- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szvsz a PS3 a konzolok állatorvosi (beteg) lova, csak a Sony példátlan kitartásának és /a konzol melletti/ elkötelezettségének köszönheti, hogy a generáció végére nem csak hogy visszakapaszkodott a sírból, hanem még szép sikereket is elér.
Szvsz a PS3 áldozatul esett a Sony nagyhatalmi politikájának, mert tervezéskor nem az volt a szempont, hogy adott pénzből a játékosokat legjobban kielégítő konzolt hozzák ki, hanem, hogy a sikeres Playstation brand a Sony más gyerekcipőben járó termékeit és plattformjait (Cell, Blu-Ray) kapcsolt termékként sikerhez segítse. Egy gyenge Nintendo mellett ez még sikerülhetett volna, de az akkor /a konzolbizniszben/ feltörekvő új Titán mellett már nem.
Szerintem a PS3 késését és gyenge szereplését a korai időszakban a Cell /pénznyelő fejlesztés, ami nem hozta azt amit vártak tőle/ illetve Blu Ray eröltetése /drága volt, késett és sokáig semmi szükség nem lett volna rá gamer szemszögből/ okozta, megspékelve olyan orbitális tervezési hibákkal, hogy sokáig azt hitték nem lesz szükség külön GPU-ra, majd egy plusz Cell mag fogja a grafikát számolni, mindezt úgy, hogy amikor tervezni kezdték a PS3-t láthatták volna, hogy a GPU a jelen és jövő /2000-es évek első fele: Radeon 9800, Geforce 6800, 7900/. Az utolsó pillanatban rakattak bele egy nem tól acélos Nvidia GPU-t.
Nagy volt az arcuk, de egyenesen az orrukra estek a PS3-al. Minden jel arra utal, hogy a PS4 kapcsán visszavettek a nagy mellényből és olyan fejlesztésekre koncentráltak, ami tényleg előreviszi a Playstation szekerét.
Már csak azt remélem a MS nem bízta el magát az X360 sikere miatt...
J.
-
- Milyen sírból? A "boxosok" nagyon próbálták temetni, az nyilvánvaló, de a valóságban közel sem indult és szerepelt olyan rosszul a PS3, ahogy sokáig be volt állítva, főleg a MS érdekszférába tartozó PC-s sajtóban...
A PS2 megkérdőjelezhetetlenül uralta a konzolpiacot, a saját generációjában belőle adták el messze a legtöbb gépet és ami még fontosabb tudtommal messze a legtöbb játékot is PS2-höz adták el. Ehhez képest a PS3:
-Sokat késett, az elején rengeteg eladást vesztett a késésével. (vettek más konzolt a türelmetlen népek)
-Drágán kezdett, nem csak a konkurenciához, hanem a PS2-höz mérten is. 300 vs 500 USD És még volt pofája az akkori PS fejesnek olyat nyilatkozni, hogy: "ha drága a gép, tessék többet dolgozni érte" ez az arogancia nyugaton kb megengedhetetlen
-Hiába érkezett később és volt vélt vagy valós technológia fölénye, nem tudta kamatoztatniA PS2 sikere után azt hiszem, reálisan a Sony-nál az volt az elvárás, hogy a PS3:
-(1)Letarolja a konzolpiacot, és a piacon elérhető nyereséget lefölözi.
emellett még ezekre is számítottak:
-(2)Eladható, máshol is bevethető produktummá teszi a Cell-t
-(3)Biztosítja a BR elsőbbségét a HD-DVD-vel szembenEzzel szemben az (1) korántsem teljesült, mi több megkockáztatom, hogy a három gép közül nettó nyereségben a legkevesebbet hozta be.
Miért ne állt volna a játékosok érdekében az olcsón adott Blu-ray meghajtó? Nagyobb pályák több textúrával, lemezcserebere nélkül... Az kit érdekel, hogy 1-2 évig még nem volt létszükséglet, egy konzolt nem 1-2 évre terveznek. Megjegyzem, sokan a PS2 esetén sem bánták az elsők közé tartozó DVD lejátszási képességet, mint ahogy PS3 esetén sem ugyanezt a Blu-rayjel.
Egyetértek veled, a BR lejátszó egy nagyon jó húzófeature, főleg, ha használja is az ember, feltéve, hogy nem jelent aránytalanul magasabb árat. Jelenleg az a helyzet, hogy a Sony a BR meghajtót fillérekért gyártja, ez nem emeli a költségeket jelentősen, mégis ez az exkluzív feature a konkurencia fölé emeli jelenleg a Sony konzolját. De ez nem volt mindig így:
A PS3 nagy késését egyrészt a BR meghajtó gyártásának nehézségei illetve magas ára okozta, mely kihatott a konzol végfelhasználói árára is. Ha valaki csak játszani vette a konzolt és nem házimozizni (Tisztelet a kivételnek, tudom, Neked rendes TV-d van és feltételezem van hozzá BR lejátszód is a PS3 személyében) és ez szerintem jól leírja a játékos társadalom többségét, akkor annak hátára se kellett a beépített BR lejátszó. Miért:
-Drágábban tudta megvenni az alapgépet
-Ha nem erőltetik a BR meghajtót, korábban jön a gép, korábban lehet már új generáción játszani és nem a PS2 akkorra elavult grafikáját kell bámulniRáadásul a BR meghajtóra csak játék miatt még jelenleg sem lenne szükség (bár való igaz, nice to have), hiszen a játékokat ugye lehet HD-re installálni is...
Összefoglalva: Én nem érzem úgy, hogy az átlag játékos a kétezres évek végén bármennyivel előbbre lett volna egy integrált BR lejátszóval.
Persze abban nincs vita, hogy a Next genbe kell a BR lejátszó, mindkét oldalon- De, nagyon is hozta a Cell, amit vártak tőle (most is ez a PS3 erőssége, ha olyan CPU lett volna benne, mint az Xbox360-ban, már talán sehol sem lenne), csak nem olyan könnyen. Túlságosan el vannak kényelmesedve a kóderek...
- Nem volt annyira elrugaszkodott elképzelés, hogy egy második Cell számolja a grafikát. Most is sokmidnent a Cell számol az Nvidia GPU helyett... Csak így valószínűleg kevesebb port született volna a gépre - viszont több érdekes exklúzív játék..Szvsz egyáltalán nem hozta. Lett belőle piaci termék? Nem lett.
A Cell nem hozta vissza annak a sok energiának az ellenértékét amit a fejlesztésébe beleöltek. Lényegesen tradicionálisabb CPU architektúrával és némileg jövőbemutatóbb GPU-val is elérhették volna ugyanezt, a programozók szivatása nélkül.- A késést nem a Blu-ray meghajtó okozta, hanem az Nvidia késése a PS3-hoz adaptált GPU-val.
Én úgy tudtam a Blu Ray akkor még elfogadhatatlanul magas előállítási ára okozta a késést.Akkor lett volna provokatív, ha azzal indítok, hogy "bezzeg az Xbox, ott mennyivel zöldebb a fű"
Az Xbox-ot nem is akarom idekeverni, mert abból tényleg flame lenne -
Félreértés ne essék, nem a PS3 mint konzol platform ellen ágálok, hanem a kétes design döntések ellen, amelyek szerintem a Sony hatalmi politikáját szolgálták, mintsem a játékosok érdekeit.
Ha a pletykákra lehet adni, akkor úgy tűnik a Sony lényegesen alázatosabban közelítette meg a PS4 kérdését, és a rendelkezésre álló budgetből megpróbálták a legjobb rendszert kihozni, mindenféle felesleges kapcsolt sallang nélkül. Nagyon úgy tűnik, hogy a PS4 egy jó rendszer lesz:
-Költséghatékony
-Jó kompatibilitás a jelenlegi PC architektúrákkal biztosítja a könnyű portolhatóságot és gyorsabb olcsóbb játékfejlesztést
-Mivel nem olyan egzotikus mint a PS3 volt a maga idején, nem olyan nagy a drasztikus kiskereskedelmi csúszás valószínűsége.J.
-
Nem hinném, hogy ezt várták volna ép ésszel. A PS2-nek alig volt konkurenciája, szemben a PS3-mal.
A playstation egy bejáratott brand volt, nem hiszem, hogy a vertnek hitt Nintendo és az új fiú mellett a piac kevesebb mint harmada lett volna a cél... Sokkal inkább a piac lesöprése..
A Sony a maga részéről a PS3 miatt volt érdekelt a Cellben, az IBM szánt neki egyéb szerepet, és épült is rá egy pár szuperszámítógép (a legismertebb a Roadrunner, ami sokáig vezette a Top500-as listát). Szerver formájában is forgalmazták. Katonai alkalmazása is van/volt. Sok feladatban ma is lenyomja a papíron 5x nagyobb teljesítményű GPU-kat! Ezt sokan nem értik meg, a döntéshozók között is. A másik, hogy azt rendesen le kell programozni, és az ilyen programozókból van hiány manapság.
Ezt nem tudtam.
Melyik lett volna ez a GPU? Vagy nekik kellett volna kifejleszteni egyet? Ami a programozók szivatását illeti, nekem van olyan ismerősöm, aki asm-ben nyomatja a Cell programozást a Sonynál, és nem tartja bonyibbnak, mint a PS2 programozását. Ja, nem most esett ki az egyetemről...
Nyilván valami az NV-től vagy ATI-tól, de időben kellett volna belekezdeni a közös tervezésbe. Tudtommal az RSX "az utolsó órában" került bele a PS3-ba, amikor látták, hogy a két Cell nem lesz járható út.
A másik, hogy azt rendesen le kell programozni, és az ilyen programozókból van hiány manapság.
Neked ajánlom
How real programmers codeViccen kívül a hajukra kenhetik az architektúrájukat, ha a programozók, nem tudják használni, nem készülnek el időre, ill. budzsére. Én mindig azt mondom, hogy komplex rendszernél sokkal nagyobb a szoftver fejlesztési költsége mint a hardveré, tehát a hardveresek ugyanmár minden segédeszközt és kényelmet rakjanak a szoftveresek segge alá.
Ez meg, hogy tanuljanak meg kódolni a programozók ez kb nevetséges. Nekik is időre kell elkészülni, ráadásul a jobb programozó eleve többe kerül. Az a platform lesz /egy steril nem létező világban/ a nyerő, ahol a szoftveres részleg egységnyi ráfordítással a legnagyobb eredményt tudja kihozni (persze a szintet azért meg kell ugrani).
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Muscl3Pharm #63 üzenetére
fogalmam sincs. Időzítve tuti legkésőbb a késő ősz és karácsony közötti időszakra van.
Szvsz ha van eszük és minden klappol akkor ideális esetben októberre már kint van és november-decemberben meg egy jó médiahadjárattal megtámogatják, akkor boritékolható az erős rajt. Ha a karácsonyi szezonról lemaradnak, már nem lenne olyan vidám nekik.
Persze ez nem csak rajtuk múlik... Ki tudja, hogy milyen az új AMD APU-k kihozatala...
Játékoknak is el kell készülni. Szvsz játékok nélkül még akkor sem adnák ki, ha maga a vas már készen lenne.J.