Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz E770 #12 üzenetére

    nem az energia szállítása a költséges, hanem a prompt előállítása.
    amivel ma olcsón tudunk energiát előállítani, az atomerőmű, az rosszul szabályozható. akár napokra is szükség lehet, hogy egy másik teljesítményszintre kapcsold az erőművet.
    amivel meg gyorsan tudjuk követni a változó igényeket, az meg mocskos drága. a gáztüzelésű hőerőmű elég gyors, 20 percnél rövidebb idő alatt képes alkalmazkodni a terheléshez, csak nagyon drága.

    miközben a napi fogyasztásban alsó hangon van egy kettes szorzó. vagyis ha az atomerőművet az alsó terhelési szintre lövöd be, jellemzően éjjel kettőtől hajnalig, akkor a csúcsot nem fogja bírni a rendszer kiegészítés nélkül (itt fog pörögni a gázóra), ha meg a felső terhelési szintre, jellemzően délután öt-fél hat kezdéssel éjjel 11-ig, akkor meg a lapályban nem bírsz mit kezdeni a rohadt sok felesleggel.

    na erre lenne jó vagy a víztározó (lapályban felszivattyúzod a vizet, csúcsban lecsurgatod és erőművet hajtasz vele), vagy a nagy akkupakk. az is jó megoldás lenne, hogy este hazaérsz a tesláddal, és az esti csúcsra alaposan rásegít a kocsi, majd éjjel kettőtől hajnalig feltöltöd koppra.

    hasonló probléma van a napelemekkel, önmagában a napelem akár használható is lehetne, de nem az, mert az a szemét Nap a Föld túloldalán van éppen, amikor szükség lenne rá. ha tudnád jól raktározni a napelemmel termelt áramot, akkor jó lenne a napelemes energiatermelés. amíg ezt nem tudod megoldani, addig a nullánál is sokkal kevesebbet ér a napelem (értsd: sok kárt okoz).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák