Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #2 üzenetére

    Hát izé...
    - Milyen sírból? A "boxosok" nagyon próbálták temetni, az nyilvánvaló, de a valóságban közel sem indult és szerepelt olyan rosszul a PS3, ahogy sokáig be volt állítva, főleg a MS érdekszférába tartozó PC-s sajtóban...
    - Aki kicsit is utánanézett, tudhatta, hogy miközben az Xbox360 hazai pályán (USA) szerepel jobban, addig a PS3 a világ többi részén. Az említett újságokban mégis mindig csak az USA eladási adatokkal lehetett találkozni.
    - Miért ne állt volna a játékosok érdekében az olcsón adott Blu-ray meghajtó? Nagyobb pályák több textúrával, lemezcserebere nélkül... Az kit érdekel, hogy 1-2 évig még nem volt létszükséglet, egy konzolt nem 1-2 évre terveznek. Megjegyzem, sokan a PS2 esetén sem bánták az elsők közé tartozó DVD lejátszási képességet, mint ahogy PS3 esetén sem ugyanezt a Blu-rayjel.
    - De, nagyon is hozta a Cell, amit vártak tőle (most is ez a PS3 erőssége, ha olyan CPU lett volna benne, mint az Xbox360-ban, már talán sehol sem lenne), csak nem olyan könnyen. Túlságosan el vannak kényelmesedve a kóderek...
    - Nem volt annyira elrugaszkodott elképzelés, hogy egy második Cell számolja a grafikát. Most is sokmidnent a Cell számol az Nvidia GPU helyett... Csak így valószínűleg kevesebb port született volna a gépre - viszont több érdekes exklúzív játék.
    - Az Xbox360 érkezésével fontossá vált, hogy ne csak érdekes exklúzív játékok legyenek a PS3-ra, hanem a portolás is megoldható legyen. Valószínűleg ez volt a fő szempont a megszokott GPU beemelése mellett.
    - A késést nem a Blu-ray meghajtó okozta, hanem az Nvidia késése a PS3-hoz adaptált GPU-val.

    Jó lenne, ha legközelebb megalapozottabb véleményt hangoztatnál ilyen vehemensen... Főleg egy PS topikban. Mert ez így eléggé provokatív.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #34 üzenetére

    "És még volt pofája az akkori PS fejesnek olyat nyilatkozni, hogy: "ha drága a gép, tessék többet dolgozni érte" "

    Erről nem is hallottam. :D

    "-(1)Letarolja a konzolpiacot, és a piacon elérhető nyereséget lefölözi."

    Nem hinném, hogy ezt várták volna ép ésszel. A PS2-nek alig volt konkurenciája, szemben a PS3-mal.

    "A PS3 nagy késését egyrészt a BR meghajtó gyártásának nehézségei illetve magas ára okozta, mely kihatott a konzol végfelhasználói árára is."

    Ez sokkal inkább a Cellre volt igaz... (Plusz ott volt az Nvidia késlekedése az RSX-szel.) A BD meghajtó lényegében nem állt másból, mint egy olvasófejből és egy elég egyszerű mechanikából. Az ára sosem volt publikus, csak feltételezések voltak róla, az alkatrészek piaci árából kiindulva. Valószínűleg sokkal kevesebbe volt ez a Sonynak. Lehetséges, hogy a hozzá szükséges kék LED gyártásával eleinte gondok voltak, de amire a legtöbbet kellett várniuk, az a végleges RSX volt.

    Korábban lehetett hallani olyan multiplatform játékokról, amiket azért butítottak le vagy kényszerültek jócskán átalakítani, mert kiderült, hogy az Xbox360-ban mégsem lesz HD_DVD meghajtó... Ehhez jusson eszünkbe az is, hogy az Xbox360-ból volt vinyó nélküli változat is.

    "Szvsz egyáltalán nem hozta. Lett belőle piaci termék? Nem lett."

    A Sony a maga részéről a PS3 miatt volt érdekelt a Cellben, az IBM szánt neki egyéb szerepet, és épült is rá egy pár szuperszámítógép (a legismertebb a Roadrunner, ami sokáig vezette a Top500-as listát). Szerver formájában is forgalmazták. Katonai alkalmazása is van/volt. Sok feladatban ma is lenyomja a papíron 5x nagyobb teljesítményű GPU-kat! Ezt sokan nem értik meg, a döntéshozók között is. A másik, hogy azt rendesen le kell programozni, és az ilyen programozókból van hiány manapság.

