Új hozzászólás Aktív témák
-
mert az energia megtermelésének költsége lényegesen alacsonyabb lehetne, ha saját akkupakkban is tudnánk energiát tárolni. előfordulhat, hogy annyival alacsonyabb lenne az előállítás, hogy még az akkupakk költsége is gyorsan megtérülne.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
musculus
tag
A kérdésedre: itt egy állati jó blog, tolle et lege. Game changer a cucc
http://gurulohordo.blog.hu/2015/04/20/ot_evvel_elobb_jon_az_attores_az_elektromos_autoknal_gurulo_linkek[ Szerkesztve ]
Homo sapiens non urinat in ventum - "And so it goes..."
-
vzozo
senior tag
max. a saját napelemes rendszereknél talán...
És mivel is foglalkozik a Solarcity? Bingó...
ezen is lesz majd ugye környezetvédelmi adó itthon
Szerencsére a világ többi részén nem befolyásolja az innovációt egy már 10 milliósnál is jóval kisebb, feudális korba tartó kelet-európai államocska.
-
lev258
veterán
Nem tudom, mennyire pontos adatok, de így hirtelen azt találtam, hogy a hazai veszteség ~10% körül van, a költségeknek pedig nagyjából a harmadát teszi ki a szállítás (távolsági és helyi elosztás együtt). A visszatáplálás sem feltétlenül oldja meg a kérdést, mivel így sem tárolódik el. Ha nincs a rendszerben igény rá, akkor az erőművet kell kissé visszavenni, illetve "kidobni" a felesleget. Az otthoni tárolás gazdaságossága valóban érdekes kérdés, a fejlődése viszont semmiképp sem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
nem az energia szállítása a költséges, hanem a prompt előállítása.
amivel ma olcsón tudunk energiát előállítani, az atomerőmű, az rosszul szabályozható. akár napokra is szükség lehet, hogy egy másik teljesítményszintre kapcsold az erőművet.
amivel meg gyorsan tudjuk követni a változó igényeket, az meg mocskos drága. a gáztüzelésű hőerőmű elég gyors, 20 percnél rövidebb idő alatt képes alkalmazkodni a terheléshez, csak nagyon drága.miközben a napi fogyasztásban alsó hangon van egy kettes szorzó. vagyis ha az atomerőművet az alsó terhelési szintre lövöd be, jellemzően éjjel kettőtől hajnalig, akkor a csúcsot nem fogja bírni a rendszer kiegészítés nélkül (itt fog pörögni a gázóra), ha meg a felső terhelési szintre, jellemzően délután öt-fél hat kezdéssel éjjel 11-ig, akkor meg a lapályban nem bírsz mit kezdeni a rohadt sok felesleggel.
na erre lenne jó vagy a víztározó (lapályban felszivattyúzod a vizet, csúcsban lecsurgatod és erőművet hajtasz vele), vagy a nagy akkupakk. az is jó megoldás lenne, hogy este hazaérsz a tesláddal, és az esti csúcsra alaposan rásegít a kocsi, majd éjjel kettőtől hajnalig feltöltöd koppra.
hasonló probléma van a napelemekkel, önmagában a napelem akár használható is lehetne, de nem az, mert az a szemét Nap a Föld túloldalán van éppen, amikor szükség lenne rá. ha tudnád jól raktározni a napelemmel termelt áramot, akkor jó lenne a napelemes energiatermelés. amíg ezt nem tudod megoldani, addig a nullánál is sokkal kevesebbet ér a napelem (értsd: sok kárt okoz).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis