Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Kékes525 #14 üzenetére

    "Ha a statisztika azt mutatja, hogy sokkal jobb vezetők, akkor be fogják tiltani a humán vezetést."

    Ez nem ilyen egyszerü és valószinüleg önmagában nem is tiltható.

    Az autóvezetés olyannyira életünk része, olyannyira elterjedt és olyannyira szükséges hogy nem lehet betiltani mert az nem csak politikai öngyilkosság lenne, de kb. bármelyik modern ország gazdasága összeomlana pillanatokon belül.

    Csak akkor lehetne fontolgatni a betiltását, ha az önvezető autók elterjedése mondjuk eléri a 80%-ot, azaz ha már szinte minden delikvens önvezető autót használ. Ebben az esetben viszont már nincs sok értelme a tiltásnak, mert a maradék is hamarosan megszünik magától.
    Lásd kétütemü autók esete, azokat se kellet betiltani, egyszerüen megszüntek maguktól.

    Ahhoz viszont hogy az önvezető autók elérjék a 80%-os elterjedtséget, úgy saccra kell még legalább 50 év, figyelembe véve a tényt hogy még nincs is igazi önvezető autó (leszámítva egy-két céget akik nagy hangon önvezető autóként reklámozzák magukat az első balesetig ahol aztán hivatkoznak a kézikönyv apróbetüs részéről hogy hát ez mégsem egy önvezető autó).

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #18 üzenetére

    "kb. ha nem ütsz el senkit, akkor átmész), beleértve valamelyik PÁV szintet is. Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre, visszaesőknél és súlyosabb esetekben pedig 10+ évre (vagy örökre)."

    Te sem gondolsz bele hogy olyan szigorúsággal amit irsz, egy olyan motorizált társadalmat mint például az amerikai vagy a német, pillanatok alatt gazdasági csődbe vinnél ha a munkaerő nem használhatná az autóját.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Ghoosty #23 üzenetére

    Olvasd el az első kommentem. Én is azt irom hogy az emberi vezetés betiltása csak egy hosszú folyamat vége, én kb. 50 évre saccolom.

    Azonban ismerem az ide kommentelők egy részét, és néhányan annyira rettegnek a vezetéstől hogy tőlük akár már akár holnap betiltanák az összes autót.

    Lásd:
    "Továbbá legkisebb KRESZ megsértésnél is azonnal el kell venni a jogosítványt legalább 1 évre"

    Aki ilyet ir, annak kb. pszichológushoz kellene mennie.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #27 üzenetére

    "Egy szóval se mondtam, hogy holnap"

    De azt sem hogy nem :). Na jó lehet hogy én meg téged értettelek félre.

    "Onnan indultunk ki, hogy az önvezetős autós fejlesztéseknek a vége az lesz, hogy megtiltják a manuális vezetést."

    igen

    "Erre jött a komment, hogy azt nem lehet megtiltani. " Ha megnézed az első kommentem, azt irtam hogy _addig_ nem lehet megtiltani amig ezek el nem terjednek legalább 80%-ban és akkor meg már feleslegessé is válik a tiltás.

    "Továbbá vezetéstől nem félek. Idióta és felelőtlen emberektől igen"
    Tiltsuk be az embereket :)

    "Amikor biciklivel közlekedek"
    Erre viszont van egy rossz hirem: amikor elterjednek az önvezető autók, akkor te leszel a leggyengébb láncszem és erre lehet hogy még nem gondoltál. Könnyen lehet hogy hamarabb tiltják be a kerékpárt (majd akkor) mint a maradék emberi sofőrt, mert a kerékpárosok baleseti statisztikája illetve kresz tudása/betartása - arányában - sokkal rosszabbak mint mint az autósoké.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz big-J #33 üzenetére

    "Van pl a Tesla onvezeto video(ezek a mercedes tesztek sehol nincsenek, savtartas funkciojuk is eletveszelyes), amiben neha indokalatlanul magall(ez csak pedla, tudom, bug, jovo hetre megoldodik).
    ...
    Egy mogotte halado, szinten onvezeto auto pont, hogy megalt volna "

    Nem tudom mennyire vagy képben a szoftvereket illetően, de egyáltalán nem biztos hogy a mögötte lévő önvezető megállt volna. A mögötte lévő autóban is simán lehet egy bug és nem veszi észre az előtte hirtelen megálló autót mint a másik eset amikor egy nyerges vontatót nem vett észre.

    Veszélyes terület ez, aminek a fő indikátora hogy még az emberek sem tudják jól - balesetmentesen - csinálni. A gépek előnye hogy az összes hiba egyszerre javitható, hátránya hogyha elb@sztad a frissitést akkor hirtelen rengeteg baleset lesz.

    A frissitések mikéntje amúgy is egy igen jó kérdés lesz, mert ha ehhez is úgy viszonyulnak a gyártók mint a mobiltelefon gyártók (kellenek az új hibajavítások? ->vegyél új készüléket) akkor oltári nagy pofára esés lesz.
    És nem mernék rá komolyabb tétben fogadni hogy a gyártók nem próbálnák meg a dolgokat abba az irányba vinni hogy bugos balesetveszélyes a régi autód szoftvere, vegyél helyette új autót amire még 1 évig kapsz frissitést...

    Mindezt nem azért mondom mert az emberek jobbak lennének, csak próbálom reálisan szemlélni a dolgokat és nem úgy ahogy néhány hurráoptimista gondol rá hogy majd jönnek az önvezető autók és akkor minden probléma megoldódik világbéke stb

    [ Szerkesztve ]

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Cathfaern #36 üzenetére

    "Tényleg nem gondoltam, bár nekem a biciklizés közelebb áll a gyalogláshoz, mint az autóvezetéshez szabályozás és megtilthatóság tekintetében. Illetve ha tiltod a bicikliket, akkor tiltod a rollert is? "

    Azért remélem érzed, hogy a logikád eléggé kikezdhető :)
    Ugyanis ezen logika mentén az autósok is mondhatnák hogy de hát egy autó az majdnem olyan mint egy motor csak 4 keréken, sőt egy motoros sokkal gyorsabb is, tehát vonatkozzanak rájuk a motoros szabályok, a motorosok meg hogy de hát egy babetta az alig több mint egy kerékpár tehát csak annyi vonatkozzon rájuk mint a kerékpárosokra és igy tovább.

    Szóval, ha valaki az önvezető autók (illetve az emberi sofőrök betiltása) mellet teszi le a voksát baleset megelőzési szempontok miatt, akkor bizony fogadja el, hogy a kerékpárosnak sincs semmi keresnivalója az önvezető autók között, mert csak egy újabb kiszámíthatatlan emberi balesetforrás.

    Én azt gyanitom hogy az önvezető jármüvek korában bizony a kerékpárosok ki lesznek tiltva a közúti forgalomból. Mehet majd kerékpárúton (ha van), ha nincs akkor igy járt. De ne kacskaringózzon az autók között és okozzon balesetveszélyes helyzeteket a kiszámíthatatlan és szabálytalan megmozdulásaival.

    A roller, korcsolya és társai pedig nem érintett, mert ők a járdán közlekednek ahogy a gyalogosok, tehát ők tényleg elég közel állnak a gyalogláshoz.

    Na de ez már erősen offtopic, és nem is igen lesz az egész aktuális a következő 10-20 évben szóval ráérünk majd akkor vitatkozni ezen :)

  • #82729984

    törölt tag

    válasz shortcutme #44 üzenetére

    Többnyire egyetértek azzal amit irsz, de néhány dolgot nem értek:

    " A forgalmi/leálló sávok nagy része felszámolható."
    Miért? Nem lesz kevesebb autó sőt több.

    "Jelzőlámpák szükségetelenné válnak"
    Ezt sem értem. A kereszteződések 90%-ban van gyalogos forgalom, tehát szükség lesz lámpákra, másrészt az autók számára is szükség lesz valamire, ha nem is lámpákra de egy jeladóra. Mert az önvezető autóknak is tudni kell hogy épp melyik sávot engedik és hogy merről számíthat keresztező forgalomra.
    Attól hogy önvezető autók lesznek még nem szünnek meg a kereszteződések, az alsó, felső és egyenrangú utak illetve a forgalomirányitás mint olyan.

    "Tisztább levegő,kevesebb piszok, baleset, hangszenyezettség"
    Ez pedig sokkal inkább az elektromos autó vonzata sem mint az önvezetőé

  • #82729984

    törölt tag

    válasz assemble #55 üzenetére

    "Komolyan azt hiszed? Percek alatt sokszorosan ki tudnank pusztitani a teljes bolygot, ha akarnank."

    Nem nem tudjuk, nem hogy sokszor, egyszer sem. Annyit tudunk elérni hogy pár ezer-tizezer évre kipusztitjuk magunkat és a nagyobb testü állatokat ezzel helyet és teret adva új fajoknak.

    A dinoszauruszok kipusztitását egy olyan meteor végezte, aminek a becsapódási ereje nagyságrendekkel nagyobb volt mint az emberek összes atomfegyverének együttes ereje.

    És az élet köszöni szépen megvan, legalább annyi faj van most, mint volt a becsapódás előtt. Csak kellet "pár" év a regenerálódáshoz.

    Szóval megnyugodhatsz, csak saját magunkat tudjuk kiirtani ha akarjuk, az életet nem.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz assemble #59 üzenetére

    "Ha tenyleg akarnank, nagyobb pusztitast tudnank csinalni az eddig kihalasi esemenyeknel"

    Kiváncsivá tettél, kifejtenéd bővebben ezen pusztitások mibenlétét?

  • #82729984

    törölt tag

    válasz assemble #69 üzenetére

    Még mindig nem válaszoltál arra a kérdésemre, hogy szerinted hogyan tudna az ember a földtörténeti korok nagy kihalási eseményeinél is nagyobb katasztrófát létrehozni, akkor többet is és kipusztatni az életet a Földön

    Pedig tényleg érdekelne...

    Amúgy érdemes lenne elidőznöd azon a tényen, hogy az elmúlt 100 évben több ember élt összesen a Földön mint az elmúlt 10 ezer év alatt, és hogy ez vajon esetleg nem-e ez okozza azt hogy ami az elmúlt 10 ezer évben nem volt gond az ma meg az...

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Kisgépkezelő #71 üzenetére

    Most tényleg, az atombombára gondolsz? Ez már a függetlenség napjában sem jött be :D

    Ahogy mondtam, a dinókat kipusztító meteor becsapódási energiája nagyságrendekkel több volt mint az emberiség összes atomfegyvere ha elpukkantanánk egyszerre.
    És az élet azt nemhogy túlélte, hanem teljes mértékben benépesítette a Földet.

    És ez a meteor bőven nem a lenagyobb kataklizma volt az élet történetében. Ahhoz hogy a Földön az életet valami kipusztitsa, kb. 100 km mélységig sterilizálni kellene a Földet + felfelé a világűrig. Ilyen eszközzel pedig mi nem rendelkezünk de még a természet sem nagyon, máskülönben nem lenne az élet már több mint 3 milliárd éve folyamatosan jelen.

    Azt kell megérteni, hogy mi csak porszemek vannak a természetben. Azt hisszük az atomfegyver valami, pedig lóf@sz sem. Azt hisszük hogy néhány ezer atombomba az már valami, de ha egyszer a yellowstoni szupervulkán elpukkan akkor a robbanás erejét majd milliárd atombombában mérik...

    És még az sem fogja elpusztitani az életet, csak minket.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Feketelaszlo #91 üzenetére

    " Számszerűsíthető, hogy mennyi jövőbeni bevételtől esik el az állam a balesetek miatt (vagy épp mennyi jövőbeni kiadás keletkezik pl. egy örök életre lerokkanó sérült miatt), s bizony ezek nem elhanyagolható mértékűek."

    Nem-e? Ez kérlek lófing. Magyországon évente kb. 1000 ember hal meg közlekedési balesetben, konkrétan ezt még hibaszázalék szintjén sem jelentkezik a költségvetésben.

    Ennél sokkal jobban izgatja a politikusokat ha akár 1000 szavazatot elvesztenének egy ilyen lépéssel.

Új hozzászólás Aktív témák