Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
Igen, de más dolog, hogy valakinek azt mondják, hogy kell a doboz, majd utánaolvasva nem talál erre semmit és esetleg belenyugszik, és bebukja a gariztatást meg megint más dolog, amikor lehet lobogtatni, mert feketén fehéren le van írva, hogy
151/2003.
4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
Ha nem lettek volna ügyeskedők (lásd még: elhajtjuk a szakszervízbe a vevőt), nem kellett volna beleírni[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
BTW ez az infó amúgy honnan?
Hamarosan élesednek az európai szinten újraszabályozott fogyasztóvédelmi rendelkezések, és van pár fontos újdonság.
Afaik ez a mostani pont nem EU-s, hanem csak magyar (ezért is várom kíváncsian, hogy egy nagy világcég a kis magyarország kedvéért módosít-e egyáltalán bármit a garis ügyintézésén, vagy pedig csak a kiskereket sikerül jól megszivatni az új szabályokkal).
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #12 üzenetére
Eddig is a javítás idejével hosszabbodott a jótállási idő, most ebben mi az újdonság?
Igen, ez fura, mert a PTK-ban egyszer már benne van, nem értem, hogy miért kell a 151/2003-ba is belerakni.
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
...
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.Nem mellesleg fogalmazhatták ezt volna egyértelműbben is, mert mondjuk van egy leadós, értemenős garis ügyintézés. X.14-én, kedden elkészül a javítás, és erről az ügyfelet értesítik is aznap. Az ügyfél bokros teendői miatt viszont csak pénteken ér rá elmenni és átvenni. Namost, meddig nyugodott a kellékszavatossági joga, 14-e keddig vagy 17-e péntekig? Mindkettő mellett lehet meggyőzően érvelni...
-
asdf_
veterán
Ez egy haszontalan cikk, téves információkkal
Ez nem cikk, hanem egy MTI közlemény utánközlése. Hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium nincs képben a jogszabályokkal, az őket minősíti.
Éppen arról nem írnak, mik azok amik valóban változtak, és jelentősek.
Írnak majd. Jövő héten. Darabokban, szombatonként közlik a változásokat, ez már a második vagy a harmadik adag, ljön még/volt már.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Ráadásul még életszerűtlen is, mert ha mondjuk a vevő a kiskerbe viszi a gyártói garjegyes terméket javítani, az elviszi a márkaszervizbe, ott elkészül, akkor ott az elkészülés idejének azt a napot írják a jótállási jegyre, és annyival hosszabodik a jótállás (ezt a részt a szerviz tölti ki és a másodpéldánya náluk is marad), Namost tegyük fel, hogy dec. 23-én elkészül valami, értesítik a kiskert, egyben bepecsételik a 23-ai dátumot. A kisker nem ér rá elmenni érte dec. 24-én, 28-a az első munkanap, tehát papír szerint bukott a vevő 4 nap garit, miközben ténylegesen 28-a előtt esélye sem volt használni a terméket, mert az még nem volt a kiskernél.
-
asdf_
veterán
Ez rendben van, de pont az életszerűtlenségét próbáltam példázni azzal, hogy ugyan helyben kell tölteni egy jegyzőkönyvet, oda A dátum kerül, de a szervizből a termék garjegye (amibe a kisker nem írhat, azon nem módosíthat, és másodpéldánya a szerviznél marad, a gyártói rendszerbe felkerül) a javított termékkel viszont már kitöltve, mégpedig B dátummal (amikorra a szerviz a javitast elvégezte) érkezik. És A, valamint B dátum a legritkább esetben fog megegyezni.
-
asdf_
veterán
válasz FattyDove #42 üzenetére
Ez lényegtelen, forgalmazóként jótállási kötelezettsége van, sőt, január 1-től már az is lesz, hogy 30 napon belüli. Ha a szádban van a vásárlás helye, a szerviz meg 25 km-re, akkor nem fogsz a szervizbe menni a készülékkel. Esetleg ha csak 10 km-re, akkor sem.
A közvetlen leadom a szervizbe dolognak eddig megvolt az a "hátránya", hogy mittudomén ül a szerviz rajta másfél hónapja, az ügyfél ezt megunja, elmegy a boltba asztalt verni, hogy PTK szerint neki ez jelentős kényelmetlenség, és elege van kéri vissza a termék árát, az eladó bolt meg csak pingivnezik, és csak annyit tud mondani elsőre, hogy álljunk már meg egy pillanatra, ebben a másodpercben hallottam róla először, hgy szervizben van a cuccod. Ha direktben a boltban adja le az ember, akkor ők tudnak róla az első pillanatttól kezdve és akkor így egyszerűbb is számon kérni őket, no meg van alapja is.
Hogy a szerviznek mostantól(?) értesítenie kell az eladó szervet is, hogy hozzá került egy javítandó termék, na erre is kíváncsi leszek, hogy a valóságban hogyan fog működni.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz FattyDove #44 üzenetére
Nem ül rajt a szerviz ennyit, ha közvetlen leadod nekik, a boltnak pedig végképp semmi köze sincs már a dologhoz.
Már hogyne lenne. Attól, hogy a szervizben adod le a jótállásra kötelezett még az eladó marad, és ha a szerviz másfél hónapig ül rajta, akkor ez az eladón számonkérhető, mert jogilag ilyenkor az eladó felel a szerviz munkájáért.
Nem egyszerűbb, mert onnan, hogy a bolt elküldte a szervíznek, már nem az ő problémájuk.
De, az ő problémájuk, mert ők adták el a terméket, nekik van jótállási kötelezettségük, és ők vették fel a jegyzőkönyvet a fogyasztói kifogásról. Mindenért ő, az eladó felel, a szervizzel nem takarózhat.
-
asdf_
veterán
válasz FattyDove #46 üzenetére
Kicsit vicces is lenne, ha egy mosógépet visszavinnél az MM-be aztán vernéd az asztalt, hogy 2 hónap mire eljut a szervizbe / megjavítják / visszaküldik.
Megteheted, jogodban áll, kötelesek átvenni. Fogyasztó a kötelező jótállásra kötelezett terméke jótállási igényével választása szerint jelentkezhet az értékesítés helyén vagy a jótállási jegyen megjelölt javítószolgálatnál. Jogodban áll, és bevinni egy 60 kilogrammos, törvény által helyszíni garis mosógépet az MM-be. Akár amiatt, mert hülye vagy, de akár amiatt, mert otthon a szervizest várni kétszer fél nap, ha útbaesik a MM, akkor meg 2*20 perc leadni meg átvenni és az MM nyitva van este 8-kor is, tehát nem megy el 1 nap szabadságod erre, és mondjuk erős vagy, meg van putonyos autód is.
Ha beviszed a boltba akkor sem fogják elküldeni neked sehova a mérete miatt.
Lásd fent, beviheted, kötelesek átvenni.
Más kérdés, hogy mindkét esetben a 10 kilónál nehezebb, tömegközlekedési járművön poggyászként nem szállítható termék esetén az elszállításról a jótállásra kötelezettnek kell gondoskodnia, de ha te bevitted az MM-be a terméket, akkor ez nekik pratikusan annyit jelent, hogy kihívják a szervizest önmagukhoz és az elviszi a hibás készüléket/helyben megjavítja.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz FattyDove #48 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
5. § (1) * A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Tehát alapesetben az 1. § (2) él, hogy ahhoz megyünk, akivel szerződtünk, és ezt kibővíti az 5. § , hogy ha a jótállási jegyen az eladó szerven kívül más is meg van jelölve javítószolgálatnak, akkor hozzá IS. Nem helyette, hanem is, tehát nem zárja ki, hogy a 1. § (2) szerint az eladónál jelentkezzem jótállási igénnyel (amely lehet akár csak egy bejelentem és kiküldik a szervizt, de lehet az is, hogy a készülékkel jelentkezem).
-
asdf_
veterán
Nem kijátszás ez. Ha a nagyker 1 év teljeskörűt + 2 év korlátozottat ad (ez egyenlő azzal, amit a gyártó ad) akkor a kisker a seggéből ingyen nem tud előhúzni 2 év teljeskörűt, 30 napon túli javítás esetén kötelez cserével vagy pénzvisszával, vagy negyedik meghibásodás után kötelező cserével vagy pénzvisszával, hogy megfeleljen a jogszabályban előírt kötelezettségeinek.
-
asdf_
veterán
válasz Televan74 #58 üzenetére
Naív gondolat, hogy az Ipon (lesz) az egyetlen, amely így fog eljárni. Ha a gyártó/nagyker 1+2 évet ad egy videokártyára (ugyanannyit, mint eddig és ne feledjük, a +2 év, az egyedi korlátozott feltételes!), miközben a kiskernek az új jogszabály miatt 3 év telit kell (a 30 napos garis ügyintézéssel meg a 4. meghibásodásnál cserével megfejelve) akkor többszázezer forintot párezer forint haszonért rizikózzon be az, akinek hét anyja van.
De fogsz még olyat is látni árlistában, hogy notebook 1+1 év garival cégeknek x forint, 3 év garival x+ 10-15e Ft. Majd ne lepődj meg...
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #60 üzenetére
Nem, nem, nem és nem.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról1. §* (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A nagykert és a gyártót az égvilágon semmire nem kötelezi a fenti jogszabály. Pont emiatt, ha fentről nem kapja meg a kisker, akkor azt biza te sem fogod megkapni, mert mibül.
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #62 üzenetére
Jó reggelt kívánok...
Természetesen vannak gyártók meg cikkcsoportok, ahol ezt a gyártó vállalta, de van, ahol csak addig hogy pl. fogyasztónak történő értékesítés esetén az adott notebookhoz meg kell venni a gariupgrade-et, egyetlen gond ezzel, hogy a 3. évre megvásárolt gyártói garikiterjesztés -szerintem- mocskosul nem fedi le azt, hogy 30 napon túli javítás esetén vagy 4. meghibásodás esetén cserélnek. Így azzal is azért meg tudja magát égetni az ember.
Viszont ugye ez nem egy EU-s jogszabály, csak a kis magyarország játszik hallod, hogy dübörgünket a hídon, és ugye mondjuk egy Asus meg egy Gigabyte valószínűleg pont leszarja, hogy ha nálunk többet nem ad el drága gamer zsugát, vagy pedig csak jeletnősen megcsappant darabszá,ban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD