Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #65 üzenetére

    "Ez elég ordas hazugság."

    Jelenleg ugye Falcon-9 és Falcon-Heavy kilövésekről beszélünk. Mivel működési költségekről van szó, azt állítod, hogy a SpaceX minden Falcon-9 és/vagy Falcon-Heavy kilövésen veszteséget termel?
    Mert azt csak nem gondolhatod komolyan, hogy a fejlesztési költségeket is a működési költségekhez számolod.

    "Már elve az HLS a teljes összege bukta mivel a fejlesztés költéségét Musk saját zsebből állja, és kilövési költségek felét is, így lettek legolcsóbbak."

    Eddig összesen hány HLS kilövés történt? Nulla. Pontosan ennyit számít a HLS a működési költségekbe.
    Ami a HLS fejlesztési költségeit illeti, arra a SpaceX 2.9 milliárd dollárt nyert a NASA-tól, ennek kb. a duplájába kerül a StarShip fejlesztése, azaz a fennmaradó részt fizetik a SpaceX befektetői. A kilövési költségek (a teszteket leszámítva) meg eleve nem képezik részét a HLS szerződésnek.

    "A befektetők azért raknak bele pénzt, hogy tőzsdei cég legyen és az IPO-val visszakapják a pénzüket esetlegesen többszörös áron."

    És ez miként cáfolja azt, hogy: "nem áll érdekében mesterségesen felpumpálni a "befektetői hangulatot", mivel aki a SpaceX-be rak pénzt, az úgyis elvégzi a házifeladatát és felesleges mesterségesen felpumpált kereslettel kábítani"?

    Majd ha lesz IPO (nem mostanában), akkor lehet különböző konteókat felállítani, hogy a SpaceX mely döntései lehetnek hangulatkeltő indíttatásúak, addig viszont nettó hülyeség bármi hasonlót feltételezni (pláne határozottan állítani), mert a SpaceX-nek egyszerűen nem fűződik racionális érdeke a hangulatkeltéshez, mivel azokkal csak kiadásai lennének megtérülés nélkül.

    "A SpaceX masszívan veszteséges, és folyamatosan likviditási gondokkal küzd. Szerintem Musk saját belső levele ezt elég jól alátámasztja"

    Csak három állításodnak mondanak ellent a tények:

    1. hogy a SpaceX működése veszteséges lenne
    2. hogy a SpaceX bármilyen likviditási gonddal küzdene
    3. hogy Musk belső levele bármilyen módon is ezt alátámasztaná

    De meggyőzhető vagyok, nyugodtan linkelheted a SpaceX készpénzforgalmának kimutatásait, vagy Musk bármely belső levelezésének azon részeit, amelyekben - jelenlegi és nem jövőbeli potenciális - likviditási gondokról beszél.

    "Az ígéretekbe fektet semmi másba... Nincs házi feladat amit elvégezne bárki, a befektetés nem így működik."

    Az a házifeladat, hogy a befektető utánajár az ígéretek megalapozottságának. Ha szerinted a befektetés nem így működik, akkor javaslom ne nagyon próbálkozz befektetésekkel.

    "De konkrétan érdekében áll mindenkinek. Az adott cégnek egyértelmű, hogy mért, a befektetőnek azért, mert IPO esetén nagyobbat szakít, csőd esetében meg nagyobb veszteséget írhat le. win-win"
    Feljebb már kifejtettem: a SpaceX nagyon messze van az IPO-tól. De még a Starlink önmagában is. Ha jövőre kiépülne a teljes 12000-es konstelláció, a Starlinknek onnantól számítva is minimum 5-7 év, mire alkalmassá válna IPO-ra. A SpaceX esetében pedig még csak pletyka szinte se merült fel az IPO.
    Egyébként az is megérne egy misét, hogy egy befektető hogyan írhatna már le nagyobb veszteséget egy cég csődjekor. Ha a cég csődbe megy, akkor a befektetése lenullázódik, azaz max. annyi veszteséget írhat le, amennyit a cégbe befektetett, ez teljesen független attól, hogy korábban a "mesterségesen felpumpált piaci hangulat" mekkora értéket tulajdonított a cégnek.

Új hozzászólás Aktív témák