    "és némileg jövőbemutatóbb GPU-val is elérhették volna ugyanezt, a programozók szivatása nélkül."

    Melyik lett volna ez a GPU? Vagy nekik kellett volna kifejleszteni egyet? Ami a programozók szivatását illeti, nekem van olyan ismerősöm, aki asm-ben nyomatja a Cell programozást a Sonynál, és nem tartja bonyibbnak, mint a PS2 programozását. Ja, nem most esett ki az egyetemről...

    "Én úgy tudtam a Blu Ray akkor még elfogadhatatlanul magas előállítási ára okozta a késést."

    Ugyan, mennyiért lehet legyártani egy LED-et...? Ami a lemezeket illeti, a Sony akkor már évek óta gyártott olyat, csak még nem Blu-raynek hívták (professzionális video alkalmazásokra).

    Azért a Sony alapos lehordása után belefért még egy kis Xbox360 siker emlegetés... :)

    (#35): Érdekes lett volna azt várni, hogy ne tegyék bele a PS3-ba... Eleinte a MS is úgy tervezte, hogy beleteszi a HD_DVD-t az Xbox360-ba, de amikor látta, hogy nem lesz annyira sikeres, mint remélte, inkább lemondtak erről.

    (#40) Sak: Aha, és ebben olyan "bűntársai" voltak, mint a Pioneer, Panasonic és jópár másik, akik már a kezdetek kezdetén a Blu-ray mellé álltak és maguk is gyártottak ilyen termékeket. Ami a lemezt illeti, hosszabb távon nem volt olcsóbb a HD_DVD, csak egyszerűbb volt átállítani rá a gyártósorokat. Ez mondjon nagyon nem látszott meg a bolti árukon...

    "a HD DVD minden szempontból jobb volt, csak tárkapacitásra nem"

    Ez meg egyszerűen nem igaz. Video kodekek terén ugyanazokat támogatták (Mpeg2, H.264=AVC=Mpeg4-Part10, VC-1), audio codecek szempontjából a Blu-ray tudott többet, és a memürendszer is a Blu-rayen volt jobb (fényévekkel). A HD_DVD meghajtókba mindenképpen kellett egy x86 proci (hála az Intel és MS résztvételének a fejlesztésben), a Blu-raynél nincs ilyesféle megkötés.

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #50 üzenetére

    "Tudtommal az RSX "az utolsó órában" került bele a PS3-ba, amikor látták, hogy a két Cell nem lesz járható út."

    Igen, az utolsó órában került bele, de - mint már a #24-esben írtam - nem azért, mert a két Cell egyátalán ne lett volna járható út, hanem az Xbox360 mellett fontos szemponttá vált a multiplatform fejlesztés. Ha túl nehéz lett volna PS3-ra adaptálni a játékokat, a sok lúd disznót győz elve alapján a háttérbe szorult volna a PS3 a mégoly szép és érdekes, de szám szerűleg kevés exklúzív játékjával, a kevésbé szép és érdekes játékok dömpingjével szemben.

    "Ez meg, hogy tanuljanak meg kódolni a programozók ez kb nevetséges."

    Nem hiszem, hogy ez játékkonzol esetén ez annyira nevetséges elvárás lenne... Itt az a cél, hogy az adott hw-ből minél többet hozzanak ki. Ami az időt illeti, az ismerősöm kb. annyi idő alatt ír meg valamit asm-ben, mint egy átlag programozó magasabb szintű nyelvben (persze ő is C-ben írja pl., amit felesleges asm-ben). Ettől függetlenül, sok exklúzív játék akár évekig készül, hogy utána "büntessen".

    Ja, még a #35-re:
    "-Jó kompatibilitás a jelenlegi PC architektúrákkal biztosítja a könnyű portolhatóságot és gyorsabb olcsóbb játékfejlesztést"

    Már ami a multiplatform címeket illeti. Azonban, itt nem egyszerűen egy CPU és egy GPU van, hanem egy APU - ami mellesleg PC-n ebben a formában (8 Jaguar mag) nem jelenik meg, mindez 8 GB közös GDDR5 memóriával. Ebben rejlenek olyan lehetőségek, amiket egy átlag PC-vel nem feltétlen lehet egykönnyen utánozni.

  • Muscl3Pharm

    csendes tag

    válasz joysefke #50 üzenetére

    Szerintetek mikor jelenik meg a konzol a boltok polcain ?

Új hozzászólás Aktív témák