Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #56 üzenetére

    Persze megvolt. A 8 magos Atomnál abba is hagytam az olvasást. Illetve ugye tudjuk, hogy az új generációs Xbox lenyűgöző képességeiről (ahogy Neal fogalmazott) az AMD beszélt először, ráadásul hivatalosan. Miért is tették volna ezt, ha nem lenne benne AMD hardver. De mint mondtam, sok a hardverrel kapcsolatos spekuláció. Már mindent összeházasítottak a rendszerrel. A következő héten majd más lesz benne.

    Jelenleg a logikából érdemes kiindulni. A hardvernek már kész kell lennie, ha 2014 előtt lesz a start. Jelenleg igen erős az a logika, hogy olyan rendszer kell, ahol a CPU-t és a IGP-t egymáshoz tervezik. Mivel az NV-nek nincs x86 licence, így kizárt dolog, hogy x86-os processzort raknak a rendszerbe, ha mellette NV IGP lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #58 üzenetére

    És attól, hogy az AMD-től elment Bob Feldstein (aki állítólag az Xbox projectet intézte), az MS rögtön kidob kb. ~3 évnyi munkát, és újratervezi alapjairól az egészet? Ez az új Xbox megjelenését 2016-ra tolná. Persze csak akkor, ha nem NV-t terveztek eredetileg bele.
    Az Eurogamer Atomot írt.
    Akkor ne IGP-re gondolj, hanem heterogén módon programozható processzorra. Ezzel is lehet csúcsgrafikát csinálni, sőt, sokkal többre is képes, mint egy homogén többmagos processzor. A PS3-nak is ez volt az alapkoncepciója a Cellel, csak hat éve még nem volt meg hozzá a technika. De a Cell mindenkit lesokkolt, és meggyőződésem, hogy a Sony volt ennek az egész heterogén iránynak a katalizátora, mert megmutatta, hogy az elméletben ígéretes elv működik a gyakorlatban is. Ma már mindenki a heterogén érába tervez.
    Ebből a szempontból fontos, hogy a LOC és a TOC erőforrásokat úgy tervezzék, hogy egymást kiegészítsék. Ezt az Intel és az NV együtt képtelen megtenni, vagy csak akkor, ha az Intel ad az NV-nek licenceket. De ezt nem tették meg, így ha NV grafikus vezérlő lesz az új Xboxban, akkor kizárt dolog, hogy Intel processzor legyen mellette a lapkában, mert nem lennének képesek koherens módon megosztani egymással a rendszermemóriát, illetve értelme sem lenne, mert nem kezelnék az erőforrások ugyanazokat a pointereket. Ezeket a fejlesztők kérik, mert erre szeretnének haladni.
    Az pedig téves sztereotípia, hogy csak a dedikált GPU-val lehet elérni csúcsgrafikát. A szoros integráció jóval kifizetődőbb. Csak csorgatja az ember nyálát, ha megnéz egy PS3 exkluzív játékot, és annak technikai képességeit, és ma a Cell+RSX-nél már nagyságrendekkel erősebb SoC is fejleszthető.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #60 üzenetére

    Egy mai top APU keresztbe lenyeli a PS3 és az Xbox 360 teljes hardverét. Majd 10x nagyobb tempóra képes egy A10-5800K APU. Persze ez még mindig szimpla integráció, de a következő generációs fejlesztések már architekturális integrálást szekerét tolják meg. PC-n ilyen lesz az AMD Kaveri, az NVIDIA Maxwell és az Intel Skylake APU. Konzolba nyilván lesznek speckó igények, hiszen a Sony és az MS is nagy megrendelő lenne.
    Semmi spéci dolog nincs abban, ha követik az AMD, az NV és az Intel, illetve alapvetően a többiek jövőképét az integrálásról.

    Írja a cikk, hogy no x86. Ennek megfelelően nyilván az AMD-hez sem mentek AMD64-et licencelni. Ezért tervezi az NV a Denver processzorát ARMv8-ra, mert erre van licencük.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák