- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Bittorrent topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az biztos, hogy készül. Kérdés, hogy mi.
Jelenleg több kódnév kering a neten. A Thebe kódnevet fejlesztőktől is lehet hallani. Valószínű, hogy ez a PS4, mert az AMD-től távozott Bob Feldstein dolgozott egy Thebe kódnevű projekten a Sony-val. Tehát sanszos, hogy ugyanaz a kettő. Vagyis a hasonlóság talán nem véletlen.
Az Xbox kódnevéről keveset tudni, legalábbis jóval több az opció, de újabban előkerült egy Kryptos kódnév, és egyre többen mondják.
Hardverből sok alternatíva van, de újabban felmerült egy-egy SoC, ami egységesen 4 darab AMD Jaguart és három darab AMD GCN CU-t tartalmaz, míg a memóriavezérlő DDR4-es, és teljes a HSA támogatás az összes kiterjesztéssel. Utóbbi azért lehet a Sony-nak és az MS-nek jó, mert azzal, hogy HSA-ra írják a játékokat, lényegében egyszerre megoldják a könnyű portolást, illetve a HSA alapkoncepciója a WORA elv, azaz a "write once, run anywhere". Ha később csinálnak egy új hardvert, ami ugyanazoknak a HSA specifikációknak felel meg mint a régi, akkor nulla módosítást kell végrehajtani a régi játékokon ahhoz, hogy tökéletesen fussanak. Ez azt is jelenti, hogy jóval sűrűbben lehet a konzolt frissíteni, hiszen a legnagyobb hátráltató tényező, vagyis a visszafelé kompatibilitás a HSA-n keresztül mindig tökéletes lesz, hiszen a HSAIL nem változott meg. Ez még a kézikonzoloknál is hasznos lehet, hiszen ma úgy néz ki, hogy a kevés tartalom a gond. Ha egy új kézikonzol hardvere támogatná a HSA-t, akkor oda is baromi egyszerű lenne AAA játékot portolni, hiszen lényegében csak a content lebutításával kell törődni (ami azért nem nagy meló, hiszen a grafika mindig is jól skálázható volt), a programkódot akár változatlanul is lehetne hagyni. És ami még fontos, hogy a HSA már független az AMD-től, vagyis az ARM és az ImgTec képes lesz olyan hardvert csinálni, ami megfelel a speckóknak. Az persze világos, hogy ez időbe telik, hiszen mégis az AMD dolgozta ki az alapokat, és ez az elején előny, hiszen nem csak a szoftveres, hanem a hardveres oldalon is dolgoztak, így leghamarabb az AMD fog minden újítást bevezetni, de rövid időn belül felzárkóznak a kiterjesztések támogatásában a partnerek, szóval bármikor cserélhető a hardver a HSA-t támogató cégek között. És az eddig megírt címek a hardver cseréjével nem törődnek. A kompatibilitás biztosított a HSAIL-en keresztül.
És végül a felhő. Én nem hiszem, hogy ez elsődleges szempont, mert nagyon vérzik még az egész, de extra szolgáltatás oldaláról fontos lehet. A HSA szintén előny, mert bármilyen hardvert rakhatsz a felhőbe, ami megfelel a HSA speckóknak, és az elkészített játékok kompatibilitása megoldott a kód módosítása nélkül.
Ebbe a körbe esetleg a Nintendo is beszállhat később, ha akarnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kiszivárgott speckókat nem biztos, hogy ma még komolyan kell venni. Jövőhétre lehet olyan pletyka, ami rambust mond. Ezek csak a legújabb pletykák, de hétről-hétre jön valami új. Egyébként a DDR4 logikus. A várható konzolfrissítés 2013 vége. A DDR4 ekkora piacon lesz, bár nem nagy tételben. Ez lesz ekkor a legfejlettebb memória, és 2014-ben már terjedhet is. PC-n persze inkább 2015-ben fog komolyan terjedni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok speciális API-jainak különbségei nem jelentenek túl nagy problémát, ha a hardver szempontjából a funkcionális képességek megegyeznek. De ha például a HSA-t vesszük alapul, akkor írható bele grafikus futószalag (akár a HSA alapítvány is kreálhat egyet), és onnantól kezdve a semmit nem kell módosítani a renderen a portolásnál.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És mi akadályozza meg őket abban, hogy még akár ugyanazzal a hardverrel is exkluzív címeket adjanak a géphez? Mert ez nem technika, hanem inkább üzleti döntés kérdése. Az egyes multiplatform játékok DLC-i sem azért vannak csak az egyik konzolra, mert a másik hardvere kevés. Egyszerű üzleti döntés volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nem exkluzív játék is megéri a hardvergyártóknak, annak az eladásából is részesülnek. A konzolt viszont az exkluzív játékok viszik a hátán. Konkrétan az exkluzív tartalom adja el a gépet.
Teljes kompatibilítást szerintem nem akarnak. Azt akarják, hogy a multiplatform címek fejlesztőinek jóval kevesebb munkájuk legyen a portolással. Ma ez a PS3-on és Xbox 360-on futó címeknél messze nincs így, mert a két rendszer koncepciója is nagyon különbözik. Ha a koncepció szintjén közösek az alapok, akkor egy AAA kategóriás multiplatform cím fejlesztési költségéből jelentős összeg spórolható meg, hiszen nem kell kutatni azt, hogy az egyes feladatokat hogyan lehetne a két konzolon hatékonyan megoldani. Ez teljesen reális meglátás szerintem. Ettől az exkluzivitás nem szűnik meg, mert az csak üzleti szempontok miatt létezik. A multiplatform fejlesztések, viszont kisebb költségből, és gyorsabban készülhetnének el. Egyértelmű, hogy utóbbi mindenkinek win szituáció.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze megvolt. A 8 magos Atomnál abba is hagytam az olvasást. Illetve ugye tudjuk, hogy az új generációs Xbox lenyűgöző képességeiről (ahogy Neal fogalmazott) az AMD beszélt először, ráadásul hivatalosan. Miért is tették volna ezt, ha nem lenne benne AMD hardver. De mint mondtam, sok a hardverrel kapcsolatos spekuláció. Már mindent összeházasítottak a rendszerrel. A következő héten majd más lesz benne.
Jelenleg a logikából érdemes kiindulni. A hardvernek már kész kell lennie, ha 2014 előtt lesz a start. Jelenleg igen erős az a logika, hogy olyan rendszer kell, ahol a CPU-t és a IGP-t egymáshoz tervezik. Mivel az NV-nek nincs x86 licence, így kizárt dolog, hogy x86-os processzort raknak a rendszerbe, ha mellette NV IGP lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És attól, hogy az AMD-től elment Bob Feldstein (aki állítólag az Xbox projectet intézte), az MS rögtön kidob kb. ~3 évnyi munkát, és újratervezi alapjairól az egészet? Ez az új Xbox megjelenését 2016-ra tolná. Persze csak akkor, ha nem NV-t terveztek eredetileg bele.
Az Eurogamer Atomot írt.
Akkor ne IGP-re gondolj, hanem heterogén módon programozható processzorra. Ezzel is lehet csúcsgrafikát csinálni, sőt, sokkal többre is képes, mint egy homogén többmagos processzor. A PS3-nak is ez volt az alapkoncepciója a Cellel, csak hat éve még nem volt meg hozzá a technika. De a Cell mindenkit lesokkolt, és meggyőződésem, hogy a Sony volt ennek az egész heterogén iránynak a katalizátora, mert megmutatta, hogy az elméletben ígéretes elv működik a gyakorlatban is. Ma már mindenki a heterogén érába tervez.
Ebből a szempontból fontos, hogy a LOC és a TOC erőforrásokat úgy tervezzék, hogy egymást kiegészítsék. Ezt az Intel és az NV együtt képtelen megtenni, vagy csak akkor, ha az Intel ad az NV-nek licenceket. De ezt nem tették meg, így ha NV grafikus vezérlő lesz az új Xboxban, akkor kizárt dolog, hogy Intel processzor legyen mellette a lapkában, mert nem lennének képesek koherens módon megosztani egymással a rendszermemóriát, illetve értelme sem lenne, mert nem kezelnék az erőforrások ugyanazokat a pointereket. Ezeket a fejlesztők kérik, mert erre szeretnének haladni.
Az pedig téves sztereotípia, hogy csak a dedikált GPU-val lehet elérni csúcsgrafikát. A szoros integráció jóval kifizetődőbb. Csak csorgatja az ember nyálát, ha megnéz egy PS3 exkluzív játékot, és annak technikai képességeit, és ma a Cell+RSX-nél már nagyságrendekkel erősebb SoC is fejleszthető.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy mai top APU keresztbe lenyeli a PS3 és az Xbox 360 teljes hardverét. Majd 10x nagyobb tempóra képes egy A10-5800K APU. Persze ez még mindig szimpla integráció, de a következő generációs fejlesztések már architekturális integrálást szekerét tolják meg. PC-n ilyen lesz az AMD Kaveri, az NVIDIA Maxwell és az Intel Skylake APU. Konzolba nyilván lesznek speckó igények, hiszen a Sony és az MS is nagy megrendelő lenne.
Semmi spéci dolog nincs abban, ha követik az AMD, az NV és az Intel, illetve alapvetően a többiek jövőképét az integrálásról.Írja a cikk, hogy no x86. Ennek megfelelően nyilván az AMD-hez sem mentek AMD64-et licencelni. Ezért tervezi az NV a Denver processzorát ARMv8-ra, mert erre van licencük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest