Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz #96241664 #17 üzenetére

    Úgy beszélsz erről mintha tömegével előfordulnának ilyen balesetek. Igen, van ilyen. De közel sem arról van szó, hogy százával szállnak bele a Tesla-k a parkoló autókba, aztán majd 1000-nél achievement unlocked és akkor már nem fog....

    Egyszerűen nem bírom megérteni ezt a hozzáállást, hogy amíg nem 1000%-os tökéletes, semmilyen körülmények között nem hibázó a rendszer addig isten ments... Ez iszonyat kettős mérce és nem mellesleg életszerűtlen is. Az emberek nagy része NEM VEZET JÓL. Ráadásul felelőtlen is. Itthon is elég megnézni a 40+ korosztályt, szerintem túlzás nélkül a felük szemrebbenés nélkül kocsiba ül erősen ittasan. Pont a hétvégén gázoltak halálra egy gyereket a városban, bealudt a bácsika a volánnál. Ezek tipikusan olyan balesetek amiket az önvezető rendszer meg tudna előzni.

    dabadab által idézett fenti statisztika is mutatja, hogy majd 10x olyan biztonságos az AP mint egy sima sofőr... De pl a google saját autói is hasonló statisztikákat tudnak felmutatni.

    Valahogy számomra nagyon érdekes az a logika, hogy ugyan 1/10-re lehetne csökkenteni a balesetek számát, de inkább nem, mert nem 0. Ezért inkább maradjon a jelenlegi baleset szám, az a biztos. :))

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz forumpista #30 üzenetére

    A közlekedési statisztikákat nem így gyártják. Tudtommal az x millió kilométerre jutó y baleset statisztika úgy készül, hogy az autók számával felszorozzák az átlagosan megtett kilométert (ez ha jól emlékszek valahol 12-15000 között van) majd ezt elosztják a balesetek számával. Tehát nincs semmiféle differenciálás hogy akkor ez most autópálya ez meg Iszapaszentgilisztás körforgalom.
    De valamilyen szinten logikus is, lévén nagyon kevés autóval közlekednek csak így, vagy csak úgy, jellemzően mindenki vegyesen használja. Ráadásul kvázi irreleváns is hogy hol nem balesetezik a Tesla. Vitathatatlan tény, hogy az önvezető rendszerek többszörös biztonságot jelentenek, szerintem szinte mindegy, hogy azért mert 100x olyan jó pályán vagy mert 10x olyan jó a kisvárosi bekötő úton. Minden megspórolt baleset érték, ezt kéne figyelembe venni.

    Amúgy igazad van ha egy tudományos összehasonlításról van szó, akkor valóban a lehető legazonosabb körülményeket kell biztosítani, de a közlekedésben ez lehetetlen, még egy tesztpályán sem könnyű az emberi tényező miatt.
    A fékpados automazitált tesztek meg ugye tudjuk mennyire életszerűek...

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz btprg #35 üzenetére

    Nem csak az AP létezik. Nézd meg a google streetview autóinak statisztikáit, de pl a Waymo önvezető taxi szolgáltatása is jó statisztikai alap (oké az nem teljesen flexibilis mert csak egy adott körzetben működik, de nincs is benne már emberi vezető). Mindegyik éles forgalomban, vegyes használattal működött és sokkal jobb a statisztikája mint az embernek. Persze lehet vitatkozni, hogy de ez amerika, de az amerikai humán sofőröknél is sokkal jobb.
    Az a baj, hogy annak a statisztikának, hogy jobbak az önvezető rendszerek nem hiszünk, ellenben nem sikerült még olyat mutatni ami az ellenkezőjét bizonyítaná...

    minden sofőr napi szinten találkozik olyan szituációkkal, amin a jelenlegi önvezetés elvérezne
    Igen, és napi szinten el is véreznek a a sofőrök.
    Úgy teszünk mintha az ember olyan jól vezetne... A linkelt statisztika alapján 6 hónap alatt volt 7753 baleset. Ez napokra kivetítve 43. Nem kevés egy 10 milliós országban. Ráadásul ezek jellemzően nem dimbes, dombos bekötő úton jönnek létre, hanem pont ott ahol mindenki szerint jól mennének az önvezető rendszerek (M0, M3, különböző főutak stb).
    Arról nem is beszélve, hogy egyelőre az önvezető autók vannak kisebbségben, de ha az arány megfordulna szerintem még inkább megzuhanna a balesetek száma lévén önvezető autó önvezetővel nem nagyon fog ütközni. (bár ez csak a személyes véleményem, ezt nem tudom alátámasztani)

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák