje. Nekem sajnos nincs, ahogy helyem se. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tikakukac #140 üzenetére

    "Megkeresi az okokat. Ha túl drága és túl jó a minőség, akkor kínáljunk olyat, ami olcsóbb, de még mindig ellenőrzött minőségű."

    Egyrészt egyetértek, másrészt meg látom, hogy sok kellékanyag esetén pontosan ez történik (például hordozóból elég széles variációk vannak több árkategóriában is). A festék viszont olyan szempontból faramuci dolog, hogy képtelenség egy bizonyos árszint alá vinni, ha már autós példákkal jövünk: Pont attól drágulnak az autók, mert egyre szigorúbb követelményeknek kell megfelelni a tervezés és gyártás során.

    A festék is ilyen, veszélyes anyag és környezetbarát(abb) módon gyártani drága, olyan összetevőket használni, melyek a lebomlás során is kevesebb környezeti terhelést okoznak, szintén drága. Legyen valami mondjuk az eredeti festék 20 ezres árához képest a gyári alacsonyabb minőségű mondjuk 14 ezer. Te megvennéd amíg ott van a piacon az 5 ezres alternatíva? Téged nem érdekel, hogy a kínai garázsüzem a környezetvédelmi normák teljes mellőzésével gyárt, kikeverik a lötyit, egyik hónapban ilyen, következőben olyan színű, veszélyes anyagokat majd elszívja Sanghaj amikor felé viszi a szél, aztán már mehet is az Aliexpressre az áru.

    Ezzel nem lehet face-to-face versenyezni, amíg így gyártják a third party festékeket, addig azok mindig a töredékébe fognak kerülni az eredetinek.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tikakukac #149 üzenetére

    "Olyan ez, mint az ólommentes forrasztás."

    Ja, jól is be is csuklott jó pár drága LG telefon is ugyanazzal a hibával a gyenge forrasztás miatt. Felmerül a kérdés, hogy a tengernyi megpusztult alaplap kezelése környezetkímélőbb-e vagy a régi típusú forrasztás.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Tikakukac #151 üzenetére

    Én már az amcsikat várom hogy mikor állnak át teljesen ólommentes lőszerre ;]

  • GRaul

    őstag

    válasz Tikakukac #135 üzenetére

    Nem érzem, hogy bármi olyat írtam volna amely valakit is lenéz. Egyáltalán nem állt szándékomban.
    Sajnos nekem itt ph-s arcoknál inkább negatív a tapasztalatom, hogy ki mihez ért. Sokan szeretnek "kicsit" többnek látszani mint akik a való életben. Ezért is van az, hogy megválogatom kiknek adok a szavára esetlegesen egy videokártya választásnál vagy laptopnál.

    Phanteks Házak Topicja ---> http://prohardver.hu/tema/phanteks_hazak_topicja/hsz_1-50.html <----

  • MaUser

    addikt

    válasz Tikakukac #181 üzenetére

    Ja, hogy ilyen játékot akarsz?

    Ez egy simpla példa. Rakhaszt helyette be tetszőlegesen japánnál nem kopó alakatrészt. :U

    Barom példából én is rengeteget tudok. Vagy esetleg egy 3000GT katalizátort is szerintem megnézhetnénk az is kb. annyira releváns az általános piaci gyakorlatra.

    Ja, hogy ha nem tetszik a példa, akkor az már barom? Végül is csak egy röpke egymillió példányban eladott autóról beszélünk, tényleg nagyon ritka. :U FYI, tetszőleges nem kopó gyári alkatrésznél ugyanez van. Nem fog a két szép szemedért a világ összes márkaszervize/országos képviselete évente két példányba kellő alkatérszből raktáron tartani. Legyen az akár egy Astra/Golf/Focus..:U

    Btw, miért nincs három fillérből 3000GT katalizátor? Hiszen csak ki kell kapni a raktárból 20€-ért, nem?

    bambano
    egészen konkrét példa: jómultkorában olyan elárvultnak éreztem magam, venni akartam két aput. a magyar bótban nem volt, megtaláltam a varia-store-t a németeknél, náluk volt. megrendeltem, elküldték futárral, valami 20 euró szintű díjért (a konkrétra most nem emlékszem).
    ha a szerviz rendelni akar a kocsimba egy kuplungot, vagy hátsó féknyerget, az pontosan ugyanez a logisztikai helyzet: elektronikusan elmegy a rendelés Rüsselsheimbe, ott valaki belepakolja a dobozomat egy teherautóba, pár nap múlva itt leteszik a szerviz ajtaja előtt.

    A két dolog teljesen más. Ha ilyen kopóalkatrészekről lesz szó (fényereg is az, mert munkabér miatt nem éri meg a felújítás márkaszerviznél), akkor az van raktáron minden valószínűség szerint. És ilyenkor a gyári alkatrész ára sem fog nagyon eltérni attól, ha adott beszállító nevén megveszed márkaszerviz helyett tetszőleges alkatrészes boltban itthon. Ha ott megkapod fél áron, az meg jön a méretgazdaságból. (Meg abból, hogy hát néha kínai hamisítványok vannak a dobozokban bizonyos boltokban, de ez más téma már nagyon.)

    De akkor sem úgy megy, hogy majd a márkaszerviz kicsörög "németbe" oszt majd a sorról lekapján neked... Helyette a legközelebbi raktárból kapsz, ha ott egyáltalán van. Egy kuplungszett valszeg lesz, egy kinyomóvillánál meg már vért fogsz izzadni, pedig az is ott van, filléres görbített fémdarab. Ilyenkor jön amit írok. Btw, ha te kopóalkatrészre érted a drága márkaszerviz árakat, akkor ugy az adott gyártótól hasonlítod össze a két árat? Tehát nem egy Bosch féket egy Blue Print-tel?

    ha a varia-store meg tudja csinálni huszoneuróból, akkor a gm is meg tudja.

    Ha csak annyi kéne, hogy ott áll a raktárban, akkor simán. De egy autó áll pártízezet komonensből. Amik közül a 99%-át még raktáron tartani sem érdemes. Mert csak rárohad. Ilyenkor hogy küldje el neked 20€-ból?

    tehát nincs semmilyen valós, elfogadható indok arra, hogy miért olyan kimondhatatlanul mocskosdrága az alkatrész a gyártótól.

    Továbbra sem látom azt a mocskosdárga árakat... Fent leírtam miért 10eFt egy szíj a gyártási ár helyett.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Tikakukac #186 üzenetére

    Gyors itthoni példa: nyíregyen áll a polcon 3 fajta beszállító lánc! szettje, kompletten, rendes első vonalas minőségben 45k bruttó, haszonnal. Szervizben: hááát 2 hét kellene és 113k.

    Izé, 45 vs 113 között nem látom azt az extrahasznot... Ez simán benne van abban, hogy gyári vs. random neves beszállító. Mert kétlem, hogy három tier-1 beszállítója van az adott alkatrésznek. Azért ez ma már ritka, hogy három gyártó van egy alkatérszre, kettő még szokott (régebben volt Peugeot-nál 8 is, de az már 20 éve volt)... Olyan "apróságokról" meg nem is beszélve, hogy hiába veszed meg ugyanazt a beszállítótól, az nem mindig ugyanaz.

    Btw, neves beszállító pl. egy Bosch. Megvennéd gyári Akebono/Advics helyett? Hát persze, hiszen jó név, olcsóbb is, tier-1 ezer helyen. Aztán jön az ébredés, hogy hát hetente piszkos a felni, hamarabb elmelegszik, illetve sokkal jobban fogy. Aztán két perc google után rájössz, hogy a gyári betét bizony cc, nesze neked tier-1. :U Egy nyamvad Toyota-ról beszélünk btw, ahol 30%-ot "spórolsz" a gyári betétekhez képest. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák