Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz FattyDove #42 üzenetére

    Ez lényegtelen, forgalmazóként jótállási kötelezettsége van, sőt, január 1-től már az is lesz, hogy 30 napon belüli. Ha a szádban van a vásárlás helye, a szerviz meg 25 km-re, akkor nem fogsz a szervizbe menni a készülékkel. Esetleg ha csak 10 km-re, akkor sem.
    A közvetlen leadom a szervizbe dolognak eddig megvolt az a "hátránya", hogy mittudomén ül a szerviz rajta másfél hónapja, az ügyfél ezt megunja, elmegy a boltba asztalt verni, hogy PTK szerint neki ez jelentős kényelmetlenség, és elege van kéri vissza a termék árát, az eladó bolt meg csak pingivnezik, és csak annyit tud mondani elsőre, hogy álljunk már meg egy pillanatra, ebben a másodpercben hallottam róla először, hgy szervizben van a cuccod. Ha direktben a boltban adja le az ember, akkor ők tudnak róla az első pillanatttól kezdve és akkor így egyszerűbb is számon kérni őket, no meg van alapja is.
    Hogy a szerviznek mostantól(?) értesítenie kell az eladó szervet is, hogy hozzá került egy javítandó termék, na erre is kíváncsi leszek, hogy a valóságban hogyan fog működni.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz FattyDove #44 üzenetére

    Nem ül rajt a szerviz ennyit, ha közvetlen leadod nekik, a boltnak pedig végképp semmi köze sincs már a dologhoz.

    Már hogyne lenne. Attól, hogy a szervizben adod le a jótállásra kötelezett még az eladó marad, és ha a szerviz másfél hónapig ül rajta, akkor ez az eladón számonkérhető, mert jogilag ilyenkor az eladó felel a szerviz munkájáért.

    Nem egyszerűbb, mert onnan, hogy a bolt elküldte a szervíznek, már nem az ő problémájuk.

    De, az ő problémájuk, mert ők adták el a terméket, nekik van jótállási kötelezettségük, és ők vették fel a jegyzőkönyvet a fogyasztói kifogásról. Mindenért ő, az eladó felel, a szervizzel nem takarózhat.

  • asdf_

    veterán

    válasz FattyDove #46 üzenetére

    Kicsit vicces is lenne, ha egy mosógépet visszavinnél az MM-be aztán vernéd az asztalt, hogy 2 hónap mire eljut a szervizbe / megjavítják / visszaküldik.

    Megteheted, jogodban áll, kötelesek átvenni. Fogyasztó a kötelező jótállásra kötelezett terméke jótállási igényével választása szerint jelentkezhet az értékesítés helyén vagy a jótállási jegyen megjelölt javítószolgálatnál. Jogodban áll, és bevinni egy 60 kilogrammos, törvény által helyszíni garis mosógépet az MM-be. Akár amiatt, mert hülye vagy, de akár amiatt, mert otthon a szervizest várni kétszer fél nap, ha útbaesik a MM, akkor meg 2*20 perc leadni meg átvenni és az MM nyitva van este 8-kor is, tehát nem megy el 1 nap szabadságod erre, és mondjuk erős vagy, meg van putonyos autód is.

    Ha beviszed a boltba akkor sem fogják elküldeni neked sehova a mérete miatt.

    Lásd fent, beviheted, kötelesek átvenni.

    Más kérdés, hogy mindkét esetben a 10 kilónál nehezebb, tömegközlekedési járművön poggyászként nem szállítható termék esetén az elszállításról a jótállásra kötelezettnek kell gondoskodnia, de ha te bevitted az MM-be a terméket, akkor ez nekik pratikusan annyit jelent, hogy kihívják a szervizest önmagukhoz és az elviszi a hibás készüléket/helyben megjavítja.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz FattyDove #48 üzenetére

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

    1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

    (2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

    5. § (1) * A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

    Tehát alapesetben az 1. § (2) él, hogy ahhoz megyünk, akivel szerződtünk, és ezt kibővíti az 5. § , hogy ha a jótállási jegyen az eladó szerven kívül más is meg van jelölve javítószolgálatnak, akkor hozzá IS. Nem helyette, hanem is, tehát nem zárja ki, hogy a 1. § (2) szerint az eladónál jelentkezzem jótállási igénnyel (amely lehet akár csak egy bejelentem és kiküldik a szervizt, de lehet az is, hogy a készülékkel jelentkezem).

  • petymek

    senior tag

    válasz FattyDove #42 üzenetére

    Az ugye megvan, amennyiben a Mediában leadod, nemcsak semmi hátrányt nem jelent, de megkímélhet gondoktól is. Arról nem beszélve, számos terméknek csak Pesten van szervíze. Én nem vállalom soha a küldözgetést sem. Sem anyagi vonzata miatt, sem biztonsági okoból.

    Gondolom az is megvan, hogy pont a Mediába leadott termék javítási idejét alig befolyásolja, hogy náluk adtak le.
    Nem ülnek rajta, hanem továbbítják.

    A leglényegesebb pedig, hogy vele állsz jogviszonyban, és nem a szervízzel.

    [ Szerkesztve ]

    Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.

  • petymek

    senior tag

    válasz FattyDove #46 üzenetére

    Tévedés.

    A példáid is rosszak. A mosógépet, és egy akkora TV-t sehova nem kell vinni, küldeni. Házhoz mennek és ott javítják. A hibát pedig ugyanúgy jelezheted az eladónak, nekik feladata a továbítás is.

    Azonban ahogy ASDF írta, akár be is viheted a boltba.
    Egyébként TV-k esetén van is olyan márka, ahol konkrétan ragaszkodnék pesti központi szervízhez, mert a helyi vásosi szervízre a piritómat sem bíznám rá.

    [ Szerkesztve ]

    Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.

Új hozzászólás Aktív témák